Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2021, 09:28   #721
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Vlaanderen heeft vooral veel asfalt en beton en tal van verkavelingen die oorspronkelijk overstromingsgebieden waren en zijn.
Dat is waar, en dat is ook weer terug te brengen op een corupte bende politiekers die dat allemaal hebben toegelaten.

(vandaar die sigma plannen waar de polder ontruimd is, en klaar om te laten vollopen wanneer dat moet)
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2021, 09:33   #722
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Vlaanderen heeft vooral veel asfalt en beton en tal van verkavelingen die oorspronkelijk overstromingsgebieden waren en zijn.
Er zijn inderdaad gemeentebesturen die in het verleden bouwwerken hebben toegestaan in overstrominggevoelig gebied, vaak industrieterreinen, maar ook woningbouw. Nu is dat niet meer mogelijk. Bij devkoop van een woning wordt de nieuwe eigenaar op de hoogte gebracht van de overstromingsgevoeligheid van de kavel.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2021, 09:33   #723
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dat is waar, en dat is ook weer terug te brengen op een corupte bende politiekers die dat allemaal hebben toegelaten.

(vandaar die sigma plannen waar de polder ontruimd is, en klaar om te laten vollopen wanneer dat moet)
ontharden is idd de boodschap. buiten en binnen de woongebieden.

ook de aanleg van bufferbekkens is noodzakelijk om overtollig regenwater op te vangen. als het niet als bufferbekken wordt gebruikt, kan je het gebruiken voor iets anders.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 22 juli 2021 om 09:34.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2021, 09:35   #724
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Ontken ik dit allemaal? Neen, ik heb het over het leedvermaak van onze separatistische Flaminganten.
Men kan perfect meeleven met de slachtoffers en tegelijkertijd kritiek geven op het falen van de plaatselijke authoriteiten.

Het ene sluit het andere niet uit.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2021, 10:03   #725
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Misschien waren het enkel de Gentenaars die ze niet nodig hadden, wegens erger dan nutteloos?
Zijn er tijdens hun operaties geen drie mensen verdronken omdat hun bootje zonk?
Beter weggebleven.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2021, 10:04   #726
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ondertussen wel het best gelezen artikel door abonnees.8-
Het artikel kwam online na mijn kritiek op de msm.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 22 juli 2021 om 10:05.
Oud 22 juli 2021, 10:05   #727
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ontken ik dit allemaal? Neen, ik heb het over het leedvermaak van onze separatistische Flaminganten.
welk leedvermaak ??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2021, 10:27   #728
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Er zijn inderdaad gemeentebesturen die in het verleden bouwwerken hebben toegestaan in overstrominggevoelig gebied, vaak industrieterreinen, maar ook woningbouw. Nu is dat niet meer mogelijk. Bij devkoop van een woning wordt de nieuwe eigenaar op de hoogte gebracht van de overstromingsgevoeligheid van de kavel.
De nieuwe eigenaar of de toekomstige? ... Een zee van verschil ...
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2021, 10:28   #729
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, kerel, de info komt van een interview op RTL. Bron, weet je wel?
Geen enkele van de geschreven media in België rept er ook maar met een woord over.
De meest bekeken zender in wallonie is dus volgens jou niet mainstream ? Enkel de gedrukte media zijn dat wel ?
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2021, 10:35   #730
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Achter betaalmuur leest niemand dat. Maar pluim voor De Morgen. Benieuwd of ze de zaak opvolgen en volledig gaan uitpluizen of dat het bij dit ene artikel achter de betaalmuur blijft.
Als een krant (eender welke) er journalisten op zet om het te onderzoeken kost dat geld, en dan vliegt het automatisch achter de betaalmuur. Enkel wat ze overnemen uit andere media, en van Belga, kun je zonder abo bekijken.

Gelukkig hebben we VRT NWS nog, die hun artikelen zijn altijd gratis.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2021, 10:50   #731
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Alhoewel ik niemand specifiek geviseerd had, behalve een algemene omschrijving(dansende Flaminganten), voelden toch aardig wat forummmers de behoefte om in een verdedigende modus te gaan op mijn post. Nu ja, wie de schoen past, trekke hem aan, nietwaar? Wie ben ik om dat laatste in twijfel te trekken?
Oud 22 juli 2021, 10:52   #732
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alhoewel ik niemand specifiek geviseerd had, behalve een algemene omschrijving(dansende Flaminganten), voelden toch aardig wat forummmers de behoefte om in een verdedigende modus te gaan op mijn post. Nu ja, wie de schoen past, trekke hem aan, nietwaar? Wie ben ik om dat laatste in twijfel te trekken?
Nogal logisch hé, na gratuite beledigingen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2021, 11:24   #733
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zal wel lekker aanvoelen, zo'n anonieme beledigingen zonder zich te moeten verantwoorden.
Je bent dan ook een ware held, een held zeg ik je !!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2021, 11:59   #734
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Zijn er tijdens hun operaties geen drie mensen verdronken omdat hun bootje zonk?
Beter weggebleven.
Kom kom, dat was pech hebben he.

Die gasten gaan naar ginder om hun best te doen, redden ongetwijfeld ook een aantal mensen en dan hebben ze de pech dat hun motor vastloopt.

Ik zou zeggen hier dienen lessen uit getrokken te worden, Ribs/Zodiacs zijn dus nutteloos in deze omstandigheden.

Een Whaly of metalen boot met een schroef die beveiligd is, lijkt hier de oplossing te zijn.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2021, 12:32   #735
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Willen we eens over moslims beginnen, zoals u over Flaminganten schrijft. Dan komt u direct janken over racisme, gegarandeerd. U doet uw eigen onderschrift totaal oneer aan en maakt het bovendien compleet ongeloofwaardig tenzij u zelf niet tot die 99,99 % behoort of wilt behoren en uw onderschrift volkomen fake is.
TIP voor u: aardsparadijs Turkiye, dictator inbegrepen.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 22 juli 2021 om 12:44.
Oud 22 juli 2021, 12:40   #736
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Ondertussen heeft men een boot van een Vlaamse vrijwilliger gestolen. Tja.
Oud 22 juli 2021, 12:53   #737
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Kom kom, dat was pech hebben he.

Die gasten gaan naar ginder om hun best te doen, redden ongetwijfeld ook een aantal mensen en dan hebben ze de pech dat hun motor vastloopt.

Ik zou zeggen hier dienen lessen uit getrokken te worden, Ribs/Zodiacs zijn dus nutteloos in deze omstandigheden.

Een Whaly of metalen boot met een schroef die beveiligd is, lijkt hier de oplossing te zijn.
Die mensen uit gent valt niets te verwijten!
Alleen het totaal gebrek aan enig catastrofeplan en/of reddingsplannen ligt aan de basis van veel improvisatie met alle problemen van dien.
Goede wil alleen is niet voldoende in zulke complexe situaties.
In dit geval geen of gebrekkige kennis van de omgeving, met het pijnlijk ongeval als resultaat!
Trouwens het is te gek voor woorden dat verschillende brandweerafdelingen op eigen initiatief ter hulp schieten zonder daarvoor opgevorderd of uitgenodigd worden en dat alles zonder plan of organisatie.
Oud 22 juli 2021, 12:58   #738
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Dikke zever, daar er ook bvb van Dendermonde en Mechelen zijn gaan helpen.
En? Mochten ze helpen? Of werden ze ook teruggestuurd?

Weet jij waarom ze niet welkom waren?

Of waarom de Franstalige forumelite volhield dat het géén Vlamingen waren die als eerste standby waren om te helpen?
Oud 22 juli 2021, 13:00   #739
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Die mensen uit gent valt niets te verwijten!
Alleen het totaal gebrek aan enig catastrofeplan en/of reddingsplannen ligt aan de basis van veel improvisatie met alle problemen van dien.
Goede wil alleen is niet voldoende in zulke complexe situaties.
In dit geval geen of gebrekkige kennis van de omgeving, met het pijnlijk ongeval als resultaat!
Trouwens het is te gek voor woorden dat verschillende brandweerafdelingen op eigen initiatief ter hulp schieten zonder daarvoor opgevorderd of uitgenodigd worden en dat alles zonder plan of organisatie.
Waarom is dat te gek voor woorden? Zelfs een debiel weet dat de organisatie van eender wat een ramp op zich is in Belgique.
Oud 22 juli 2021, 13:05   #740
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Waarom is dat te gek voor woorden? Zelfs een debiel weet dat de organisatie van eender wat een ramp op zich is in Belgique.
Juist! en maak het dan niet ongevraagd erger door te plaatse te verschijnen en de chaos nog groter te maken.

Bovendien moet men ermee rekening houden dat de plaatselijke potentaten zeer lange tenen hebben.
Het moet voor hen zeer confronterend geweest zijn wanneer de eigen hulpdiensten nog in hun kazernes "bezig" zijn terwijl "buitenstaanders" - ook vanuit het buitenland naar men kon vernemen- reeds ter plaatse de reddingswerken hebben aangevat.

Laatst gewijzigd door Anselmo : 22 juli 2021 om 13:05.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be