![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn 'statuut' is ondertussen al twee keer op vier jaar tijd in mijn nadeel eenzijdig aangepast... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
[quote]Om ook werkelijk een uitkering te krijgen, moet u aan verschillende toekenningsvoorwaarden (of vergoedingsvoorwaarden) voldoen. U woont in België. U bent niet verantwoordelijk voor het verlies van uw baan. U heeft recht op geen enkele vorm van loon (salaris, ontslagvergoeding …). U werkt niet voor een derde of u voert geen werk uit dat voordeel oplevert (bijvoorbeeld uw eigen huis bouwen). U bent beschikbaar voor de arbeidsmarkt. U heeft de pensioengerechtigde leeftijd nog niet bereikt.[quote] Ge schrijft dat ge om medische redenen niet geschikt zijt voor de arbeidsmarkt. Dan hebt ge volgens voorgaande regels in principe geen recht op een werkloosheidsuitkering of SWT. Gij hebt dan wel recht op een ziekte uitkering of invaliditeit. Als mijn echtgenote vandaag haar ontslag zou krijgen omdat de werkgever er mee ophoudt, heeft ze recht op een ontslagvergoeding die niet klein is. Maar die ontslagvergoeding is eigenlijk het loon voor de dagen dat ze nog had moeten werken tijdens haar opzegperiode. Eens die opzegperiode voorbij heeft ze pas recht op een werkloosheidsuitkering, en eventueel SWT. Maar zij moet dan ook beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt. Met zien verstande dat ze als 60+ niet kan verplicht worden werk te zoeken (volgens de huidige wetgeving). Ikdenk dat gij een deel van de opzegvergoeding hebt opgegeven in ruil voor van de eerste dag een vergoeding te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() [quote=pajoske;7795456]SWT= werkloosheidsvergoeding.
[quote]Om ook werkelijk een uitkering te krijgen, moet u aan verschillende toekenningsvoorwaarden (of vergoedingsvoorwaarden) voldoen. U woont in België. U bent niet verantwoordelijk voor het verlies van uw baan. U heeft recht op geen enkele vorm van loon (salaris, ontslagvergoeding …). U werkt niet voor een derde of u voert geen werk uit dat voordeel oplevert (bijvoorbeeld uw eigen huis bouwen). U bent beschikbaar voor de arbeidsmarkt. U heeft de pensioengerechtigde leeftijd nog niet bereikt. Citaat:
Nog nooit gehoord van vrijstellingen ? Als je er niks van kent kan je beter zwijgen in plaats van u oeverloos belachelijk te maken. Laatst gewijzigd door dpg : 25 augustus 2015 om 19:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() Vraag het anders maar na bij uw maaslandse lieveling.
http://meryamekitir.be/artikel/dekam...ikbaarheid-va/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoeveel verlof heb jij per jaar? 20d? Werkt U ook 90u/week? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat dat het voordeel van de duidelijkheid geeft. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik WAS statutair. Met pro en contra dat zulks meebracht. Onder andere volgens sommigen (maar zelf nooit gezien) 20 jaar te vroeg met pensioen, 130 procent van mijn laatste pree, zesvoudige perequatie, gratis trein en bus tussen 24 u en oo u, vip-uitnodigingen ad vitam eternam voor leuke recepties en onbeperkt bijklussen in politieke partijen. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bedank daarvoor de oude machtspartijen. Kies vervolgens een andere partij om de volgende keer op te stemmen. Namelijk die partij die je denkt het meest te willen veranderen om de zuilen af te zwakken. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
55+ 60+ 2007 2.3 2.4 2008 2.2 2.9 2009 1.7 2.8 2010 1.8 2.5 2011 1.8 2.4 2012 1.7 2.0 2013 1.8 1.8 (Bron: VDAB - Bewerking Departement WSE/Steunpunt WSE) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() Waarheden worden spreekwoorden: 'Wie jong is en niet links, heeft geen hart. Wie oud is en niet rechts, heeft geen verstand.'
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() Het ging niet goed onder Di Rupo. Ben je bereid om in 2019 de cijfers nog eens te bekijken?
Laatst gewijzigd door Spitting Image : 25 augustus 2015 om 21:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En DPG kan dan wel schrijven dat er vrijstellingen zijn voor mensen met medische problemen. Die vrijstellingen zijn er gekomen onder druk (straatgeweld). Daardoor verzuimt de overheid haar eigen wetten toe te passen. Werknemers hebben nooit een bijdrage betaald die hen verzekert tegen werkloosheid door ziekte. Zoals ambtenaren nooit een bijdrage betaalden voor pensioen over de jaren die ze op de schoolbanken zaten. In beide gevallen betalen andere belastingbetalers (zoals ikzelf) de kosten voor die gunsten aan deze bevolkingsgroepen, waar zijzelf nooit aanspraak op kunnen maken. Dat zijn nu de echte verzwegen transferts in België. Ik ben benieuwd of deze regering de moed zal hebben deze aan te pakken. Het zou het bestuur vereenvoudigen (niet meer dat doolhof van uitzonderingen en speciale regeltjes). Denk bv maar aan een uniform pensioenstelsel voor alle Belgen. Men zou een heel pak kunnen besparen op ambtenaren. Maggie De Block (ter uwer info: zij is niet van de N-VA) is op weg haar deel van het werk te doen. Ik ben benieuwd of die mannen van de grote verandering ook hun beloften zullen nakomen. Ik vrees echter dat ge gelijk hebt, en zij te zeer gebonden zijn aan de nieuw verworven macht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Minister
|
![]() Waarom quote je maar gedeeltelijk?
Om de lastige vraag te vermijden? Bij deze stel ik ze opnieuw: Citaat:
|
|
![]() |
![]() |