Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Ben jij voor of tegen adoptie door holebi's?
Ik ben voor 29 78,38%
Ik ben tegen 8 21,62%
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 30 oktober 2015, 18:37   #1601
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
1. Deze draad gaat over adoptie door holebi's
Het ging dus over adoptie. En het was een interessante discussie. En komt u op deze thread, en u begint persoonlijke verwijten te maken, en ridiculiserende gifs te plaatsen.
Citaat:
2. Het is steevast Jan VdB die homofilie en pedofilie op 1 hoop gooit, en dan uiteraard de pedofilieschandalen in de kerk opgeserveerd krijgt.
FOUT! Ik ben de eerste die in deze thread de pedofilie schandalen in de schoenen geschoven kreeg. Van Gipsy, die de moeite niet neemt om echt te lezen wat ik schrijf. Ik heb hem dan erop gewezen dat ik een atheist ben.
Denkt u dat ik een verontschuldiging heb gekregen? Neen! Sommige mensen zijn puur gewetensloos.
En vlak daarna is men JvdB dan beginnen beschuldigen.

Citaat:
3. Niemand heeft hier Jan de schuld gegeven van de pedofilieschandalen.

4. U bent een betreurenswaardige ruziezoeker, stop daarmee. Het zet geen zoden aan de dijk in deze discussie.
Dit zijn uw eerste 10 posten in deze thread:

# 627 Hetzelfde kan spijtig genoeg niet gezegd worden van religieus fanatisme.
# 630 Echt religieuze mensen zijn slechts zeer zelden fanatiek...
# 634 Een prachtig voorbeeld van religieus fanatisme.
# 639 Blijkbaar ja, want "gods geboden" zijn eveneens inhoudsloze etiketten.
Daar naar verwijzen als argument in een discussie getuigt van een zeer bekrompen wereldbeeld en een gesloten geest, typisch voor religieuze fanatici.
Zo goed?
# 642 Als atheist kan ik niet bewijzen dat god niet bestaat.
De fout die u maakt is daar uit af te leiden dat hij dus wel moet bestaan.
Wie is nu de fundamentalist?
# 649 Dat impliceert dat u gelooft in gods geboden, en ze als waardenmeter gebruikt om iemand als ontrouw te bestempelen, de woorden zouden niet misstaan vanop de kansel.
Ik denk dat u op uw plaats zit in mijn vakje "religieuze fanatici"
# 650 En daaruit afleiden dat het "dus" te behandelen/genezen moet zijn, is eveneens een veronderstelling.
# 655 Met alle Chinezen enz...
# 682 "bekrompen wereldbeeld en gesloten geest" lijken me nu net de perfekte etiketten om religieus fanatisme te duiden. Het staat u uiteraard vrij het daarmee oneens te zijn, maar blijkbaar slaagt u er niet in hier anderen van uw visie te overtuigen, behalve Drukazz, maar die is in hetzelfde bedje ziek.
Wat een afgang!
# 688 Tsja... discussie met fundamentalisten is hopeloos..

Hoeveel keer leest u het woord adoptie?

Hoeveel keer was het een beschuldiging en een verwijt?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2015, 18:45   #1602
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Ik wil het antwoord van JVDB. Ik wil niet dat die ertussenuit kan knijpen...
hou hem, zo glad als een paling in een emmer snot, maar eens tegen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 30 oktober 2015 om 18:45.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2015, 18:53   #1603
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
hou hem, zo glad als een paling in een emmer snot, maar eens tegen.
Ik vermoed dat hij (zoals ervoor) weer 5 pagina's gaat zeveren over het feit dat ik durfde het woord "nope" te gebruiken waar hij met een autistische fixatie niet van kan afwijken en het erna in een sisser zal aflopen zonder ooit concreet op de essentie in te gaan, as usual...
Oud 30 oktober 2015, 18:54   #1604
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Het ging dus over adoptie. En het was een interessante discussie. En komt u op deze thread, en u begint persoonlijke verwijten te maken, en ridiculiserende gifs te plaatsen. FOUT! Ik ben de eerste die in deze thread de pedofilie schandalen in de schoenen geschoven kreeg. Van Gipsy, die de moeite niet neemt om echt te lezen wat ik schrijf. Ik heb hem dan erop gewezen dat ik een atheist ben.
Denkt u dat ik een verontschuldiging heb gekregen? Neen! Sommige mensen zijn puur gewetensloos.
En vlak daarna is men JvdB dan beginnen beschuldigen.

Daar naar verwijzen als argument in een discussie getuigt van een zeer bekrompen wereldbeeld en een gesloten geest, typisch voor religieuze fanatici.
Zo goed?
# 649 Dat impliceert dat u gelooft in gods geboden, en ze als waardenmeter gebruikt om iemand als ontrouw te bestempelen, de woorden zouden niet misstaan vanop de kansel.
# 650 En daaruit afleiden dat het "dus" te behandelen/genezen moet zijn, is eveneens een veronderstelling.
# 682 "bekrompen wereldbeeld en gesloten geest" lijken me nu net de perfekte etiketten om religieus fanatisme te duiden. Het staat u uiteraard vrij het daarmee oneens te zijn, maar blijkbaar slaagt u er niet in hier anderen van uw visie te overtuigen, behalve Drukazz, maar die is in hetzelfde bedje ziek.
Wat een afgang!

Moest ik goesting hebben zou ik eens al de draden ophalen waar jullie standvastig homesexualteit gelijk stellen aan pedofilie en een echte haatcampagne voeren waar zelfs homo's met apen worden vergeleken. Enkelen hier schijnen te vergeten dat dit een publiek forum is en dat op men met deze soort stigmatisering en discriminatie zich op crimineel strafbaar pad begeeft.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2015, 19:09   #1605
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Moest ik goesting hebben zou ik eens al de draden ophalen waar jullie standvastig homesexualteit gelijk stellen aan pedofilie en een echte haatcampagne voeren waar zelfs homo's met apen worden vergeleken. Enkelen hier schijnen te vergeten dat dit een publiek forum is en dat op men met deze soort stigmatisering en discriminatie zich op crimineel strafbaar pad begeeft.
Bs'd

België is ten eerste een democratische rechtsstaat waar vrijheid van meningsuiting een fundamenteel recht is.

Ten tweede roept hier niemand op voor geweld tegen homo's of discriminatie tegen homo's. Wel dat een huwelijk een unieke verbintenis is tussen man en vrouw alsook dat het een basisrecht moet zijn voor een kind om een mama en een papa te hebben. Als je dat discriminatie noemt, kunnen 3 vrouwen en 1 man die één groepshuwelijk willen afsluiten, zich ook gediscrimineerd voelen en zou het groepshuwelijk wettelijk moeten worden in La Belgique.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2015, 19:57   #1606
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zo goed?

Ik vind dat hoogst gepaste replieken op de one-liners van Jan VdB.
U zult daarmee moeten leren leven.

Citaat:
Kunt u mijn stelling weerleggen?

Citaat:
Wat een afgang!
Citaat:

Het ging niet meer over adoptie, maar over homofilie<>homofobie<>pedofilie, daar ben ik niet de oorzaak van geweest. U pist tegen de verkeerde boom.

Citaat:
Dit is een discussieforum (moest het u ontgaan zijn); wanneer ik iemand wegens zijn stellingnames hier wil karakteriseren als een religieus fanaticus of een fundamentalist, dan is dat mijn volste recht, en daar zult u mee moeten leven.
Als het u niet aanstaat, blijf hier dan weg, of zet mij op uw negeerlijst.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2015, 23:21   #1607
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wacht trouwens nog steeds op zijn uitleg over de kern van de zaak dat minder gelovigen in de kerk en meer moslimgemeenschappen zou leiden tot absolute doom.
Waar schreef ik zoiets dan wel?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2015, 23:22   #1608
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
In de geschiedenis van het christendom zijn dat wel degelijk scheurgroepen ! Hun omvang is daarbij van geen tel.
O jawel, het aantal is zeker van belang. Ondertussen is het al duidelijk geworden dat menig liberaal kerkgenootschap regelrecht de dieperik ingaat, terwijl de belijdenissen die vasthouden aan de bijbel en hun wortels groeien. Dat zegt dan ook iets over de verhoudingen in relatie tot onderwerpen als homoseksualiteit.
Oud 31 oktober 2015, 00:25   #1609
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waar schreef ik zoiets dan wel?
Gij niet, Drukazz zei iets in dien aard, waarop ik reageerde, waarop u reageerde waar ik toen (intussen al ene paar pagina's geleden) vroeg wat u exact bedoelde. Nu, komt er nog wat van?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Bs'd

http://www.trouw.nl/tr/nl/4716/Chris...jke-land.dhtml

Het christendom groeit wereldwijd nog altijd hoor. Maak je absoluut geen zorgen. In Vlaanderen en bij uitbreiding West-Europa zit het in een crisis, maar daar zullen ze ook een zware prijs voor betalen.
Citaat:
Zo? Op welk vlak dan? Kwestie van mij voor te bereiden...
Citaat:
Kijk maar om u heen en zie hoe er zich in westelijk Europa een steeds groter wordende moslimgemeenschap nestelt.

Laatst gewijzigd door Schelfie : 31 oktober 2015 om 00:25.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2015, 00:36   #1610
Wapper

Standaard

Citaat:
O jawel, het aantal is zeker van belang. Ondertussen is het al duidelijk geworden dat menig liberaal kerkgenootschap regelrecht de dieperik ingaat, terwijl de belijdenissen die vasthouden aan de bijbel en hun wortels groeien. Dat zegt dan ook iets over de verhoudingen in relatie tot onderwerpen als homoseksualiteit.
Zonder concrete cijfers is dit een misleidende bewering.
Wat als de liberale genootschappen van 30 naar 20% gaan, en de strikte bijbeladepten van 2 naar 3 % ?
Om maar te zwijgen over de relevantie ivm homoseksualiteit!
Oud 31 oktober 2015, 07:31   #1611
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Dat is een totale misvatting. Kinderen die misbruikt worden door volstrekte vreemden zijn een uiterst kleine minderheid, misschien zelfs minder dan één procent. Vele ouders hebben op dit gebied ook een vals gevoel van onveiligheid.
Ik zeg niet dat iedereen die zich met kinderen bezig houdt, een pedo is he. Ik heb het misschien ongelukkig geformuleerd. Ik bedoelde het volgende:
Het is ergens vanzelfsprekend dat pedo's zich voornamelijk daar bevinden waar er kinderen rondlopen: scholen, jeugdbewegingen en dergelijke. Waarmee ik ook niet wil zeggen dat men die plekken zou moeten mijden.

Het is de klassieke statistische redeneerfout en mijn manier van formuleren heeft ze misschien in de hand gewerkt.

Een anekdote van de Franse minister van onderwijs die in Frankrijk essentieel de optie "Latijn" aan het afschaffen is, omdat het zogezegd een elitaire richting zou zijn die de gelijkheid der leerlingen slecht beïnvloedt:
een van de argumenten is dat "44% van de kinderen van leerkrachten, latijn studeren", en dat werd omgevormd tot "de richting Latijn dient voor 44% de kinderen van leerkrachten" (een "elitaire" groep die geëlimineerd dient te worden).

Het is zo een gemakkelijke statistische goocheltruuk om P(A|B) te vervangen door P(B|A) dat zelfs staatspropaganda hierop gebaseerd zonder problemen overgenomen wordt door journalisten.

Je ziet onmiddellijk het dwaze als ik zeg: "80% van de Belgen rijdt met de auto" wordt: "80% van de autorijders in de wereld zijn Belgen".

Terug naar onderwerp: als misschien 70% van de pedo's in de buurt zit van waar er kinderen zijn, wil dat niet zeggen dat in 70% van de gevallen waar er kinderen zijn, er een pedo in de buurt is. Dat laatste had ik misschien gesuggereerd maar was niet wat ik bedoelde. Niet elke school heeft haar pedofiele onderwijzer

Citaat:
Misbruiker en misbruikt kind/jongere kennen elkaar vaak al maanden of zelfs jaren en het duurt vaak zeer lang vooraleer eerstgenoemde aanstuurt op seksueel grensoverschrijdend gedrag (dat dan meestal gradueel en temporeel wordt opgebouwd).
Ach, dan heeft de kleine de tijd om zich aan te passen he

Laatst gewijzigd door patrickve : 31 oktober 2015 om 07:35.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2015, 08:17   #1612
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gij niet, Drukazz zei iets in dien aard, waarop ik reageerde, waarop u reageerde waar ik toen (intussen al ene paar pagina's geleden) vroeg wat u exact bedoelde. Nu, komt er nog wat van?
Ja, maar dat is niet wat u ervan maakt. Lees maar goed.
Oud 31 oktober 2015, 08:20   #1613
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat als de liberale genootschappen van 30 naar 20% gaan, en de strikte bijbeladepten van 2 naar 3 % ?
Om maar te zwijgen over de relevantie ivm homoseksualiteit!
Altijd goed lezen wat mensen schrijven:

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1321
Oud 31 oktober 2015, 09:41   #1614
geertvdb

Standaard

Citaat:
Ik vind dat hoogst gepaste replieken op de one-liners van Jan VdB.
U zult daarmee moeten leren leven.
Citaat:

Ik moet ermee leven? Ik moet niets. Wie denkt gij dat gij zijt? Mijn baas?
Ik zeg ook niet wat gij moet doen. En gij zegt zeker niet wat ik moet doen.
Citaat:
Kunt u mijn stelling weerleggen?
Welke stelling? Niets van gemerkt.
Citaat:

Het ging niet meer over adoptie, maar over homofilie<>homofobie<>pedofilie, daar ben ik niet de oorzaak van geweest. U pist tegen de verkeerde boom.
Hup, paraplu open, het is de schuld van de anderen.
Citaat:

Dit is een discussieforum (moest het u ontgaan zijn); wanneer ik iemand wegens zijn stellingnames hier wil karakteriseren als een religieus fanaticus of een fundamentalist, dan is dat mijn volste recht,
Dat is helemaal niet uw volste recht. On topic blijven, dat is uw volste recht.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2015, 09:53   #1615
Zwitser

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Bs'd

http://www.trouw.nl/tr/nl/4716/Chris...jke-land.dhtml

Het christendom groeit wereldwijd nog altijd hoor. Maak je absoluut geen zorgen. In Vlaanderen en bij uitbreiding West-Europa zit het in een crisis, maar daar zullen ze ook een zware prijs voor betalen.
In de twee meest bevolkte landen ter wereld stelt het Christendom nauwelijks wat voor.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2015, 10:12   #1616
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Binnen het Jodendom is het allesbehalve galshelder.
Ook hier dezelfde opmerking als bij de protestanten: er bestaan inderdaad mensen die een loopje nemen met de basisteksten van hun eigen godsdienst. Kijk je evenwel in de thora en in de talmud, dan is de visie heel duidelijk.
Oud 31 oktober 2015, 10:23   #1617
Wapper

Standaard

Citaat:
Altijd goed lezen wat mensen schrijven:

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1321
Ik heb daar een cijfer van Jan VDB gelezen over orthodox gereformeerden in Nederland, zonder enige referentie.
Oud 31 oktober 2015, 10:25   #1618
Wapper

Standaard

Citaat:
Welke stelling? Niets van gemerkt. Hup, paraplu open, het is de schuld van de anderen.
Dat is helemaal niet uw volste recht. On topic blijven, dat is uw volste recht.
Leer eens quoten man, niemand snapt hier nog iets van...
Doeiiii
Oud 31 oktober 2015, 10:30   #1619
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb daar een cijfer van Jan VDB gelezen over orthodox gereformeerden in Nederland, zonder enige referentie.
Uw stelling luidde eerst heel anders, nl. dat er geen cijfers aangebracht zouden zijn.

Kortom, u had dat bericht blijkbaar niet gelezen.
Oud 31 oktober 2015, 15:16   #1620
Wapper

Standaard

Citaat:
Uw stelling luidde eerst heel anders, nl. dat er geen cijfers aangebracht zouden zijn.

Kortom, u had dat bericht blijkbaar niet gelezen.
En u hebt duidelijk mijn antwoord niet begrepen, ik post het nogmaals:
Citaat:
Iedereen die uit de losse pols een getal noemt, geeft dus "concrete cijfers"?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be