Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 mei 2018, 21:41   #121
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat hem echt zou "nekken" bij een eventuele procedure voor een arbeidsrechtbank is zijn op schrift gestelde- en aan de openbaarheid prijsgegeven "idee" om vrouwen en mannen gescheiden op openbaar vervoersmiddelen te doen zetten....Dat is vierkant TEGEN de methodologien van zijn eigen (ex-) werkgever en dat hoeft deze werkgever niet te pikken van een werknemer.

Laatst gewijzigd door kelt : 4 mei 2018 om 21:42.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2018, 21:44   #122
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Wat hem echt zou "nekken" bij een eventuele procedure voor een arbeidsrechtbank is zijn op schrift gestelde- en aan de openbaarheid prijsgegeven "idee" om vrouwen en mannen gescheiden op openbaar vervoersmiddelen te doen zetten....Dat is vierkant TEGEN de methodologien van zijn eigen (ex-) werkgever en dat hoeft deze werkgever niet te pikken van een werknemer.
Fout. Iedereen is vrij te denken en dat te uiten.

Als u het over "de methodologien" (sic) hebt van het bedrijf, moet dit juridisch vertaald zijn in een arbeidsreglement of een ander juridisch bindend document voor de werknemer. Je kan een werknemer niet aanpakken op zaken die je nadien uitvindt. De simpele basis van arbeidsrecht.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2018, 22:42   #123
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Inderdaad, klopt..
Neen; "alice"; geslacht is een sociale constructie zodoende kunnen vrouwen niet benadeeld of gediscrimineerd worden want vrouwen (geslachten) bestaan niet.

Hetzelfde met andere minderheden.
Oud 4 mei 2018, 23:51   #124
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht

Als u het over "de methodologien" (sic) hebt van het bedrijf, moet dit juridisch vertaald zijn in een arbeidsreglement of een ander juridisch bindend document voor de werknemer. Je kan een werknemer niet aanpakken op zaken die je nadien uitvindt. De simpele basis van arbeidsrecht.

Baarlijke nonsens.
Als ik vandaag iemand aanneem, en binnen 2 maanden uitvindt dat hij/zij verdacht wordt van het dealen van harddrugs, dan gaat hij/zij eruit.
Ongeacht of dat in een of ander "juridisch bindend document" gespecifieerd wordt of niet.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2018, 23:54   #125
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
[/b]

Baarlijke nonsens.
Als ik vandaag iemand aanneem, en binnen 2 maanden uitvindt dat hij/zij verdacht wordt van het dealen van harddrugs, dan gaat hij/zij eruit.
Ongeacht of dat in een of ander "juridisch bindend document" gespecifieerd wordt of niet.
Geen nonsens. Dealen van harddrugs is een strafbaar feit naar het gemeen recht. Een politiek visie uiten niet.

U snapt weer eens het verschil niet.
Oud 5 mei 2018, 00:10   #126
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fout !

Ben je daar zeker van ? (hier zeg ik het wat beleefder....)
Ook als je daarmee het imago van je werkgever schaadt ?
Ik zou me toch maar eens informeren moest ik jou zijn.
Het zou niet de eerste zijn die daarvoor zijn C4 krijgt.
Zoek dat maar eens op.
Oud 5 mei 2018, 07:19   #127
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Fout !

Ben je daar zeker van ? (hier zeg ik het wat beleefder....)
Ook als je daarmee het imago van je werkgever schaadt ?
Ik zou me toch maar eens informeren moest ik jou zijn.
Het zou niet de eerste zijn die daarvoor zijn C4 krijgt.
Zoek dat maar eens op.
Neen, niet fout. U moet natuurlijk wel een beetje de draad hebben gelezen om te weten waar ik op doel.

Hier schreef ik het in duidelijke lijnen neer:

Citaat:
Er is niets warrig aan. Het is heel duidelijk en omlijnd.

Uw voorbeeld sluit trouwens totaal niet aan bij mijn gedachtegang. Ik zal het even wel doen passen: Doe je als werknemer je werk goed, dan maakt het niet uit of je christen, moslim, boeddhist... bent. Ga je echter op je werk mensen trachten te bekeren, dan overschrijdt men de grenzen.

Of simpel gezegd: je doet wat je wil buiten je diensturen. Binnen de diensturen begin je met een klant niet over je eigen levensbeschouwing of politieke ideeën.

Dat is van een ongemene helderheid.
Oud 5 mei 2018, 09:57   #128
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben nu wel heel benieuwd naar de redenen van uw twijfel. Misschien omdat ik niet pas in uw fantasierijke vooringenomenheid?
Ge zijt een beetje te straf als katholiek.
Is iemand die heiliger wil zijn dan de paus, nog altijd een katholiek?
Vanaf wanneer neigt hij over van de katholieke sekte naar een anderssoortige sekte?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 5 mei 2018 om 10:01.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2018, 09:58   #129
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geef eens een paar voorbeelden van dat handelen.
Dierenmishandeling.
Afwezig zijn op school.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2018, 10:02   #130
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ge zijt een beetje te straf als katholiek.
Is iemand die heiliger wil zijn dan de paus, nog altijd een katholiek?
Vanaf wanneer neigt hij over van de katholieke sekte naar een anderssoortige sekte?
Wat is er precies "te straf"?
Oud 5 mei 2018, 10:03   #131
Wapper

Standaard

Citaat:
Geen nonsens. Dealen van harddrugs is een strafbaar feit naar het gemeen recht. Een politiek visie uiten niet.

U snapt weer eens het verschil niet.
Dankzij uw apert onvermogen om een discussie in kontekst te houden, en steeds draden te verknippen tot niemand nog weet waar het om gaat:
Citaat:
Je kan een werknemer niet aanpakken op zaken die je nadien uitvindt. De simpele basis van arbeidsrecht.
Oud 5 mei 2018, 10:04   #132
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dierenmishandeling.
Afwezig zijn op school.
Onzin. Niets laat ons als katholieken toe om dieren te mishandelen. En afwezigheid op school? Om welke reden zou een katholiek niet meer school gaan? Of moeten gaan? Ik dacht dat we in België leerplicht hadden en geen schoolplicht. Kent u dan de wetgeving niet?
Oud 5 mei 2018, 10:05   #133
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dankzij uw apert onvermogen om een discussie in kontekst te houden, en steeds draden te verknippen tot niemand nog weet waar het om gaat:
Die opmerking geldt echter voor u. Al de hele tijd gaat het immers om zaken niet strafbaar zijn naar het strafrecht. Je politiek mening dat je liever gescheiden busplaatsen ziet, is geen misdrijf. Oproepen om drugs te deal is dat wel.

Hopelijk snapt u het nu en overwint u uw eigen onvermogen!
Oud 5 mei 2018, 10:26   #134
Wapper

Standaard

Citaat:
Die opmerking geldt echter voor u. Al de hele tijd gaat het immers om zaken niet strafbaar zijn naar het strafrecht. Je politiek mening dat je liever gescheiden busplaatsen ziet, is geen misdrijf. Oproepen om drugs te deal is dat wel.

Hopelijk snapt u het nu en overwint u uw eigen onvermogen!
Gescheiden busplaatsen? Wat een prachtige strategische minimalizering
U moet dringend die kleilaag op uw hersenpan laten wegschrapen.

Citaat:
Google-tip voor u: Redouane Ahrouch. Lees en griezel...

Zijn partij wil de sharia installeren in België, hij weigert een vrouw op de eerste plaats van de kieslijst te plaatsen, en de doodstraf terug in te voeren, en nog meer fraais. Geef mijn portie maar aan Fikkie.
Oud 5 mei 2018, 11:05   #135
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gescheiden busplaatsen? Wat een prachtige strategische minimalizering
U moet dringend die kleilaag op uw hersenpan laten wegschrapen.
Vertel.

Wat is er nu precies strafbaar aan het bepleiten van gescheiden busplaatsen? Of zelfs de invoering van de sjaria?

We hebben het hier over een politiek streven, niet?!

Of stelt u nu dat iemand in het politiek spectrum niet mag pleiten voor de invoering van de doodstraf bijvoorbeeld? En als dit gebeurt, die man een strafbare daad stelt?

Vertel me dus eens waar de kleilaag zit. Geef eens wat uitleg in plaats van af te komen met spotgoedkope en weinig geloofwaardige etiketten.
Oud 5 mei 2018, 14:32   #136
Wapper

Standaard

Citaat:
Vertel.

Wat is er nu precies strafbaar aan het bepleiten van gescheiden busplaatsen? Of zelfs de invoering van de sjaria?

We hebben het hier over een politiek streven, niet?!

Of stelt u nu dat iemand in het politiek spectrum niet mag pleiten voor de invoering van de doodstraf bijvoorbeeld? En als dit gebeurt, die man een strafbare daad stelt?

Vertel me dus eens waar de kleilaag zit. Geef eens wat uitleg in plaats van af te komen met spotgoedkope en weinig geloofwaardige etiketten.

U verziekt deze en andere discussies continu met uw dada van vrijheid, blijheid. Alles wat niet verboden is, moet kunnen.
Op zich is daar niks mis mee, maar het getuigt van een vergevorderde hypocrisie dat argument te gebruiken ter verdediging van een louche figuur die ideën voorstaat die haaks staan op onze samenleving, zoals ik en anderen u uitputtend hebben pogen aan te tonen.
Maar daar piept u niet over.
Zeer vreemd voor iemand wiens partijvoorzitter mij in deze volmondig gelijk zal geven.
Oud 5 mei 2018, 14:43   #137
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U verziekt deze en andere discussies continu met uw dada van vrijheid, blijheid. Alles wat niet verboden is, moet kunnen.
Op zich is daar niks mis mee, maar het getuigt van een vergevorderde hypocrisie dat argument te gebruiken ter verdediging van een louche figuur die ideën voorstaat die haaks staan op onze samenleving, zoals ik en anderen u uitputtend hebben pogen aan te tonen.
Maar daar piept u niet over.
Zeer vreemd voor iemand wiens partijvoorzitter mij in deze volmondig gelijk zal geven.
Weer een redeneerfout: ik verdedig de vrijheid van iedere burger. Dit is dus geen verdediging van "een louche figuur".

Als "die louche figuur" zijn mening mag uiten, mag u dat ook doen. U mag gerust weerwerk bieden tegen de ideeën van die man. Daar "piep" ik trouwens wel over, want het behoort tot eenieders vrijheid om op te komen voor de eigen mening.

Toen ik lid werd (en nog altijd ben) van het Vlaams Blok/Belang, heb ik mijn eigen denkvermogen niet opgegeven. Indien u dat vreemd vindt, is d
Oud 5 mei 2018, 14:59   #138
Wapper

Standaard

Citaat:
Weer een redeneerfout: ik verdedig de vrijheid van iedere burger. Dit is dus geen verdediging van "een louche figuur".

Als "die louche figuur" zijn mening mag uiten, mag u dat ook doen. U mag gerust weerwerk bieden tegen de ideeën van die man. Daar "piep" ik trouwens wel over, want het behoort tot eenieders vrijheid om op te komen voor de eigen mening.

Toen ik lid werd (en nog altijd ben) van het Vlaams Blok/Belang, heb ik mijn eigen denkvermogen niet opgegeven. Indien u dat vreemd vindt, is d
QED, EOD
Oud 5 mei 2018, 15:04   #139
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
QED, EOD
Bedoelt u nu dat een partijlid in alles netjes de lijn moet volgen?
Oud 8 mei 2018, 20:34   #140
Wapper

Standaard

De man heeft uiteraard het onvervreemdbaar recht om een dame niet in de ogen te kijken

Citaat:
"De afspraak": oprichter Islampartij wil Zuhal Demir niet aankijken
Redouane Ahrouch, kopstuk van de Islam-partij en voormalig buschauffeur van de MIVB, die er eerder voor pleitte om mannen en vrouwen op het openbaar vervoer te scheiden, heeft een opgemerkte passage gemaakt in "De afspraak". Hij weigerde om staatssecretaris Zuhal Demir aan te kijken tijdens het debat, en was moeilijk te interviewen. Ahrouch bevestigde dat hij de sharia wil invoeren in België, en dat hij met zijn partij ook wil meedoen aan de gemeenteraadsverkiezingen in Gent en Antwerpen.

Toen staatssecretaris voor Gelijke Kansen Zuhal Demir (N-VA) met hem in debat wilde gaan, weigerde hij om haar rechtstreeks aan te kijken, omdat ze een vrouw is. Toen presentator Bart Schols hem daar attent op maakte, ontkende hij dat evenwel en zei hij "ik ga mijn ogen niet op deze persoon fixeren. Maar ik luister naar haar, ik ben beleefd. Ik luister en analyseer." Het is persoonlijk, zei Ahrouch. "Het is mijn karakter." Toen Schols aandrong, zei hij dat er te veel over zulke onbenullige dingen wordt gepraat.
edit: LINK

Laatst gewijzigd door Wapper : 8 mei 2018 om 20:35.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be