![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Ben jij voor of tegen adoptie door holebi's? | |||
Ik ben voor |
![]() ![]() ![]() |
29 | 78,38% |
Ik ben tegen |
![]() ![]() ![]() |
8 | 21,62% |
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1601 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het ging dus over adoptie. En het was een interessante discussie. En komt u op deze thread, en u begint persoonlijke verwijten te maken, en ridiculiserende gifs te plaatsen.
Citaat:
Denkt u dat ik een verontschuldiging heb gekregen? Neen! Sommige mensen zijn puur gewetensloos. En vlak daarna is men JvdB dan beginnen beschuldigen. Citaat:
# 627 Hetzelfde kan spijtig genoeg niet gezegd worden van religieus fanatisme. # 630 Echt religieuze mensen zijn slechts zeer zelden fanatiek... # 634 Een prachtig voorbeeld van religieus fanatisme. # 639 Blijkbaar ja, want "gods geboden" zijn eveneens inhoudsloze etiketten. Daar naar verwijzen als argument in een discussie getuigt van een zeer bekrompen wereldbeeld en een gesloten geest, typisch voor religieuze fanatici. Zo goed? # 642 Als atheist kan ik niet bewijzen dat god niet bestaat. De fout die u maakt is daar uit af te leiden dat hij dus wel moet bestaan. Wie is nu de fundamentalist? # 649 Dat impliceert dat u gelooft in gods geboden, en ze als waardenmeter gebruikt om iemand als ontrouw te bestempelen, de woorden zouden niet misstaan vanop de kansel. Ik denk dat u op uw plaats zit in mijn vakje "religieuze fanatici" # 650 En daaruit afleiden dat het "dus" te behandelen/genezen moet zijn, is eveneens een veronderstelling. # 655 Met alle Chinezen enz... # 682 "bekrompen wereldbeeld en gesloten geest" lijken me nu net de perfekte etiketten om religieus fanatisme te duiden. Het staat u uiteraard vrij het daarmee oneens te zijn, maar blijkbaar slaagt u er niet in hier anderen van uw visie te overtuigen, behalve Drukazz, maar die is in hetzelfde bedje ziek. Wat een afgang! # 688 Tsja... discussie met fundamentalisten is hopeloos.. Hoeveel keer leest u het woord adoptie? Hoeveel keer was het een beschuldiging en een verwijt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1602 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hou hem, zo glad als een paling in een emmer snot, maar eens tegen.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 30 oktober 2015 om 18:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1603 |
Minister-President
|
![]() Ik vermoed dat hij (zoals ervoor) weer 5 pagina's gaat zeveren over het feit dat ik durfde het woord "nope" te gebruiken waar hij met een autistische fixatie niet van kan afwijken en het erna in een sisser zal aflopen zonder ooit concreet op de essentie in te gaan, as usual...
![]() |
#1604 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1605 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
België is ten eerste een democratische rechtsstaat waar vrijheid van meningsuiting een fundamenteel recht is. Ten tweede roept hier niemand op voor geweld tegen homo's of discriminatie tegen homo's. Wel dat een huwelijk een unieke verbintenis is tussen man en vrouw alsook dat het een basisrecht moet zijn voor een kind om een mama en een papa te hebben. Als je dat discriminatie noemt, kunnen 3 vrouwen en 1 man die één groepshuwelijk willen afsluiten, zich ook gediscrimineerd voelen en zou het groepshuwelijk wettelijk moeten worden in La Belgique. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1606 | |||||
|
![]() Citaat:
Ik vind dat hoogst gepaste replieken op de one-liners van Jan VdB. U zult daarmee moeten leren leven. ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als het u niet aanstaat, blijf hier dan weg, of zet mij op uw negeerlijst. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1607 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1608 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() O jawel, het aantal is zeker van belang. Ondertussen is het al duidelijk geworden dat menig liberaal kerkgenootschap regelrecht de dieperik ingaat, terwijl de belijdenissen die vasthouden aan de bijbel en hun wortels groeien. Dat zegt dan ook iets over de verhoudingen in relatie tot onderwerpen als homoseksualiteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1609 | ||
Minister-President
|
![]() Gij niet, Drukazz zei iets in dien aard, waarop ik reageerde, waarop u reageerde waar ik toen (intussen al ene paar pagina's geleden) vroeg wat u exact bedoelde. Nu, komt er nog wat van?
Citaat:
Citaat:
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel. Laatst gewijzigd door Schelfie : 31 oktober 2015 om 00:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1610 | |
|
![]() Citaat:
Wat als de liberale genootschappen van 30 naar 20% gaan, en de strikte bijbeladepten van 2 naar 3 % ? Om maar te zwijgen over de relevantie ivm homoseksualiteit! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1611 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is ergens vanzelfsprekend dat pedo's zich voornamelijk daar bevinden waar er kinderen rondlopen: scholen, jeugdbewegingen en dergelijke. Waarmee ik ook niet wil zeggen dat men die plekken zou moeten mijden. Het is de klassieke statistische redeneerfout en mijn manier van formuleren heeft ze misschien in de hand gewerkt. Een anekdote van de Franse minister van onderwijs die in Frankrijk essentieel de optie "Latijn" aan het afschaffen is, omdat het zogezegd een elitaire richting zou zijn die de gelijkheid der leerlingen slecht beïnvloedt: een van de argumenten is dat "44% van de kinderen van leerkrachten, latijn studeren", en dat werd omgevormd tot "de richting Latijn dient voor 44% de kinderen van leerkrachten" (een "elitaire" groep die geëlimineerd dient te worden). Het is zo een gemakkelijke statistische goocheltruuk om P(A|B) te vervangen door P(B|A) dat zelfs staatspropaganda hierop gebaseerd zonder problemen overgenomen wordt door journalisten. Je ziet onmiddellijk het dwaze als ik zeg: "80% van de Belgen rijdt met de auto" wordt: "80% van de autorijders in de wereld zijn Belgen". Terug naar onderwerp: als misschien 70% van de pedo's in de buurt zit van waar er kinderen zijn, wil dat niet zeggen dat in 70% van de gevallen waar er kinderen zijn, er een pedo in de buurt is. Dat laatste had ik misschien gesuggereerd maar was niet wat ik bedoelde. Niet elke school heeft haar pedofiele onderwijzer ![]() Citaat:
![]()
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 31 oktober 2015 om 07:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1612 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1613 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1321 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1614 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1615 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1616 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook hier dezelfde opmerking als bij de protestanten: er bestaan inderdaad mensen die een loopje nemen met de basisteksten van hun eigen godsdienst. Kijk je evenwel in de thora en in de talmud, dan is de visie heel duidelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1617 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |