Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2016, 09:58   #441
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Debat op canvas in villa politica. Zalig zo een kindertuin bezig te zien. En die Freya Eerst zadelt ze elke burger op met de Freya taks (maar is dus de turtel taks geworden). En nu zit dat weer te zagen. Maar ja ze is zelf een kweekcijfer van een bende koters.

Ik snap dat allemaal niet. Je kiest toch ZELF voor kinderen. Waarom moet dat gesubsidieerd worden? Kinderbijslag is gewoon iets dat nooit had mogen bestaan. En dan die Crevits Even gaan melken over studiebeurzen. Nog zo een verdoken iets dat nooit had mogen bestaan.

Crevits en Freya, twee mossels die er niet mooier op aan het worden zijn. Ze spreken elk voor hun eigen winkel of eigen gewin. Maar verder? Holle woorden zonder betekenis.

En het bewijs dat ze daar de pedalen kwijt zijn. Volgens de zoveelste holle mosel in de kindertuin verdient een 28-jarige 2600 euro en een 46-jarige 3600 euro. Dat zullen de rekkenvullers in de Delhaize graag horen

Kinderbijslag = afschaffen. Wie geen kinderen kan onderhouden moet er geen kweken. Dan beter een terugbetaling van de sterilisatie en in sommige gevallen = allochtonen : castratie!
2
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2016, 10:14   #442
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Debat op canvas in villa politica. Zalig zo een kindertuin bezig te zien. En die Freya Eerst zadelt ze elke burger op met de Freya taks (maar is dus de turtel taks geworden). En nu zit dat weer te zagen. Maar ja ze is zelf een kweekcijfer van een bende koters.

Ik snap dat allemaal niet. Je kiest toch ZELF voor kinderen. Waarom moet dat gesubsidieerd worden? Kinderbijslag is gewoon iets dat nooit had mogen bestaan. En dan die Crevits Even gaan melken over studiebeurzen. Nog zo een verdoken iets dat nooit had mogen bestaan.

Crevits en Freya, twee mossels die er niet mooier op aan het worden zijn. Ze spreken elk voor hun eigen winkel of eigen gewin. Maar verder? Holle woorden zonder betekenis.

En het bewijs dat ze daar de pedalen kwijt zijn. Volgens de zoveelste holle mosel in de kindertuin verdient een 28-jarige 2600 euro en een 46-jarige 3600 euro. Dat zullen de rekkenvullers in de Delhaize graag horen

Kinderbijslag = afschaffen. Wie geen kinderen kan onderhouden moet er geen kweken. Dan beter een terugbetaling van de sterilisatie en in sommige gevallen = allochtonen : castratie!
Zalig zijn de armen van geest. Soms ben ik daar wel een beetje jaloers op. Alles kunnen herleiden tot simplismen waardoor je eigenlijk nooit ergens over moet nadenken.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2016, 10:39   #443
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Zoals een verstandig man schreef in een andere draad: betalen zùllen we.
Als we het nu niet doen, dan later mét intrest erbij.
Helaas, want anders geraken wij er nooit uit.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2016, 10:45   #444
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Vind je C&A-kledij in kledingboetieks?
Ik vermoed van wel. Al dan niet met hetzelfde label en misschien alleen in tweedehands kledijboetieks.

Ik heb al gesteld dat jij meer af weet van merkenkledij dan ik. Dat is juist mijn punt. In de scholen wordt er belang gehecht aan het dragen van "juiste merkkledij". Dat verondersteld het vermogen om merken te herkennen. Dit is blijkbaar expliciet deel van de opvoeding. Ik betreur dat in onze maatschappij. Het is brainwashing om consumptieslaven te kweken. Beter zou zijn als wat minder merkkledij herkend zou worden. Je hoeft niet het juiste merk te dragen om ergens bij te horen.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2016, 12:43   #445
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Krijgt de Belg nog steeds een koninklijke beloning of eer bij het zevende kind? Is dit soort van stimulering van grote gezinnen nog verantwoord?

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 3 juni 2016 om 12:44.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2016, 12:48   #446
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Krijgt de Belg nog steeds een koninklijke beloning of eer bij het zevende kind? Is dit soort van stimulering van grote gezinnen nog verantwoord?
Die worden lid van de 'Orde van Bauduin', omdat die bij de bevolking bijzonder geliefde man voorstander was van kroostrijke gezinnen.

Het is een hele eer en het jaarlijkse lidgeld is nog geen duizend €.
Oud 3 juni 2016, 14:02   #447
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Aangezien de vraag je al eens gesteld is, maar je die vlotjes negeert: sociaal en solidair is dus keuzes moeten kunnen maken, en tegelijk de gevolgen ervan afwentelen op anderen?
U bent dus tegen solidariteit waarbij je financieel zwakker toch bijstaat? U hebt het niet voor studiebeurzen bijvoorbeeld?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2016, 14:04   #448
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Confectie uit C&A of nog goedkoper Zeeman is merkkledij.
Ja, de Zeeman biedt "merkkledij" aan... Hi-la-risch! U schijnt dus hoegenaamd niet door te hebben waar het woord "merkkledij" voor staat.
Oud 3 juni 2016, 14:37   #449
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, de Zeeman biedt "merkkledij" aan... Hi-la-risch! U schijnt dus hoegenaamd niet door te hebben waar het woord "merkkledij" voor staat.

Het merk staat duidelijk gelabeld in de rekker van het ondergoed.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 3 juni 2016 om 14:37.
Oud 3 juni 2016, 14:40   #450
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het merk staat duidelijk gelabeld in de rekker van het ondergoed.
Zie je wel.

De betekenis van "merkkledij" ontgaat u volledig.
Oud 3 juni 2016, 14:43   #451
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ochottekes: er zijn in gans Vlaanderen 1420 gezinnen met 7 of meer kinderen.
NU komen er bijna géén meer bij.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2016, 15:05   #452
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zie je wel.

De betekenis van "merkkledij" ontgaat u volledig.
Nogmaals; ik heb al aangegeven dat jij jezelf een grotere expert erin bent. Dat neemt niet weg dat confectie evengoed merkkledij is. Het zijn enkel de merkenherkenners die dit halsstarrig ontkennen en zelfs ten pas en ten onpas ter berde brengen dat ze confectie van bepaalde merken dragen.

Het is deze indoctrinatie die vanaf het kleuterklasje erin wordt gepompt die ik verfoei in onze maatschappij.

Oud 3 juni 2016, 15:07   #453
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogmaals; ik heb al aangegeven dat jij jezelf een grotere expert erin bent.
Het gaat over de betekenis van het woord "merkkledij". U gaat ervan uit dat dit staat voor "kledij met daarop een etiket met een merknaam". Een onderbroek met de naam "Zeeman" wordt volgens u daardoor "merkkledij".

Alleen is dat de betekenis niet van het woord.
Oud 3 juni 2016, 15:12   #454
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat neemt niet weg dat confectie evengoed merkkledij is. Het zijn enkel de merkenherkenners die dit halsstarrig ontkennen en zelfs ten pas en ten onpas ter berde brengen dat ze confectie van bepaalde merken dragen.
In die betekenis wordt het woord niet gebruikt. Uit Van Dale:

Citaat:
merk·kle·ding (de; v)
1
kleding van een bepaald, m.n. duur merk
Oud 5 juni 2016, 11:37   #455
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Kijk eens om je heen naar kinderen uit een gezin met slechts 1 kind: echt gelukkig zijn ze niet hoor en dan mogen ze nog alles krijgen wat hun hartje vraagt.
Lijkt me echt wel een visie van begin jaren 1900. Ik ben enig kind. Ik zou niet weten waarom ik ooit ongelukkig zou zijn geweest. Nee, ik heb geen broer of zus, maar heb waarschijnlijk daarvoor van vroegsaf hechte vrienden leren kennen, waarbij ik steeds terecht kon of andersom. Die vrienden heb ik zelf gekozen.

In het leven hebben we het dan weer financieel iets makkelijker gehad, omdat er niet verdeeld moest worden tussen bv. 3 kinderen. Tegenwoordig is het heel moeilijk om als single rond te komen, in een gezin van 1 kind kunnen de ouders veel makkelijker helpen.

Kijk eens om je heen, familievetes met de vleet, waar broer en zus elkaar in de haren zitten, om nog maar te zwijgen over erfeniskwesties. Nee, nooit ongelukkig geweest, en vrienden voor 't leven bij de vleet.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2016, 17:29   #456
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
Lijkt me echt wel een visie van begin jaren 1900. Ik ben enig kind. Ik zou niet weten waarom ik ooit ongelukkig zou zijn geweest. Nee, ik heb geen broer of zus, maar heb waarschijnlijk daarvoor van vroegsaf hechte vrienden leren kennen, waarbij ik steeds terecht kon of andersom. Die vrienden heb ik zelf gekozen.
"... daardoor... " De zelf aangemeten morele superioriteit ademt weer eens uit dit bericht. Enig kind en blijkbaar "daardoor" hechtere vriendschapsbanden, alsof kinderen uit grote(re) gezinnen blijkbaar daar niet toe in staat zijn.

Het is tekenend voor het decadente Westen om vriendschapsbanden soms hoger te plaatsen dan de bloedband die men met familieleden heeft.
Oud 5 juni 2016, 17:31   #457
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In het leven hebben we het dan weer financieel iets makkelijker gehad, omdat er niet verdeeld moest worden tussen bv. 3 kinderen. Tegenwoordig is het heel moeilijk om als single rond te komen, in een gezin van 1 kind kunnen de ouders veel makkelijker helpen.
Leren delen is dan weer een belangrijke waarde. En met een modaal Belgisch inkomen is er ook ruimte voor meerdere kinderen, zonder daarom te moeten inboeten aan levenskwaliteit. De vraag is evenwel of sommige mensen niet eerder luxe nastreven dan welzijn.
Oud 5 juni 2016, 17:32   #458
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk eens om je heen, familievetes met de vleet, waar broer en zus elkaar in de haren zitten, om nog maar te zwijgen over erfeniskwesties. Nee, nooit ongelukkig geweest, en vrienden voor 't leven bij de vleet.
Familie is er voor het leven. Met vrienden weet je nooit.
Oud 5 juni 2016, 20:22   #459
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
"... daardoor... " De zelf aangemeten morele superioriteit ademt weer eens uit dit bericht. Enig kind en blijkbaar "daardoor" hechtere vriendschapsbanden, alsof kinderen uit grote(re) gezinnen blijkbaar daar niet toe in staat zijn.

Het is tekenend voor het decadente Westen om vriendschapsbanden soms hoger te plaatsen dan de bloedband die men met familieleden heeft.
Er is helemaal geen sprake van morele superioriteit. De "daardoor" bekijk ik inderdaad door mijn bril, maar niet vanuit een superieur standpunt. Ik had geen andere keuze dan vrienden maken en een sociale band opbouwen. Als jij dat als moreel superieur wil beschouwen, is dat jouw probleem, maar een hechte band is voor mij even goed mogelijk met iemand die geen familie is.

Ik plaats vriendschapsbanden helemaal niet hoger dan familiebanden, maar ook niet lager. Ik vraag me ook af waarom ik die hoger of lager zou moeten plaatsen dan familie. Iemand kan evenveel betekenen voor mij als familie. Bekijk het als een vriendin die later je vrouw wordt, achteraf is het officieel gezien familie, maar uiteindelijk is het ook gewoon een vreemde die je hebt leren kennen en is het een vriendin.

Het lijkt me eerder iets uitermate traditioneel om een bloedband als een hoog iets te beschouwen. Je kiest je familie niet, de mensen die iets betekenen voor jou, worden getekend door hun acties, en door een bloedband. Of dat nu familie is of niet, dat heeft er geen bal mee te maken.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2016, 20:24   #460
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is helemaal geen sprake van morele superioriteit. De "daardoor" bekijk ik inderdaad door mijn bril, maar niet vanuit een superieur standpunt. Ik had geen andere keuze dan vrienden maken en een sociale band opbouwen. Als jij dat als moreel superieur wil beschouwen, is dat jouw probleem, maar een hechte band is voor mij even goed mogelijk met iemand die geen familie is.
Natuurlijk, dat laatste wordt niet in vraag gesteld. Wel de wijze waarop u vertrekt van uw situatie als enig kind en daarmee verbindt dat u door die toestand sneller en dieper tot vriendschapsbanden zou gekomen zijn.

Waarom eigenlijk? Kan een kind in een groot gezin soms niet tot diepe vriendschapsbanden komen, louter omdat er meerdere kinderen zijn? Waarop steunt dit eigenlijk?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be