![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#5001 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5002 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Kunt u de vraag nog eens formuleren, maar dan iets duidelijker?
![]() |
#5003 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5004 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zoals een berucht forumlid het voor mij reeds zei: nuff said ! Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#5005 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dit klopt dus niet. Het is een feit dat er een gemeenschappelijke voorouder (een soort dus) bestond waar zowel het paard als de tapir in rechtstreekse lijn (weliswaar over tientallen miljoenen jaren gespreid) van afstammen.
![]() |
#5006 | ||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
deze creationisten kunnen zelfs geen definitie genereren. Meer nog, in dit hele debat schuiven de creationisten de term grondsoort naar voren om te stellen dat deze dieren meegenomen werden in de Ark voor de zondvloed, en dat alle gekende diersoorten afstammen van deze grondsoorten. Buiten het feit dat dit genetisch onmogelijk is, vind je zelf dat een poema, een jaguar en een leeuw op elkaar lijken? zou jij dat beschouwen als evolutie binnen dezelfde soort? Of soortenoverstijgend, en dus per definitie macro-evolutie? Wat al verkeerd is, want een mutatie gebeurt per definitie in het DNA Citaat:
Citaat:
Citaat:
Creationisten stellen de evolutie van de grondsoorten die van de Ark afkomen tot de huidige gekende diersoorten vanaf die grondsoorten als micro-evolutie. Als ik dan gewoonweg kijk naar een poema, een jaguar, een cheetah en een leeuw, en dan kijk op biochemisch nivo en morfologisch nivo, dan zijn er nogal wat verschillen. Onmogelijk op een korte tijd, en zeker geen micro-evolutie, daarvoor dienen veel te veel veranderingen te gebeuren Citaat:
Citaat:
Nogal wat creationistische termen worden gebruikt. Soit
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5007 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5008 |
Minister
|
![]() Zomaar een vraagje aan de creationisten hier.
Ogen hebben we om te zien, oren om te horen, een neus om te ruiken, een tong om te smaken en een huid om te voelen. Benen dienen om ons ermee te verplaatsen en armen en handen om allerlei voorwerpen naar willekeur te manipuleren. Elk van onze lichaamsdelen heeft zijn functie. Kunnen de creationisten een goede reden verzinnen waarom wij opgescheept zitten met een appendix? Waarvoor dient die eigenlijk? En wat doet dat onderste botje van onze ruggenwervel daar, dat we voelen zitten aan de bovenkant van onze bilspleet? Waarvoor dient dat botje? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5009 |
Staatssecretaris
|
![]() Hoe meer je zo rond de pot draait, hoe meer ik ervan overtuigd ben dat je gewoon een agent provocateur bent...
Een echte creationist zou immers vervallen in pseudo-wetenschappelijke nonsens. Ofwel bent U een atheist. En hoopt u op dit forum christenen een slechte naam te geven. Alleszins, Kun je mij 1 waarneming geven die genesis bevestigd? Ik kan U er geven die de evolutie bevestigen (ook al ontkent U ze, dat doet niks af van hun waarde); maar kun je hetzelfde doen met uw theorie? En waarnemingen zeg ik, geen bijbelcitaten. Wat de Bijbel is uw theorie, en die moet worden getest door waarnemingen.
Laatst gewijzigd door Maes_P : 11 juni 2008 om 16:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5010 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Toch even wat rechtzetten hier. Ik zie dat Luc het woord soort gebruikt en van mij mag hij dat doen, maar de bijbel heeft het over grondtypes en dat is wat anders dan een soort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5011 | |
|
![]() Bleh, de bijbel was origineel ook niet in't Nederlands, god weet wat het origineel was (pun intended)
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5012 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat een negentiende eeuws gezwam. Als je dat onderste staart beentje niet had waar zouden dan jouw zenuwpezen moet komen? De appendix heeft wel degelijks een functie: http://www.independent.co.uk/life-st...ut-396277.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5013 |
Staatssecretaris
|
![]() Hallo, Luc?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5014 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
"In fact, the coccyx has some very important functions. Several muscles converge from the ring-like arrangement of the pelvic (hip) bones to anchor on the coccyx, forming a bowl-shaped muscular floor of the pelvis called the pelvic diaphragm. The incurved coccyx with its attached pelvic diaphragm keeps the many organs in our abdominal cavity from literally falling through between our legs. Some of the pelvic diaphragm muscles are also important in controlling the elimination of waste from our body through the rectum." Het lijkt me dat dit beentje een aantal heel belangrijke functies heeft ... maar ik zou zeggen als je ervan overtuigd bent dat het geen functie heeft laat het verwijderen en vertel ons daarna of je problemen hebt met bepaalde dingen ... . functies van de appendix : De appendix is belangrijk voor ons immuunsysteem en zonder dit orgaan net zoals de amandelen trouwens ben je vatbaarder voor bepaalde ziekten of kunnen er andere problemen opduiken. zie ook dit artikel van answersingenesis hierover : http://www.answersingenesis.org/crea...1/appendix.asp |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5015 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5016 | ||
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5017 |
|
![]() En ook rond deze link, is een knoert van een evolutionistische bocht genomen:
http://wiki.aardrock.com/De_eenheid_...ening_.5B22.5D Wat nu, beste Darwin-adepten ? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5018 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
"De bewijzen voor de geleidelijke evolutie van levende wezens zijn onbetwistbaar. De meerderheid van de gaten in de fossielencollecties, de zogenaamde missing links, zijn vandaag opgevuld en ons begrip van de moleculaire processen die evolutie mogelijk maken, is sterk verbeterd. Bovendien mag je niet uit het oog verliezen dat de evolutie van het aardse leven niet bepaald snel gaat: het proces is al 3,5 miljard jaar aan de gang.” Je bent dus akkoord met deze quote uit de 'goeie' link? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5019 | ||
|
![]() Dit hier lijkt me eigenaardig:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5020 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |