![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Ben jij voor of tegen adoptie door holebi's? | |||
Ik ben voor |
![]() ![]() ![]() |
29 | 78,38% |
Ik ben tegen |
![]() ![]() ![]() |
8 | 21,62% |
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De verboden vrucht !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2122 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En objectieve criteria zijn heel eenvoudig: die zijn obejctief, vaststelbaar, meetbaar, falsifiëerbaar, relevant en/of wetenschappelijk aantoonbaar. De kleur van de ogen, mocht dat relevant zijn. De sterkte van een persoon, voor zover dat relevant is. Het feit dat ze kinderen kunnen baren, als dat relevant is. Voor mijn part zelfs een IQ-meting, als jij kan aantonen dat vrouwen de facto een lager IQ hebben. Leef je uit dus, ipv rond de pot te draaien en de vraag te ontwijken. Op basis van welke objectieve criteria ga je vrouwen de toegang tot het pauselijk ambt ontzeggen? En zoals gezegd: per keer dat je de vraag ontvlucht of ze ontwijkt en nalaat om een concreet antwoord te geven, bevestig je telkens opnieuw voor de hele community van dit forum dat je opnieuw leugens aan het verkondigen bent. In deze, de leugen dat man en vrouw gelijkwaardig zijn voor jouw geloof en jouw kerk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2123 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En als je je eigen definitie van charisma wil gebruiken, dan staat het je vrij die hier eerst even uit de doeken te doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2124 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom dan wel? Er is immers in dat alles maar één toetssteen en dat is Jezus. Ongetwijfeld zijn er in het verleden fouten gebeurd: mensen zijn nu eenmaal zondig en wijken wel eens af.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2127 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een psychotische man die sprak met een man in de lucht... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2131 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Komkom, als leerkracht moet u zulke zaken toch kunnen uitleggen?
![]() |
#2132 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() O jawel, alleen meet u overduidelijk met het verkeerde instrument. Het is als stellen dat twee mensen niet gelijkwaardig zijn, omdat de ene een muzikaal talent heeft en de andere goed kan tekenen. In de Kerk gaat het om roeping en charisma, over rol en specificiteit. Niet over rangorde of meer- dan wel minderwaardigheid. In Gods aanschijn zijn we allemaal gelijkwaardig en worden we gewogen met het instrument, nl. die van onze deugdelijkheid en ons antwoord op Gods uitnodiging.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
voor de RKK zijn mannen en vrouwen gelijkwaardig, maar mannen zijn gelijkwaardiger dan vrouwen. ![]()
![]() |
![]() |
#2136 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp het. "wij zijn allemaal gelijkwaardig, maar iedereen moet zijn plaats kennen". Als ik bisschop ben, en gij koorknaapje, dan is mijn charisma om genietend achterover te leunen, en uw charisma om mij af te zuigen, maar in Gods Aanschijn zijn die twee taken evenwaardig, maar gewoon anders. Een plaats voor iedereen, en iedereen op zijn plaats.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 5 november 2015 om 09:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2138 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2139 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2140 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar daarom moet je ook vertalingen, net als de bronteksten lezen in de context van de samenleving waar de schrijver een deel van uitmaakte. Dat is een standpunt dat voor zover ik weet ook door de Katholieke Kerk uitgedragen wordt. Maar als je dat accepteerd, dan staat er geen duidelijke verwerping van homoseksualiteit in het nieuwe testament. De oorspronkelijke griekse tekst zou het namelijk ook over pedofilie kunnen hebben, of gewoon overspel. Of prostitutie. Het is dus allemaal een zaak van interpreteren. Wat is nu het woord van God, en wat is gewoon een weergave van de normen van die tijd? Uiteindelijk kom je dan toch tot de vaststelling dat de normen en waarden van een godsdienst beïnvloed worden door de samenleving waar die deel van uit maakt. En als de samenleving verandert, dan verandert dus de godsdienst ook. Dus is mijn stelling dat de Katholiek Kerk op een dag ook wel zal bijdraaien en het licht zal zien niet zo vergezocht..
![]() |