![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Ben jij voor of tegen adoptie door holebi's? | |||
Ik ben voor |
![]() ![]() ![]() |
29 | 78,38% |
Ik ben tegen |
![]() ![]() ![]() |
8 | 21,62% |
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1361 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1362 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1363 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik ben benieuwd naar wat ik volgens u hier zou moeten weerleggen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1364 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 29 oktober 2015 om 01:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1365 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....41#post7872941 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1366 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je hen wil vergelijken met holebi's , ben je laag gevallen !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#1367 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1368 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs al zou het legaal zijn , niks voor mij !! Sommige kunnen zelfs niet 1 partner aan ![]() Maar voor de rest , wie ben ik om hen tegen te houden ?? Mocht mijn kind dit doen , ik geef toe , ik ben er niet blij mee , maar ja , wat ga je doen als ouder , uw kind uitsluiten ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1369 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Holebi's zie ik niet als afwijking !!
![]() |
![]() |
![]() |
#1370 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat als hetero's hetzelfde zouden doen op zo'n parking ??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1371 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1372 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1373 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1374 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welnu, de logische basis om holebi koppels te beschouwen als "equivalent" aan hetero koppels is identiek aan die om groepen met meer dan 2 personen te beschouwen. Het enige dat specifiek is aan een heterokoppel is voortplantingsseks: het samenbrengen van genetisch materiaal om een nieuw mensenkind van te maken. Dat is de historische basis van het huwelijk geweest. Eens men voortplantingsseks niet meer als de basis van het huwelijk beschouwt (en dat is al zo sinds men "buitenechtelijke" kinderen kan hebben zonder aan de schandpaal genageld te worden), en recreatieve seks, of "liefde" (wat dat ook zou mogen betekenen in deze context) als de basis ervan wil nemen, wat strikt nodig is om in de eerste plaats zelfs maar over een holebi koppel kunnen te spreken, dan is de beperking tot "twee" er ook niet meer. Die "twee" komt enkel voort uit het feit dat voortplantingsseks bij mensen (en bij heel veel dieren) met twee individuen gebeurt. Bij mensen is dat een man en een vrouw, en dat zijn er dus "twee". Men zou exotische biologieen kunnen beschouwen waar voortplanting met z'n drieen gebeurt: wombels, knombels, en wikken. Een huwelijk zou dan een trio zijn van een wombel, een knombel en een wik, die met zijn drieen moeten copuleren om het genetische materiaal samen te brengen om een nieuwe wombel, knombel of wik te maken in een ei, gelegd door de wik. Maar bij mensen zijn we met 2: een man en een vrouw. Daar komt die twee in "koppel" vandaan. Echter, aangezien de nieuwe vorm van huwelijk niet gebaseerd is op voortplantingsseks, is dat getal "2" er ook niet meer bij. Er is voor mij dus geen enkel verschil tussen een huwelijk van een homo KOPPEL, en een biseksueel TRIO of een biseksueel QUARTET of zo. Recreatieve seks, of "liefde" kan met meer dan 2. Er is niet de minste basis om die "twee" te behouden. Er is zelfs geen reden waarom we geen huwelijken met "1" kunnen hebben. Ik heb in die ganse affaire veel te veel het gevoel dat holebi "koppels" nog veel te veel een "imitatie van een traditioneel huwelijk" willen, ttz, een voortplantingsgemeenschap. Je kan beide niet hebben. Een voortplantingsgemeenschap is een koppel van een man en een vrouw, omdat dat de manier is waarop mensen voortplanten. Recreatieve seks en "liefde" daarentegen, heeft niks met voortplanting te zien. In de mate dat men dat als basis wil voor "huwelijk", dan heeft "huwelijk" niks meer met "twee", of met voortplanting te maken. Gans die affaire is heel incoherent vanwege de dubbelzinnigheid die men aan het statuut "huwelijk" gegeven heeft. Mijn idee is dat huwelijk allang geen voortplantingsseks meer als basis heeft (sinds het maatschappelijk aanvaard is om kinderen buiten het huwelijk te hebben, om niet getrouwd te zijn en toch kinderen te hebben en dergelijke) ; maar dan is er ook geen grond meer, noch voor KOPPELS (dus "twee"), noch voor voortplanting en de geprefereerde omgeving voor kinderen. Huwelijk is een fiscale constructie gebaseerd op recreatieve seks. Laatst gewijzigd door patrickve : 29 oktober 2015 om 05:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1375 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar een huwelijk met meer dan 2 personen is iets complexer, vooral omdat dit huwelijk meestal niet gelijktijdig zou voltrokken worden. Men heeft bvb een koppel en na enkele jaren komt er een ander persoon bij. Hoe garandeert men de rechten van eenieder? Het zou de zaken veel complexer maken dan ze nu al zijn. Maar in principe heb ik er niets op tegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1376 |
Europees Commissaris
|
![]() Er is toch een redelijk verschil denk ik. Bij homoseksuelen kun je stellen dat ze seksuele contacten hebben met wederzijdse toestemming. Bij de andere 2 gevallen is dit niet zo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1377 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#1378 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kerk is dictatuur.
Homopriester: "Kerk is dictatuur" Ontslagen theoloog Krzysztof Charamsa haalt hard uit . Voor het eerst sinds hij uit de kast kwam en door het Vaticaan ontslagen werd, spreekt de Poolse theoloog Krzysztof Charamsa. In een brief aan paus Franciscus noemt hij de kerk homofoob en gewelddadig. 'Onze mensenrechten worden terzijde geschoven. "Elke homoseksueel is een zoon van God. Leven met iemand die je lief heeft, is de wil van God. Ook voor mijn leven met mijn vriend." De Poolse theoloog Krzystof Charamsa (43) sprak deze woorden met de priesterkraag om de hals en zijn Catalaanse vriend Eduard aan de arm. Ruim drie weken later is hij als priester geschorst en ontslagen bij de Congregatie voor de Geloofsleer, die waakt over de zuiverheid van het geloof. (De Morgen) ![]() Krzysztof Charamsa De Kerk is niet alleen een dictatuur. Ook zeer homofoob. Moest het effe kunnen, de Kerk zou de homo's weer op de brandstapel jagen. Zoals weleer! Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 oktober 2015 om 08:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1379 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De kerk een homofobe dictatuur? wisten we dat niet al?
ik zou er nog maffia aan willen toevoegen |
![]() |
![]() |
![]() |
#1380 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand gaat controleren of de seks "geconsumeerd" wordt, maar het draait hem toch om seks. De grote verandering is dat het traditionele huwelijk op voortplantingsseks is gebaseerd, en de nieuwere versie van huwelijk, op recreatieve seks. Ik heb er moeite mee dat fiscale structuren gebaseerd zijn op iets totaal persoonlijks zoals seks, maar als men het dan toch wil doen, moet men consequent zijn, en alle vormen van recreatieve seks en hun deelnemers eraan, gelijke rechten geven. Daaronder vallen dus ook 1-persoonshuwelijken voor zij die masturberen, en groepshuwelijken voor zij die (tegelijkertijd of afwisselend) aan groepsseks doen. Je zou zelfs verder kunnen gaan, en huwelijk niet exclusief maken, ttz, je zou aan verschillende huwelijken tegelijkertijd mogen deelnemen, zonder dat de respectievelijke partners zelf getrouwd zijn. Het niet-exclusieve huwelijk is trouwens een andere manier om het groepshuwelijk toe te staan: het equivalent van een groepshuwelijk zou dan het geheel van bilaterale huwelijken van alle paren uit die groep zijn. Maar 1 ding is zeker: die vorm van huwelijk heeft niks meer met voortplanten en dus met kinderen te maken. Laatst gewijzigd door patrickve : 29 oktober 2015 om 09:21. |
|
![]() |
![]() |