Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 oktober 2015, 13:59   #1121
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Behalve een moreel standpunt, waarbij je aan dezelfde kant staat als die gematigde moslimvrouw, is er ook een wettelijk aspect

Als je individuele vrijheid, zoals het kunnen uiten van godsdienst, wettelijk gaat inperken, dan loop je het risico om uiteindelijk ook je eigen vrijheid te gaan inperken. Of op zijn minst, in hetzelfde bedje ziek te zijn. Die SM-rechter, mishandelde zijn vrouw ook niet. Je kan hier ook zeggen: er vliegen er voor minder de psychiatrie in.
Die vrouw deed dat uit vrije wil. Je kan je dan afvragen wat is vrije wil?

Nu het grote verschil is natuurlijk, die rechter deed het in de privé. En die vrouw is volwassen. En die hun kinderen wisten van niks. De klacht van de moslims, gaat over het invoeren van de boerkini op een openbare plaats en ook voor kinderen. Je kan nog discussiëren over de vrije wil van die vrouw, maar wat betreft haar kinderen, dat is niet uit vrije wil, want die mogen niet kiezen. Ze hebben nl. maar 1 keuze om te beginnen, de boerkini, maar als het van moslims afhangt ook met afgeplakte ramen.
Dat is natuurlijk om de westerse mens wat te beschermen tegen de aanblik van die moslima's. We moeten er niet over liegen, tegen dat de gemiddelde moslima 24 jaar is weegt ze over de 150 kilo en heeft ze een snor groter dan die van Salvador Dali.

Zo dus, als het goed is dan zeggen we het ook.
Oud 1 oktober 2015, 14:13   #1122
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gewoon de dop beperken in de tijd. Op die manier viseer je geen moslims en breng je het probleem tot zijn basis, nl. foeteraars afstraffen.
Da's ook een goed idee maar dat mag dan bovenop de geviseerde islamisten komen. Mensen die zich door hun gedrag buiten onze maatschappij stellen, moeten geen beroep doen op onze centen, zo simpel zou het moeten zijn.
You can't have your cake and eat it too.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2015, 14:14   #1123
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is natuurlijk om de westerse mens wat te beschermen tegen de aanblik van die moslima's. We moeten er niet over liegen, tegen dat de gemiddelde moslima 24 jaar is weegt ze over de 150 kilo en heeft ze een snor groter dan die van Salvador Dali.

dan is het boerkini aan de lopende meter
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2015, 14:14   #1124
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maakt niet uit hoe ze eruit ziet, ze is niet vrij en dat is het enige wat in deze discussie telt.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2015, 15:02   #1125
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een onwaarschijnlijk verhaal. En niet hygiënisch. Daar moet toch protest op gekomen zijn.
neen, geen onwaarschijnlijk verhaal.
Ik heb hier ooit een post over gemaakt.

Ik heb persoonlijk naar die sportgroep getelefoneerd. En blijkbaar mocht ik toch meedoen (vrouw zijnde), maar op hun pagina(zie link, nu verdwenen) stond dus effektief een zwemmende vrouw in lange rok hoor. En het was wel degelijk de bedoeling om ze aangekleed te leren zwemmen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 1 oktober 2015 om 15:04.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2015, 15:13   #1126
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ook dat is een goede vraag, want het blijkt dat heel veel Islamvrouwen die op de dop staan zelfs niet het recht hebben om hun huis uit te komen zonder mannelijke begeleiding; hoe zouden ze dan werk kunnen zoeken...
Ze willen dus gewoonweg geen werk, maar wel de werkeloosheidsuitkeringen...
Wat bijzonder on -islamitisch is...want de koran is duidelijk, geld ontvangen zonder arbeid te verrichten mag niet, dat is haram, vreemd genoeg hoor je daar niets over....maar wel over burkini's, hoofddoeken steeds en overal, weigeren van artsen omwille van gender, eis voor halal eten.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2015, 17:00   #1127
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wat bijzonder on -islamitisch is...want de koran is duidelijk, geld ontvangen zonder arbeid te verrichten mag niet, dat is haram, vreemd genoeg hoor je daar niets over....maar wel over burkini's, hoofddoeken steeds en overal, weigeren van artsen omwille van gender, eis voor halal eten.
Maar Belgie is een seculier land dus hoeft de staat geen enkele religieuze eis in te willigen of te verdedigen. Het lafste is nog dat die moslims de confrontatie niet aandurven gaan omdat ze ergens weten dat de koran dikken bullshit is.

Is bijna hetzelfde of iemand gaat direct klikken in plaats van de confrontatie of discussie aan te gaan, zo'n mensen zijn laf en primitief en willen niet dat hun ongelijkheid of fouten worden blootgesteld. Daarom dat in gangstermilieus klikkers ook gewoon vermoord worden en ergens geef ik die gangsters gewoon gelijk. Men klikt niet dat is voor ratten en lafaards die de confrontatie of discussie niet aankunnen....
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2015, 17:10   #1128
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Btw ik waardeer ook dat je in die draden van femme de la rue en dergelijke de confrontatie/discussie niet uit de wegging in plaats van te klikken bij de moderatie. Tenminste ik denk dat je dat niet gedaan hebt....
Oud 1 oktober 2015, 22:41   #1129
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Btw ik waardeer ook dat je in die draden van femme de la rue en dergelijke de confrontatie/discussie niet uit de wegging in plaats van te klikken bij de moderatie. Tenminste ik denk dat je dat niet gedaan hebt....
Klikken? Nee doe ik niet...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2015, 01:12   #1130
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ze willen dus gewoonweg geen werk, maar wel de werkeloosheidsuitkeringen...
Ze staan steeds met de koran te zwaaien om van alles en nog wat gedaan te krijgen maar dat in diezelfde koran ook staat dat ze geen geld mogen aanvaarden dat niet uit werk voortkomt ''vergeten'' ze wel selectief.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2015, 01:14   #1131
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2015, 17:35   #1132
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Enkele jaren geleden wou ik uit nieuwsgierigheid enkele zittingen van een correctionele zitting bij wonen.
Ik zat amper neer en er kwam al een bode naar mij die mij vroeg mijn pet af te zetten. Dat is hier niet toegelaten zei hij.

Ook beknotting van de individuele vrijheid?
Uiteraard. Ik ben dan ook voorstander om die oubollige, compleet achterhaalde, 19de eeuwse wettelijke bepaling af te schaffen.
Oud 2 oktober 2015, 17:40   #1133
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Toen ik nog op de schoolbanken zat ging ik met een short naar school toen het warm was. Ik werd terug naar huis gestuurd. Een andere keer had ik een T shirt aan met een doodshoofd op, ik werd terug naar huis gestuurd. Op een moment vond de directie dat mijn haar te lang werd. Ik mocht niet meer komen tot ik naar de kapper geweest was.
En jij hebt dat zomaar aanvaard? Jij vond dat normaal? Jij waart akkoord dat de een school ging bepalen hoe lang jou haar zou worden?

Ze hebben bij mij ook geprobeerd. Ik heb nooit zoveel affront gekregen dan toen. Zeker omdat mijn moeder ervan geprofiteerd heeft om mij Manu militari naar de kapper te sturen.

Mijn individuele vrijheid werd inderdaad beknot, en ik heb toe als dusdanig ervaren.

Citaat:
In de rechtbank werd mij inderdaad ooit eens gevraagd om mijn hoed af te zetten.
Zie vorige post.

Citaat:
In bepaalde kuststeden is het verboden om met ontbloot bovenlijf op de dijk te lopen.
Daar kom je in het begrip goede zeden terecht, al haat ik dat begrip.
Maar ik vind zo'n verbod erover.

Citaat:
In Duitsland mag je niet met NAZI symbolen rondlopen en ik denk dat hier in Belgie op sprake van was. Had CDH daar geen wetsvoorstel rond?
Kan zijn, maar dan is het gelukkig blijkbaar tegengehouden.
Oud 2 oktober 2015, 17:42   #1134
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Je vergeet hier vlotjes dat dat boerkinigedoe niet gaat over 'fundamentele vrijheden', maar over het niet-willen-aanvaarden van kledijregels die voor iedereen gelden, namelijk het verbod op 'losse kledij' in een zwembad. Punt
(elke boerkini die ik googel heeft loshangende mouwen en bovenkledij.....maar als er iemand een link heeft naar een boerkini zonder zoiets...altijd welkom)
Als het zo eenvoudig zou zijn, dan zou die burgemeester en zijn N-VA-fans dit al van in het begin hebben ingeroepen, ipv een hele show te voeren rond onze normen en waarden...
Oud 2 oktober 2015, 17:45   #1135
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Uiteraard. Ik ben dan ook voorstander om die oubollige, compleet achterhaalde, 19de eeuwse wettelijke bepaling af te schaffen.
het gaat over respect en fatsoen. Is het nu zo erg in rechtszaal pet te moeten afzetten?
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2015, 17:56   #1136
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar dat is eigenlijk ook de kern van de discussie, hoe tolerant moeten we zijn voor intolerantie?
Bedankt Alice, je bent ongeveer de eerste die de echte kernvraag stelt: hoever mogen wij gaan in de beperking van de vrijheid om onze vrijheid te bewaren.

Mijn antwoord is daar heel kort op: niet ver, echt miet ver...

Citaat:
Want natuurlijk heeft een bourkini niets te maken met individuele vrijheid, je mag namelijk niet anders dan met dat ding zwemmen!
Hoe" vrij" is dat?
Gni? Welke wet verplicht het dragen van de boerkini?

[quote-2Natuurlijk zullen er zijn die zich zonder morren onderwerpen, aan de beperkingen die ze zichzelf laten opleggen, uit naam van eigen interpretatie van hun geloof.
Maar hoe dan ook, voor die onderwerping kiezen die dames zelf, en daarbij wordt eigenlijk vooral geprovoceerd, naar minder strikte moslims die wel in gangbare zwemkledij gebruik maken van een zwembad. [/quote]

Ten eerste doe je aan een intentieproces. Heb je die vrouwen ondervraagd over het waarom dat zij in een boerkini willen zwemmen?
Ten tweede, gelukkig maar is provoceren ook een basisrecht.

Citaat:
Ik hoef die provocatie niet te dulden , daartoe ben ik niet verplicht zoals bad Atilla beweert.
We zijn een open samenleving, moslima's worden geen strobreed in de weg gelegd om in hun priveleven zich uit te dossen hoe ze willen vanuit hun onderwerping aan....
Maar deze dames zijn in de eerste plaats burgers, in een diverse samenleving, waar Allah niet boven anderen staat.
Wie steeds zichzelf moet onderscheiden, van ongelovigen en anderen, eist dat de samenleving zich aanpast, aan een levensovertuiging die haaks staat op hier geldende normen en waarden is intolerant, dominant en een mentale dictatuur, dat hoef ik niet te dulden, en evenmin moet ik daar tolerant tegenover staan!
de samenleving past zich aan niks aan, gezien het dragen van een boerkini een recht is. Het zijn degenen die dit niet willen erkennen, die onze maatschappij willen doen veranderen. Het zijn zij die onze normen en waarden in gevaar brengen door HUN visie aan iedereen op te willen leggen.
Allé, ik zal nuanceren, zij zijn de beste bondgenoten van de Islamfundi's.

Want waarom zou je het recht niet mogen hebben om u te onderscheiden van de 'mainstream'? Waarom zou je het recht niet hebben om 'anders' te zijn en het ook te tonen? Of gaan we ook het dragen een T-shirt met het gezich van Stalin op verbieden?
Pas eens uw argumenten op de homo's in een strikt Christelijk land toe...
Oud 2 oktober 2015, 19:15   #1137
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Want waarom zou je het recht niet mogen hebben om u te onderscheiden van de 'mainstream'? Waarom zou je het recht niet hebben om 'anders' te zijn en het ook te tonen?
dat klopt niet echt,
volgens hen heeft iedereen die niet moslim is dat recht.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2015, 19:46   #1138
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
dat klopt niet echt,
Heeft er allemaal niet mee te maken. We leven in een seculier land is dat nu zo moeilijk te begrijpen? In een seculier land hoeft de staat geen enkele eis van elke religie dan ook in te willigen of te verdedigen. Jullie vermengen 2 zaken. Individuele vrijheid wordt hier vermengd met collectieve slavernij door moslimvrouwtjes en jullie denken dat dan ook iets te maken heeft met individuele vrijheid?

Individuele vrijheid wil zeggen dat iedereen er zijn eigen "stijl" op mag nahouden en niet dat iedereen van een bepaalde religie allemaal dezelfde klederdracht hebben. Leer het verschil is tussen individualisme en collectivisme aub....
Oud 2 oktober 2015, 20:16   #1139
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het zo eenvoudig zou zijn, dan zou die burgemeester en zijn N-VA-fans dit al van in het begin hebben ingeroepen, ipv een hele show te voeren rond onze normen en waarden...
Het burkiniverbod is er oorspronkelijk gekomen omwille van die veiligheid en hygiene. Maar omdat de burkinisten zelf als reden het anti-islamisme opgaven (alles wat tegen hen wordt in gebracht is immers racisme) is 'men' dan maar ook op die kar gesprongen. Ze hebben het dus zelf gezocht...
Oud 2 oktober 2015, 20:50   #1140
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
dat klopt niet echt,
Neen. Er is geen enkel probleem, moslims mogen wel boerkini's dragen. Echter er is een zwembadreglement en hier moeten ze zich aan houden, zoals iedereen.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be