![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#841 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Proficiat.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#842 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gezien wij in België leven, beschikken die vrouwen wel degelijk over dat 'zelfbeschikkingsrecht'.
![]() |
#843 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Da's trouwens dezelfde retoriek als tegenstanders van het homohuwelijk want zij mogen absoluut trouwen. ![]() De ironie...jij bent geen tegenstander van de islamitische BS en ik ben een absoluut tegenstander van de meest fascistische en mensonterende ideologie die de wereld ooit gekend heeft maar besef tevens ook dat ze hier zijn en niet snel zullen vertrekken. Daarom dat een evolutie, het achterlaten van hun voorhistorisch gedachtengoed, absoluut nodig is en wie heeft er het meest baat bij een evolutie? Idd, de vrouwen vermits hun situatie het meest penibele is.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#844 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vindt je dat dan ook de samenleving burgers niet kan verplichten om zich in openbare plaatsen te bedekken?
![]() |
#845 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat hebben ze absoluut niet. De enige vraag die we ons eigenlijk moet stellen met betrekking tot deze en andere discussies die verband houden met de Islam is de volgende: stellen we de vrijheid van godsdienst boven gelijkheid van mannen en vrouwen of omgekeerd. Ik kies voor optie nr 2. Ik ben dan ook een tegenstander van de uitbreiding van de Islam in dit land. Om andere vrijheden te vrijwaren, die mij veel nauwer aan het hart liggen, moet die vrijheid beperkt worden en nog geen klein beetje.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#846 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anderzijds is het begrip "goede zeden" altijd al aanvaard geweest als beperking op de individuele vrijheid, ik zal dat niet op mijn eentje veranderen... Of bedoel je dat een boerkini dragen tegen de goede zeden is?
![]() |
![]() |
#847 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#848 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dura Lex sed Lex. Citaat:
Citaat:
Ik ben niet bereid mijn fundamentele vrijheden op het spel te zetten omdat imbecielen (ik spreek in het algemeen voor alle duidelijkheid) voor de gemakkelijkheidsoplossing gaan, namelijk beginnen tornen aan die vrijheden.
![]() |
![]() |
#849 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In sommige landen wordt in openbare plaatsen verwacht dat je een T Shirt draagt en een lange broek als man...anders mag je niet binnen.Dus niet morren en doen .....Ja zo gaat dat overal in de wereld.....respekt voor de maatschappij waarin je wil leven. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 september 2015 om 08:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#850 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
van mijn vrijheden moeten jullie afblijven, zoek maar een andere manier om moslims te pesten.
![]() |
![]() |
#851 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bent vrij om naar een land te verkassen waar ze de Sharia omarmen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#852 |
Minister-President
|
![]() jij ook
![]() |
#853 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#854 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#855 | |
|
![]() Citaat:
Mijn punt is echter dat als je "geen discriminatie" hoog in je vaandal hebt staan je consequent moet zijn. En dan is het eenvoudig: Dan behandel je personen die hun hele lichaam willen bedekken op precies dezelfde manier als personen die geen enkel deel van hun lichaam willen bedekken.
![]() |
![]() |
#856 | |||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De rechtvaardiging zou kunnen zijn scheiding van godsdienst en staat. Het moet toch mogelijk zijn om de aanvraag om de boerkini verplicht toe te laten, af te keuren of onontvankelijk te verklaren voor staatszwembaden, wegens gebaseerd op godsdienstige redenen? Citaat:
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#857 | |
|
![]() Citaat:
Godsdiensvrijheid wil zeggen dat je vrij je godsdienst kan kiezen, niet dat je uit je godsdienstkeuze bijzondere rechten kan puren. Geen enkele moslimvrouw is verplicht om een boerkini aan te trekken. Dat is godsdienstvrijheid. Dus volgt ook dat door de boerkini te verbieden geen enkel moslimvrouw hierdoor verboden wordt om te gaan zwemmen. Moslim vrouwen hebben precies dezelfde vrijheid om te gaan zwemmen als niet moslim vrouwen. Dus is er geen sprake van discriminatie.
![]() |
![]() |
#858 |
Minister-President
|
![]() oh, waarom zou ik gepest worden?
![]() |
#859 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() boek samen met fox een ticket, dat is goedkoper.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#860 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat weet ik niet, zeg jij maar eens waarom je gepest zou worden bij een Boerkini verbod.
En ik heb geen enkele redenen om naar een Sharia land te verkassen, aangezien ik de Islam en Sharia verafschuw en alles waarvoor ze staan.
![]() |
![]() |