![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 28 december 2013 om 19:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Met de maatregelen die nu voorliggen zal men hooguit de blaadjes en twijgjes van de virtuele misdaadboom tijdelijk kunnen afrukken. Maar die groeien snel weer aan. De wortels van die boom daar heeft men geen of nauwelijks vat op en dat zal nog een hele tijd zo blijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als morgen China het in zijn 'staar' krijgt om de huidige (veelal Amerikaanse) clouds wereldwijd viraal te besmetten in een technologische wedloop, dan kunnen veel bedrijfjes hier zo goed als de boeken sluiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is met feitelijke gegevens te zien. Heeft weinig tot niets met originaliteit te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Ik ben een vrouw, slimme. 23 jaar oud, om precies te zijn. En laten we aub on-topic blijven. Ik heb geen zin in een discussie omtrent homoseksualiteit. Dat is zoals in een horzelnest trappen.
Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 29 december 2013 om 01:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() Oké. Door de grote oververtegenwoordiging van mannen in dat 'kamp' vergeet ik wel eens dat er ook oerconservatieve vrouwen bestaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Enkel een beleid dat zelf voorbeeld is kan de burger overtuigen.
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() @Robinus: Ik ben niet oerconservatief. Zo ben ik een grote voorstander van abortus. Maar ja, prikken onder water geven en etiketjes op mensen plakken zonder ze echt te kennen is misschien gemakkelijker voor jou.
@Havanna: Er zijn genoeg jongens in mijn buurt. Dat wil echter nog niet zeggen dat ik verliefd op hen moet worden. Zo werkt liefde niet. Ik kies namelijk voor echte liefde in plaats van opportunistisch te kijken naar status en centjes zoals zoveel vrouwen tegenwoordig doen. En mijn ware liefde woont toevallig in het buitenland. Daarom werk ik ook hard zodat we in de toekomst samen kunnen wonen. Probleem mee? Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 29 december 2013 om 16:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Parlementslid
|
![]() Waar is de tijd dat de PVV verkiezingscampagnes voerde met slogans zoals: meer vrijheid voor de burger - minder staat, meer mens - meer burger, minder controle...?
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meer en meer heb je de burger en de kleine ondernemer aan de ene kant en de staat en corporaties aan de andere kant tegenwoordig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een sterk staatsapparaat en een goed vertegenwoordigd maatschappelijk middenveld hoeft privé-ondernemerschap en een autonoom burgerschap geenszins in de weg te staan. Er is nu nogmaals bekend gemaakt dat 'goede leerling' Zwitserland waar het particuliere ondernemerschap grondig gestimuleerd wordt, de voorbij 4 jaar er maar liefst 25.000 arbeidsplaatsen in openbare dienstverlening hebben bijgecreëerd ! Het is dus niet of een sterke staat, of een gunstig ondernemersklimaat, maar én-én is ook wel degelijk mogelijk. Wij laten hier onbezonnen ambtenaren afvloeien en vervangen ze niet of onvoldoende door jonge en gemotiveerde krachten, dat zal uiteraard het clichébeeld van een uitgebluste en inefficiënte ambtenarij nog versterken. Daarvan zullen ook de 'kleine ondernemers' op termijn hinder van ondervinden. Ik besef echter dat het de natte droom van politieke sujetten als BDW en zijn volgelingen of ons Gwendolyn en haar clubke is om stoere praat te verkopen over de overbodigheid van de ambtenarij en het middenveld en voortdurend de kleine zelfstandigen te beklagen, maar hun 'oplossingen' zullen nadelig uitdraaien voor de meeste burgers onder ons. Het rechts-liberaal populisme lijkt het helaas te gaan halen van het gezond verstand, nog maar eens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Burger
|
![]() @Robinus V
Ik gebruik naast "Ixquick metasearch" ook Startpage van dezelfde organisatie. Startpage geeft dezelfde resultaten dan Google, maar zonder jouw IP-adres bij te houden. Het is ook automatisch in https, wat betekent dat je communicatie met de computers van Startpage geëncrypteerd zijn. StartPage is momenteel trouwens ook in de testfase voor een niet-publiek e-mail-systeem. Jammer genoeg zal het niet langer gratis zijn bij de definitieve opstart. Indien je sites, die jouw persoonlijk levenssfeer zouden kunnen bedreigen, wil blokkeren, denk dan aan een tool zoals HostsMan. HostsMan is een Windows-app die je toelaat om op een gemakkelijke manier duizenden malware-site te blokkeren en dit voor al je Internetactiviteit. Ik heb aan mijn HOSTS-bestand (C:\windows\system32\drivers\etc) persoonlijk nog enkele andere domeinen zoals facebook.com toegevoegd, want ik wil ook niet door dat soort spionage-sites gevolgd worden. Voor andere uitbatingssystemen dan W-XP bestaat dat HOSTS-bestand ook, maar je moet er wel aan kunnen. Bij Android moet je daarvoor bv. tijdelijk alle privileges bekomen. @Amon_Re Mijn dank voor het starten van dit onderwerp. Ik ben het helemaal met je eens. @freespirit Ik ben het niet altijd met je eens, maar je schrijft vaak zaken die ik ook zou schrijven. Wel wil ik opmerken dat vermogenscriminaliteit het gevolg is van de kapitalistische dictatuur waarin we leven. Het excuus om te spioneren heeft de overheid dus zelf gecreëerd. Het doet me denken aan Bush's "war on terror" toen het militair-industrieel complex niet langer de koude oorlog kon inroepen om duizenden miljarden belastingsgelden af te leiden en vervolgens dood en verderf te zaaien. @anderen Glenn Greenwald van de Guardian heeft in een recente hoorzitting met leden van het Europees Parlement verklaard dat het doel van de NSA de volledige uitroeiing van de private levenssfeer is. Hij zij ook dat we al veel verder zitten dan de Orwelliaanse dictatuur. Edward Snowden zei in zijn kersttoespraak o.a. nog het volgende :- "A child born today will grow up with no conception of privacy at all. They'll never know what it means to have a private moment to themselves, an unrecorded, unanalyzed thought." en "Privacy is what allows us to determine who we are, and who we want to be." Dat laatste is goed geformuleerd, want dit is net wat een dictatuur nastreeft : Iemand die vrij is, wordt immers geen gehoorzame werkslaaf ten dienste van het kapitalisme. Orwell kon niet voorspellen hoe snel de technologie zou evolueren en dat ze zo succesvol zou worden ingezet door een steeds verder degenererend kapitalisme. Doordat kapitalisme de collusie is van overheden met grootkapitaal hebben beide partijen er veel belang bij dat zij de volledige controle verwerven over de belastingbetaler, respectievelijk consument. Controle is macht en dat is het enige wat de overheid interesseert. Zo blijft zij in de gunst en ten dienste van het grootkapitaal. Zo kan zij haar machtsgreep op de maatschappij sluipend d.m.v. van het door Marx' beschreven geleidelijkheidsprincipe verder uitbreiden. De technologie heeft grote stappen vooruit gemaakt en de meeste mensen hebben hier geen flauw benul van. Een illustratie hiervan is dat de grootste spionage-organisatie ter wereld, de NSA, en de grootste terreurorganisatie ter wereld, de CIA, beschikken over technologie om op honderd meter afstand in een drukke stad gesprekken binnen een gebouw af te luisteren, door een onzichtbaar fijne laserstraal op een raam te richten. Een andere illustratie zijn systemen zoals Watson. Die systemen zijn op't gebied van intelligentie ver voorbij de technologische singulariteit, d.w.z. ze zijn vele malen intelligenter dan de gemiddelde mens.
Enquêtes: "Laissez-faire kapitalisme" - Criminaliteit en geweld - Eigenbelang. Governments will use whatever technology is available to combat their primary enemy – their own population. -- Noam Chomsky In a time of deceit telling the truth is a revolutionary act. -- George Orwell |
![]() |
![]() |