Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2018, 16:45   #261
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
als jij met Moskou afkomt, dan is het relevant ook alle moslim-anti-homogeweld en wetgeving in heel de Arabische wereld mee te vermelden, niet?
Jamma, vanderzapig vraagt me voorbeelden van extreem rechts homofoob geweld, want hij lijkt te suggereren dat dat niet bestaat. Het bestaat zeker.

Overigens, die andere 2 zijn niet moskou.
Oud 28 augustus 2018, 16:47   #262
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Heb het facebook bericht van Francken nog eens nagelezen, en hij zegt totaal niets opzienbarends.

Wie van dergelijke banale meningen al last heeft, moet toch eens dringend leren relativeren.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2018, 16:55   #263
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
denk dat dit trouwens gedragen wordt voor mensen die van geslacht ah veranderen zijn of willen veranderen. iemand daar last van? oh , "gaat het tegen de natuur in"?

jammer, veel dingen gaan tegen de natuur in wat we eten, doen en dragen.

zolang het niemand pijn doet of schaadt. ik heb nog geen enkele transgender horen spreken dat hij of zij ongelukkig is met de keuze na zware operaties, integendeel.

borsvergrotingen pakweg gaan ook tegen de natuur in, als we het over operaties hebben.
Er lijkt me zo’n opvallende tollerantie van conservatieven voor lgbt e.d., net voor die aspecten waar er duidelijk intollerantie is bij moslims. Het is een soort van tegenpool vormen tegen intollerante islam (waarvoor de conservatieve afkeer net iets groter is). De aandacht voor dierenwelzijn (onverdoofd slachten?) vind ik ook zo’n voorbeeld. Ik betwijfel of vele conservatieven zo wakker liggen van die arme schapen, ware het niet dat het moslims zijn (en niet allochtonen) die ze slachten.

Ma bon, eigenlijk is dat goed he; beetje tollerantie kweken die er anders miss nooit zou heweest zijn. Alleen lijkt die tollerantie soms wat geforceerd en valt men soms uit de toon, zoals Theo nu
Oud 28 augustus 2018, 16:56   #264
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me eigenlijk af hoe men aan termen als homofobie en islamofobie komt. Walging is vermoedelijk een afgeleide van angst maar toch. Ik heb een hekel aan elke religie, walg van elke religieus exhibitionisme en angst heeft daar weinig of niets mee te maken. Angst is wat me naar religie dreef, toen ik daar niets vond dat die angst kon doen verdwijnen, maw toen bleek dat ik niet kon geloven, kreeg ik andere gevoelens dan verwachting en hoop : afgunst, nijd, haat. Als er al angst komt bij kijken dan gaat het vooral over het feit dat onze overheid ons ontwapend heeft en aan de kant van de religieuzen staat. Is het u ook al opgevallen dat de 'diepst'gelovigen allemaal op kap van de zoekenden leven ?

Ik kan me voorstellen dat bij 'homofoben' ook veelal sprake is van walging dan van angst. Ik heb een paar keer mannen tong gedraaid om te zien hoeveel % ik homoseksueel zou kunnen zijn en het moet behoorlijk laag zijn want ik was dronken en voelde me totaal niet opgewonden worden, integendeel, ik voelde weerzin en walging. Nu, ik overwin die gevoelens met mijn verstand en gun mensen wiens % homofilie de andere kant uitslaat het hunne en loop ook met een regenboogpin rond, weliswaar meer om onverdraagzamen te pesten dan uit sympathie met het hele holebiqutraflu-gedoe. (Geregeld in de seefhoek en nog nooit last gehad).

In deze zoveelste heisa zie ik ook een verschuiving in onze samenleving van een schuldcultuur naar een schaamtecultuur. Die wordt geïmporteerd uit het zuiden en kan in het brein van de mens in scans en in het dna worden terug gevonden. Bij Europeanen lezen dna en scans meer de schuldcultuur, bij migranten de schaamtecultuur. En zo word onze vrijheid van meningsuiting ook weer eens extra ferm beknopt. Francken heeft niets tegen de wet gezegd en toch wordt hij aan de schandpaal genageld, men eist zijn ontslag, hij moet zich excuseren, ... Links heeft de schaamtecultuur al helemaal in zich opgenomen ten nadele van de schuldcultuur. Dit gaat niet alleen effect hebben op de vrije meningsuiting maar langzaam aan ook op ons economisch bestel.

In het kort. Zowel het dragen van lingerie door mannen als de reactie van Francken kan me geen zak schelen. De reactie op de reactie echter ...
Oud 28 augustus 2018, 17:02   #265
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Haha, volgend geheim wapen in James Bond film: sexy lengerie……………..dodelijke 007 string

Haha, aerodynamisch Supersnel Verstappen slipje…………..

De "duizend volt" boxerslib van Elon Musk patent van Tesla…..

EN >>> de altijd proper van Mr. Proper
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 28 augustus 2018 om 17:22.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2018, 17:21   #266
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
praat mss eens eerst met allochtone holebi's voor je loze opmerkingen in t rond zwiert vlijm

allemaal, stuk voor stuk moeten breken met de familie.

nu ja, dat moeten ze zelfs als ze gewoon een niet-moslim partner kiezen ook maar holebi is helemaal taboe hoor. eer van de familie ...
Het nadeel van zo'n veralgemeende opmerkingen is nogal duidelijk...

Een Moslimvader over zijn (vermoorde) homoseksuele zoon.
"C'était quelqu'un qui réfléchissait, qui était responsable de son travail, responsable de ses parents, de sa famille, il adorait les neveux, les nièces, c'était le fils intègre."
https://www.rtbf.be/info/regions/det...ume?id=8463966
Oud 28 augustus 2018, 17:30   #267
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

De homohaat van islamieten moet en zal, koste wat het kost, gerelativeerd en geminimaliseerd worden !!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2018, 17:30   #268
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ge blijft dat tuig maar verdedigen, nietwaar
Voor de islamitische aanwezigheid in Brussel had ik alleszins nooit gehoord dat holebi's in mekaar werden geslagen. En ik heb er nochtans 20jaar gewoond.
Je hebt er niks van gehoord, dus bestaat het niet.
Interessante redenering...
Oud 28 augustus 2018, 17:37   #269
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Het nadeel van zo'n veralgemeende opmerkingen is nogal duidelijk...

Een Moslimvader over zijn (vermoorde) homoseksuele zoon.
"C'était quelqu'un qui réfléchissait, qui était responsable de son travail, responsable de ses parents, de sa famille, il adorait les neveux, les nièces, c'était le fils intègre."
https://www.rtbf.be/info/regions/det...ume?id=8463966
t is niet omdat je dan een voorbeeld vindt van een uitzondering dat t niet de regel zou zijn

steek je kop maar verder in t zand.

babbel jij wel met die moslima die uw bureau komt kuisen op t werk eigenlijk?

Laatst gewijzigd door Anna List : 28 augustus 2018 om 17:39.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2018, 17:48   #270
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik vraag me eigenlijk af hoe men aan termen als homofobie en islamofobie komt. Walging is vermoedelijk een afgeleide van angst maar toch. Ik heb een hekel aan elke religie, walg van elke religieus exhibitionisme en angst heeft daar weinig of niets mee te maken. Angst is wat me naar religie dreef, toen ik daar niets vond dat die angst kon doen verdwijnen, maw toen bleek dat ik niet kon geloven, kreeg ik andere gevoelens dan verwachting en hoop : afgunst, nijd, haat. Als er al angst komt bij kijken dan gaat het vooral over het feit dat onze overheid ons ontwapend heeft en aan de kant van de religieuzen staat. Is het u ook al opgevallen dat de 'diepst'gelovigen allemaal op kap van de zoekenden leven ?

Ik kan me voorstellen dat bij 'homofoben' ook veelal sprake is van walging dan van angst. Ik heb een paar keer mannen tong gedraaid om te zien hoeveel % ik homoseksueel zou kunnen zijn en het moet behoorlijk laag zijn want ik was dronken en voelde me totaal niet opgewonden worden, integendeel, ik voelde weerzin en walging. Nu, ik overwin die gevoelens met mijn verstand en gun mensen wiens % homofilie de andere kant uitslaat het hunne en loop ook met een regenboogpin rond, weliswaar meer om onverdraagzamen te pesten dan uit sympathie met het hele holebiqutraflu-gedoe. (Geregeld in de seefhoek en nog nooit last gehad).

In deze zoveelste heisa zie ik ook een verschuiving in onze samenleving van een schuldcultuur naar een schaamtecultuur. Die wordt geïmporteerd uit het zuiden en kan in het brein van de mens in scans en in het dna worden terug gevonden. Bij Europeanen lezen dna en scans meer de schuldcultuur, bij migranten de schaamtecultuur. En zo word onze vrijheid van meningsuiting ook weer eens extra ferm beknopt. Francken heeft niets tegen de wet gezegd en toch wordt hij aan de schandpaal genageld, men eist zijn ontslag, hij moet zich excuseren, ... Links heeft de schaamtecultuur al helemaal in zich opgenomen ten nadele van de schuldcultuur. Dit gaat niet alleen effect hebben op de vrije meningsuiting maar langzaam aan ook op ons economisch bestel.

In het kort. Zowel het dragen van lingerie door mannen als de reactie van Francken kan me geen zak schelen. De reactie op de reactie echter ...

Als je me toestaat die vraag te stellen : is het vanuit die walging, die radeloosheid, dat je de toch wel extreme keuze hebt gemaakt om een date met een geïmporteerd obees koreaantje met een pukkel op het voorhoofd en een historiek van sociale disfuncties , syndroom van Munchausen + hypochondrie tot in het kwadraat aan te gaan ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2018, 18:00   #271
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
t is niet omdat je dan een voorbeeld vindt van een uitzondering dat t niet de regel zou zijn

steek je kop maar verder in t zand.
Enige nuancering brengen is voor een aantal mensen toch blijkbaar een onmogelijke opgave.

Want toch bizar hé: het gaat om de eerste als dusdanig erkende homofobe moord in België, en toevallig is het slachtoffer moslims. Beter, de vader is niet alleen een zelf een Moslim, maar hij is dan nog Moslimleerar.
Je zit er dus boenk op. Ik ben toch een onwaarschijnlijk gelukzak, hé, om zomaar op die uitzondering te vallen die regel niet bevestigt.

Voor het overige wordt er nergens ontkent dat homophobie bij de Moslims misschien wel degelijk de regel is, maar weer eens is enige nuancering dan wel vereist om dat in te zien. Maar ik begrijp het ook wel, hoor, jij (niet alleen) beweert iets anders, namelijk dat er géén uitzonderingen bestaan, en wanneer dan het tegendeel bewezen worden, kan je niet anders doen dan kwaad worden. Ik leef mee.
Oud 28 augustus 2018, 18:02   #272
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
De homohaat van islamieten moet en zal, koste wat het kost, gerelativeerd en geminimaliseerd worden !!!
Het is eerder het omgekeerde: de homohaat van islamieten moet en zal, kost wat kost, gemaximaliseerd en tot het uiterste veralgemeend worden. Dood aan de islamieten!
Oud 28 augustus 2018, 18:09   #273
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Haha, volgend geheim wapen in James Bond film: sexy lengerie……………..dodelijke 007 string

Haha, aerodynamisch Supersnel Verstappen slipje…………..

De "duizend volt" boxerslib van Elon Musk patent van Tesla…..

EN >>> de altijd proper van Mr. Proper
Bovenvermelde toestanden die ook allemaal niets met homo toestanden te maken hebben. Men kan die accessoires leuk vinden of niet toch.

De persoonlijke reactie van Francken op de verschillende lingerie accessoires soorten pasten wellicht niet tussen zijn andere reacties die linken aan zijn functie.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
Oud 28 augustus 2018, 18:14   #274
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Enige nuancering brengen is voor een aantal mensen toch blijkbaar een onmogelijke opgave.

Want toch bizar hé: het gaat om de eerste als dusdanig erkende homofobe moord in België, en toevallig is het slachtoffer moslims. Beter, de vader is niet alleen een zelf een Moslim, maar hij is dan nog Moslimleerar.
Je zit er dus boenk op. Ik ben toch een onwaarschijnlijk gelukzak, hé, om zomaar op die uitzondering te vallen die regel niet bevestigt.

Voor het overige wordt er nergens ontkent dat homophobie bij de Moslims misschien wel degelijk de regel is, maar weer eens is enige nuancering dan wel vereist om dat in te zien. Maar ik begrijp het ook wel, hoor, jij (niet alleen) beweert iets anders, namelijk dat er géén uitzonderingen bestaan, en wanneer dan het tegendeel bewezen worden, kan je niet anders doen dan kwaad worden. Ik leef mee.
praat wat meer met moslims BA
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2018, 18:17   #275
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
babbel jij wel met die moslima die uw bureau komt kuisen op t werk eigenlijk?
Neen, bij ons zijn het (baardige) Moslim die komen kuisen.
De Moslima's, die werken op "normale" posten.
Oud 28 augustus 2018, 18:22   #276
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
praat wat meer met moslims BA
En met hoeveel Moslims heb jij al gepraat?
Oud 28 augustus 2018, 19:28   #277
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Heb het facebook bericht van Francken nog eens nagelezen, en hij zegt totaal niets opzienbarends.

Wie van dergelijke banale meningen al last heeft, moet toch eens dringend leren relativeren.
2 !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2018, 19:43   #278
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:

Heel juist!!!!

Eddie Murphy wordt voor tiende keer vader…. Zou die ook sexy lingerie hebben?
Oud 28 augustus 2018, 19:57   #279
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Francken is een provocatieve aandachtshoer die past in het huidige Twitter en Facebook tijdperk. Wie zich kan optrekken aan zulk plat populisme voor mij niet gelaten.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2018, 19:59   #280
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zwart op wit Bekijk bericht
Bron: HLN
"Theo Francken had veel commentaar op de sexy lingerie voor heren. "Is de wereld aan het doordraaien of is het mijn schuld?"

Moeten Holebi's terug "onzichtbaar" worden in de maatschappij zoals het vlaams belang steeds aanhaald? Worden Holebi's ook bij de N-VA enkel nog aanvaard als ze zich "normaal" als een "hetero" man gedragen?

Naast het verbod op hoofddoeken moeten de Holebi's nu worden aangepakt:
"gedraag jullie als een hetero of jullie worden niet meer aanvaard?"...
T.F. is een ontheemde VB’er denk ik soms. Die heeft een duister kantje denk ik soms.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be