![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja inderdaad, dat is ook wat ik begrijp, alleen wordt het begrip 'vasten' gewoon modern geïnterpreteerd en is het niet meer de strikte interpretatie van vroeger. Dat in tegenstelling tot andere religies die vasthouden aan rituelen van honderden jaren geleden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onverdoofd slachten is geen christelijke traditie. Ook al omdat we in het christendom geen dierenoffers kenden en kennen. De regels voor het onverdoofd slachten bij de Joden bijvoorbeeld gaan terug op de offerrites in de tempel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja dat bedoel ik ook, als je volwassen bent dan doe je wat je wil, maar kinderen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het wordt potdorie nog terugbetaald door het Riziv ook
![]() ![]() ![]() http://www.knack.be/nieuws/gezondhei...mal-63134.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
And we will all go down together..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tja ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Over de inhoud van die traditie heb ik geen uitspraken gedaan. Ik hel over tot een verbod op onverdoofd slachten, maar helemaal overtuigd ben ik nog niet. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 14 augustus 2015 om 14:30. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Villafranca de los Caballeros worden geen corridas meer gehouden, 't geld dat uitgespaard wordt (plusminus 18.000 €/jaar)om dit te organiseren wordt besteed aan schoolbenodigdheden. De burgemeester van Madrid heeft verklaard dat er géén enkele cent gemeenschapsgeld naar corridas zal gaan, datzelfde geldt voor Valencia, Alicante etc. In Alicante werd de jaarlijkse corrida de toros vervangen door 'n wielerwedstrijd en wordt 't verboden in 2017... In Cataluña was 't al verboden, ikzelf heb aldaar jarenlang mee gedemonstreerd om 't verboden te krijgen. Nu ben ik verhuisd naar de Comunidad Valenciana en zet ik me evenzeer in om 't zsm verboden te krijgen, en vele jonge Spanjaarden samen met mij vinden dit geen 'cultuur', maar regelrechte marteling, zelfs ouderen.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/922/Nieuws/...jn-leven.dhtml
![]() |
![]() |
#254 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vindt u het ook "bijzonder jammer" dat de aloude Vlaamse traditie van het hanengevecht bij ons verboden is? In Frankrijk is zo'n verbod er niet gekomen. Hoogstwaarschijnlijk omdat Parijs er niet echt van wakker ligt: het komt immers slechts min of meer voor in Frans-Vlaanderen. Dit verschil in wetgeving zorgt er trouwens voor dat er in Belgisch-Vlaanderen nog steeds vechthanen worden gekweekt om dan ingezet te worden over de grens. Er zijn natuurlijk ook nog bij ons illegale hanengevechten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die uitdrukking Joods-christelijk die ik gebruikte was niet gepast ( mijn excuses overigens ) , bovendien is het een zeer bedenkelijk dingetje...zelfs vrij aangebrand ( cfr. Wilders die het bv hanteert om impliciet te stellen dat moslims er niet bij horen ) een term, die geloof ik, ergens is ontstaan in vooroorlogse jaren als reactie tegen opkomend antisemitisme. Als het verwijst naar de roots dan is het misschien nog ok maar als het verwijst naar de nog gedeelde cultuur of riten is dat in feite zand in de ogen strooien daar de joden eeuwenlang als wereldvreemd werden beschouwd en zelfs vervolgd. Nu over dat slachten ... Sinds het offer dat Jezus bracht op Golgotha is het tempelritueel in principe overbodig voor christenen en ik heb niet echt weet van christenen die dat doen. Maar dat neemt niet weg dat het hier al die tijd kon, een paar eeuwen in de wetgeving staat maar weliswaar tal van discussies heeft opgeleverd sinds de 19de eeuw. Alleen voor de joden ? ... we vinden het gebruik ook terug bij andere culturen en godsdiensten die verdwenen zijn of geabsorbeerd in het christendom Nu, ik weet het niet maar ik heb een vermoeden dat lang na de inburgering van het christendom dit soort praktijken ook nog gretig werd gehanteerd...en niet alleen door joden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Banneling
|
![]() ik ben nu niet tegen de Joden , maar wat de woordvoerder
zei vond ik er toch een beetje over. " wat zou Belgie zijn zonder de Joden " zei hij toch een beetje hoog van de toren blazen. als christen heb ik respect voor de Joden, maar zij moeten toch ook nog respect hebben voor ons |
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat mezelf betreft: hogere ambtenaren zouden toch terug een droit de cuissage mogen krijgen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Heeft daar wel overschot van gelijk eigenlijk, en bij uitbreiding geldt die uitspraak ook over Europa. Zonder Joden is Europa niet meer dan een bejaard schiereiland in crisis waar haat, wrok en bitterheid sluimeren. En we zijn goed op weg om naar een Judenfrei Europa te gaan. Daaaag multicultuur. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik zal mijn volk, de joden, verspreid over de hele wereld terughalen naar hun vaderland Israël. dit is het teken van de eindtijd, zoals er al vele tekenen zijn die vervuld zijn |
|
![]() |
![]() |