![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Moet de professor-decaan-psycholoog ontslag krijgen voor zijn uitspraak? | |||
Ja. |
![]() ![]() ![]() |
14 | 38,89% |
Neen. |
![]() ![]() ![]() |
22 | 61,11% |
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Uw komst op dit forum is echt geen meerwaarde wat mij betreft, ik hoop dat u er spoedig terug afgaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou, in de plaats van die vrouw, echt zeggen "zet mij dat eens op papier en het is OK". Wedden dat die vent het afdruipt ? Citaat:
Citaat:
In welke mate is een seksueel voorstel anders dan een ander zakenvoorstel ? Als die baas nu niet zegt "seg Marieke, ik zou U graag eens neuken", maar hij zegt "seg Marieke, komde gij vanavond de strijk bij mij eens doen" wat is 't verschil ? Kende gij veel vrouwen die de strijk gaan doen bij hunne baas ?
![]() |
![]() |
#264 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ga mijn ervaringen in deze niet uitweiden, maar u zou beter zwijgen in plaats van klinkklare nonsens te verspreiden. Laatst gewijzigd door freespirit : 8 april 2015 om 15:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
U mag van mij haat koesteren namens Stevaert (om wat voor reden dan ook), maar u moet daarmee hier niet het forum komen vervuilen ! Heeft hij ooit eens uw weekendhuisje tegen de vlakte laten leggen, opdat u zulke loze beschuldigingen tegenover hem uit ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen, het is te complex om zomaar dit af te wimpelen alsof iedereen ten allen tijde de volledige vrijheid heeft. Stel dat je een alleenstaande vrouw bent met 2 kinderen met een laag diploma, dan ben je iets afhankelijker van je job dan een 27-jarige universitair zonder verplichtingen, niet?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Minister-President
|
![]() Een volwassen vrouw kan inderdaad keuzes maken al dan niet seksuele betrekkingen met een manspersoon te hebben. Als een secretaresse zich vrijwillig 'laat nemen' door haar baas, dan is dat seks met wederzijdse toestemming, geen verkrachting. Verkrachting is het hebben van seks met geweld en dus zonder instemming van het 'slachtoffer'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik zou nog liever in de goot liggen dan daaraan te moeten toegeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel dat ik de veiligheidsingenieur zou zijn van een kerncentrale, en dat ik op een sociaal medium totaal dikke zever verkoop over elementaire werkingen van een kernreactor betreffende zijn veiligheid, dingen die indruisen tegen de meest elementaire kennis van mijn vak. Zou dat niet storend zijn voor mijn werkgever ? Oftewel omdat die echt twijfels heeft over mijn competentie ter zake (was ik dronken of dacht ik dat echt ?), oftewel om het imago dat hierdoor over de veiligheid van de centrale waar ik voor garant sta, omzeep werd geholpen in 't publiek ?
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 8 april 2015 om 16:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ga u dan ook compleet negeren voortaan, 'zalig zijn de armen van geest'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat je daarvoor zo heel vel empathie moet hebben hoor.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou een promotie willen en een contract.
![]() |
#273 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moest hij een prof electronica zijn, dan was het inderdaad een "ongelukkige uitspraak". Maar in dit geval heeft hij een publiek bewijs van zijn vakonbekwaamheid geleverd. Moest de decaan van de faculteit geneeskunde oproepen om meer sigaretten te roken, en zeggen dat hij denkt dat je van roken geen kanker kan krijgen, dat je kanker enkel maar krijgt als je als adolescent teveel gemasturbeerd hebt, zou dat niet problematisch zijn ? Is dat dan ook enkel maar een "ongelukkige uitspraak" ?
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 8 april 2015 om 16:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jop zou dat uiteraard nog lukken. Maar niet iedereen staat zo sterk.
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
een contract wordt tussen 2 evenwaardige partijen afgesloten de verhouding werkgever-werknemer is NOOIT evenwaardig (hiërarchie) als een werkgever een personeelslid in een zwakke positie tot sex wil dwingen (pijpen of buiten) dan is dat afpersing en een misdaad. daarom dat zulke verhoudingen ALTIJD problematisch zijn en zullen zijn. wat goochelen met woordjes verandert niets aan de essentie en dergelijke bazen zullen nooit personeel viseren die sterk genoeg staan om te weigeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw "werkgever" is niet hoger dan gij. Uw "hierarchisch overste" is gewoon de contactpersoon van uw klant. Maar natuurlijk zijt ge ergens afhankelijk van uw klant, zoals elke business he. Klant is koning.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 8 april 2015 om 18:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Indien u er niet bij was, dan moet u in voorwaardelijke termen schrijven. En dat doet u niet. Voor u is SS zeker schuldig. Uw manier van schrijven is dus inderdaad degoutant. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://elfri.be/dading-en-ontslag |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kunst is gewoon om deze nieuwe situatie in uw voordeel te gebruiken als vrouw, in plaats van ze te ondergaan. Gebruik uw situatie als lustobject om het maximum uit de kan te halen.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 8 april 2015 om 19:30. |
|
![]() |
![]() |