![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind echter dat je een keppeltje, een sjaaltje, of een hoofddoek nu ook niet simpelweg mag vergelijken met een wel of niet modieuze hoed die niets met identiteit heeft te maken, eerder met modegrillen; Over de terugkeer naar bepaalde waarden en normen wil ik zelfs nog niet hebben. Bij mij is die nostalgie niet zo groot. Vroeger was het niet steeds beter. Goed dat bepaalde normen en waarden eens in vraag worden gesteld. Vader en moeder hebben niet steeds gelijk. Ook de pastoor niet, noch de schoolmeester. Ik wist niet dat je zo nostalgisch bent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#422 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enfin, ik zie dat U ook voorstander bent voor het optrekken van lemen hutjes al of in een combinatie met uitwerpselen. Je mag daar evenmin iets over zeggen want dat deden we hier vroeger ook. Zullen we de weckpotten maar terug invoeren? Het gepekelde spek? Och nee, dat laatste mag natuurlijk niet.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#423 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#424 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 9 april 2007 om 15:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#425 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#426 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#427 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Willen we voor de chinese immigranten het voetjesbinden terug invoeren? Dat deden ze toch vroeger ook? Of ga je nu ineens beweren dat die chinezen vroeger fout waren? Hoe durf je zeg!!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 9 april 2007 om 16:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#428 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#429 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat van dat spek, dat klopt. En die Chinezen? Tja, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#430 |
Banneling
|
![]() Ik vraag me wel af welk probleem jullie hier in feite met een keppeltje hebben...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#431 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 9 april 2007 om 16:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#432 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en welk probleem heb jij daar dan mee om aan deze eis te voldoen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#433 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar we hadden het over het zich moeien in de gebedsdiensten binnen de gebedshuizen. Daar hebben we ons niet in te moeien zolang er geen wettelijke overtredingen gebeuren. Haat prediken is niet toegestaan. Toch gebeurt het, maar het is moeilijk controleerbaar, vooral als de dienst gebeurt in een taal waar we geen bal van begrijpen. En ja, er zijn nog toestanden binnen gebedshuizen die wettelijk in orde zijn maar die botsen met verlicht westers verstand. Zo lees je in het boek van Hind Fraihi met haar undercoververhaal in Molenbeek dat vrouwen achter een scherm moeten plaatsnemen. Uiteraard is dat achterlijk, maar dit zijn situaties waar vooral de feministen moeten tegen opkomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#434 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom heb je zo veel moeite om respect op te brengen voor een eis waar de doorsnee burger totaal geen probleem van maakt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#435 |
Banneling
|
![]() Ik heb er totaal geen probleem mee, ik vind het een vormelijkheid, maar ik begrijp wél dat een ander, jood of moslima, daar een probleem mee heeft. Zover geraak jij blijkbaar niet (althans te oordelen naar je posts hier)
Laatst gewijzigd door filosoof : 9 april 2007 om 23:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#436 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
We gaan toch ook niet weer een rassensegregatie op de bussen invoeren omdat het vreugerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr zo was in States? Nochtans zijn dergelijke varianten al aardig in opmars sinds de islamisering van onze maatschappij : gescheiden zwemuurtjes, gescheiden fitnessruimtes, geadapteerde biologielessen, etc. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#437 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Die kwestie van "vreemde taal" komt ook nog wel: Ben Edikt wil naar 't schijnt het Latijn terug doen invoeren in zijn moskeëen, oops!, kerken |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#438 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#439 |