Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2015, 18:49   #81
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Dus ik en alle bruggepensioneerden zitten in de "onwettelijke" sfeer?
Kunt U zeggen op basis van welke wet(ten)?
Ik weet 1 zaak nl mijn (ex-) wg betaalt maandelijks 600 Euro rsz tot aan mijn pensioen.
In ruil voor mijn swt statuut heb ik een groot deel van mijn ontslagpremie moeten laten vallen.
Dit is contractueel overeengekomen en goedgekeurd door de Minister van Arbeid en de regering, mijn ex wg en mezelf.
U maakt geen deel uit van deze bindende overeenkomst
.
U hebt met andere woorden meer geluk dan statutaire ambtenaren.
Mijn 'statuut' is ondertussen al twee keer op vier jaar tijd in mijn nadeel eenzijdig aangepast...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2015, 19:10   #82
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus ik en alle bruggepensioneerden zitten in de "onwettelijke" sfeer?
Kunt U zeggen op basis van welke wet(ten)?
Ik weet 1 zaak nl mijn (ex-) wg betaalt maandelijks 600 Euro rsz tot aan mijn pensioen.
In ruil voor mijn swt statuut heb ik een groot deel van mijn ontslagpremie moeten laten vallen.
Dit is contractueel overeengekomen en goedgekeurd door de Minister van Arbeid en de regering, mijn ex wg en mezelf.
U maakt geen deel uit van deze bindende overeenkomst.
SWT= werkloosheidsvergoeding.

[quote]Om ook werkelijk een uitkering te krijgen, moet u aan verschillende toekenningsvoorwaarden (of vergoedingsvoorwaarden) voldoen.

U woont in België.
U bent niet verantwoordelijk voor het verlies van uw baan.
U heeft recht op geen enkele vorm van loon (salaris, ontslagvergoeding …).
U werkt niet voor een derde of u voert geen werk uit dat voordeel oplevert (bijvoorbeeld uw eigen huis bouwen).
U bent beschikbaar voor de arbeidsmarkt.
U heeft de pensioengerechtigde leeftijd nog niet bereikt.[quote]
Ge schrijft dat ge om medische redenen niet geschikt zijt voor de arbeidsmarkt. Dan hebt ge volgens voorgaande regels in principe geen recht op een werkloosheidsuitkering of SWT. Gij hebt dan wel recht op een ziekte uitkering of invaliditeit.

Als mijn echtgenote vandaag haar ontslag zou krijgen omdat de werkgever er mee ophoudt, heeft ze recht op een ontslagvergoeding die niet klein is. Maar die ontslagvergoeding is eigenlijk het loon voor de dagen dat ze nog had moeten werken tijdens haar opzegperiode. Eens die opzegperiode voorbij heeft ze pas recht op een werkloosheidsuitkering, en eventueel SWT. Maar zij moet dan ook beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt. Met zien verstande dat ze als 60+ niet kan verplicht worden werk te zoeken (volgens de huidige wetgeving). Ikdenk dat gij een deel van de opzegvergoeding hebt opgegeven in ruil voor van de eerste dag een vergoeding te krijgen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2015, 19:11   #83
dpg
Banneling

Standaard

[quote=pajoske;7795456]SWT= werkloosheidsvergoeding.

[quote]Om ook werkelijk een uitkering te krijgen, moet u aan verschillende toekenningsvoorwaarden (of vergoedingsvoorwaarden) voldoen.

U woont in België.
U bent niet verantwoordelijk voor het verlies van uw baan.
U heeft recht op geen enkele vorm van loon (salaris, ontslagvergoeding …).
U werkt niet voor een derde of u voert geen werk uit dat voordeel oplevert (bijvoorbeeld uw eigen huis bouwen).
U bent beschikbaar voor de arbeidsmarkt.
U heeft de pensioengerechtigde leeftijd nog niet bereikt.
Citaat:
Ge schrijft dat ge om medische redenen niet geschikt zijt voor de arbeidsmarkt. Dan hebt ge volgens voorgaande regels in principe geen recht op een werkloosheidsuitkering of SWT. Gij hebt dan wel recht op een ziekte uitkering of invaliditeit.

Als mijn echtgenote vandaag haar ontslag zou krijgen omdat de werkgever er mee ophoudt, heeft ze recht op een ontslagvergoeding die niet klein is. Maar die ontslagvergoeding is eigenlijk het loon voor de dagen dat ze nog had moeten werken tijdens haar opzegperiode. Eens die opzegperiode voorbij heeft ze pas recht op een werkloosheidsuitkering, en eventueel SWT. Maar zij moet dan ook beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt. Met zien verstande dat ze als 60+ niet kan verplicht worden werk te zoeken (volgens de huidige wetgeving). Ikdenk dat gij een deel van de opzegvergoeding hebt opgegeven in ruil voor van de eerste dag een vergoeding te krijgen.

Nog nooit gehoord van vrijstellingen ?

Als je er niks van kent kan je beter zwijgen in plaats van u oeverloos belachelijk te maken.

Laatst gewijzigd door dpg : 25 augustus 2015 om 19:12.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2015, 19:15   #84
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
SWT= werkloosheidsvergoeding.
Vraag het anders maar na bij uw maaslandse lieveling.

http://meryamekitir.be/artikel/dekam...ikbaarheid-va/
Oud 25 augustus 2015, 19:28   #85
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht

Nog nooit gehoord van vrijstellingen ?

Als je er niks van kent kan je beter zwijgen in plaats van u oeverloos belachelijk te maken.
De SWT-regeling vanaf 58 jaar met medische redenen? - http://www.rva.be/nl/documentatie/infoblad/t149
Oud 25 augustus 2015, 19:35   #86
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
waarom ga je gewoon niet op een ander werken, luierik.
Omdat ik een lidkaart heb vd nva.
Boergeois beschermt mij!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2015, 19:37   #87
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
U hebt met andere woorden meer geluk dan statutaire ambtenaren.
Mijn 'statuut' is ondertussen al twee keer op vier jaar tijd in mijn nadeel eenzijdig aangepast...
Uw pensioen is 2,5X en U heeft als belastingseter nooit bijgedragen.
Hoeveel verlof heb jij per jaar?
20d?
Werkt U ook 90u/week?
Oud 25 augustus 2015, 19:41   #88
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw pensioen is 2,5X en U heeft als belastingseter nooit bijgedragen.
Hoeveel verlof heb jij per jaar?
20d?
Werkt U ook 90u/week?
Aan dat tempo van hervormingen gaat er van mijn 2.5x pensioen weinig terecht komen...
Oud 25 augustus 2015, 19:42   #89
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Aan dat tempo van hervormingen gaat er van mijn 2.5x pensioen weinig terecht komen...
U heeft ook niets bijgedragen, werkt 20U (1u=50min)/week, hebt meer dan 4m/j verlof...
Wat wilt U nog meer?
Oud 25 augustus 2015, 19:46   #90
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
U heeft ook niets bijgedragen, werkt 20U (1u=50min)/week, hebt meer dan 4m/j verlof...
Wat wilt U nog meer?
Dat mijn arbeidsvoorwaarden gerespecteerd worden.
Oud 25 augustus 2015, 20:25   #91
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoorde net op het radionieuws dat uw partij vooral bejaarde kiezers aanspreekt en dat 70% ouder is dan 50 jaar.
Uw partij heeft de jeugd niet mee en heeft geen toekomst.
De jeugd moet niets hebben van uitschot.
De jeugd zoal vermoedelijk een of twee keer groen stemmen, vervolgens nog eens een keer of twee keren sos, dan dan .... bingo. De jaren van verstand.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2015, 20:28   #92
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Persoonlijke aanvallen en scheldwoorden zijn je belangrijkste argumenten?
Sommigen profiteren van het feit dat ze weten dat er zijn die uit principe nooit op het rode driehoekje drukken.

Omdat dat het voordeel van de duidelijkheid geeft.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 25 augustus 2015, 20:37   #93
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U verdedigt iemand die een invalide uitmaakt voor LUIZIG!!
Jij kent de Vlaamse betekenis van een "luizig leven" niet ?

Citaat:
Bent U statutair?
Ik WAS statutair. Met pro en contra dat zulks meebracht.
Onder andere volgens sommigen (maar zelf nooit gezien) 20 jaar te vroeg met pensioen, 130 procent van mijn laatste pree, zesvoudige perequatie, gratis trein en bus tussen 24 u en oo u, vip-uitnodigingen ad vitam eternam voor leuke recepties en onbeperkt bijklussen in politieke partijen.

.

Oud 25 augustus 2015, 20:41   #94
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijnheer, ik heb zwaar gewerkt en werd zeer zwaar belast. Volgens de NBB werd ik als alleenstaande "veelverdiener" het zwaarst belast vd hele wereld nl aan 63,5%.
Wilt U de rest ook hebben, statutair benoemde?
Dat is een grote schande.
Bedank daarvoor de oude machtspartijen.

Kies vervolgens een andere partij om de volgende keer op te stemmen. Namelijk die partij die je denkt het meest te willen veranderen om de zuilen af te zwakken.

.

Oud 25 augustus 2015, 20:56   #95
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Kans op werk (%)
55+ 60+
2007 2.3 2.4
2008 2.2 2.9
2009 1.7 2.8
2010 1.8 2.5
2011 1.8 2.4
2012 1.7 2.0
2013 1.8 1.8
(Bron: VDAB - Bewerking Departement WSE/Steunpunt WSE)
Oud 25 augustus 2015, 21:16   #96
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De jeugd zoal vermoedelijk een of twee keer groen stemmen, vervolgens nog eens een keer of twee keren sos, dan dan .... bingo. De jaren van verstand.

.
Waarheden worden spreekwoorden: 'Wie jong is en niet links, heeft geen hart. Wie oud is en niet rechts, heeft geen verstand.'
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2015, 21:17   #97
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Kans op werk (%)
55+ 60+
2007 2.3 2.4
2008 2.2 2.9
2009 1.7 2.8
2010 1.8 2.5
2011 1.8 2.4
2012 1.7 2.0
2013 1.8 1.8
Het ging niet goed onder Di Rupo. Ben je bereid om in 2019 de cijfers nog eens te bekijken?

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 25 augustus 2015 om 21:19.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2015, 21:35   #98
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Het ging niet goed onder Di Rupo. Ben je bereid om in 2019 de cijfers nog eens te bekijken?
Dan ben ik er niet meer.
Oud 26 augustus 2015, 08:06   #99
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kans op werk (%)
55+ 60+
2007 2.3 2.4
2008 2.2 2.9
2009 1.7 2.8
2010 1.8 2.5
2011 1.8 2.4
2012 1.7 2.0
2013 1.8 1.8
Ik weet het. Zij krijgt een vrijstelling (DPG had precies niet lang genoeg gelezen om te zien dat ik op de hoogte ben van vrijstellingen) omdat de kans dat zij een job zal vinden als 60+ er zeer klein is.

En DPG kan dan wel schrijven dat er vrijstellingen zijn voor mensen met medische problemen. Die vrijstellingen zijn er gekomen onder druk (straatgeweld). Daardoor verzuimt de overheid haar eigen wetten toe te passen.
Werknemers hebben nooit een bijdrage betaald die hen verzekert tegen werkloosheid door ziekte. Zoals ambtenaren nooit een bijdrage betaalden voor pensioen over de jaren die ze op de schoolbanken zaten.
In beide gevallen betalen andere belastingbetalers (zoals ikzelf) de kosten voor die gunsten aan deze bevolkingsgroepen, waar zijzelf nooit aanspraak op kunnen maken.

Dat zijn nu de echte verzwegen transferts in België. Ik ben benieuwd of deze regering de moed zal hebben deze aan te pakken. Het zou het bestuur vereenvoudigen (niet meer dat doolhof van uitzonderingen en speciale regeltjes). Denk bv maar aan een uniform pensioenstelsel voor alle Belgen. Men zou een heel pak kunnen besparen op ambtenaren.

Maggie De Block (ter uwer info: zij is niet van de N-VA) is op weg haar deel van het werk te doen. Ik ben benieuwd of die mannen van de grote verandering ook hun beloften zullen nakomen. Ik vrees echter dat ge gelijk hebt, en zij te zeer gebonden zijn aan de nieuw verworven macht.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2015, 09:21   #100
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is gebruikelijk in de privésector.
Waarom quote je maar gedeeltelijk?
Om de lastige vraag te vermijden?
Bij deze stel ik ze opnieuw:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Stel jezelf nu eens in de plaats van de werkgever: Hoe zou jij deze situatie aanpakken?
Citaat:
Bent U statutair?
Vooraleer ik hier op antwoord wil ik de relevantie van deze vraag als antwoord op mijn vraag.
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be