![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
Bekijk resultaten enquête: Gaat u akkord met dit voorstel ? | |||
Ronduit ja |
![]() ![]() ![]() |
5 | 8,47% |
Ronduit neen |
![]() ![]() ![]() |
44 | 74,58% |
Sommige zaken zijn goed, andere onaanvaardbaar |
![]() ![]() ![]() |
10 | 16,95% |
Geen mening |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 59. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() De Standaard is met zijn beperkte lezersaantal niet echt de referentie voor wat de man op de straat denkt. Daarvoor moet je naar HLN gaan, en daar heb je ver uit elkaar lopende reacties.
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Max@
Jij hebt Leterme altijd loyaal verdedigd, maar uiteindelijk slaat de twijfel toe. Ik heb nooit anders dan getwijfeld, daarom bewaarde ik ook een hoop verklaringen van Leterme. Misschien kan jij, en alle andere gegadigden, hem eens mailen om hem aan deze uitspraken te herinneren? Citaat:
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() We blijven zowieso in België een diepgaande staatshervorming in de vorm van het confederalisme is uitgesloten... Men moet zoeken naar betere (voor iedereen) werkingen van het federalisme en dat zullen ze ook doen ik heb vertrouwen...
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
![]() Maar de Brusselse Rand redden door 6 gemeenten op te geven, is een optie. Vergeet niet dat de Verfransing al de gemeenten in de Rand aan het aantasten zijn. Drastische actie is dan ook heel dringend nodig. Vergelijk het met een amputatie om de rest opnieuw gezond te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() HLN heeft ook een....ehum.... ver uit elkaar liggend lezerspubliek. Of ik daar meer belang aan moet hechten dan aan dit uit De Standaard, weet ik nog niet zo.
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In tegenstelling tot wat soms gedacht wordt, ben ik op sociaal-economisch vlak absoluut géén liberaal. Op vlak van de arbeids- en vastgoedmarkt ben ik voorstander van respectievelijk een nationaalarbeidsmarkt en een nationaalvastgoedmarkt. Ook ben ik een tegenstander van het vrije verkeer van personen binnen de Europese Unie, en een voorstander van de herinvoering van de Europese binnengrenzen. Laatst gewijzigd door Cynicus : 17 november 2007 om 15:05. |
|
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Geen VLAAMS grongebied aan Brussel.
Als we deze wetsvoorstel accepteren dan is de verfransing van Vlaams-Brabant een feit en zijn we Brussel voorgoed kwijt. Deze wetsvoorstel is slecht een phyrusoverwinning met een bittere smaak . |
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp heel goed dat jij eerder gelooft dat de Franstaligen hun 'oplossing' krijgen doorgeduwd dan de Vlamingen. Het was dan ook nog nooit anders, hé. Het probleem is dat Belgique daar niet veel langer mee zal overeind gehouden kunnen worden.
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#32 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Precies, de Walen voelen zich lang niet zo confortabel meer als voorheen. Te merken aan het gemekker van de waalse politici en de oproep tot behoud van België.
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb neen gestemd omdat ik vind dat vlaanderen al genoeg toegegeven heeft. Nog een stuk van vlaanderen afgeven is de agressor belonen. Zo leert ie het nooit af. Ik ben er bijlange zo zeker niet van dat de vlaming niet naar een onafhankelijk vlaanderen wil. Ik denk dat de meesten gerust onder een federaal bestuur willen blijven op voorwaarde dat de franstaligen zich wat inschikkelijker gaan opstellen. Indien de franstaligen dit echter blijven weigeren denk ik dat er in vlaanderen een meerderheid zal ontstaan (als ze er al niet is) die tot aan de onafhankelijkheid wil doorgaan. Vooraleer dat men welke stappen dan ook onderneemt in de zin van gebiedsafstand en dergelijke denk ik dat het goed zou zijn om de vlaming in deze naar zijn mening te vragen via een volksraadpleging. Pas als blijkt dat de vlaming effectief zo'n hoge prijs wil betalen zou het voor mijn part kunnen, niet eerder!!! Laatst gewijzigd door satiper : 17 november 2007 om 15:09. |
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Blijkbaar was 8 jaar paars niet genoeg om hen op betere gedachten te brengen, laten we dan kiezen voor een status quo en hopen dat de Vlaming zo snel mogelijk zijn verstand terugvindt. Het liefst van al heb ik nog altijd een oplossing via de gewone weg, maar als dat niet mogelijk is, verkies ik dit scenario boven het afgeven van de 6 gemeenten. Vergeet ook niet dat we als we de gemeenten afgeven, de Franstaligen een signaal krijgen dat de Vlamingen uiteindelijk toch door de knieën gaan. Het signaal dat we met de stemming van BHV hebben gegeven ('wij zijn in de meerderheid en wij laten niet meer met ons sollen') zijn we dan volledig kwijt, waardoor het bij de volgende Vlaams-Waalse krachtmeting nog moeilijker zal zijn om de Franstaligen op de knieën te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niets garandeerd dan dat,binnen pakweg 40 jaar een volgende generatie politici zit te onderhandelen over een nieuwe uitbreiding van Brussel in verbannd met de groeiende Engels,Arabisch........Esperantotalige bevolkingsgroep........ Het is al eens aangegeven ergens in een thread,we zijn het misschien vergeten,Wallonie en Brussel zijn al eens eerder "uitgebreid" ten koste van vroeger geheel Vlaamse gemeenten......Brussel zelf is overigens ook zo een voorbeeld.... Nee...in beton gieten,en desnoods dan maar riskeren dat het uiteindelijk een Staatsgrens wordt...... En vanaf nu moeten Vlaamse politici even genadeloos optreden als hun Franstalige collega's! |
|
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de Vlaamse politici precies hetzelfde deden als de Franstalige zeiden ze nu: OK, jullie willen iets van ons. Wat willen jullie daarvoor betalen? Niets? Dan krijgen jullie ook niets! Het strafste van is immers dat de Franstaligen nog veel méér willen. Zij willen dat wij betalen voor wat zij van ons willen!
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
maar dan aub zonder ergerlijk fout woordgebruik : deze wetsvoorstel.. hoe noemt dat? Dit wetsvoorstel, deze heet het oorsronkelijke voorstel van FDF-MR... Dit, dat, deze, enerzijds, anderzijds, deze, hen, hun, mij, ik, mijn.. Nederlands is blijkbaar niet alleen voor de intellectueel zwakkere francophonen een moeilijke taal.. misschien toch een VTM-vlaams invoeren ?
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
En het grootste probleem is dat die groep onwetenden het grootste deel is van de kiesgerechtigde bevolking. Moest het er ooit op aan komen, vrees ik dat de publieke opinie, mede door de beïnvloeding van de regimepers, tegen Vlaamse onafhankelijkheid zou kiezen. En dan staan we echt wel met lege handen hoor. Dan hebben de Belgicisten gewonnen. Misschien is het beter te werken in stappen via een confederatie België als tussenstap. Dan hebben we toch dat ! In de VRT peiling sprak 87% zich uit tegen onafhankelijkheid. Nu het zullen er nooit zoveel zijn, maar met 37% frauderen zou toch wel erg straf zijn. |
|
![]() |