![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
Gouverneur
|
![]() Als u er niks seksueels achter zoekt , dan zou ik durven antwoorden : elke mannelijke vogel .
![]() |
#264 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar als ik mijn antwoord nog wat explicieter moet stellen : uitzonderingen (die er altijd wel te vinden zijn) niet te na gesproken voelen homo's zich helemaal niet aangesproken door jouw vraag, omdat die niet op hen van toepassing is, en dus kunnen ze er ook niet op antwoorden. Ik weet niet of je je ervan bewust bent dat je met je vraag eigenlijk het intentieproces van alle homo's maakt, en dat gaat natuurlijk niet op. Iemand kiest ervoor om een kussend mannenkoppel in zijn avatar te zetten en jij leidt daar dan de intentie van die persoon om zijn "geaardheid te etaleren" uit af. Waarop baseer je je voor zo'n afleiding? Trouwens, je vraag wijst ook op een cirkelredenering, in de zin dat je uitgaat van datgene wat je blijkbaar wilt bewijzen, namelijk dat homo's te koop lopen met hun seksualiteit. Ik kan niet voor alle homo's spreken, en dus zal ik voor de rest van mijn antwoord uitgaan van mijn persoonlijk standpunt. Ik voel me persoonlijk helemaal niet aangesproken door de vraag waarom homo's met hun seksualiteit te kijk lopen, omdat ik niet het gevoel heb dat ik dat doe. Ik vind die vraag zelfs limiet aanmatigend. Het is een beetje zoals aan een lukrake blonde vrouw vragen waarom blonde vrouwen toch zo dom zijn. Ik voel me dan ook hoegenaamd niet genoodzaakt om me tegen zo'n intentieproces te verdedigen, omdat het geen geldig proces is, gebaseerd op feiten, maar een beschuldiging in vraagvorm die geen enkele grond heeft. Maar om even tot het eind van de redenering te kunnen gaan zal ik me uit vrije wil toch verdedigen tegenover die beschuldiging, met betrekking tot mijn keuze om een afbeelding van een kussend mannenkoppel als avatar te kiezen. Om die keuze te begrijpen moet je je een beetje kunnen inleven in het standpunt van een homo. Ik weet dat dat voor sommigen hier erg veel gevraagd is, maar als je zelf homo bent en dus verliefd wordt op mannen, dan ben je ook gevoeliger aan beelden, teksten, enz. die over homoliefde gaan. Dat wil niet zeggen dat je erdoor geobsedeerd bent, maar wat ik wil zeggen is dat ik als homo meer geraakt wordt door een verhaal over twee mannen die elkaar liefhebben, dan door hetzelfde verhaal over een heterokoppel. Niet dat ik die heteroliefde niet kan appreciëren, maar die staat minder dicht in relatie tot mijn eigen leefwereld en dus raakt het me minder. Ik zal als gevolg ook meer geraakt worden door een film als "Brokeback Mountain" dan pakweg "Gone with the Wind". Volledig analoog hiermee wordt ik door de eeuwenoude afbeelding van Niankhkhnum en Khnumhotep ook bijzonder geraakt, en ik kan me voorstellen dat hetero's daar wellicht minder door geraakt worden omdat het verder van hun leefwereld staat. Waar ik naartoe wil : als iets mij raakt, zoals deze afbeelding, dan is het denk ik mijn recht om die afbeelding te gebruiken als avatar, en dan wil dat dus hoegenaamd niet zeggen dat ik daarmee mijn eigen seksualiteit wil etaleren of wat dan ook.
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ook mijn eerste gedachte......
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
|
![]() Een om in te kaderen.... vandaar.....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Humor van jouw niveau? Ik durf wedden dat jij Jacques Vermeiren als een groot komisch talent beschouwt...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
|
![]() wie ?
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
|
![]() Citaat:
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hij komt tot dezelfde conclusie als ik. Je denkt als volwassen puber de waarheid in pacht te hebben en doet eigenlijk niets liever dan provoceren, waarbij je dan nog de pretentie hebt om als woordvoerder van 'de homo's' op te treden. Wel, beste Raf, ik denk dat jij met je attitude je minderheidsgroep meer schade toe brengt dan wat ook. In plaats van jezelf geloofwaardig te laten uitschijnen, zet je op deze manier mensen tegen elkaar op. Uiteraard moet je je frustraties afwerken als tegencompensatie van je duffe kantoorjob. Maar doe dat dan misschien op een positieve manier. Niets is makkelijker dan in het wilde weg rond je heen te schoppen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger) Laatst gewijzigd door Jukes : 3 september 2007 om 17:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |