Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2022, 08:10   #581
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
als voormalig student Oost-Europese Talen & Culturen maken uw woorden me triest. Rusland heeft hoogstaande literatuur en kunst voortgebracht, maar de Russen hebben enorme pech met hun leiders gehad. Het land is vaak bestuurd door zeer middelmatige figuren, en uiteraard ook -zoals nu- door meedogenloze dictators. Het Russische volk verdient beter.
Wanneer in de geschiedenis heet Rusland geen meedogenloze dictators gekend?
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2022, 08:20   #582
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Wanneer in de geschiedenis heet Rusland geen meedogenloze dictators gekend?
Chroesjtsjov was een goedbedoelende sukkel
Jeltsin was een corrupte zuiplap

niet echt dictators, maar ook niet wat je beschouwt als doortastend leiderschap
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2022, 22:52   #583
rol mop
Vreemdeling

Standaard

België was te gierig om de M109's voor Oekraïne te kopen, dus heeft iemand anders maar de rekening voor zich genomen. De Belg heeft zich weeral eens laten kennen ... beschamend.

https://theotuurt.wordpress.com/2022...uwitzers-saga/

Laatst gewijzigd door rol mop : 4 juni 2022 om 23:02.
rol mop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2022, 23:14   #584
Vanguard
Provinciaal Statenlid

Vanguard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Voila. Dat zou elke huisvader in huis moeten hebben ook.
op zijn minst
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2022, 18:16   #585
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Spaanse anti-tankwapens hebben al werk verricht in Oekraine en de Spaanse regering heeft belooft meer,veel meer,te gaan zenden.
Er beginnen berichten te verschijnen dat Spanje zich voorbereidt Leopard 2 tanks ter beschikking te gaan stellen van de Oekrainse strijdkrachten.Daartoe moet de originele leverancier ,Duitsland,wel toestemming verlenen .

https://www.politico.eu/article/spai...-pais-reports/

De voorbereiding ,overdracht en training zouden snel kunnen gebeuren gezien er al Spaanse pantsers in het Balticum aanwezig zijn...En de Oekrainers ,plantrekkers zoals blijkt,kennen natuurlijk nogal veel van tanks....

De Spaanse Leopard 2's,ook deze die in Spanje op stock staan,overklassen alles wat momenteel op het Oekrainse slagveld te vinden is...(nu we weten dat ook de T-90 eigenlijk niet zo fameus is)

De "Main Battle Tank" wordt momenteel door beide partijen (mis)gebruikt als gepantserd kanon,gezien de klassieke rollen van tanks door allerlei militair/technische omstandigheden niet door het aanwezige materiaal kunnen vervuld worden...

Het verschijnen van een gans andere klasse materiaal kan de zaak natuurlijk veranderen en de Oekrainse tankeenheden een hardere vuist geven.

Laatst gewijzigd door kelt : 6 juni 2022 om 18:20.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2022, 14:52   #586
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
NH17 al vergeten? Ik zou deze grap niet in Nederland maken....
Dat was overduidelijk het werk van de Amerikanen. Rusland had er, behalve als zondebok, niets mee te maken. Ik dacht vroeger dat de Nederlanders uitzonderlijk slim waren, maar sinds ik die vertoning gezien heb... Niet dat de Vlamingen beter zijn.

Allemaal kuddedieren zonder kritische zin.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 7 juni 2022 om 14:54.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2022, 15:35   #587
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Dat was overduidelijk het werk van de Amerikanen. Rusland had er, behalve als zondebok, niets mee te maken. Ik dacht vroeger dat de Nederlanders uitzonderlijk slim waren, maar sinds ik die vertoning gezien heb... Niet dat de Vlamingen beter zijn.

Dat heet dan de 300 slachtoffers een tweede keer vermoorden.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2022, 16:15   #588
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Tot 24 februari 2022 was dat, voor Westerse naïevelingen zoals ik, misschien nog een discussie waard.
Sindsdien werd de originele afkeer voor alle Russische geschiedenis (van 1917- heden) enkel maar bevestigd als natuurlijke degoutant boertige primaire levensvorm.
De waarheid mag geschreven worden, he!
Alleen ONZE smeerlappen zijn GOEI smeerlappen!
Oud 7 juni 2022, 16:18   #589
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was overduidelijk het werk van de Amerikanen. Rusland had er, behalve als zondebok, niets mee te maken.
En zou je nu eens zo goed willen zijn ons een “geloofwaardige” bron voor dergelijk dwaas gezeik aan te halen?
Oud 7 juni 2022, 16:20   #590
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat heet dan de 300 slachtoffers een tweede keer vermoorden.
Heel dat verhaal stinkt vanaf dag 1 uren in de wind. Niets dan respect voor de slachtoffers en hun nabestaanden. Niets dan afkeur voor zij die de waarheid weten en er over liegen.
Oud 7 juni 2022, 16:21   #591
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
En zou je nu eens zo goed willen zijn ons een “geloofwaardige” bron voor dergelijk dwaas gezeik aan te halen?
Een geloofwaardige bron is voor U enkel een bron die herhaalt wat je al dacht te weten. Zo werkt dat bij "geloven."

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 7 juni 2022 om 16:29.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2022, 16:49   #592
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Daar was hier toen een draad over, en daaraan heb ik deelgenomen, evenals anderen die er hetzelfde van denken. Daar is naar bronnen verwezen, goede en slechte, maar er is vooral ook wat nuchtere logica bijgehaald, wat mij betreft in de eerste plaats dat Rusland hier niet het minste belang bij had en in de tweede plaats dat voor dat ene vliegtuig de route was verlegd, en niet door Rusland.

Wie dat bedenkt, heeft al geen bronnen meer nodig.

Je kunt de draad echter weer bovenhalen als je hem vindt.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 7 juni 2022 om 16:51.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2022, 16:51   #593
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Citaat:
Niet te vatten na al de officiële rapporten door onafhankelijke onderzoekers!
Er is bij die Putin-lovers toch iets heel erg verkeerd gelopen in hun bovenkamer!
Hoe kan men zich zo van de realiteit afsluiten en bovendien de eigen waanvoorstelling als realiteit afdoen?

https://forum.politics.be/showthread.php?t=205111

Deze draad is in feite een voorbode wat zich bij de discussies omtrent Oekraïne afspeelt.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2022, 16:56   #594
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
dwaas gezeik
Nu blijft het hier even stil, want daar heb ik niet van terug. Het soort argumenten dat Vlaanderen groot en glorierijk heeft gemaakt.
Oud 7 juni 2022, 16:58   #595
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Er is bij die Putin-lovers toch iets heel erg verkeerd gelopen in hun bovenkamer!
Hoe kan men zich zo van de realiteit afsluiten en bovendien de eigen waanvoorstelling als realiteit afdoen?

Deze draad is in feite een voorbode wat zich bij de discussies omtrent Oekraïne afspeelt.
onafhankelijke onderzoekers, betaald door instituten die gefinancierd worden door overheden en overheidsorganisaties die een bepaald narratief willen naar voor brengen.
echt onafhankelijk kan je dat helaas niet noemen.
ik heb er mij al lang bij neergelegd dat we nooit meer objectief zullen kunnen vaststellen wie het plan heeft beraamd, en wie de trekker heeft overgehaald.
Overigens, "de waarheid" is niet belangrijk. Alleen het feit dat het gebeurde is reden genoeg om er een verhaal rond te verzinnen, dat "het eigen gelijk" moet staven.

"Waarheid" is overrated...

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 7 juni 2022 om 16:59.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2022, 17:00   #596
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht

Niet iedereen is zoals ik in de loop van zijn carrière nauw bij honderden officiële rapporten van "onafhankelijke" deskundigen uit internationale organisaties betrokken geweest, dus dit is niet voor iedereen een giller. Voor mij wel.
Oud 7 juni 2022, 18:30   #597
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Het is de VS en GB wiens doelstelling is Rusland te verzwakken en dus voor een uitputtingsoorlog willen gaan. Oekraïne is in deze slechts een instrument. De propaganda draait de zaken om om fake morele superioriteit pogen te verkopen.
Rusland heeft zichzelf in die positie gemanoeuvreerd en nu we weten tot wat het in staat is, moet het in ons belang geneutraliseerd worden. Jammer maar helaas.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2022, 18:44   #598
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Rusland heeft zichzelf in die positie gemanoeuvreerd en nu we weten tot wat het in staat is, moet het in ons belang geneutraliseerd worden. Jammer maar helaas.
Wie gaat dat "neutraliseren" voor z'n rekening nemen?
Oud 7 juni 2022, 19:14   #599
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Javelins zijn voor vliegtuigen, kun je zeer makkelijk een Boeing mee uit de lucht schieten.
Er zijn twee raketwapentypes met die naam, een Brits antiluchtdoel dat niet meer wordt geproduceerd, en een US antitank, deze die aan het OEK regime werden geleverd is het modernere US antitankwapen, zie https://nl.wikipedia.org/wiki/FGM-148_Javelin

Dus je kunt er een flikkencombi mee beschieten, alleen kan het misschien zijn dat het daar door afwezigheid van dik genoeg staalplaat twee gaten maakt zonder te ontploffen, hangt af van het ontwerp.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2022, 19:36   #600
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Spaanse anti-tankwapens hebben al werk verricht in Oekraine en de Spaanse regering heeft belooft meer,veel meer,te gaan zenden.
Er beginnen berichten te verschijnen dat Spanje zich voorbereidt Leopard 2 tanks ter beschikking te gaan stellen van de Oekrainse strijdkrachten.Daartoe moet de originele leverancier ,Duitsland,wel toestemming verlenen .

https://www.politico.eu/article/spai...-pais-reports/

De voorbereiding ,overdracht en training zouden snel kunnen gebeuren gezien er al Spaanse pantsers in het Balticum aanwezig zijn...En de Oekrainers ,plantrekkers zoals blijkt,kennen natuurlijk nogal veel van tanks....

De Spaanse Leopard 2's,ook deze die in Spanje op stock staan,overklassen alles wat momenteel op het Oekrainse slagveld te vinden is...(nu we weten dat ook de T-90 eigenlijk niet zo fameus is)

De "Main Battle Tank" wordt momenteel door beide partijen (mis)gebruikt als gepantserd kanon,gezien de klassieke rollen van tanks door allerlei militair/technische omstandigheden niet door het aanwezige materiaal kunnen vervuld worden...

Het verschijnen van een gans andere klasse materiaal kan de zaak natuurlijk veranderen en de Oekrainse tankeenheden een hardere vuist geven.
"allerlei militair/technische omstandigheden"?
Tanks zijn bedoeld om tanks kapot te schieten, om doorbraken te forceren tegen versterkte posities, om ondersteunend vuur te leveren, er is niet zoiets als "klassieke rol". Een tank is een kanon in een behuizing die de bemanning beschermt en mobiel is. Bij kogels en granaten is de overlevingskans groter in een tank, dan erbuiten. Tanks zijn doelwitten net als alle wapentuig. Of ze succesvol zijn, of falen, wordt niet bepaald door het kenmerk "tank", maar door de wijze waarop ze worden gebruikt. Dat is voor elk wapen zo. Als je infanterie afstuurt op artillerie dan wordt ze gedecimeerd. Als een gast met een elektrische velo van 70 kg en een antitank raket op zijn rug infanterie tegenkomt, wordt ie samen met zijn velo aan barrels geschoten.
Een "Main Battle Tank" is een wapen dat zwakke punten bij andere wapens addresseert. Net als dat een soldaat met een machinegeweer en granaten een wapen is dat zwakke punten van tanks addresseert.
Kortom, je post bevat een aantal beweringen, maar is op vlak van discussie meer bladvulling van propagandablaadjes dan uitleg naar stellingen.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be