![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vertel me eens waar je al die pedo's dan levenslang gaat willen interneren ? In je achtertuin ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat u eindelijk de intellectuele capaciteit heeft om dat onderscheid te kunnen maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Minister-President
|
![]() Weer een dubbele post, excuses, zie hieronder:
Laatst gewijzigd door freespirit : 23 februari 2014 om 18:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Uiteraard is het u volste recht mijn visie niet te delen, om onze degens te kruisen zijn we toch ook op dit forum, nietwaar ? Uiteraard begrijp en accepteer ik andere meningen over het topic. Ik heb het echter bijzonder moeilijk met lieden die hier dan maar op de man af beginnen spelen en totaal geen fatsoen meer hebben om een 'echt' debat over de kwestie te voeren. Ik had zulke reacties natuurlijk ergens wel verwacht, ik geef toe dat er in mij altijd een klein beetje een provocateur heeft geschuild. Eerlijk gezegd vind ik dat geen slechte eigenschap, het schudt de mensen wakker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
U zou echter als iemand met een pedagogisch diploma toch minstens tijdens uw opleiding op de hoogte moeten zijn van onderzoekers en literatuur die er een 'alternatieve' visie op nahouden door te stellen dat zulke contacten niet altijd levenslange schade hoeven op te leveren. Ik neem aan en hoop dat u toch een vak 'geschiedenis van de pedagogie' heeft genoten of iets in de trand ? Momenteel bestaat inderdaad onder de meeste pedagogen, psychologen en psychiaters de consensus dat zulk contact op latere leeftijd trauma's oplevert, maar dan nog zijn ze het er niet allemaal over eens hoever die schadelijke gevolgen dan wel kunnen dragen in een mensenleven. U moet hiervan op de hoogte zijn, tenzij u uw diploma bij de smeerkaas heeft gekregen of indien u deze interessante lessen heeft gebrost. Het moet me overigens van het hart dat ik van iemand met een pedagogisch diploma niet had verwacht dat hij/zij ook meegaat in bepaalde insinuaties die sommigen hier gemaakt hebben. M.a.w. van u had ik wel meer nuance en sereniteit verwacht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Minister-President
|
![]() Ook u meent het dus beter te weten dan die resem psychiaters die destijds aangesteld werden om Dutroux te bestuderen ? Zelfs vader Marchal noemt Dutroux geen eigenlijke pedofiel. Die Dutroux is een machtswellusteling, psychopaat, sadist en kindermoordenaar, maar geen kernpedofiel. Waarom denkt u het dan beter te moeten weten ? Of specifiek in uw geval: op wat gaat u af om uw visie in deze te onderbouwen ? Als iemand met een pedagogische achtergrond zou u beter moeten weten en niet zomaar afgaan op uw sentiment of hetgene u uit de hoek van bepaalde media verneemt (dat segment van de pers dat zelfs te lui of onbekwaam is om haar bronnen te dubbelchecken of zelfs maar gewoon te verifiëren).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen enkele pedagoog zal een algemeen geldende hypothese opstellen in welke mate of hoe groot de schade is waar het de relatie pedofielen en kinderen betreft, omdat daar geen algemene uitspraken over te doen zijn, en speciaal voor u; ik ben met onderscheiding afgestudeerd. Volgens u zou je op de landbouwschool het moeten hebben over alternatieve studies die zeggen dat bloemkolen gevoel hebben, die zijn er namelijk ook, maar geen enkel vakgebied neemt dat ernstig. Wanneer mensen trauma's oplopen van welke aard ook, dient therapie om de gevolgen te verlichten,er inzicht in te krijgen, slachtoffers erkenning te geven, wat zelfs jaren na feiten belangrijk blijft, dat is iets heel anders dan stellen dat " de schade toch niet blijvend hoeft te zijn". Maar iedere pedagoog weet ook dat mensen die stellen " dat het toch ook allemaal wel mee kan vallen en die schade toch niet blijvend hoeft te zijn" dit vaak niet zeggen uit bezorgdheid voor misbruikte kinderen die te maken kregen met grensoverschrijdend gedrag van volwassen, wel houden we rekening met de mogelijkheid dat die uitspraken kunnen komen van iemand die zelf met die problematiek worstelt, mogelijk als slachtoffer maar evengoed als dader. Of dit zo is bij u, daar oordeel ik niet over, maar u mag altijd een vertrouwelijk gesprek aanvragen, mocht u zich aangesproken voelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach, die buurtpedo's die gaan - als ze slim zijn, gewoon naar Cambodia of Oost-Europa, waar ze ongestraft aan hun trekken kunnen komen ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Uw vergelijking met die bloemkolen in een tuinbouwschool slaan natuurlijk nergens op ! U zou moeten weten dat het vakgebied van de pedagogie mee vorm is gegeven door lieden die er een afwijkende mening op nahielden dan die opinie of visies binnen de pedagogie die we nu als 'conventioneel' beschouwen. Ofwel wilt u dat niet inzien, ofwel bent u daar echt niet van op de hoogte en dan raad ik u dringend eens aan een opfriscursus geschiedenis van de pedagogie te gaan volgen. U geeft ook te kennen van een zekere mate aan 'hulpverlenerssyndroom': u ziet overal daders en slachtoffers en u bent ongetwijfeld van oordeel dat u iedereen per se moet 'cureren'. Een soort van 'Moeder Theresa' als het ware, ik kijk telkens met grote reserve naar zulke barmhartige 'wereldverbeteraars'. Verder laat u zich ook verleiden door een paranoïde reflex, mensen (zoals ik) die niet uw visie volgen over dit thema beschouwt u blijkbaar als 'verdacht' en daar zoekt u dus automatisch iets achter. Als u effectief een wetenschappelijk diploma heeft behaald, laten we daar dus maar van uitgaan, dan moet u ongetwijfeld toch geleerd hebben dat afwijjkende meningen moeten kunnen en dat u steeds bereid moet zijn met een 'open mind' daarover te discussiëren en te debatteren. Een bevriend kinderpsychiater zei me onlangs nog dat 70 % van de hulpverleners die werken met kinderen / jongeren niet deugen en leiden aan een ongebreideld 'Moeder Theresa complex'. Ik vrees dat ik ze nog eens gelijk ga moeten geven. Laatst gewijzigd door freespirit : 23 februari 2014 om 20:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel je voor dat deze laatsten levenslang het trauma zouden meedragen dat ze slachtoffer waren van een kernpedofiel. Ik kan me hun vreugde indenken toen ze te horen kregen dat die jongen die hen een paar weken in zijn kelder opgepast heeft enkel maar een kleintjesmoordenaar was, die eigenlijk zelf slachtoffer was van zijn (aangeboren?) sadistische inborst, waardoor hij af en toe de onweerstaanbare drang voelde, om op ietwat minder zachtaardige wijze de kindjes tot de orde te roepen, wanneer ze zich misdroegen, of zeurden over de gratis kost en inwoon die ze genoten.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 23 februari 2014 om 20:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Europees Commissaris
|
![]() Noemt u dat argumenten? Dat zijn gewoon belachelijke reacties van iemand die geen raad meer weet met zichzelf. U bent zodanig gefocused op pedofilie, dat ik u dringend aanraad om een psycholoog te raadplegen. Mensen zoals u bewerkstelligen de ondergang van onze maatschappij.
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo) Laatst gewijzigd door Lukkas : 23 februari 2014 om 20:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#296 |
Schepen
|
![]() Er is een onderscheid tussen pedofiel, pedoseksueel/verkrachter en moordenaar. Dutroux behoort tot de laatste en kan je niet gaan vergelijken met een seksueel als Larue.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er zijn ook pedo's die overgaan tot moorden, maar dat is een uiterst kleine minderheid. Als talloze ervaren psychiaters onafhankelijk van elkaar tot de conclusie komen dat Dutroux geen 'echte' pedo is, dan ga ik daar ook vanuit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Enne ... gaat u ook nog iets zinnigs posten ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het een beetje meezit, misbruikt hij ze niet sexueel. Dat maakt een wereld van verschil.
![]() |
![]() |