![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Cynicus : 1 januari 2007 om 18:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U begrijpt mijn berichten natuurlijk wel daar u toch een hèèl intelligent persoon bent, maar u doet nooit de moeite om op alles wat er in staat te antwoorden, ook het hierboven geciteerde is het antwoord op slechts het laatste stukje van mijn posting. (�* propos, ik ben niet cynisch, ik ben nl niet zo intelligent als u.)
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#264 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nochtans geeft u daar een mooie waaier van beroepen op die de “steuntrekkers” moeten verrichten. Hulpbewaking in de gevangenissen ? Dat is echt nodig, maar maak er een volwaardig beroep van. Die job is te gevaarlijk en te zwaar om eventjes vlug aan een werkloze door te schuiven. Al die andere bewakingsjobs die u vermeldt : is het de bedoeling om de mensen van securitydiensten werkloos te maken misschien (om ze later aan een hongerloon 60 uren per week te laten kloppen in dezelfde job ?). Tuinmannen en huishoudsters dito. Wat mij zeker ergert is het feit dat men kinderoppas steeds in hetzelfde schuitje duwt. Professionele kinderverzorgsters zullen spoedig niet meer aan de bak komen, nu reeds worden die jobs afgeschoven op PWA-ers, in uw systeem zal er waarschijnlijk niet één volwaardig opgeleide nog echte kinderoppas kunnen. Nee, allemaal in een lap-statuutje en laat ze maar draaien, jongens. Hebt u niet meer voor uw kinderen over ? Goedkoop voor de staat en diverse diensten, dat wel. Oh ja, de hardwerkende belastingsbetalers zullen zeker dankbaar gebruik maken van deze onderbetaalde sukkelaars die even hard of nog harder werken dan zijzelf. Rechtvaardigheidsgevoel hebt u ook niet. In het in het bovenstaande in het rood geciteerde bericht komt u door op "hier" te klikken op de link waarvan ik hieronder in het blauw de volledige inhoud weergeef : Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=25936; http://forum.politics.be/showthread.php?t=26758. Uiteraard zijn er nog vele andere mogelijkheden, zoals het inzetten van uitkeringstrekkers als een soort van hulpbewakers in de gevangenissen om zo de cipiers wat extra ademruimte te geven, of het inzetten van uitkeringstrekkers voor het bewaken van parken, parkeerterreinen, stations, havens enz. De grootste gebruiker van die gemeenschapsdiensten zou de overheid zijn (onder meer de lokale overheden), doch ook de brave belastingbetaler zou in verhouding tot de betaalde belastingen gratis dienstencheques krijgen waarbij dan gemeenschapsdienstverrichters kunnen worden opgevorderd voor het verrichten van huishoudelijk werk, tuinonderhoud, kinderoppas enz.. Ik denk wel dat vele hardwerkende belastingbetalers daar dankbaar gebruik zouden van maken. In het bovenstaande blauwe bericht spreek ik van "hulpbewakers in de gevangenissen", niet van bewakers tout court. Het spreekt voor zich dat dergelijke hulpbewakers de bewakers louter een beetje ondersteunen met zeer eenvoudige deeltaken, en dat dergelijke hulpbewakers in geen geval in de plaats kunnen komen van de huidige professionele bewakers, die trouwens eerst een examen moeten afleggen alvorens ze kunnen worden aangesteld als professionele bewakers. Verder spreek ik in dat bericht eveneens over "het inzetten van uitkeringstrekkers voor het bewaken van parken, parkeerterreinen, stations, havens enz." Toegegeven de woorden "voor het bewaken van parken, parkeerterreinen, stations, havens enz." had ik misschien beter vervangen door de woorden "voor eenvoudige hulpbewakingsopdrachten in parken, stations, havens, op parkeerterreinen, enz.", ten einde op die manier te benadrukken dat het om louter ondersteunende, eenvoudige activiteiten zou gaan die geenszins in de plaats zouden komen van de reeds bestaande professionele bewakingswerkzaamheden. Tot slot zij er nogmaals op gewezen dat de voorbeelden die ik in verschillende berichten vemeld heb inzake mogelijke vormen van gemeenschapsdienst die men gemeenschapsdienstverrichters zou kunnen laten doen een louter indicatief karakter hebben, kwestie van een aantal andere voorbeelden te geven dan straatvegergemeenschapsdienst. Dit belet echter niet dat sommige eerder laaggeschoolde gemeenschapsdienstverrichters mogelijkerwijze alleen maar voor straatvegergemeenschapsdienst in aanmerking zouden komen. Laatst gewijzigd door Cynicus : 1 januari 2007 om 23:02. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Banneling
|
![]() @cynicus:
Zorg er maar voor dat je nooit voor de stratenveger-op-zee-show in aanmerking komt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
Banneling
|
![]() Ik wil hier ook uitdrukkelijk hulde brengen aan die zogezegd 'liberale' pinokkio die via zijn burgermanifest ervan blijkt geeft de nieuwe slavernij op poten te willen zetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Om de publieke en private ruimtes te beschermen tegen ordes hongerige slachtoffers van jou 'blabla...noodsysteem' ![]()
Laatst gewijzigd door @lpha : 21 maart 2007 om 12:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
Banneling
|
![]() Voor het promoten van de nieuwe slavernij kan hij op zware kalibers zoals Verhofstad rekenen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
waarbij gemeenschapsdienstpresteerders enkel nog recht zouden hebben op een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen van 5 euro per uur effectief gepresteerde gemeenschapsdienst, waarbij ze zoveel uren gemeenschapsdienst zouden mogen verrichten als ze zelf willen (of kunnen), en waarbij ze naast hun gemeenschapsdienstinkomen ook nog eens onbeperkt mogen bijverdienen, zou alle onvrijwillige armoede kunnen oplossen, op voorwaarde dat men bereid is een redelijke inspanning te leveren. Werkbekwamen zonder werk die niet bereid zouden zijn toe te treden tot het gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem dat hen het onvoorwaardelijke recht geeft zoveel gemeenschapsdiensten te verrichten als ze zelf willen, zouden zelf kiezen voor de armoede indien ze niemand zouden hebben die hen op vrijwillige basis wil onderhouden. Met dergelijke lieden hoeft de maatschappij absoluut geen medelijden te hebben. Dergelijke lieden plaatsen zichzelf buiten de maatschappij. Indien ze dan in de criminaliteit verzeild zouden geraken, zouden ze zonder pardon in de gevangenis belanden en gevangenissen zouden moeten worden omgevormd tot (op zijn minst) zelfbedruipende gevangeneninschakelingsbedrijven waarbij gevangenen zouden moeten werken om zelf hun verblijf in de gevangenis te bekostigen. Laatst gewijzigd door Cynicus : 24 maart 2007 om 14:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
t' is maar dat we het intijds moeten weten allemaal.
![]() |
![]() |
#271 |
Banneling
|
![]() Iedereen die zich met iets crimineels bezighoudt, hoort in de gevangenis thuis en zou daar dan moeten werken om zelf zijn verblijf te bekostigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Banneling
|
![]() Jij zal ook maar rust hebben als alle gemeenschapssystemen vervangen zijn door noodsystemen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
Vreemdeling
|
![]() Voor een tv-programma ben ik op zoek naar gezinnen met kinderen die het door omstandigheden financieel moeilijk hebben en een steuntje in de rug verdienen. Ken jij een gezin dat wel wat hulp verdient? En hebben zij een kind tussen 9 en 16 jaar oud? Neem dan snel contact op via [email protected].
Dankjewel! |
![]() |
![]() |