![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#241 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En tegelijk de netto lonen opkrikken waardoor ze concurrentieel zijn met het buitenland. En uitgaven in de gezondheidszorg bvb schrappen. |
|
|
|
|
|
|
#242 |
|
Banneling
|
ps: op de hollander hebben ze een groot deel van de gezondheidsuitgaven ook gewoon terug richting individuele burger geschoven.
|
|
|
|
|
|
#243 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Exact mijn punt.
|
|
|
#244 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#245 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#246 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#247 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Objetieve ranking. Probeer in NL maar eens een pediater vast te krijgen voor uw kleine. In BE telefoneer ik en vaak kan ik dezelfde dag nog gaan. In NL mag je eerst langs de verpleger, en dan, na twee weken, mag je langs de dokter, en dan, een maand later...mss.....heel misschien.... |
|
|
|
|
|
|
#248 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ik heb mijn eigen wagen gekocht, op diesels was er toen een ecopremie... Sedertdien rijd ik met die auto. Openbaar vervoer is geen alternatief in mijn geval, en ik denk dat dat voor de meeste mensen geldt die met een bedrijfswagen rijden. Het effect op het milieu zou inderdaad wel eens negatief kunnen zijn. Mensen verliezen hun fiscaal voordeel, maar hebben nog altijd even hard hun auto nodig. Omdat ze minder netto loon overhouden, kunnen ze geen al te dure wagen kopen, dus wordt het een vervuilender type, dat goedkoper te vinden zal zijn op de 2e handsmarkt. Bij bedrijfswagens daarentegen worden die veel sneller vervangen, en zouden ze dus rapper door een elektrisch exemplaar vervangen worden. Dus eindconclusie: gebruiker gestraft en het milieu is er geen kloten mee verbeterd...
|
|
|
|
#249 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zal waarschijnlijk afhangen van werkgever tot werkgever. Maar er zijn wel werkgevers waar dit buitenwettelijk pensioen het verschil is tussen een ambtenarenpensioen en het wettelijk pensioen.
|
|
|
|
|
|
#250 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#251 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar het voorstel van groen om salariswagens af te schaffen, is niet alleen een klimaatmaatregel (dat ook) maar past ook in hun ideologie. En blijkbaar heeft groen een grote aanhang bij ambtenaren, die geen salariswagen hebben. Misschien kan ovld of zo een tegenvoorstel doen, en voorstellen om het gedeelte van een ambtenarenpensioen, dat boven het wettelijk pensioen uitstijgt te gebruiken om de energietransformatie te bekostigen. |
|
|
|
|
|
|
#252 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Van 1976 tot en met de sluiting in 2004... Citaat:
Stress genoeg gekend,veel werk geleverd,en sinds de komst van de Italianen werd het daar quasi onleefbaar ... Citaat:
Ik heb het nooit anders geweten,al van voor 1976 werd het binnenkomend water gezuiverd alvorens het gebruikt werd op de papiermachines... Achter de watertoren staat nog een gebouw recht... Het is in dat gebouw dat het water werd gezuiverd alvorens het naar de papierfabriek werd afgeleid.... Serieus gast,ik heb daar 28 jaar rondgelopen .... |
|||
|
|
|
|
|
#253 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat is dus nu al zo'n 40 a 45 jaar geleden.... En we leven nog altijd en geven nog altijd géén licht af in de duisternis... Laatst gewijzigd door Svennies : 17 maart 2019 om 00:58. |
|
|
|
|
|
|
#254 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Brute pech is dat, nu de kerncentrales dicht moeten. Licht doet leven.
|
|
|
#255 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Werkend België komt thuis na gedane arbeid en plugt massaal zijn electrische wagen in om de dag erna terug aan de arbeid te moeten gaan..... Dan is dan juist voor de duisternis zijn intrede doet.... ![]() |
|
|
|
|
|
|
#256 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Al die binnen kort hun salariswagen kwijt zijn gaan hun volle loon eisen en kopen zich natuurlijk een...... andere auto. Dag groen!!! |
|
|
|
|
|
|
#257 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=2H0yWKdZM8g Laatst gewijzigd door Garry : 17 maart 2019 om 02:26. |
|
|
|
|
|
|
#258 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#259 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Gisteren was er een familiefeest. En in de familie zitten vrij veel mensen met een duurdere salariswagen met tankaart. Bij pot en pint was dit dan ook het gespreksonderwerp. Ik hoorde zelfs dat het afpakken van de salariswagen gelijk was aan demotivatie, depressie, burn-out, geen minuut meer langer werken dan in hun arbeidsovereenkomst voorzien, sneller naar de dokter gaan en "ziek" thuis blijven ... Mijn vrouw heeft ook een salariswagen en op haar werk hoort zij al van veel collega's dat het afpakken van de salariswagen het faillissement van het bedrijf zal betekenen. Een groot aantal salariswagens die weg gaan moeten en ze dan financieel in loon moeten compenseren zal niet lukken. En wat doe je met personeel dat gedemotiveerd wordt en enkel nog maar voor hun gewone uren komt aanwezig zijn (weg motivatie). Het plan van Groen = de economie onderuit halen en de Belgen terug 100 jaar in de tijd jagen. De mensen gaan kapot belast worden. Hun zo mooi plan met cijfers is gewoon wat natte vingerwerk geweest. |
|
|
|
|
|
|
#260 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is dan ook de enige manier, op een globale genocide na, om ECHT iets te doen aan het klimaatsprobleem. Onze totale consumptie van alles moeteen factor 5 omlaag. Dat kan alleen door iedereen 5 keer armer te maken.
|
|
|
|