Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 april 2016, 13:48   #801
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Maar als we dan toch in termen van winst of verlies moeten praten... vind ik aantallen niet altijd relevant.
Een klas van 5 afgestudeerde IW'ers die allen na hun schoolcarrière in die sector werken is volgens mij winstgevender (op uw definitie wacht ik nog steeds...) dan 15 afgestudeerde kapsters waarvan er maar 3 effectief in een kapsalon gaan werken.
't Doet me onmiddellijk denken aan de passage over de dakwerker en de artiest in een van de shows van Agnew en waarmee hij de vloer aanveegt met dergelijke hautaine houding als wat u hier schildert.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2016, 14:00   #802
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
't Doet me onmiddellijk denken aan de passage over de dakwerker en de artiest in een van de shows van Agnew en waarmee hij de vloer aanveegt met dergelijke hautaine houding als wat u hier schildert.
Het is natuurlijk wel zo dat men het onderwijs wel wat meer mag afstemmen op de noden van de arbeidsmarkt.
Richtingen die geen of weinig toekomst bieden richt men , ter ontrading, best niet in op elke school.
Een studierichting mag nooit verworden tot een soort van tewerkstellingsproject voor de leerkracht.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2016, 14:09   #803
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"... flink wat jaren..."

Toch even nuanceren. Opleiding aan een hogeschool duurt meestal drie tot vier jaar, een masteropleiding vier tot vijf jaar.
Stel dat er één jaar verschil is.
Dat kan de bachelor één jaar centen verdienen,
terwijl de master nog zit te studeren.

Een jaar wedde: hoe rap haal je dat gemiddeld in ? Pak nu aan een verschil in wedde van 250 euro ? (ik heb geen idee hoeveel het verschil is ...)

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2016, 14:34   #804
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Een jaar wedde: hoe rap haal je dat gemiddeld in ? Pak nu aan een verschil in wedde van 250 euro ? (ik heb geen idee hoeveel het verschil is ...)

.
Kleuterjuf: 3 jaar studie
Master in de wiskunde: 5 jaar studie
Bruto loonverschil circa 400 euro
Tijd nodig om die 2 jaar loonverlies (netto) in te halen : zowat de ganse loopbaan.
Geen wonder dat er haast geen master wiskunde voor het onderwijs kiest.
Kleuterjuf is schandalig veel betaald, master in de wiskunde schandalig weinig.
Als men deze anomalie van het systeem niet wil inzien dan is het eigenlijk beter dat ik deze discussie stop.
Oud 16 april 2016, 15:17   #805
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door opgewarmde kost Bekijk bericht
Je hebt gelijk. Dring er bij je partij er op aan dat ze deze gekkigheden laat aanpassen van zodra ze aan de macht is.
Ja ja , er zijn geen Amerikanen in Bagdad.
Oud 16 april 2016, 15:18   #806
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Die 60.000 euro is geen belastingsgeld. Ergo ik heb die niet betaald, haar werkgever heeft die betaald. Ambtenaren hun pensioen wordt volledig gedragen door de privé, via de belastingen die de privé betaalt, en er zelf aanzienlijk minder voor terugkrijgt.
In de privé wordt alles betaald door de klanten (diezelfde belastingbetalers) en wordt dus alles duurder. En we sterven als we onze primaire behoeften niet bevredigen.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2016, 15:23   #807
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Kleuterjuf: 3 jaar studie
Master in de wiskunde: 5 jaar studie
Bruto loonverschil circa 400 euro
Tijd nodig om die 2 jaar loonverlies (netto) in te halen : zowat de ganse loopbaan.
Geen wonder dat er haast geen master wiskunde voor het onderwijs kiest.
Kleuterjuf is schandalig veel betaald, master in de wiskunde schandalig weinig.
Als men deze anomalie van het systeem niet wil inzien dan is het eigenlijk beter dat ik deze discussie stop.
Niet te verwonderen dat zo'n kleuterjuf voor velen een natte droom is.....ze heeft veel centjes..kan goed omgaan met kindjes ..is een meesteres in het troosten en verwennen...veel vrije tijd....is nooit moe..kan goed faken...blijft speels en kent allerhande leuke spelletjes......
Ik moet bekennen dat Tante Terry me dan ook nooit onverschillig heeft gelaten
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2016, 15:29   #808
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
In de privé wordt alles betaald door de klanten (diezelfde belastingbetalers) en wordt dus alles duurder. En we sterven als we onze primaire behoeften niet bevredigen.
Onzin, de werkgever beslist zelf of hij die groepsverzekering aan zijn werknemers geeft of niet. En belastingen zijn verplicht.
Zelfs die klanten kiezen zelf of ze een produkt kopen bij de ene werkgever of ergens anders.
U haalt er die primaire behoeften plots bij, wat heeft dat ermee te maken? Die werkgever verkoopt bvb internetapparatuur. Dat is geen enkele primaire behoefte.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2016, 15:32   #809
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Niet te verwonderen dat zo'n kleuterjuf voor velen een natte droom is.....ze heeft veel centjes..kan goed omgaan met kindjes ..is een meesteres in het troosten en verwennen...veel vrije tijd....is nooit moe..kan goed faken...blijft speels en kent allerhande leuke spelletjes......
Ik moet bekennen dat Tante Terry me dan ook nooit onverschillig heeft gelaten
Ja Fred, ik ben er zeker van dat de meeste kleuterjuffen goed zijn in bed.
Alhoewel, zonder jarretels en netkousen?

Ps : ik ken er ook die zeer goed zijn in het herkennen van merkkledij ,zelfs op een halve km afstand.
Oud 16 april 2016, 15:32   #810
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Betekent uw zienswijze dat een dubbelaar bijgevolg ook meer moet verdienen zodra hij met zijn loopbaan start?
Oud 16 april 2016, 15:37   #811
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is natuurlijk wel zo dat men het onderwijs wel wat meer mag afstemmen op de noden van de arbeidsmarkt.
Richtingen die geen of weinig toekomst bieden richt men , ter ontrading, best niet in op elke school.
Een studierichting mag nooit verworden tot een soort van tewerkstellingsproject voor de leerkracht.
Een richting kan eigenlijk alleen maar bestaan bij de gratie van de ouders of leerlingen die ervoor kiezen. Als er geen vraag meer zal zijn naar Grieks in de klassieke richting, zal die mogelijkheid ook niet meer aangeboden worden. Daarom ook verdwijnen er soms richting in middelbare scholen, terwijl er dan weer andere worden ingevoerd.
Oud 16 april 2016, 15:39   #812
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Onderwijs, het is helpen een mens te ontwikkelen tot wat die wil en kan. Wat is er belangrijker in het leven ?
Al het onderwijspersoneel zou meer moeten verdienen. Waar het op aankomt is goed en gemotiveerd personeel te hebben. Al vanaf de peutertuin want de eerste jaren van mensenleven zouden het meest bepalend zijn. Met een redelijk goed inkomen en wat meer vrije tijd maar een onvoldoende selectie op oa motivatie of nog erger, met vriendjes politiek en nepotisme, ga je dat niet bereiken.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 16 april 2016 om 15:40.
Oud 16 april 2016, 15:41   #813
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onderwijs, het is helpen een mens te ontwikkelen tot wat die wil en kan. Wat is er belangrijker in het leven ?
Al het onderwijspersoneel zou meer moeten verdienen. Waar het op aankomt is goed en gemotiveerd personeel te hebben. Al vanaf de peutertuin want de eerste jaren van mensenleven zouden het meest bepalend zijn. Met een redelijk goed inkomen en wat meer vrije tijd maar een onvoldoende selectie op oa motivatie of nog erger, met vriendjes politiek en nepotisme, ga je dat niet bereiken.
Vindt u dat er "onvoldoende selectie" wordt toegepast, dat er sprake is van "vriendjespolitiek en nepotisme"?
Oud 16 april 2016, 15:45   #814
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Onzin, de werkgever beslist zelf of hij die groepsverzekering aan zijn werknemers geeft of niet. En belastingen zijn verplicht.
Zelfs die klanten kiezen zelf of ze een produkt kopen bij de ene werkgever of ergens anders.
U haalt er die primaire behoeften plots bij, wat heeft dat ermee te maken? Die werkgever verkoopt bvb internetapparatuur. Dat is geen enkele primaire behoefte.
Gij kunt ook verhuizen naar een land met minder belastingen.
Oud 16 april 2016, 15:47   #815
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

.
Niet vergeten dat er veel, en steeds meer studenten, studeren op kosten van de maatschappij.
Ze nemen hun domicilie in de studentenstad en trekken leefloon en een studiebeurs.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2016, 15:50   #816
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vindt u dat er "onvoldoende selectie" wordt toegepast, dat er sprake is van "vriendjespolitiek en nepotisme"?
Ik zal je niet meer moeten vertellen hoe mijn schoonzus aan haar job is geraakt zeker. Dat heb ik al een paar keer gedaan.
Maar goed, nog één keer dan.
Via een nep solicitatie waar alle andere kandidaten al op voorhand kansloos waren. Zonder het te weten kwamen die daar het beste van zichzelf geven voor de Kartoffelen.
Oud 16 april 2016, 15:51   #817
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een richting kan eigenlijk alleen maar bestaan bij de gratie van de ouders of leerlingen die ervoor kiezen. Als er geen vraag meer zal zijn naar Grieks in de klassieke richting, zal die mogelijkheid ook niet meer aangeboden worden. Daarom ook verdwijnen er soms richting in middelbare scholen, terwijl er dan weer andere worden ingevoerd.
En als er richtingen aangeboden worden waar op de arbeidsmarkt totaal geen behoefte meer aan is, en er toch voldoende studenten zijn om die richting te volgen.

Wat doen we dan?????
Laten volgen?
Beslissen i.p.v. de studenten?
Oud 16 april 2016, 15:52   #818
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van mij mogen ze meer verdienen in ruil voor meer uren prestatie.
Oud 16 april 2016, 15:58   #819
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen idee. Ik wil er gewoon voor waarschuwen. Die laatste zin had ik wat aangepast om vlotter leesbaar te zijn maar nu staat er inderdaad niet echt wat ik bedoelde. Ik bedoelde dat niet als een vaststelling want ik redeneerde niet vanuit ervaring maar theoretisch.
Oud 16 april 2016, 15:58   #820
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zal je niet meer moeten vertellen hoe mijn schoonzus aan haar job is geraakt zeker. Dat heb ik al een paar keer gedaan.
Maar goed, nog één keer dan.
Via een nep solicitatie waar alle andere kandidaten al op voorhand kansloos waren. Zonder het te weten kwamen die daar het beste van zichzelf geven voor de Kartoffelen.
U neemt een auto uit de jaren tachtig ook nog steeds als referentie om te weten te komen hoeveel een hedendaagse wagen verbruikt?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be