Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juni 2015, 02:24   #181
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Tja, ik kan het niet helpen dat niet iedereen even intelligent is en daarom niet altijd meteen mee is, hé?

Je slaat de bal mis met je veronderstelling. Als kind herinner ik me geen kerst- nieuwjaar of zelfs verjaardagsfeestjes wegens teveel feestdagen en verjaardagen en te weinig middelen. Hoofdzaak was dat we een eigen dak boven ons hoofd hadden ipv te huren.

Dat jouw familie jou nooit meer wil zien wegens OCMW-klant voor het leven is niet leuk, maar het bolwerken als uitkeringstrekker kan ten vroegste van start gaan de dag dat de leerplicht vervalt, en dat is op je 18de. Je had met andere woorden, net als ik, "kost en inwoon" tot je 18de.
ok maar ze waren er wel fysiek voor je, ik verwacht ook geen cadeautjes of zo als iemand het zich niet kan permiteren, daar kan ik abstractie van maken, maar menselijk contact en warmte moeten missen omdat de ander je verwerpt/verstoot/op je neerkijkt (zoals het geval is met mijn familie) is iets anders ......
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 02:27   #182
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Naar mij toe speelt ze vrijwel 100% pinokkio, dat kan je geen spot noemen, maar verdraaien, op de kop zetten, en ronduit liegen.
Wat liegen betreft kan jij anderen beter geen lessen geven....

Citaat:
En voor de rest is het spotgehalte van de spot op mensen in uitzichtloze situaties heel laag, dat is integendeel bijna 100% plat cynisme
Je bedoelt dat jij (en bembem) in een uitzichtloze situatie zitten?

Tiens. Nochtans deed jij hogere studies, en ik niet, maar bevindt ik mij niet in een uitzichtloze situatie terwijl jullie daar blijkbaar wél inzitten.

Maak van die bijna 100% plat cynisme gerust de volle 100%. Je mond zal er niet van scheuren.
Ik ben al blij dat ik niet, net als jullie, in een uitzichtloze situatie zit maar mijn oude dag rustig in een hangmat kan slijten.
Oud 9 juni 2015, 02:28   #183
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maak je geen zorgen, ze noemt zichzelf slim en de opponent dom. Dat soort zelfoverschatting levert haar dan ook geen windeieren op. Als ze niet , verdraait, op de kop zet, of liegt, dan zit ze er gewoon naast en heeft ze het niet goed verstaan. Ik heb absoluut geen hoge dunk van haar intellectuele capaciteiten, en de intellectuele hygiëne is overduidelijk helemaal zoek.
yep en als ik me niet vergis is ze pro N-VA, maw. een populistisch kuddedier gezien haar vermeende echte armoede van toen, lmao
Oud 9 juni 2015, 02:30   #184
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
hier al bijna 4 jaar .......
Pijnlijk, stiefvader missen is minder erg dan moeder missen.. . Ik lag eigenlijk niet echt overhoop met mijn moeder. Maar ze wou niet langer afzonderlijk met mij afspreken vanwege de misère die hij haar dan telkens bezorgde. Ik vond dat nogal een zwakke vertoning van haar.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 02:34   #185
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat liegen betreft kan jij anderen beter geen lessen geven....

Je bedoelt dat jij (en bembem) in een uitzichtloze situatie zitten?

Tiens. Nochtans deed jij hogere studies, en ik niet, maar bevindt ik mij niet in een uitzichtloze situatie terwijl jullie daar blijkbaar wél inzitten.

Maak van die bijna 100% plat cynisme gerust de volle 100%. Je mond zal er niet van scheuren.
Ik ben al blij dat ik niet, net als jullie, in een uitzichtloze situatie zit maar mijn oude dag rustig in een hangmat kan slijten.
in zekere zin ja .. vermits men maar zelden op eigen krachten uit de val van armoede geraakt (behalve heroes als jij dus, lol) .... en euh Eno heeft nu gelukkig een pensioen waardoor ie z'n leven beter kan inrichten ....
Oud 9 juni 2015, 02:39   #186
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
yep en als ik me niet vergis is ze pro N-VA, maw. een populistisch kuddedier gezien haar vermeende echte armoede van toen, lmao
Ochot ochot ze heeft een moeilijke jeugd gehad. Ik was generatie-arm tot mijn 24-ste . Daarna volgden 20 jaar vette koeien. Toen gebeurde een driedubbele persoonlijke catastrofe en genoot ik 20 jaar van inkomsten onder de armoededrempel. Nu zit ik weeral vijf jaar in de slappe was. Ik kende dus in verschillende levensperioden tijden van voorspoed en tijden van armoede. Dat is nogal eens wat anders dan een voorbijgaande jeugdperiode uitvergroten en minachtend doen over de langdurige armoede van anderen.
Oud 9 juni 2015, 02:42   #187
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze beschouwt kost en inwoon niet als een vorm van opvang-vangnet.
Als de "kost en inwoon" van een minderjarig kind dat van jongsaf fungeert als hulp in het huidhouden een opvang vangnet is, dan was dat tenminste geen opvang vangnet op kosten van de gemeenschap maar de plicht en de verantwoordelijkheid van degenen die mij op de wereld hebben gezet. Idem voor jullie.
In tegenstelling tot jullie heb ik nooit een vangnet gehad op kosten van buitenstaanders. Jullie hadden, volgens jullie stompzinnige theorie, al een vangnet vanaf jullie geboorte. Tot jullie 18de ten laste van jullie ouders, en daarna ten laste van de gemeenschap.
Oud 9 juni 2015, 02:42   #188
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
in zekere zin ja .. vermits men maar zelden op eigen krachten uit de val van armoede geraakt (behalve heroes als jij dus, lol) .... en euh Eno heeft nu gelukkig een pensioen waardoor ie z'n leven beter kan inrichten ....
Jij hebt die kans nog volop om er zelf uit te raken. Door allerlei omstandigheden had ik die kans niet meer. Niet in het minst door de leeftijd. Maar er zijn andere doorslaggevende redenen daarvoor geweest die ik niet aan kwaadwillige forumneusjes hang.
Oud 9 juni 2015, 02:43   #189
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pijnlijk, stiefvader missen is minder erg dan moeder missen.. . Ik lag eigenlijk niet echt overhoop met mijn moeder. Maar ze wou niet langer afzonderlijk met mij afspreken vanwege de misère die hij haar dan telkens bezorgde. Ik vond dat nogal een zwakke vertoning van haar.
mja soms troost ik me met de gedachte dat ze eigenlijk m'n echte moeder niet is (adoptie), hoewel ze dat gevoelsmatig natuurlijk wel is .. ik heb me er dan wel voor een groot deel over gezet, toch valt dit me nog steeds zwaar -> vooral met kerst- en nieuw
Oud 9 juni 2015, 02:46   #190
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als de "kost en inwoon" van een minderjarig kind dat van jongsaf fungeert als hulp in het huidhouden een opvang vangnet is, dan was dat tenminste geen opvang vangnet op kosten van de gemeenschap maar de plicht en de verantwoordelijkheid van degenen die mij op de wereld hebben gezet. Idem voor jullie.
In tegenstelling tot jullie heb ik nooit een vangnet gehad op kosten van buitenstaanders. Jullie hadden, volgens jullie stompzinnige theorie, al een vangnet vanaf jullie geboorte. Tot jullie 18de ten laste van jullie ouders, en daarna ten laste van de gemeenschap.
oh dear, wat als je ouders/familie er helemaal niet meer zouden geweest zijn ... ??! dan zat je op kosten vd gemeenschap in het weeshuis en zou je nadien maar wat graag een uitkering gehad hebben om niet te moeten creperen op straat, duh! kortom, je weet niet wat het is om als een echt sukkelaartje door het leven te moeten gaan ...
Oud 9 juni 2015, 02:47   #191
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ochot ochot ze heeft een moeilijke jeugd gehad. Ik was generatie-arm tot mijn 24-ste . Daarna volgden 20 jaar vette koeien. Toen gebeurde een driedubbele persoonlijke catastrofe en genoot ik 20 jaar van inkomsten onder de armoededrempel. Nu zit ik weeral vijf jaar in de slappe was. Ik kende dus in verschillende levensperioden tijden van voorspoed en tijden van armoede. Dat is nogal eens wat anders dan een voorbijgaande jeugdperiode uitvergroten en minachtend doen over de langdurige armoede van anderen.
3!!
Oud 9 juni 2015, 02:49   #192
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
yep en als ik me niet vergis is ze pro N-VA, maw. een populistisch kuddedier
Het is véél véél erger dan dat. Haar opvattingen zijn ultra-libertarisch. Dat betekent: weg met alle uitkeringen voor hulpbehoevenden. Ook al heb je daar langer dan 20 jaar zelf voor bijgedragen zoals ik. Kortom, terug naar de liefdadigheid en de opvang door de familie. ik noem dat: sociaal terrorisme. En ik ga ook niet meer in discussie met de ongeneeslijke lijders aan deze voor de samenhang van de samenleving dodelijke ziekte.

Laatst gewijzigd door eno2 : 9 juni 2015 om 02:57.
Oud 9 juni 2015, 02:56   #193
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
oh dear, wat als je ouders/familie er helemaal niet meer zouden geweest zijn ... ??! dan zat je op kosten vd gemeenschap in het weeshuis en zou je nadien maar wat graag een uitkering gehad hebben om niet te moeten creperen op straat, duh! kortom, je weet niet wat het is om als een echt sukkelaartje door het leven te moeten gaan ...
Die doet me denken aan Charles Dickens en Les Misérables: LET THE BAD TIMES ROLL
Oud 9 juni 2015, 03:03   #194
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
mja soms troost ik me met de gedachte dat ze eigenlijk m'n echte moeder niet is (adoptie), hoewel ze dat gevoelsmatig natuurlijk wel is .. ik heb me er dan wel voor een groot deel over gezet, toch valt dit me nog steeds zwaar -> vooral met kerst- en nieuw
Adoptie. Dat zegt toch ook al iets. Begrijpelijk dat je het dan zwaar hebt. Ik al lang niet meer.
Oud 9 juni 2015, 03:05   #195
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet alleen dat.
Oud 9 juni 2015, 03:08   #196
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ok maar ze waren er wel fysiek voor je, ik verwacht ook geen cadeautjes of zo als iemand het zich niet kan permiteren, daar kan ik abstractie van maken, maar menselijk contact en warmte moeten missen omdat de ander je verwerpt/verstoot/op je neerkijkt (zoals het geval is met mijn familie) is iets anders ......
Hoe weet jij dat mijn ouders er fysiek waren voor hun veel te groot aantal kinderen? Innuendo?
Moeder was "fysiek" thuis, dat klopt, maar vader was ofwel op zijn werk aan het werk, ofwel in zijn zanderige moestuin, ofwel was hij bezig met zijn varkens en zijn konijnen, (later schapen en een paard) ofwel zat hij in de club waar hij zijn Mechelaar africhtte. Thuis was hij alleen om te eten en te slapen. En laat d�*t nu uitgerekend degene zijn waar de aandacht van ons moeder naartoe ging?

Gebrek aan aandacht komt neer op een gebrek aan warmte en geborgenheid, maar het zorgde er wel voor dat we plantrekkers werden.

Jij hoeft maar te willen werken om het menselijk contact met je familie te herstellen, en ze niet meer op je neerkijkt.
Doe dat ipv jezelf te beklagen.
Wie wil werken vindt werk.
Oud 9 juni 2015, 03:11   #197
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allez vooruit. Een nieuwe portie innuendo.
En Eno die daar geen spel van maakt.
Oud 9 juni 2015, 03:12   #198
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Adoptie. Dat zegt toch ook al iets. Begrijpelijk dat je het dan zwaar hebt. Ik al lang niet meer.
weet je wat ik zoal van haar te horen kreeg als ik haar oa om hulp vroeg: "je mag al blij zijn dat ik je destijds heb willen adopteren want in Korea was je al lang gecrepeerd" ... leuk, tof! dat had ze wss ook aan haar biologische kind gezegd zeker dat het dankbaar diende te zijn .... pffft!
Oud 9 juni 2015, 03:17   #199
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die doet me denken aan Charles Dickens en Les Misérables: LET THE BAD TIMES ROLL
Ik kan het ook niet helpen dat ik niet het geluk had om een écht sukkelaartje te zijn, hé? Het is niet meer dan logisch dat misérables andere misérables beter begrijpen dan ik.
Oud 9 juni 2015, 03:17   #200
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe weet jij dat mijn ouders er fysiek waren voor hun veel te groot aantal kinderen? Innuendo?
Moeder was "fysiek" thuis, dat klopt, maar vader was ofwel op zijn werk aan het werk, ofwel in zijn zanderige moestuin, ofwel was hij bezig met zijn varkens en zijn konijnen, (later schapen en een paard) ofwel zat hij in de club waar hij zijn Mechelaar africhtte. Thuis was hij alleen om te eten en te slapen. En laat d�*t nu uitgerekend degene zijn waar de aandacht van ons moeder naartoe ging?

Gebrek aan aandacht komt neer op een gebrek aan warmte en geborgenheid, maar het zorgde er wel voor dat we plantrekkers werden.

Jij hoeft maar te willen werken om het menselijk contact met je familie te herstellen, en ze niet meer op je neerkijkt.
Doe dat ipv jezelf te beklagen.
Wie wil werken vindt werk.
je bent plantrekker geworden door gebrek aan warmte en geborgenheid, hmm ok .. maar verwacht niet van iedereen dat ze tot hetzelfde in staat zijn, iedereen reageert anders op situaties, zit anders in elkaar etc. etc.

ps. mijn (adoptie)moeder is altijd overbeschermend geweest, was er altijd, controleerde alles, tot op het ziekelijke af zelfs, mss dat ik daardoor nu minder m'n plan weet te trekken, of zoiets? ....... en nee, er zijn geen jobs voor iedereen, nogmaals: het is crisis!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be