Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2022, 11:08   #61
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Tot zolang dat gij denkt het recht te hebben om te beslissen wat een ander met z’n lijf moet doen, wel ja.
Lees je eigenlijk de titel van een draadje voor je reageert, of ga je ervan uit dat SJW's dat niet nodig hebben en alles mogen vol spammen ?

By the way, je gebruikt rare argumenten : met diezelfde woorden zit je de anti-abortus zeloten in de VS te verdedigen die vrouwen hun keuze wettelijk willen afnemen.

Rare jongens (of meisjes, of onzijdig), die SJW's...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 28 mei 2022 om 11:11.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2022, 11:18   #62
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Zo foetaal naief kan zelfs een Vlaams blokker toch niet zijn?
Gaat daarmee naar den oorlog ...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2022, 11:34   #63
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Bedoel je daarmee dat pro Putin Oligarchen ok is en Contra Putin oligarchen aanpakken een morele doodzonde? Dat is vertederend naief, tenzij voor je slachtoffers natuurlijk.

...

Dat is toch niet meer moreel te verantwoorden wel?
Ik weet niet wat een ander denkt, maar ik denk alleszins zo: Poetin is een oorlogsmisdadiger en al zijn sponsers zijn medeplichtig.
Zijn niet-sponsers zijn niet medeplichtig.

En mag ik herhalen: je eigen partijleiding heeft toegegeven dat ze zich vergist hebben, dus pas je maar gauw aan, vooraleer zij erg boos worden op jouw ondermijnende hardnekkigheid die nadelig is voor hen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2022, 11:44   #64
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik weet niet wat een ander denkt, maar ik denk alleszins zo: Poetin is een oorlogsmisdadiger en al zijn sponsers zijn medeplichtig.
Maar die oligarchen zijn zijn sponsors niet. Of bedoel jij dat als de Belgische staat ergens de smeerlap gaat uithangen, jij als sponserende belastingsbetaler medeplichtig bent ?

Dat gezegd, aangezien dat rijke mensen zijn die goed te pluimen vallen omdat we een drogreden daarvoor kunnen bedenken, is dat altijd goed meegenomen, niewaar. Ik zou zelfs voorstander zijn dat mochten we ergens vinden dat een of andere Afrikaanse dictator zich slecht gedraagt, we negers afkomstig van dat land ook direct terug in slavernij zetten, dat zal ze ook leren.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 mei 2022 om 11:45.
Oud 28 mei 2022, 12:36   #65
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als er iemand is die Putin heeft gesponsord en nog sponsort zijn jij en ik het. Of heb jij nog geen benzine getankt afkomstig uit Russische olie of nooit gas gebruikt van Gazprom ? Ook nooit geen brood gegeten gemaakt van Russische tarwe ?
Ik zie nog steeds mensen gaan tanken aan Lukoil stations en als die morgen hun benzine/diesel 25 eurocent goedkoper verkopen ga ook jij daar in de file staan net als ik.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 mei 2022 om 12:36.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2022, 23:31   #66
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Bedoel je daarmee dat pro Putin Oligarchen ok is en Contra Putin oligarchen aanpakken een morele doodzonde? Dat is vertederend naief, tenzij voor je slachtoffers natuurlijk.

En dat is dan nog afgezien van het feit dat dat onderscheid niet eens gemaakt wordt...

En het gaat ook verder...
Men pakt ook familieleden en partners van Putin aan tot en met zelfs de al dan niet vermeende aanhoudster...

Dat is toch niet meer moreel te verantwoorden wel?
Wat is wel moreel te verantwoorden?

Genocide plegen en met het kapitaal er vandoor gaan?

citaat Telegraaf:

Sinds de oorlog in Oekraïne zijn de oligarchen die goede maatjes zijn met het Kremlin opgejaagd wild. Omdat veel landen hun eigendommen in beslag dreigen te nemen. Inclusief hun luxueuze superjachten die niet groot genoeg kunnen zijn.
Van Frankrijk tot de Fiji-eilanden zijn intussen al minstens dertien varende paleizen aan de ketting gelegd, schrijft Nieuwsblad. Als sanctie tegen de oorlog in Oekraïne en omdat de eigenaars linken hebben met Poetin.

Maar nu lijken ze daar iets op gevonden te hebben. Via het automatisch identifcatiesysteem (AIS) kan de positie van schepen gevolgd worden via satelliet. Niet om hen elk moment van de dag te controleren, maar eerder voor hun eigen veiligheid. Als een schip plots van de radar verdwijnt, kan dat wijzen op een ongeval en wordt hulp gestuurd.

Uit onderzoek van de Britse zondagskrant The Observer en The Guardian, met medewerking van analisten van Vasselsvalue, is nu aan het licht gekomen dat Russische oligarchen dat AIS-systeem bewust saboteren. Zo kunnen ze niet meer gevolgd worden en weet niemand in welke wateren ze zich bevinden. Ook al is dat bij wet verboden.
Uit het Britse onderzoek blijkt dat al minstens zes luxejachten zo ’verdwenen’ zijn.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/8269...g-van-de-radar

Laatst gewijzigd door cato : 28 mei 2022 om 23:33.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2022, 23:42   #67
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Een 'andere' kijk op de oorlog?

Soros beim WEF: Russland muss untergehen, damit Globalisten siegen

Uit de tekst:

Citaat:
Onder de illustere wereld”leiders”, die bij het World Economic Forum (WEF) in gezelschap van “Great Reset”-Mastermind Klaus Schwab bijeenkwamen, bevond zich ook George Soros, De Amerikaanse miljardair, die zelf over een slagvaardig globalistisch netwerk van stichtingen beschikt, legde daar zijn bedoelingen uit. Hij sprak van een Derde Wereldoorlog en kondigde in dit geval aan dat de “civilisatie” zou sterven wanneer men Poetins Rusland niet snel uit de weg zou ruimen. Bovendien appelleerde hij aan het Westen om af te zien van Russisch gas – wat uiteraard complete economieën zou ruïneren.

Valt het niet op dat die oorlog door anderen opgezet geweest is?

Naar alle waarschijnlijkheid om reden van

De menselijke factor is bijzaak voor dat soort van 'leiders'

Laatst gewijzigd door Universalia : 28 mei 2022 om 23:48.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2022, 05:18   #68
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Een 'andere' kijk op de oorlog?

Soros beim WEF: Russland muss untergehen, damit Globalisten siegen

Uit de tekst:

Je kunt deze oorlog alleen begrijpen met de kennis van de geschiedenis van Rusland.
Met complottheorieën kom je geen steek verder.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2022, 06:31   #69
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht

Eh... ja. Dat is exact wat moreel te verantwoorden is.
Oud 29 mei 2022, 11:52   #70
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Niet gemakkelijk precies om die bootjes af te pakken

En ik die dacht dat dat al was gebeurd

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220528_97647447

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 mei 2022 om 11:53.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2022, 12:01   #71
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht

Dat speelt ongetwijfeld mee zoals het meespeelt op alles wat een invloed op economie heeft...
Maar dat neemt ook niet weg dat zowel de VS als de NAVO sinds de PERESTROIKA ook meer dan genoeg boter op hun hoofd hebben bij het ontstaan van dit conflict...

Wie eenzijdig steeds meer bufferzone tussen hem en zijn tegenstander imperialiseert moet niet verschieten dat hij uiteindelijk op die tegenstander botst...
Laten we wel wezen, de NAVO is een militaire imperialisator en de VS is degene die daaruit het recht puurt om op dat grondgebied manschappen, basissen en zelfs kernwapens en antikernwapens neer te poten zo snel ze dat maar kunnen...

Al een geluk dat Rusland nu niet zo regaeert als de VS wél reageerde tijdens de CUBA-Crisis nietwaar?
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2022, 12:01   #72
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht

citaat Telegraaf:

Sinds de oorlog in Oekraïne zijn de oligarchen die goede maatjes zijn met het Kremlin opgejaagd wild. Omdat veel landen hun eigendommen in beslag dreigen te nemen. Inclusief hun luxueuze superjachten die niet groot genoeg kunnen zijn.
Van Frankrijk tot de Fiji-eilanden zijn intussen al minstens dertien varende paleizen aan de ketting gelegd, schrijft Nieuwsblad. Als sanctie tegen de oorlog in Oekraïne en omdat de eigenaars linken hebben met Poetin.

Maar nu lijken ze daar iets op gevonden te hebben. Via het automatisch identifcatiesysteem (AIS) kan de positie van schepen gevolgd worden via satelliet. Niet om hen elk moment van de dag te controleren, maar eerder voor hun eigen veiligheid. Als een schip plots van de radar verdwijnt, kan dat wijzen op een ongeval en wordt hulp gestuurd.

Uit onderzoek van de Britse zondagskrant The Observer en The Guardian, met medewerking van analisten van Vasselsvalue, is nu aan het licht gekomen dat Russische oligarchen dat AIS-systeem bewust saboteren. Zo kunnen ze niet meer gevolgd worden en weet niemand in welke wateren ze zich bevinden. Ook al is dat bij wet verboden.
Uit het Britse onderzoek blijkt dat al minstens zes luxejachten zo ’verdwenen’ zijn.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/8269...g-van-de-radar
Wat zou je zelf doen moest je zo een luxejacht hebben????
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2022, 12:05   #73
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

"Elon Musk says he's wading into politics to stop the "woke mind virus" from destroying civilization."

QUOTE v. Elon Musk afgelopen week.
@Lijkt mij eerder op een mode woord van miljardairs.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 29 mei 2022 om 12:06.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2022, 14:02   #74
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het gaat hier over Rechtsstaat en Mensenrechten. Het is duidelijk dat Rusland daar geen fuck om geeft.

Dat betekent niet dat wij de Rechtsstaat en Mensenrechten tov Rusland moeten negeren.
Die worden ook hier in het westen alleen maar gerespecteerd als het goed uitkomt. Het is nog niet zo grof als in Rusland of China, maar er zijn toch redenen voor bezorgdheid.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2022, 15:11   #75
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is wat ik wil zeggen. Men gaat nu de bezittingen van Russische oligarchen (miljardairs) aanslaan. Daar zitten mensen tussen die tot voor kort bejubeld werden oa als eigenaar van Chelsea.

Dan vraag ik mij af: wat is de juridische grond?
Het begint U misschien ook te dagen dat al dat gelul over "rechtstaat" en zo is wat het altijd geweest is: een smoes om mensen wijs te maken dat het "rechtvaardig" is. De wet is de grootste mop geweest van alle tijden: het is gewoon "de goesting van de machtshebbers". Eens het die machtshebbers anders uitkomt, wordt al dat "legale" gewoon onder de mat geveegd, hier zowel als elders. Hier wordt dat meestal met een emotionele smoes gedaan. Gans de corona wandaad was ook zo. Burgervrijheden die vanzelfsprekend waren, werden voor waanzinnige redenen opgeschort "want Oma toch". Nu worden die zogezegde universele mensenrechten die altijd maar bovengehaald worden telkens iemand hier durft te suggereren om de grote kuis eens te houden onder het geimporteerde schorrie morrie, totaal onder de mat geveegd "want die smeerlappen van Putin kennissen" en die "arme Oekrainertjes toch". En dan die term "oligarch", die gewoon hetzelfde is als "jood" of "nazi" he en die enkel dient om mensen een ontmenselingsetiketje op te plakken zodat je ze nadien niet meer aan uw "universele" rechten moet houden.

Maar er is niks mis met Russen te stropen. We moeten gewoon van die hypocrisie van die universele rechten af. Enkel leven van uw eigen groep hebben rechten. Alle anderen zijn opgejaagd wild, maar we moeten daarover durven uitkomen. Dan kunnen we eindelijk zonder blozen alle schorremorrie hier ook aflappen.
Oud 29 mei 2022, 15:14   #76
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Die worden ook hier in het westen alleen maar gerespecteerd als het goed uitkomt. Het is nog niet zo grof als in Rusland of China, maar er zijn toch redenen voor bezorgdheid.
Inderdaad. Maar het is van alle tijden hoor. Hammourabi was een heel lepe kornuit toen die het concept van "wet" uitvond, zodat er een virtuele scheiding kwam tussen 'zijn goesting' en "wat mensen moesten gehoorzamen".
Men moest niet meer "de goesting van Hammourabi" doen ; men moest "de wet" volgen en "niemand stond boven de wet". En Hammourabi, die kon de wet dicteren. En zo waren mensen die "de wet" schonden, kriminelen die het allerhoogste, "de wet" hadden overtreden, en niet gewoon hun laars hadden gelapt aan de goesting van een pretentieuze onnozelaar.
Oud 29 mei 2022, 15:20   #77
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is wat ik wil zeggen. Men gaat nu de bezittingen van Russische oligarchen (miljardairs) aanslaan. Daar zitten mensen tussen die tot voor kort bejubeld werden oa als eigenaar van Chelsea.

En wat met de Saudi Arabische en Co. oligarchen?

En met de Zuid Afrikaanse oligarch Musk.
Dat hoeft niet meer, die juridische grond maken ze dan wel nadien zoals met al die corona maatregelen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2022, 16:02   #78
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En wat met de Saudi Arabische en Co. oligarchen?

En met de Zuid Afrikaanse oligarch Musk.
Er zijn grote verschillen in een creatieve industrieel zoals Musk en de Russische oligarchen die zuiver en alleen hun fortuin te danken hebben aan hun opportuun gefoefel met de machthebber van het Kremlin ten koste van de Russen in het algemeen. Economisch en industrieel gezien blijft Rusland een ramp niettegenstaande de olie opbrengsten.

Er was ook geen juridische grond om een oorlog in Oekraïne te beginnen. Het Westen gaat Rusland pakken waar ze kunnen en dat is oa het fortuin dat de oligarchen buiten Rusland geparkeerd hebben. Ze hebben zich willen beschermen tegen een eventuele aanslag van de Russische overheid maar deze wending hebben ze niet ingecalculeerd. Zelfs Putin zal een deel van zijn fortuin verliezen dat oa op naam van zijn vrouw-lief en kinderen staan.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2022, 16:46   #79
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Er zijn grote verschillen in een creatieve industrieel zoals Musk en de Russische oligarchen die zuiver en alleen hun fortuin te danken hebben aan hun opportuun gefoefel met de machthebber van het Kremlin ten koste van de Russen in het algemeen. Economisch en industrieel gezien blijft Rusland een ramp niettegenstaande de olie opbrengsten.

Er was ook geen juridische grond om een oorlog in Oekraïne te beginnen. Het Westen gaat Rusland pakken waar ze kunnen en dat is oa het fortuin dat de oligarchen buiten Rusland geparkeerd hebben. Ze hebben zich willen beschermen tegen een eventuele aanslag van de Russische overheid maar deze wending hebben ze niet ingecalculeerd. Zelfs Putin zal een deel van zijn fortuin verliezen dat oa op naam van zijn vrouw-lief en kinderen staan.
Welke grond heeft Saudi Arabië voor hun oorlog in Jemen? Om nog maar de zwijgen over hun sociaal systeem en oligarchen.

Het enige grote verschil is dat het maar negers zijn, daar doen we niet moeilijk over, zelfs al spreekt amnestie over duidelijke oorlogsmisdaden van de Saudies.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2022, 16:54   #80
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Welke grond heeft Saudi Arabië voor hun oorlog in Jemen? ..

.

Het zijn moslims!

Een drukfout in een lokale koran is genoeg om een jihad-oorlog te beginnen !
... of een foute uitgever, of een foute auteur uit de familie ! Elke reden is voldoende bij die gasten!

Alzo....

Bovendien vinden zij ook elke opmerking over hun geloof/mening een persoonlijke aanval.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be