Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juni 2016, 11:33   #41
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Maar neen muile, dat extra geld belandt in politici hun potje en voor ons zal er weinig tot niets veranderen.
Wat wij nodig hebben is een secularisme en een basisinkomen als sociale zekerheid. De Europese richting uit zoals dat voor ogen was.
Europa is juist de grootste kapitalistische bond die er rond loopt en het gaat hen er enkel om om het grootkapitaal alle mogelijkheden te geven en dat juist op de rug van de bevolking...
La Belgique, buiten het gestookt tussen de gemeenschappen staat regelrecht op dezelfde lijn... Verdeel en heers... In Wallonië en Bruxelles doen ze dat door de franstaligen overal stroop rond de mond te smeren tegen de belangen van de Vlamingen, de zogezegde onruststokers in. In Vlaanderen doen ze dat via de verzuiling en de politieke corruptie met en via de banken oogluikend toe te laten en aan te moedigen, ... Dexia, Optima...
Als je voor de echte belangen van de Vlamingen opkomt wordt je door de horige pers regelrecht door het slijk gesleurd en instellingen zoals mensenrechten en gelijke kansen spelen dat racistische spelletje braafjes mee.
Noem jij dat een land??? Misschien wel maar zeker geen vaderland, eerder een goed uitgeruste maffia die heel dat laag bij de grondse verraad tegen de bevolking in, organiseert.

Laatst gewijzigd door marie daenen : 22 juni 2016 om 11:35.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2016, 12:26   #42
Another Jack
Banneling

Standaard

Ja, dat moet ophouden, dat gestookt tussen de gemeenschappen!
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2016, 12:41   #43
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik ondervind hier nauwelijks problemen.
Er zijn twee restricties waar ik mij moet aan houden: ik mag de woorden hangmat en eiland niet in één zin gebruiken, en ik kreeg ook een waarschuwing (nog geen écht verbod!) om de woorden sterrenchef en koelkast omzichtig te gebruiken.

Anderzijds kreeg ik wél felicitaties om mijn niet aflatende lofzangen op het land, zijn eenheid, en mijn hagiografieën aan het adres van ons vorige en huidige vorstenpaar, in het bijzonder aan Koningin Mathilde.
Mijn account werd daartoe in een bepaalde 'groep' geplaatst zodat ik nooit af te rekenen krijg met server-time-outs, zeker in cruciale dagen voor ons land zoals daar zijn: 21 juli, 11 november, 15 november, 20 januari, 15 april, en de dagen waarop onze vorst zijn Kerstboodschap en Nieuwjaarstoespraak houdt.

Speciale boni krijg ik ook, telkens wanneer ik er in slaag om in de rangen van de separatisten en vlaamsnationalisten tweespalt te zaaien. Maar dat is eigenlijk een makkelijke bijverdienste: ruziën zit in hun genen ingebakken, zoals garnalen in een kroket.
Een paar rethorische foefjes volstaan om de illusie te wekken dat ik een wig tussen hun vermeende eenheid drijf, maar in de feiten zijn ze per definitie hun mekaars eigen vijand, meer dan om het even welke belgicist.

Zizo.
Zeg het maar op welk forum ik je nog eens moet komen opjutten.
Flair? Viva? Okra? Stormfront? BDSM voor 75+?
Ik kan me immers levendig voorstellen dat je ons hier niet langer wil verblijden met uw hysterische rants nu je weet hoe de vork hier aan de steel zit...
Nu ik dit verneem is mijn besluit definitief & onherroepelijk : nooit ga ik nog frieten met stoverij + mayonaise gemaakt met goede mosterd eten in frituur "Den vettigen Delper" !!!
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2016, 12:47   #44
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Hypocrieten die staan te zwaaien met 1 specifieke vlag

....
Lees ik het goed?
Maak jij mij vlakaf uit voor hypokriet omdat ik met een Belgische vlag zwaai?
Oud 22 juni 2016, 12:47   #45
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ja, dat moet ophouden, dat gestookt tussen de gemeenschappen!
Net nu ze in Vlaanderen een paar top-gins stookten...
Oud 22 juni 2016, 13:52   #46
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees ik het goed?
Neenee Staaf, de Belgische vendelzwaaier is weliswaar obscuur doch niet verboden.
Oud 22 juni 2016, 14:59   #47
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Vlaanderen, de enige reden dat ik hier nog rondhang is omdat mijn familie hier woont. Ondertussen heb ik hier natuurlijk ook veel vrienden. Voor de rest kan deze kutstreek, met zijn kutklimaat, kuntinstellingen, kutpolitiek en kutmentaliteit vierkant gestolen worden.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2016, 15:35   #48
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben daar nog altijd niet uit. Ik denk dat het beter is om het land te bewaren. Als je het verscheurt start je een complexe procedure waarin we onszelf gaan verliezen.

Maar geen probleem met Vlaamslievendheid uiteraard.
We moeten even wachten op een voorbeeld. Als de Brexit erdoor komt en dat gaat goed en als ten gevolge daarvan Schotland zich afscheurt en dat gaat ook goed, dan vind ik dat we het hier ook moeten riskeren.
De Waalse ballast afsmijten! Vroeger zou ik gepleit hebben voor het behoud van Brussel maar dat is bezwaarlijk nog een Vlaamse, zelfs geen Belgische stad meer te noemen. Dus weg ermee.
Ik zal er geen traan om laten!
Oud 22 juni 2016, 15:38   #49
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Dank je, dat is dan een duidelijk antwoord en dan mag voor mij deze draad opgeschort worden.
Allee, juist als ik hier ook mijn zegje kom doen. Flauw!
Oud 22 juni 2016, 15:52   #50
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Lees ik het goed?
Tuurlijk ... waarom niet ik heb het gezien heel dat theater die rond die vlag hangt & daar rond draait niets deugd hier , alles is fake ... toneel van een Koninklijke familie en een deal met uitverkoop aan de moslims , corruptie van bankwezen schandalen bij de vleet, met slecht werkende regeringen, gewoon niets gaat hier vooruit zelfs het verkeer niet ...., ect...ik hou niet meer van België, simpel, dus ook niet meer van die dwaze kloten die met een stomme Belgische vlag staan te zwaaien. voil�*. Bij mij hebben ze het verbrod.

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 22 juni 2016 om 15:54.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2016, 18:46   #51
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Citaat:
Lees ik het goed?
Tuurlijk ...
Ik ga voor het gemak eventjes voorbij aan het feit dat je hier geen debaters mag uitschelden.
Maar ik had graag geweten wat er hypokriet is aan iemand die zijn vaderlandsliefde toont via de officiële vlag van zijn land?
Heb je het misschien meer voor 'landgenoten' die in het leger van een vreemde mogendheid onder een andere vlag gaan strijden en met vijanden van ons land meeheulen en collaboreren?
Oud 22 juni 2016, 19:08   #52
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
We moeten even wachten op een voorbeeld. Als de Brexit erdoor komt en dat gaat goed en als ten gevolge daarvan Schotland zich afscheurt en dat gaat ook goed, dan vind ik dat we het hier ook moeten riskeren.
De Waalse ballast afsmijten! Vroeger zou ik gepleit hebben voor het behoud van Brussel maar dat is bezwaarlijk nog een Vlaamse, zelfs geen Belgische stad meer te noemen. Dus weg ermee.
Ik zal er geen traan om laten!
Gisteren op "De Afspraak" hadden ze het erover.
Gerolf Annemans van Vlaams Belang zei dat Vlaanderen dan wel Brussel zal moeten "adopteren". Omdat Brussel niet zal overleven zonder Vlaanderen.

Volgens mij zal er nooit een onafhankelijkheid komen. De NVA drukt het niet door en niemand gaat in zee met het Vlaams Belang.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2016, 19:09   #53
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga voor het gemak eventjes voorbij aan het feit dat je hier geen debaters mag uitschelden.
Maar ik had graag geweten wat er hypokriet is aan iemand die zijn vaderlandsliefde toont via de officiële vlag van zijn land?
Heb je het misschien meer voor 'landgenoten' die in het leger van een vreemde mogendheid onder een andere vlag gaan strijden en met vijanden van ons land meeheulen en collaboreren?
En wat is er zo vreselijk aan als iemand vindt dat dit land niet beantwoordt aan zijn/haar verwachtingen en meent dat het veel beter opgedoekt wordt. Wat is er zo vreselijk aan dat iemand het niet goed vindt dat we als Vlamingen reeds 186 jaar gedwongen worden om samen te leven met een ander volk door wiens verraad in 1830 ons werkelijk vaderland, De Nederlanden, opnieuw gescheurd werd? Het waren niet de Vlamingen die in 1830 in opstand kwamen maar de francofone "Bruxellois", de Walen en enkele francofiele pipo's in Vlaanderen. Lees daaromtrent maar het werk van historica Els Witte. Als de franstaligen zo graag weg wilden uit de Nederlanden in 1830 dan moesten ze dat maar doen. Maar dat gaf hen niet het recht om het Nederlandstalig gedeelte van de zuidelijke Nederlanden in te palmen.
Tot mijn laatste snik zal er voor blijven pleiten dat Vlaanderen opteert voor een Vlexit uit la Belgique en een confederatie vormt met Nederland.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2016, 19:14   #54
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
En wat is er zo vreselijk aan als iemand vindt dat dit land niet beantwoordt aan zijn/haar verwachtingen en meent dat het veel beter opgedoekt wordt.
Mij niet gelaten.
Is dat een reden om iemand die er anders over denkt hypokriet te noemen?

Citaat:
Wat is er zo vreselijk aan dat iemand het niet goed vindt dat we als Vlamingen reeds 186 jaar gedwongen worden om samen te leven met een ander volk door wiens verraad in 1830 ons werkelijk vaderland, De Nederlanden, opnieuw gescheurd werd?
Mij niet gelaten.

Citaat:
Het waren niet de Vlamingen die in 1830 in opstand kwamen maar de francofone "Bruxellois", de Walen en enkele francofiele pipo's in Vlaanderen. Lees daaromtrent maar het werk van historica Els Witte. Als de franstaligen zo graag weg wilden uit de Nederlanden in 1830 dan moesten ze dat maar doen. Maar dat gaf hen niet het recht om het Nederlandstalig gedeelte van de zuidelijke Nederlanden in te palmen.
Whatever.
Is dat een reden om mij hypokriet te noemen?

Citaat:
Tot mijn laatste snik zal er voor blijven pleiten dat Vlaanderen opteert voor een Vlexit uit la Belgique en een confederatie vormt met Nederland.
jij mag pleiten als Brugman, voor om het even wat.
Mij niet gelaten.
Maar.. is dat een reden om iemand die er anders over denkt hypokriet te noemen?
Oud 22 juni 2016, 19:16   #55
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Europa is juist de grootste kapitalistische bond die er rond loopt en het gaat hen er enkel om om het grootkapitaal alle mogelijkheden te geven en dat juist op de rug van de bevolking...
La Belgique, buiten het gestookt tussen de gemeenschappen staat regelrecht op dezelfde lijn... Verdeel en heers... In Wallonië en Bruxelles doen ze dat door de franstaligen overal stroop rond de mond te smeren tegen de belangen van de Vlamingen, de zogezegde onruststokers in. In Vlaanderen doen ze dat via de verzuiling en de politieke corruptie met en via de banken oogluikend toe te laten en aan te moedigen, ... Dexia, Optima...
Als je voor de echte belangen van de Vlamingen opkomt wordt je door de horige pers regelrecht door het slijk gesleurd en instellingen zoals mensenrechten en gelijke kansen spelen dat racistische spelletje braafjes mee.
Noem jij dat een land??? Misschien wel maar zeker geen vaderland, eerder een goed uitgeruste maffia die heel dat laag bij de grondse verraad tegen de bevolking in, organiseert.
We zouden beter aan een Verenigd Europa werken. Waarin we als partners al onze problemen samen aanpakken. We hadden Griekenland niet moeten droppen, wat kon de bevolking er aan doen dat politiekers het verziekten?
Wat Griekenland overkomen is moeten wij voor alle Europese staten voorkomen. Griekenland zit dan nog eens met de druk van al die vluchtelingen.
Europa is geen kloten waard. Ik ben daarom vooral sterk voorstander voor een sterker Europa dan een gesplitst land.
Het hele politieke systeem moet veranderen, overal in Europa.

Dit kan niet blijven duren en is geen democratie meer te noemen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2016, 19:34   #56
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mij niet gelaten.

Mij niet gelaten.

Whatever.
Is dat een reden om mij hypokriet te noemen?

jij mag pleiten als Brugman, voor om het even wat.
Mij niet gelaten.
Maar.. is dat een reden om iemand die er anders over denkt hypokriet te noemen?
De vraag omtrent hypocriet moet je mij niet stellen want ik heb die term niet gebruikt. Ik wil alleen maar onderstrepen dat ik evenveel recht heb om tegen België-Belgique te zijn als jij er voorstander van bent.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2016, 20:03   #57
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
De vraag omtrent hypocriet moet je mij niet stellen want ik heb die term niet gebruikt.
Dat is dan ook nergens voor nodig.
Daar kunnen we het over eens zijn.

Citaat:
Ik wil alleen maar onderstrepen dat ik evenveel recht heb om tegen België-Belgique te zijn als jij er voorstander van bent.
Jij mag hier voor mijn part de meest foute opinies neerschrijven.
Dat beweegt er mij niet toe om jou hier voor hypokriet uit te schelden.
Oud 22 juni 2016, 20:41   #58
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat ik zo hypocriet en eigenlijk heel belachelijk vind, is dat al die "goede Belgen" niet liever doen dan hun vaderlandsliefde betuigen tijdens een sportmanifestatie maar nauwelijks weten wat er op 21 juli gevierd wordt en op die dag geen vlag uithangen.
Voil�*!
Oud 22 juni 2016, 20:41   #59
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gisteren op "De Afspraak" hadden ze het erover.
Gerolf Annemans van Vlaams Belang zei dat Vlaanderen dan wel Brussel zal moeten "adopteren". Omdat Brussel niet zal overleven zonder Vlaanderen.

Volgens mij zal er nooit een onafhankelijkheid komen. De NVA drukt het niet door en niemand gaat in zee met het Vlaams Belang.
Jammer maar helaas ...
Oud 22 juni 2016, 20:51   #60
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Wat ik zo hypocriet en eigenlijk heel belachelijk vind, is dat al die "goede Belgen" niet liever doen dan hun vaderlandsliefde betuigen tijdens een sportmanifestatie maar nauwelijks weten wat er op 21 juli gevierd wordt en op die dag geen vlag uithangen.
Voil�*!
Nou nou!
Dat is meer dan een grove veralgemening.
Dan kan ik net hetzelfde zeggen over de leeuwevendelzwaaiers die de wielrenners hinderen, met een symbool waarvan ze misschien niet eens beseffen hoeveel minder fraaie histories er aan vastkleven...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be