![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alle gekheid op een stokje: het naar rechts afslaan door het rode licht brengt alleen maar zwakke weggebruikers in gevaar als je dit tegen hoge snelheid doet en dat doen de overgrote meerderheid van de fietsers die het rode licht negeren natuurlijk niet (aangezien ze zichzelf dan ook in gevaar brengen). Dat is ook de reden waarom het in verschillende landen gewoon is toegestaan zonder dat dit voor problemen zorgt. En zeker wanneer het zoals in dit geval gaat over een van de rijbaan gescheiden fietspad, is het beboeten totaal van de pot gerukt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
om de media te halen heeft men dan het veiligste kruispunt van Antwerpen om rechtsaf te slaan met de fiets uitgezocht, en daar alle fietsers van de baan geplukt en (zwaar!) beboet ... et voil�*, (prime-time nieuws) media aandacht (gratis) verzekerd ... onderzoek naar besluitvorming, opportuniteit en opdracht van deze 'show' zou wel op zijn plaats zijn ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik ga heel regelmatig in mijn vrije tijd met de fiets rijden gedurende een paar uur, maar ik stop voor het rood. Als bestuurder van een wagen weet ik hoe belangrijk dat is. Doorrijden mbv B22/B23 is trouwens op weinig plaatsen aangegeven zover ik weet in mijn streek. Is het echt zo moeilijk om even te stoppen? EDIT: nu pas je vorige post gelezen. In dat geval zou een bord B22 nuttig zijn en zie ik idd geen reden omdat niet te plaatsen, temeer omdat het verhoogd is. Laatst gewijzigd door Athelas : 13 januari 2014 om 14:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(met die nieuwe Google maps krijg ik zelfs geen directe link geregeld grrrr) Off klik gewoon op het prentje streetview via https://www.google.be/search?q=Carno...KoPpywP53YKABA en dan nog een klik naar voor in streetview. Dus volgens de oude foto´s van Google streetview (april 2009), was het kp idd vroeger anders ingericht: de fietsers konden daar tesamen met de voertuigen (beide op de rijbaan) rechts afslaan ze hadden enkel een omgekeerde driehoek (B1) en dus voorrangsplichtig zonder verkeerslicht. Dat afslaand kort stukje rijbaan liep quasi door de tip van een driehoekig pleintje. Waarom men het kp veranderd heeft ? Zal Wegen en Verkeer Vlaanderen wel weten zeker ? Mss voor de vlotheid van het dan links afslaand verkeer uit de andere richting te verbeteren ? Mss voor de algemene veiligheid van iedereen te verbeteren ? Lijkt me daar een zeer druk kp met overstekende voetgangers en 2 of meer OV-haltes in de direkte omgeving. Ik heb de indruk dat het vooral om de voetgangersveiligheid gaat want het zebrapad van de Carnotstraat om de Kerkstraat over te steken loopt dood op dat afslaand stuk. De Carnotstraat heeft daar een breed voetpad met dat plein. Door die afslaande weg te schrappen is het pleintje serieus groter, de voetgangers (af-op stappende van het OV) krijgen meer ruimte en veiligheid.
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 13 januari 2014 om 15:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Als er verhoudingsgewijs niet, of minstens te weinig gecontroleerd wordt, zijn er geen boetes. Of gaat dat uw petje ook nog te boven ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Schepen
|
![]() Ik geef helemaal niks toe, ik stel gewoon objectief vast. Dat u daarmee op uw lange tenen getrapt bent, is uw probleem. Niet het mijne.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk niets, maar ja: toen de voorrang van de voetgangers aan het zebrapad werd ingevoerd, waren er zelfs mensen die geloofden dat die voorrang ook gold bij rood licht...
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Je vergeet er namelijk bij te vertellen dat de wegcode zulks nadrukkelijk verbiedt van zodra het kruisen niet meer mogelijk is: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik heb gisteren ook enkele pogingen ondernomen, ... tevergeefs. Die man is selectief blind. Als hij de zon niet wenst te zien, dan zal hij ontkennen dat ze bestaat.
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk, lohabra, dit is bericht waarop ik reageerde. U hebt ogenschijnlijk de gang van de discussie niet goed gevolgd:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
Als dat inderdaad niet meer mag kunnen we nog altijd de hoek afsteken op het trottoir ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |