Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 10 maart 2022, 23:53   #18041
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
In Oekraine, zeker in steden als Mariupol, zal een groit deel van de bevolking dat als bevrijden zien.
Wat is "een groot deel"? Als een "klein deel" dat niet wil, waarom zien we dan niet "dat groot deel" actief ijveren voor het faciliteren van het Russisch leger?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2022, 06:55   #18042
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik wist het gewoon.
Ze hebben altijd een zwart wit situatie nodig om iemand te demoniseren zodat die narcistische psychopaten zichzelf kunnen vergoeilijken.
En het plebs maar hun leugenpers nablaten. “Never again.”
Wat heeft dat te maken met "het Westen is niet de wereld"?

Zaak is nu om westerse multinationals zoals Shell, Unilever, etc. wereldwijd het lastig te maken, en hun wereld van uitbuiting in duigen te laten vallen.
De huidige situatie levert een unieke kans op op om dit te doen. Rusland en China samen kunnen uitgebuite
derde wereld landen de nodige steun geven om deze smeerlappen definitief de nek om te draaien.

Laatst gewijzigd door tomm : 11 maart 2022 om 06:55.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2022, 07:02   #18043
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
O ja, de mythe van "de Oekraïners die de vluchtroutes onmogelijk maken", hebben we al een paar keer zien passeren. Dat is het Russisch praatje. Net zoals die "hardcore uiterst-rechtse eenheden die de bevolking gijzelen".

U mag natuurlijk altijd even uw Russische bronnen onthullen, want nu heb ik, en ongetwijfeld velen met mij, de sterke indruk dat u hier gewoon maar iets bij elkaar zit te fantaseren. Juist omdat die juichende massa's Oekraïners die de Russische troepen verwelkomt, toch maar niet opduikt. U verdedigt immers op dit forum al heel lang de stelling dat die streken in Oekraïne eigenlijk bij Rusland willen horen.
Dus alle praatjes van het Westen en het regime in Kiev moeten we blindelings geloven, maar wat de Russen zeggen is per definitie een leugen?

Nogmaals, een groot deel van de Oekraïners in bepaalde streken wil bij Rusland. Dat bleek overduidelijk in 2014. Waarom zou dat 8 jaar later zo anders zijn? Wat er anders is, is dat leger en politie nu stevig in handen zijn van uiterst-rechtse elementen.

Zoals ik al zei, zoiets vereist tijd. Van zodra de meerderheid doorheeft dat Kiev definitief verloren heeft zul je zulke taferelen beginnen zien. Nu is de kans nog groot dat er een akkoord komt waarbij Donbas onafhankelijk wordt maar de rest terug bij een niet-"gedenazifieerd" regime in Kiev komt. In dat geval is iedereen die nu met de Russen "collaboreert" zijn leven niet zeker.
Oud 11 maart 2022, 07:05   #18044
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
O ja, dat boulevardblaadje... Er is helemaal geen zekerheid hierover. Een berichtje dat uit de koker komt van de Russen en door enkele twijfelachtige bladen werd hernomen.
Zelfs onze parcival heeft al bevestigd dat het waar is, of is hij nu ook al een Russisch geheim agent?
Dat zoiets niet in de mainstream media komt, geeft aan dat cruciale informatie achter gehouden wordt.
Oud 11 maart 2022, 07:08   #18045
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw conclusie is helemaal fout, en u weet dat maar al te goed. In welke bochten u zich ook wringt om deze oorlog te verdedigen en Poetin uit de wind te zetten, het bevestigt dat u dit hier in het Westen ongestraft kunt doen. Ik zelf zou u ook niets in de weg willen leggen. De vrije meningsuiting vind ik een heel belangrijkse vrijheid, eigen aan het Westen. En daarom hou ik ze in ere. Alleen vraagt het toch enig consequent denken: als het Westen volgens u de baarlijke duivel is en Rusland het land van de belofte, lijkt het mij toch te getuigen van enige coherentie als u die woorden ook omzet in daden. U bent vrij om het niet te doen, maar vraagt dan niet dat we dit als consequent gedrag zien. Dat is het nu eenmaal niet.
Anoniem ja, tot nu toe.
Ik kan het niet maken zulke zaken op bvb. facebook te plaatsen, want dan zou ik persoonlijk last krijgen, omdat mijn mening te zeer afwijkt van wat getolereerd wordt.
Ik hou niet van de socio-economische orde hier, maar ik ben hier opgegroeid en mijn broodwinning is hier. Zegt U nu dat iedereen die het niet eens is met Poetin maar uit Rusland moet vertrekken in plaats van te klagen?
Oud 11 maart 2022, 07:12   #18046
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok, dit is uw bewering. Nu even graag de concrete feiten: welke bedrijven worden door welke vervangen?
Ik heb van alles gelezen op allerlei sites, Chinese, Russische, Amerikaanse, Duitse, etc. . Ik doe niet anders dan hier links plaatsen. Dan komt er geen antwoord meer. (zoals die link naar het artikel uit Reuters over de nazificatie van Oekraïne) Het komt wel, op tijd en stond zal ik eraan denken een link te posten op dit forum.
Het laatste wat ik las (vandaag, op BBC) is dat de eigendommen van de bedrijven die Rusland verlaten hebben zullen genationaliseerd worden.
Oud 11 maart 2022, 07:14   #18047
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is "een groot deel"? Als een "klein deel" dat niet wil, waarom zien we dan niet "dat groot deel" actief ijveren voor het faciliteren van het Russisch leger?
Het is oorlog natuurlijk. Wie sympathie toont voor de Russen wordt koudweg vermoord, net als die onderhandelaar eergisteren.
Oud 11 maart 2022, 07:18   #18048
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philemon Bekijk bericht
Lekker hoor CHINA-burgers met noedels.

Je verkeerd in dezelfde psychose als je kameraad Putain.
Dus iedereen die de westerse propaganda niet klakkeloos overneemt is gek en moet opgenomen worden in een psychiatrisch instituut zegt u?
Oud 11 maart 2022, 07:19   #18049
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Er zijn berichten genoeg, die stellen dat de oekraïnse azov neo-nazi's de doorgang in de corridor's verhinderen.
of dat dat fake news is, zoals het bombardement op een "voormalig kinderhospitaal" wie zal het zeggen.

Kortom, we WETEN niets.
In dat ziekenhuis waren overigens geen bedden te zien...
Oud 11 maart 2022, 07:20   #18050
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee Mussert haatte Bolsjevieken, het was zijn grootste vijand zei hij zelf.

Azov en dergelijke zou hij absoluut fantastisch vinden.
Hij riep toen op om "Rusland te vernietigen" en waarom zou dat nu anders zijn...

Er is natuurlijk wel een regime in het Westen, alleen worden we in de waan gelaten dat verkiezingen echt iets uitmaken. Wat telt is de financiele elite, de Bilderberg groep. Die hebben het voor het zeggen.
Ah, lange tijd geleden dat we nog eens een portie NWO verhaaltjes kregen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2022, 07:20   #18051
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
mhh, ik weet niet of de Israeli's de kant van de (navo) us hebben gekozen.

Wat ging de Israëlische premier Naftali Bennett op zaterdag 5 maart in Moskou doen?
Israël is erg bang van het scenario dat ik hierboven beschreven heb. Ze doen toch nog een poging de kerk in het midden te houden, en daar hebben ze veel belang bij.
Oud 11 maart 2022, 07:21   #18052
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Je gelooft het zelf bijna precies.

Koekjes uitdelen op Maidan is niet hetzelfde als een Coup organiseren, maar blijkbaar besef je dat echt niet.
Het ging over veel meer dan koekjes uitdelen, maar over onder andere het benoemen van een nieuwe regering nog voor de democratisch verkozen regering officieel gevallen was.
Oud 11 maart 2022, 07:23   #18053
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Voor het begin van de aanval op Falludja kon elke burger die dat wilde de stad verlaten en ca 90 % deed dat ook. Trouwens de stad werd door fundementalistische moslimgroeperingen verdedigd en niet door de het officiële Iraakse leger.

In Mosul waren het de IS-criminelen.
Dat maakt niet uit, beide steden werden totaal plat gebombardeerd. De Russen willen ook dat alle burgers de wijken in handen van Azov verlaten, en ja, dan zullen deze wijken plat gebombardeerd worden. Dat Azov dat scenario niet ziet zitten is vrij logisch...
Oud 11 maart 2022, 07:23   #18054
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Amerikanen spraken ook van bevrijden, zelfs als ze iedereen hadden doodgebombardeerd zoals in. Falluja of Mosul.
Geen red herrings aub... het gaat hier over rusland en oekraïne.
Rusland is bv Mariupol niet aan het 'bevrijden' maar ze wel naar de middeleeuwen aan het bombarderen.
Oud 11 maart 2022, 07:40   #18055
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Israël is erg bang van het scenario dat ik hierboven beschreven heb. Ze doen toch nog een poging de kerk in het midden te houden, en daar hebben ze veel belang bij.
Daar klopt niets van.
Israël haar zorg is dat zij het bestaande modus vivendi met de russen inzake Syrië willen in stand houden. Dus dat de russen en hun luchtafweer de andere kant opkijken als Israëlische jets de Iran proxy's hun basissen in syrië gaan bombarderen.

Israël laat Rusland gerust in de Syrische wespennest.
Rusland laat Israël gerust als ze in die wespennest enkel Iran viseren.

De druk op Israël om 'iets' te doen richting Ukraïne kwam van de VS, die haar bondgenoot wou doen kleur bekennen. Iets wat Bennet liever zo lang mogelijk wil vermijden net omdat hij geen conflict met de russen wil. Dit is realpolitik, en heeft niets met idealisme te maken.
Oud 11 maart 2022, 10:15   #18056
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Anoniem ja, tot nu toe.
Ik kan het niet maken zulke zaken op bvb. facebook te plaatsen, want dan zou ik persoonlijk last krijgen, omdat mijn mening te zeer afwijkt van wat getolereerd wordt.
Ik hou niet van de socio-economische orde hier, maar ik ben hier opgegroeid en mijn broodwinning is hier. Zegt U nu dat iedereen die het niet eens is met Poetin maar uit Rusland moet vertrekken in plaats van te klagen?
Man, man, man wat een zelfmedelijden zeg. Luister, jij bent een extremist met een avatar van een idiote dictator. Je moet niet raar opkijken dat het overgrote deel van de mensen dat zeer verwerpelijk vindt. Hetzelfde geldt voor een lowlife als MaxvanDietschland met een openlijke nazi als avatar.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2022, 10:19   #18057
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Man, man, man wat een zelfmedelijden zeg. Luister, jij bent een extremist met een avatar van een idiote dictator. Je moet niet raar opkijken dat het overgrote deel van de mensen dat zeer verwerpelijk vindt. Hetzelfde geldt voor een lowlife als MaxvanDietschland met een openlijke nazi als avatar.
2
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2022, 10:21   #18058
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In dat ziekenhuis waren overigens geen bedden te zien...
Nee, niet in de leugenmedia die jij bekijkt.

parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2022, 10:24   #18059
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Geen red herrings aub... het gaat hier over rusland en oekraïne.
Rusland is bv Mariupol niet aan het 'bevrijden' maar ze wel naar de middeleeuwen aan het bombarderen.

Tja als er een zwaar bewapende militie zich verschanst in gebouwen... bestaat het risico dat er veel schade zal zijn..
En ja de Amerikanen deden net hetzelfde. Dus als je spreekt over sancties, etc. dan moet je ook ijveren om die op te leggen aan de Amerikanen. Immers, als je de Russen straft voor overtredingen die de Amerikanen ook begaan hebben, maar waarvoor ze niet gestraft werden, dan is er geen sprake van internationaal recht maar is het "a la tete du client". Dus dan bestaat er geen recht.
Oud 11 maart 2022, 10:27   #18060
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Nee, niet in de leugenmedia die jij bekijkt.

Niet op de beelden die op VRT te zien waren.
Duidelijk is hier dat er een zware propaganda oorlog gaande is.

Ik geef toe dat Oekraine, met hun steracteur in de rol van president, de propaganda oorlog in het Westen tot nu toe gewonnen heeft. Echter, als ik rondvraag bij vrienden en collega s zijn er meer en meer die doorhebben dat ook de Oekraieners de zaken flink manipuleren en ook liegen.

Het begon al met de militairen op dat eiland die zogezegd omgebracht werden door de Russen.

Laatst gewijzigd door tomm : 11 maart 2022 om 10:29.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be