Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 maart 2019, 22:14   #241
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Hoe t gecorrigeerd wordt, daar kan je idd over discussiëren.
Maar je kan toch zomaar niet een deel van die mensen hun loon schrappen en dat als geloofwaardig plan voorstellen??

Je komt altijd weer bij t zelfde: iedereen is voor een beter klimaat...maar hoe dat te financieren ? ... Liefst zonder bedrijfsleven buiten te jagen....
Uitfaseren uiteraard.

En tegelijk de netto lonen opkrikken waardoor ze concurrentieel zijn met het buitenland.

En uitgaven in de gezondheidszorg bvb schrappen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2019, 22:18   #242
Tavek
Banneling

Standaard

ps: op de hollander hebben ze een groot deel van de gezondheidsuitgaven ook gewoon terug richting individuele burger geschoven.
Oud 16 maart 2019, 22:26   #243
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
ok maar het probleem is dat jij veel weet
en als jij dingen poneert zoals die warmteproductie per persoon...dan ga je "normale" mensen kunnen verwarren. Want je weet veel en brengt dingen overtuigend.
Exact mijn punt.
Oud 16 maart 2019, 22:26   #244
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
ps: op de hollander hebben ze een groot deel van de gezondheidsuitgaven ook gewoon terug richting individuele burger geschoven.
PPS in de ranking van beste gezondheidszorg in Europa staat NL op 1 en BE nog maar op 4
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2019, 22:29   #245
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
PPS in de ranking van beste gezondheidszorg in Europa staat NL op 1 en BE nog maar op 4
Neen. Ik ben ooit weggelopen uit een Nederlands ziekenhuis.

En de huisdokters zijn ook dikke lol. Telefonische consults.

Een ramp was dat...
Oud 16 maart 2019, 22:38   #246
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen. Ik ben ooit weggelopen uit een Nederlands ziekenhuis.

En de huisdokters zijn ook dikke lol. Telefonische consults.

Een ramp was dat...
Vandaag staat NL op 1 en is BE afgezakt naar plaats 4 ... In een objectieve ranking... Ik dacht met 175 ijkpunten of zo...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2019, 22:47   #247
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Vandaag staat NL op 1 en is BE afgezakt naar plaats 4 ... In een objectieve ranking... Ik dacht met 175 ijkpunten of zo...
Dat kan.

Objetieve ranking.

Probeer in NL maar eens een pediater vast te krijgen voor uw kleine. In BE telefoneer ik en vaak kan ik dezelfde dag nog gaan.

In NL mag je eerst langs de verpleger, en dan, na twee weken, mag je langs de dokter, en dan, een maand later...mss.....heel misschien....
Oud 17 maart 2019, 00:05   #248
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
https://www.tijd.be/politiek-economi.../10107337.html

Bij mij weten is de Belg erg gesteld op vrijheid en onafhankelijkheid. Als je de bedrijfswagen afschaft gaan mensen niet zomaar overstappen op openbaar vervoer. Ze gaan dan, ondanks de meerprijs, misschien kiezen om als particulier een wagen te kopen, liefst dan tweedehands aan een scherpe prijs. Een oudere wagen die minder proper is uiteraard.

Het aantal mensen die een volledig electrische auto als particulier hebben aangeschaft ... ik kan ze niet op 1 hand tellen... zelfs niet op 1 vinger.

Wat denkt u?
Ik had op mijn vorig werk een firmawagen, daarna van werk veranderd, en daar had ik er geen meer bij.
Ik heb mijn eigen wagen gekocht, op diesels was er toen een ecopremie...
Sedertdien rijd ik met die auto.
Openbaar vervoer is geen alternatief in mijn geval, en ik denk dat dat voor de meeste mensen geldt die met een bedrijfswagen rijden.
Het effect op het milieu zou inderdaad wel eens negatief kunnen zijn.
Mensen verliezen hun fiscaal voordeel, maar hebben nog altijd even hard hun auto nodig.
Omdat ze minder netto loon overhouden, kunnen ze geen al te dure wagen kopen, dus wordt het een vervuilender type, dat goedkoper te vinden zal zijn op de 2e handsmarkt.
Bij bedrijfswagens daarentegen worden die veel sneller vervangen, en zouden ze dus rapper door een elektrisch exemplaar vervangen worden.

Dus eindconclusie: gebruiker gestraft en het milieu is er geen kloten mee verbeterd...
Oud 17 maart 2019, 00:06   #249
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Zoveel bedraagt dat buitenwettelijk pensioen niet hoor. Voor je pensioen moet je zelf zorgen, en dat doe je niet met sparen, wel met risico's te nemen en te investeren.
Zal waarschijnlijk afhangen van werkgever tot werkgever. Maar er zijn wel werkgevers waar dit buitenwettelijk pensioen het verschil is tussen een ambtenarenpensioen en het wettelijk pensioen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2019, 00:28   #250
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe t gecorrigeerd wordt, daar kan je idd over discussiëren.
Maar je kan toch zomaar niet een deel van die mensen hun loon schrappen en dat als geloofwaardig plan voorstellen??

Je komt altijd weer bij t zelfde: iedereen is voor een beter klimaat...maar hoe dat te financieren ? ... Liefst zonder bedrijfsleven buiten te jagen....
Hoe zou Anuna dit oplossen?
Oud 17 maart 2019, 00:30   #251
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ik had op mijn vorig werk een firmawagen, daarna van werk veranderd, en daar had ik er geen meer bij.
Ik heb mijn eigen wagen gekocht, op diesels was er toen een ecopremie...
Sedertdien rijd ik met die auto.
Openbaar vervoer is geen alternatief in mijn geval, en ik denk dat dat voor de meeste mensen geldt die met een bedrijfswagen rijden.
Het effect op het milieu zou inderdaad wel eens negatief kunnen zijn.
Mensen verliezen hun fiscaal voordeel, maar hebben nog altijd even hard hun auto nodig.
Omdat ze minder netto loon overhouden, kunnen ze geen al te dure wagen kopen, dus wordt het een vervuilender type, dat goedkoper te vinden zal zijn op de 2e handsmarkt.
Bij bedrijfswagens daarentegen worden die veel sneller vervangen, en zouden ze dus rapper door een elektrisch exemplaar vervangen worden.

Dus eindconclusie: gebruiker gestraft en het milieu is er geen kloten mee verbeterd...
Maar een benzine vervangen door een electrische, als de electriciteit met gas wordt gemaakt, brengt toch ook niet veel baat bij aan het milieu. Komt daarbij dat die batterijen ook niet zo heel proper zijn.
Maar het voorstel van groen om salariswagens af te schaffen, is niet alleen een klimaatmaatregel (dat ook) maar past ook in hun ideologie.
En blijkbaar heeft groen een grote aanhang bij ambtenaren, die geen salariswagen hebben.
Misschien kan ovld of zo een tegenvoorstel doen, en voorstellen om het gedeelte van een ambtenarenpensioen, dat boven het wettelijk pensioen uitstijgt te gebruiken om de energietransformatie te bekostigen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2019, 00:50   #252
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Tof, iemand dat de geschiedenis van de De Naeyer een beetje kent.
Eh,ik heb daar 28 jaar gewerkt mijn beste....

Van 1976 tot en met de sluiting in 2004...

Citaat:
De papierfabriek, of de ketelmakerij? Maakt niet uit, de watertoren, het kantoorgebouw en 1 gebouw aan de watertoren staat er nog. Al de rest wordt sociale woning om al de negertjes in op te stapelen ("de blokken" in Willebroek zouden na 50 jaar dienst plat gaan...
In het papierfabriek,eerst als laborant in de pateafdeling,nadien als laborant in de papierafdeling ,allebei in ploegen,daarna als laborant in het dagstelsel die dus ook moesten instaan om zieken en afwezigen in het ploegenstelsel te vervangen en hun daarbij behorende kwaliteitscontroles te verrichten..... met inbegrip van de watercontroles en de eigen gerichte controles in het dagstelsel plus de hele zooi aan calibraties en reparaties wat betreft het gebruikte instrumentarium om het productieproces te controleren ,en de laatste jaren in de r&d afdeling...

Stress genoeg gekend,veel werk geleverd,en sinds de komst van de Italianen werd het daar quasi onleefbaar ...

Citaat:
Water uit de vaart, dat was tot 1980 goed genoeg zonder zuivering om het openluchtzwembad in Willebroek te vullen. De werken aan het sas van Willebroek zorgden voor meer vervuiling, en dus was het vanaf dan dat het zwembad niet meer gebruikt kon worden.
En ikzelf heb aan't Scherp Zand in de vaart leren zwemmen. 'k Heb geen tentakels...

Ik heb het nooit anders geweten,al van voor 1976 werd het binnenkomend water gezuiverd alvorens het gebruikt werd op de papiermachines...

Achter de watertoren staat nog een gebouw recht...

Het is in dat gebouw dat het water werd gezuiverd alvorens het naar de papierfabriek werd afgeleid....

Serieus gast,ik heb daar 28 jaar rondgelopen ....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2019, 00:57   #253
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En ikzelf heb aan't Scherp Zand in de vaart leren zwemmen. 'k Heb geen tentakels...
Wij gingen destijds zwemmen aan "de zoete dood" in Ruisbroek....

Dat is dus nu al zo'n 40 a 45 jaar geleden....

En we leven nog altijd en geven nog altijd géén licht af in de duisternis...

Laatst gewijzigd door Svennies : 17 maart 2019 om 00:58.
Oud 17 maart 2019, 01:04   #254
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Wij gingen destijds zwemmen aan "de zoete dood" in Ruisbroek....
Dat is dus nu al zo'n 40 a 45 jaar geleden....
En we leven nog altijd en geven nog altijd géén licht af in de duisternis...
Brute pech is dat, nu de kerncentrales dicht moeten. Licht doet leven.
Oud 17 maart 2019, 01:09   #255
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Brute pech is dat, nu de kerncentrales dicht moeten. Licht doet leven.
Kom,kom,ik kan niet wachten op de toekomst....

Werkend België komt thuis na gedane arbeid en plugt massaal zijn electrische wagen in om de dag erna terug aan de arbeid te moeten gaan.....

Dan is dan juist voor de duisternis zijn intrede doet....
Oud 17 maart 2019, 02:20   #256
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Maar een benzine vervangen door een electrische, als de electriciteit met gas wordt gemaakt, brengt toch ook niet veel baat bij aan het milieu. Komt daarbij dat die batterijen ook niet zo heel proper zijn.
Maar het voorstel van groen om salariswagens af te schaffen, is niet alleen een klimaatmaatregel (dat ook) maar past ook in hun ideologie.
En blijkbaar heeft groen een grote aanhang bij ambtenaren, die geen salariswagen hebben.
Misschien kan ovld of zo een tegenvoorstel doen, en voorstellen om het gedeelte van een ambtenarenpensioen, dat boven het wettelijk pensioen uitstijgt te gebruiken om de energietransformatie te bekostigen.
Dat verandert geen reet.

Al die binnen kort hun salariswagen kwijt zijn gaan hun volle loon eisen en kopen zich natuurlijk een...... andere auto. Dag groen!!!
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2019, 02:23   #257
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Kom,kom,ik kan niet wachten op de toekomst....

Werkend België komt thuis na gedane arbeid en plugt massaal zijn electrische wagen in om de dag erna terug aan de arbeid te moeten gaan.....

Dan is dan juist voor de duisternis zijn intrede doet....
Ze zullen een hometrainer moeten kopen met een grote dynamo op

https://www.youtube.com/watch?v=2H0yWKdZM8g

Laatst gewijzigd door Garry : 17 maart 2019 om 02:26.
Oud 17 maart 2019, 02:24   #258
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hoe zou Anuna dit oplossen?
Een strandkar met zeilen misschien?
Oud 17 maart 2019, 07:33   #259
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Calvo ging weer fameus af bij de Vadder. "Ja of nee"?

Dikke JA Precies een studentje die niet voor zijn examen had gestudeerd en los gebuisd werd. Het laatste geloofwaardigheid van Groen is daarmee verdwenen en Calvo heeft zich nog maar eens voor eeuwig belachelijk gemaakt. Die gast zouden ze gewoon niet meer op TV mogen laten komen en hem zijn grote mond laten houden. Uit zelfbescherming.

Gisteren was er een familiefeest. En in de familie zitten vrij veel mensen met een duurdere salariswagen met tankaart. Bij pot en pint was dit dan ook het gespreksonderwerp. Ik hoorde zelfs dat het afpakken van de salariswagen gelijk was aan demotivatie, depressie, burn-out, geen minuut meer langer werken dan in hun arbeidsovereenkomst voorzien, sneller naar de dokter gaan en "ziek" thuis blijven ... Mijn vrouw heeft ook een salariswagen en op haar werk hoort zij al van veel collega's dat het afpakken van de salariswagen het faillissement van het bedrijf zal betekenen. Een groot aantal salariswagens die weg gaan moeten en ze dan financieel in loon moeten compenseren zal niet lukken. En wat doe je met personeel dat gedemotiveerd wordt en enkel nog maar voor hun gewone uren komt aanwezig zijn (weg motivatie).

Het plan van Groen = de economie onderuit halen en de Belgen terug 100 jaar in de tijd jagen. De mensen gaan kapot belast worden. Hun zo mooi plan met cijfers is gewoon wat natte vingerwerk geweest.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2019, 08:20   #260
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Het plan van Groen = de economie onderuit halen en de Belgen terug 100 jaar in de tijd jagen.
Dat is dan ook de enige manier, op een globale genocide na, om ECHT iets te doen aan het klimaatsprobleem. Onze totale consumptie van alles moeteen factor 5 omlaag. Dat kan alleen door iedereen 5 keer armer te maken.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be