Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 augustus 2015, 19:36   #101
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Allez, ge hebt mij te pakken.

Maar in een andere thread wacht ik nog vol ongeduld op uw antwoorden op mijn vragen.

Komen die nog? Of moet ik niets meer verwachten?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 19:38   #102
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Allez, ge hebt mij te pakken.

Maar in een andere thread wacht ik nog vol ongeduld op uw antwoorden op mijn vragen.

Komen die nog? Of moet ik niets meer verwachten?
Om u te sparen en mijzelf niet steendood te vervelen komen die er niet meer.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 19:43   #103
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour Bekijk bericht
Ja, daar is de wetenschap ook nog niet achter. Het is in ieder geval goed dat ge mijn Superioriteit erkent. Dat gaat uw slaagkansen om de komende oorlog tussen Belgae en Batavi te overleven series bevorderen!

Allez, eindelijk ook de ironie ontdekt? Ik ben blij want dat is een teken van intelligentie.
Ge moet u altijd afvragen als ge iets schrijft, en ik schrijf dit zonder ironie, of het aangenaam is voor andere forummers om iets te lezen van iemand die zich zit te bestoefen.
Oud 21 augustus 2015, 19:48   #104
geertvdb

Standaard

Citaat:
Om u te sparen en mijzelf niet steendood te vervelen komen die er niet meer.
Nu het juist interessant werd!
Hoe kunt ge nu grondig over de geldigheid van uw overtuigingen nadenken als ge opgeeft op het moment dat iemand het u moeilijk maakt?
Ik geef u in alle oprechtheid de raad om open te discussieren, ipv van de commando taktiek van JvdB te imiteren.
En als ge atheist zijt, kom ervoor uit, geen enkele reden om u daarvoor te schamen!
Oud 21 augustus 2015, 19:52   #105
Troubadour
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Nu het juist interessant werd!
Hoe kunt ge nu grondig over de geldigheid van uw overtuigingen nadenken als ge opgeeft op het moment dat iemand het u moeilijk maakt?
Ik geef u in alle oprechtheid de raad om open te discussieren, ipv van de commando taktiek van JvdB te imiteren.
En als ge atheist zijt, kom ervoor uit, geen enkele reden om u daarvoor te schamen!
Moeilijk maken? Ge vlijt uzelf.
Troubadour is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 19:55   #106
geertvdb

Standaard

Citaat:
Moeilijk maken? Ge vlijt uzelf.
Ge weet niet waarover het gaat, het ging over een andere thread: onverdoofd slachten.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 21 augustus 2015 om 20:01.
Oud 21 augustus 2015, 19:56   #107
Troubadour
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ge weet niet waarover het gaat, het ging over een andere thread.
Als het van hetzelfde niveau is als wat ge hier tentoonstelt ...
Oud 21 augustus 2015, 20:01   #108
geertvdb

Standaard

Citaat:
Als het van hetzelfde niveau is als wat ge hier tentoonstelt ...
Dan wat?
Oud 21 augustus 2015, 20:04   #109
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Wat lezen wij in dat fameuze topic?

Citaat:
Ik voel mij niet geroepen om als atheïst aan een religieus mens te gaan verkondigen wat de kern van zijn religie is en wat slechts tot 'de vormelijke randverschijnselen' moet worden gerekend.
Vervolgens gaat u beweren dat ik mijn atheïsme verzwegen heb om u te misleiden:

Citaat:
U hebt mij opzettelijk misleid, dat weet u goed genoeg. Ik heb steeds op elk van uw vragen en argumenten geantwoord. U hebt systematisch belangrijke vragen open gelaten. U had best direct kunnen toegeven dat u ook een atheist bent. Maar u bent met die flauwe kul begonnen over zintuigen. Ik heb dan nog veel moeite moeten doen om een uitleg te krijgen wat u bedoelde. Maar het was misleiding.
Tja. Case closed. Salut en de kost.
Oud 21 augustus 2015, 20:06   #110
Troubadour
Parlementslid

Standaard

Bestaat daar een diagnose voor?
Oud 22 augustus 2015, 07:22   #111
Matonge
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
De Fransen laten inderdaad geen kans onbenut.
Gij ook ni blijkbaar. Clown.
Oud 22 augustus 2015, 09:38   #112
geertvdb

Standaard

Citaat:
Wat lezen wij in dat fameuze topic?

Vervolgens gaat u beweren dat ik mijn atheïsme verzwegen heb om u te misleiden:

Tja. Case closed. Salut en de kost.
Hola! Gij hebt ook weinig scrupules. Ge hebt tegen Dalibor gezegd dat ge atheist zijt, niet tegen mij, en dat was voor ik de thread ben binnengekomen. Ik heb niet al uw posts gelezen vanaf het begin van uw aansluiting op dit forum. Dat hoef ik niet te doen. Ik ben alleen afgegaan op wat gij tegen mij hebt gezegd. En dat was oa dit:
Voor u kan God een "ingebeeld" wezen zijn; voor anderen is dat duidelijk niet zo. Wereldwijd geloven miljarden mensen in God. Uw stelling komt er dan op neer dat vier vijfde van de wereldbevolking er "aberrante" ideeën op na houdt. Wereldwijd lijkt me het atheïsme eerder "aberrant", aangezien het een duidelijke minderheidsvisie betreft die afwijkt van wat de ruime meerderheid denkt.

Is dat iets dat een atheist denkt? Moet ik daaruit concluderen dat u een atheist bent?

Toen ik zei dat opperwezens niet bestaan hebt u dit geantwoord:
U kunt niet bewijzen dat het bovennatuurlijke niet bestaat.

Is dit de opinie van een atheist??

En daarna heb ik gevraagd, toen u begon over onze zintuigen, en insinueerde dat God mogelijk bestaat buiten onze zintuiglijke waarneming:
Is dat een godsbewijs? Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat u bedoelt.

Hebt u dan geantwoord dat u een atheist bent? NEEN! Uw antwoord was:

U veronderstelt dat wij als bij wonderlijk toeval net over die zintuigen beschikken die �*lles waarnemen en dat er niets buiten onze waarneming valt?

Case closed? Ik denk het niet. Indien er een club van atheïsten zou zijn, ge zou er met klikken en klakken uitvliegen.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 22 augustus 2015 om 09:44.
Oud 22 augustus 2015, 09:43   #113
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matonge Bekijk bericht
Gij ook ni blijkbaar. Clown.
In de brousse hebben ze blijkbaar geen manieren geleerd.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2015, 09:44   #114
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK Bekijk bericht
Met deze Vlaamse feestdag merk ik dat er hier eigenlijk nog meer Belgicisten waren dan ik dacht.

Tijd om eens een draadje rond Belgicisme te starten , want het blijft me een groot raadsel waarom men voorstander is van een artificiële historische bufferstaat tegen Frankrijk die 2 quasi gelijke delen bevat met een verschillende taal , verschillende economie en verschillende politieke stroming.

Dus beste Belgicisten, waarom zou u dus voorstander zijn van een natie die geen enkele samenhang heeft en overduidelijk net bestaat uit 2 naties?
Vlaamsnationalisten zijn degenen die van dat thema een issue maken. Wat u "belgicisten" noemt zijn veelal mensen die simpelweg vinden dat Vlaams nationalisme, confederalisme, belgicisme er weinig toe doen.

Ik zou net zo goed een topic kunnen openen waarin ik het klassiek marxisme voorstel als oplossing voor alle problemen, en dan zeggen dat wie daar niet mee akkoord gaat een uitbuiter van de mensheid is.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2015, 11:04   #115
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Hola! Gij hebt ook weinig scrupules. Ge hebt tegen Dalibor gezegd dat ge atheist zijt, niet tegen mij, en dat was voor ik de thread ben binnengekomen.
U kunt natuurlijk zelf ook wel controleren dat mijn 'coming out' als atheïst gepost werd op 13 augustus om 14u57. U kwam de thread binnen op diezelfde dag, om... 12u35. Dus ja, wie houdt nu wie voor de gek?

Verder hoef ik niet alles te herhalen tegen ieder individu afzonderlijk. Als u een thread binnenvalt, kan het lonen om eerst eens te lezen wat er zoal geschreven werd.

Citaat:
Ik heb niet al uw posts gelezen vanaf het begin van uw aansluiting op dit forum. Dat hoef ik niet te doen. Ik ben alleen afgegaan op wat gij tegen mij hebt gezegd. En dat was oa dit:
Voor u kan God een "ingebeeld" wezen zijn; voor anderen is dat duidelijk niet zo. Wereldwijd geloven miljarden mensen in God. Uw stelling komt er dan op neer dat vier vijfde van de wereldbevolking er "aberrante" ideeën op na houdt. Wereldwijd lijkt me het atheïsme eerder "aberrant", aangezien het een duidelijke minderheidsvisie betreft die afwijkt van wat de ruime meerderheid denkt.

Is dat iets dat een atheist denkt? Moet ik daaruit concluderen dat u een atheist bent?
U hebt blijkbaar een erg enge opvatting van wat een atheïst is. Nu verbaast me dat ook niet, aangezien u Hitchens aanhaalde. Ik ben atheïst, maar ik respecteer mensen die gelovig zijn.

Wat u in elk geval nergens hebt kunnen lezen is dat ik een gelovige zou zijn. U hebt uiteindelijk voorbarige conclusies getrokken op basis van uw vooroordeel over hoe een atheïst behoort te denken over religie.

Citaat:
Toen ik zei dat opperwezens niet bestaan hebt u dit geantwoord:
U kunt niet bewijzen dat het bovennatuurlijke niet bestaat.

Is dit de opinie van een atheist??

En daarna heb ik gevraagd, toen u begon over onze zintuigen, en insinueerde dat God mogelijk bestaat buiten onze zintuiglijke waarneming:
Is dat een godsbewijs? Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat u bedoelt.

Hebt u dan geantwoord dat u een atheist bent? NEEN! Uw antwoord was:

U veronderstelt dat wij als bij wonderlijk toeval net over die zintuigen beschikken die �*lles waarnemen en dat er niets buiten onze waarneming valt?
Nergens heb ik gezegd dat hieruit geconcludeerd moet worden dat er een God bestaat; wel toont het aan dat het bestaan van een God niet zonder meer ontkracht kan worden. Onze waarneming is immers verre van volmaakt. Vandaar het verhaal van de vallende boom.

Citaat:
Case closed? Ik denk het niet. Indien er een club van atheïsten zou zijn, ge zou er met klikken en klakken uitvliegen.
Dan raad ik u aan uw blik te verruimen en in te zien dat atheïsme een overkoepelende term is waarvan het zogenaamde "nieuw-atheïsme" van mensen als Hitchens slechts één tak is. Sowieso voel ik mij niet geroepen om mij in "clubs" van atheïsten te organiseren. Dat is alleen interessant voor wie aan zijn atheïsme een bepaalde politieke agenda wil knopen.

Werkelijk, u zou er goed aan doen iets meer bescheidenheid aan de dag te leggen. U stapelt fout op fout en wringt zich in de meest onmogelijke bochten om uw ego toch maar in bescherming te nemen. Op den duur zal alleen nog een idioot met u in discussie willen gaan. Niet dat ik u dat niet toewens.

Wat mij betreft is alles nu wel gezegd.

Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 22 augustus 2015 om 11:05.
Oud 23 augustus 2015, 04:43   #116
Matonge
Schepen

Standaard

Citaat:
In de brousse hebben ze blijkbaar geen manieren geleerd.
Toen het verstand werd uitgedeeld stond jij ook niet op de eerste rij zekers?

"You never realise I take the piss out of you, you come up to see me and I'll beat you black and blue One day... I'll send you away!"
Oud 23 augustus 2015, 04:46   #117
Matonge
Schepen

Standaard

Atheïst of niet, mensen blijven des natuur en zijn dus natuurlijk, submariner.

(ivm 'artificiële' staatsstructuur waar u het ergens een keer over had ;o).

Maar het lijkt er alvast wel op dat vooral God in staat lijkt daar nu en dan eens iets anders van te maken, correct! (zie ISIS).
God is voor vele mensen een toeverlaat. Hey no prob! Zolang het maar geen license to kill wordt dus.

"gott mit uns"

Laatst gewijzigd door Matonge : 23 augustus 2015 om 04:56.
Matonge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2015, 05:02   #118
Matonge
Schepen

Standaard

Citaat:
Leuk dat je nog eens wijst op de kaakjes die de Spaanse en Fracnse soldaten hier achtergelaten hebben.

U denkt dat een inderhaast fictief getrokken lijntje door het hart van Brabant de eeuwen of wezen van elkaar gaat losrukken? Of bent u akkoord? Of bent u niet akkoord? Of laat u alles door taal bepalen?

Die zogehete 'verlichting' waar Bourgeois (what's in a name^^) en konsoorten het wel eens over hebben. Inderdaad, een zeer duistere kelder. Typical really. Maar optie blijft dat het 'vlaams nationalisme' zal 'gebelgd' worden
net zoals die Romeinen dat werden

Dus ik zeg 'vlaams nationalisme' maar in feite weet ik niet wie of wat u vertegenwoordigd.

Laatst gewijzigd door Matonge : 23 augustus 2015 om 05:21.
Matonge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2015, 16:32   #119
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Vlaamsnationalisten zijn degenen die van dat thema een issue maken. Wat u "belgicisten" noemt zijn veelal mensen die simpelweg vinden dat Vlaams nationalisme, confederalisme, belgicisme er weinig toe doen.
Hoe omschrijft u de leden en sympathisanten van een belgicistische partij als BUB?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2015, 16:36   #120
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matonge Bekijk bericht
U denkt dat een inderhaast fictief getrokken lijntje door het hart van Brabant de eeuwen of wezen van elkaar gaat losrukken? Of bent u akkoord? Of bent u niet akkoord? Of laat u alles door taal bepalen?

Die zogehete 'verlichting' waar Bourgeois (what's in a name^^) en konsoorten het wel eens over hebben. Inderdaad, een zeer duistere kelder. Typical really. Maar optie blijft dat het 'vlaams nationalisme' zal 'gebelgd' worden
net zoals die Romeinen dat werden

Dus ik zeg 'vlaams nationalisme' maar in feite weet ik niet wie of wat u vertegenwoordigd.
Ik vertegenwoordig mezelf en jij?
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be