Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 20 september 2006, 08:45   #61
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA'er Bekijk bericht
Indien het uw bedoeling was, het hoge intellectuele niveau van de gemiddelde VB-sympathisant te illustreren, lijkt uw bovenstaande poging me toch een ietsje minder geslaagd..

Als ik het goed begrijp, is "Duitse generaal" in uw ogen een synoniem van "vuile moordenaar"? Tja, sta me toe daar zelf toch iets genuanceerder over te denken, hoor..
ipv op de man te spelen zou ik van jou misschien een antwoord kunnen krijgen op de meertalige affiches?
jan hyoens is offline  
Oud 20 september 2006, 09:52   #62
N-VA'er
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Ik vrees niet dat het VB ooit voor taalfaciliteiten zal pleiten, maar ik er zal niet van verschieten als er ooit een bwana kitoko op de lijst zou komen. (Voorzover dat nog niet het geval is.)
Zeer subtiel, hoor. Ik vermoed dat u dit bedoelt als een koosnaampje voor onze gekleurde medemens? Probleem is natuurlijk wel, dat "bwana kitoko" (of "mooie blanke meneer") de bijnaam was waaronder wijlen koning Boudewijn bekend stond bij de (toen nog) Congolose bevolking. U wil toch niet beweren, dat er vooralsnog geen enkele blanke kandidaat op de talrijke gemeentelijke VB-lijsten zou prijken?

(Gordon Sumner)
N-VA'er is offline  
Oud 20 september 2006, 10:00   #63
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeer subtiel, hoor. Ik vermoed dat u dit bedoelt als een koosnaampje voor onze gekleurde medemens? Probleem is natuurlijk wel, dat "bwana kitoko" (of "mooie blanke meneer") de bijnaam was waaronder wijlen koning Boudewijn bekend stond bij de (toen nog) Congolose bevolking.
Het woord bestaat zelfs niet in het Swahili. Het is een (Belgische) verbastering van een ironisch bedoeld koosnaampje (een vorm van stil protest vanwege de Congolezen), namelijk iets als "schone (domme) jongeling".

Maar goed, ik denk dat mijn boodschap nu wel duidelijk is.
Volksstormer is offline  
Oud 20 september 2006, 10:13   #64
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
ipv op de man te spelen zou ik van jou misschien een antwoord kunnen krijgen op de meertalige affiches?
't zou misschien al helpen indien N-VAers niet direct van "hoogheidswaanzin" zouden worden beschuldigd.

soit.. Algemeen gesproken: ik vind het jammers steeds weer vast te stellen dat er VBers zijn (en ik wil hier niemand viseren) wiens enige "politieke ambitie" erin lijkt te bestaan om op de kap te zitten van N-VAers.. laat me toe te zeggen dat dit een alles behalve constructieve houding is. Ook aan de zijde van N-VA ga je dergelijke mensen vinden, maar persoonlijk vind ik het minder uitgesproken, dat is natuurlijk maar een indruk. Alleszins hebben er hier op het forum al N-VAers expliciet gesteld (afijn, blijkbaar zijn het N-VAers.. zolang hang ik hier ook nog niet rond) dat zij zich wil onthouden van het steeds op de kap van VB'ers te zitten om op de kap van VBers te zitten.. (in ieder geval, zo heb ik het toch begrepen).

Divide et impera... en intussen lachen Hans en Co in zijn vuistje.. hoewel.. gewoon openlijk.. zucht.

Ik heb ook mijn persoonlijke mening over het VB en het is geen partij waar ik mij voldoende thuis zou kunnen voelen.. Dat neemt evenwel niet weg dat ik al met VBers zelf interessante discussies heb gevoerd, zonder dat het verglijdt in persoonlijke aanvallen.

Met wederzijds respect voor de persoon geraak je al een heel eind, ongeacht je 'kleur' - overigens.. ik ben al niet het type om slaafs een vlag te volgen - Ik mag zelfs stellen dat ik ook bij VBers al enige sympathie voor mijn persoon heb mogen ontwaren. Ik ben allicht niet radicaal genoeg, maar ik ben dan ook eerder het pragmatische type.

Afijn.. Jullie doen maar... maar het is niet geheel onjuist wat hoger werd geschreven... De koers die het VB heeft gevaren is er geen die toelaat makkelijk een coalitie te vormen (ik spreek dan vooral over het federale niveau). De enige optie is dan om de meerderheid te behalen. Het is zeer de vraag of dit mogelijk is.. (welke Vlaams Blokker was het nu weer die van mening was dat de partij nooit in coalitie mocht gaan? dillen?)

Of het steven moet worden gewend... de partij hervormd, waardoor coalitievorming mogelijk wordt, ik heb de indruk (maar het is maar een indruk) dat ondertussen de wil bij partijleden is gegroeid om dit wel te doen.. maar dit kan enkel maar indien men bereid is water in de wijn te doen.. hetgeen dan weer moeilijk ligt voor een deel van de achterban, want die is een stoere, harde houding gewoon..

tja.. moeilijke positie voor het VB:
(i) ofwel de harde houding aanhouden, geen compromissen, geen pragmatisme en dan idd het reëel risico lopen dat men zoals Duitsland (of voor mijn part Napoleon - die leek ook onoverwinnelijk.. maar soit, ik ben geen historicus) voor de meet struikelt... waarmee je uiteindelijk niets positiefs bereikt.. Niets concreet gerealiseerd krijgt..
(ii) ofwel bereid zijn tot coalitievorming en derhalve water in de wijn te doen.. met het risico een deel van de achterban te verliezen, want dan is de partij toch als 'al de rest'...

Zo zie ik de zaken... maar goed, aangezien ik geen 'autoriteit' ben, heeft zo'n visie natuurlijk weinig waarde..

Laatst gewijzigd door vulpes : 20 september 2006 om 10:15.
vulpes is offline  
Oud 20 september 2006, 10:24   #65
N-VA'er
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ik ga vooreerst graag in op uw uitnodiging tot reactie op uw stellingname aan het begin van deze thread.

Het verspreiden van meertalige verkiezingspropaganda kan m.i. bezwaarlijk worden gelijkgesteld met het toekennen van taalfaciliteiten ( = het toestaan dat inwoners zich tot hun bestuurlijke overheid kunnen richten in een andere dan de officieel erkende bestuurstaal).

Het lijkt me bovendien wat voorbarig om uit de gedragingen van zegge en schrijve één (van de naar schatting enkele duizenden) CD&V-kandidaten voor de komende gemeenteraadsverkiezingen een algemene beleidslijn of “dagdagelijkse praktijk” voor de hele partij te willen afleiden. Tot nader order hecht ik persoonlijk toch nog steeds wat meer belang aan de mening van Yves Leterme dan aan die van Mulongo Dimoneken-Vaneste, kandidaat nr. 37 op de Gentse CD&V-verkiezingslijst.

Het is absoluut uw goed recht te twijfelen aan het “Vlaams allooi” van de N-VA. Alleen zou het leuk zijn indien u dit ook zou kunnen staven a.d.h. van een aantal concrete en relevante argumenten, eerder dan louter op basis van de gedragingen van een illustere onbekende, die niet eens tot de N-VA behoort.

De multiculturele maatschappij is overigens geen “visie”, maar een realiteit. Alleen wensen sommigen dat blijkbaar nog steeds niet onder ogen te zien. Niemand beweert dat het samenleven van mensen met een verschillende etnische achtergrond, moedertaal of geloofsovertuiging in Vlaanderen (zoals elders) niet aan de basis zou liggen van een aantal reële en ernstige maatschappelijke problemen. Maar om die te kunnen aanpakken, moet men natuurlijk wel eerst bereid zijn om de realiteit onder ogen te zien.

Verder ben ik, net als u, een absoluut voorstander van een hoffelijke, inhoudelijke en beargumenteerde gedachtenwisseling (ook met mensen wiens mening ik in het geheel niet deel). Niets terzake doende persoonlijke aanvallen zijn inderdaad slechts zinloos tijdverlies. Maar de wil moet van twee kanten komen, natuurlijk. (Het valt moeilijk om op de inhoudsloze postings van bepaalde forumdeelnemers steeds een zinvolle repliek te verzinnen..)

(Gordon Sumner)
N-VA'er is offline  
Oud 20 september 2006, 11:12   #66
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ga vooreerst graag in op uw uitnodiging tot reactie op uw stellingname aan het begin van deze thread.

Het verspreiden van meertalige verkiezingspropaganda kan m.i. bezwaarlijk worden gelijkgesteld met het toekennen van taalfaciliteiten ( = het toestaan dat inwoners zich tot hun bestuurlijke overheid kunnen richten in een andere dan de officieel erkende bestuurstaal).

Het lijkt me bovendien wat voorbarig om uit de gedragingen van zegge en schrijve één (van de naar schatting enkele duizenden) CD&V-kandidaten voor de komende gemeenteraadsverkiezingen een algemene beleidslijn of “dagdagelijkse praktijk” voor de hele partij te willen afleiden. Tot nader order hecht ik persoonlijk toch nog steeds wat meer belang aan de mening van Yves Leterme dan aan die van Mulongo Dimoneken-Vaneste, kandidaat nr. 37 op de Gentse CD&V-verkiezingslijst.

Het is absoluut uw goed recht te twijfelen aan het “Vlaams allooi” van de N-VA. Alleen zou het leuk zijn indien u dit ook zou kunnen staven a.d.h. van een aantal concrete en relevante argumenten, eerder dan louter op basis van de gedragingen van een illustere onbekende, die niet eens tot de N-VA behoort.

De multiculturele maatschappij is overigens geen “visie”, maar een realiteit. Alleen wensen sommigen dat blijkbaar nog steeds niet onder ogen te zien. Niemand beweert dat het samenleven van mensen met een verschillende etnische achtergrond, moedertaal of geloofsovertuiging in Vlaanderen (zoals elders) niet aan de basis zou liggen van een aantal reële en ernstige maatschappelijke problemen. Maar om die te kunnen aanpakken, moet men natuurlijk wel eerst bereid zijn om de realiteit onder ogen te zien.

Verder ben ik, net als u, een absoluut voorstander van een hoffelijke, inhoudelijke en beargumenteerde gedachtenwisseling (ook met mensen wiens mening ik in het geheel niet deel). Niets terzake doende persoonlijke aanvallen zijn inderdaad slechts zinloos tijdverlies. Maar de wil moet van twee kanten komen, natuurlijk. (Het valt moeilijk om op de inhoudsloze postings van bepaalde forumdeelnemers steeds een zinvolle repliek te verzinnen..)

En toch blijft de stelling overeind dat mensen in drie talen aanspreken in Vlaanderen wijst op onaangepastheid van grote delen van de bevolking.
Er mankeren alleen nog wettelijk vastgelegde faciliteiten aan.
Oud 20 september 2006, 11:35   #67
N-VA'er
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
En toch blijft de stelling overeind dat mensen in drie talen aanspreken in Vlaanderen wijst op onaangepastheid van grote delen van de bevolking.
Er mankeren alleen nog wettelijk vastgelegde faciliteiten aan.
Wel, het wijst er alleszins op dat een aantal inwoners van Vlaanderen de bestuurlijke en maatschappelijke voertaal (het Nederlands, dus) niet of onvoldoende machtig zijn. (Ik ben er anderzijds niet van overtuigd dat het, zoals u stelt, werkelijk om grote delen van de bevolking zou gaan.)
Die Nederlands-onkundigheid van een deel van de Vlaamse bevolking is hoedanook een reëel probleem, daar ben ik het volmondig met u eens. Het bemoeilijkt zonder twijfel de maatschappelijke integratie van de betrokkenen, hun kansen op een goede opleiding en hun toegang tot de arbeidsmarkt.

Als die onkundigheid het gevolg is van een manifeste onwil om onze taal te leren, ben ik er voorstander van dat de gemeentelijke en Vlaamse overheid daar - binnen de grenzen van hetgeen wettelijk mogelijk is - bepaalde sancties aan verbindt. De Vlaamse wooncode, die de bereidheid om het Nederlands te leren oplegt aan alle potentiële huurders of kopers van een sociale woning, lijkt me daar een goed voorbeeld van. N.a.v. het N-VA-congres van voorbije zondag in Aalst, kondigde Bart De Wever een voorstel van decreet aan, om de inspectie van Franstalige scholen in de Vlaamse rand in handen van de Vlaamse Gemeenschap te leggen. Ook dat lijkt me een goede maatregel.

Anderzijds is het uiteraard ook zo, dat het niet beheersen van het Nederlands niet steeds het gevolg is van onwil. Het kan ook gaan om mensen die zich pas in Vlaanderen zijn komen vestigen, of om mensen die, omwille van hun familiale of sociale persoonlijke context, moeilijk toegang verkrijgen tot taalonderwijs (of tot onderwijs in het algemeen). Daar lijken (al dan niet met zachte dwang opgelegde) taal - en inburgeringscursussen mij meer op hun plaats.

Het invoeren van bijkomende faciliteiten in Vlaanderen is uiteraard geheel uit den boze.

(Gordon Sumner)
N-VA'er is offline  
Oud 20 september 2006, 11:36   #68
jan hyoens

Standaard

Citaat:

Het verspreiden van meertalige verkiezingspropaganda in is maar één facet van de toenemende aanvallen op de bestuurlijke ééntaligheid van Vlaanderen. Tot waar gaat uw verdraagzaamheid? Meertalige reclame, meertalige overheidsmededelingen,... Ik had toch graag een officïele reactie gekregen van Gentse kandidaten op deze handelswijze en tot waar hun tolerantie reikt. Met het feit dat ze samen met radicale moslims en grijze wolven op de lijst staan blijkt hun ook niet te storen.

Citaat:

Dat is uw goed recht, alhoewel u hier wel zeer naïef overkomt door iemand te geloven die de BHV-zaak ging oplossen in 5 minuten.

Citaat:

Vermits u nog nieuw bent op dit forum kan u natuurlijk nog niet weten dat hier ettelijke topics bestaan over het bedenkelijk gedrag van de nva (oa van Marc Grammens en Marc Platel ).

Citaat:

De multiculturele maatschappij is een utopie en voor sommigen hier zelfs een dogma. Ik geloof niet in een multiculturele maatschappij en ik schaam mij daarniet voor. Ook hierover bestaat er een massa literatuur over.

Citaat:
Wie zonder zonde is werpe de eerste steen.
jan hyoens is offline  
Oud 20 september 2006, 11:58   #69
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
De multiculturele maatschappij is overigens geen “visie”, maar een realiteit
drugsgebruik is ook realiteit...
ilfalco is offline  
Oud 20 september 2006, 12:02   #70
N-VA'er
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
drugsgebruik is ook realiteit...
Uiteraard is drugsgebruik ook een realiteit. Dat willen erkennen, is toch niet hetzelfde als het goedpraten?

(Gordon Sumner)
N-VA'er is offline  
Oud 20 september 2006, 12:39   #71
N-VA'er
Partijlid

Standaard

Citaat:
Het verspreiden van meertalige verkiezingspropaganda in is maar één facet van de toenemende aanvallen op de bestuurlijke ééntaligheid van Vlaanderen. Tot waar gaat uw verdraagzaamheid? Meertalige reclame, meertalige overheidsmededelingen,... Ik had toch graag een officïele reactie gekregen van Gentse kandidaten op deze handelswijze en tot waar hun tolerantie reikt. Met het feit dat ze samen met radicale moslims en grijze wolven op de lijst staan blijkt hun ook niet te storen.
Meertalige reclame kan m.i. geen aanval vormen op de bestuurlijke eentaligheid van Vlaanderen. Publiciteit is doorgaans immers geen vorm van overheidscommunicatie. In België is de vrijheid van het taalgebruik in de privé-sfeer bovendien grondwettelijk gegarandeerd, zodat ik niet inzie hoe de N-VA daarvoor verantwoordelijk zou zijn (of daar ook maar iets zou kunnen tegen ondernemen).

Meertalige overheidsmededelingen heb ik anderzijds zelf nog maar zelden gezien. (Ik kan me eigenlijk gewoon geen enkel voorbeeld voor de geest halen, eerlijk gezegd.) Ook in dit verband zie ik overigens niet, wat de N-VA te verwijten zou vallen (tenzij u concrete voorbeelden zou hebben van meertalige mededelingen van de Vlaamse regering, of van een gemeente – of stadsbestuur, waar de N-VA deel uitmaakt van de meerderheid).

Wat die radicale moslims en grijze wolven betreft: daar ben ik niet van op de hoogte. Als inwoner van het Pajottenland ben ik uiteraard iets minder bekend met de Gentse (politieke) situatie. Ik zou het alleszins onaanvaardbaar vinden, indien moslim- (of andere) extremisten op een CD&V-N-VA-kartellijst zouden prijken.

Citaat:
Dat is uw goed recht, alhoewel u hier wel zeer naïef overkomt door iemand te geloven die de BHV-zaak ging oplossen in 5 minuten.

Wat BHV betreft: ik zal zeker niet ontkennen dat zowel Leterme als Bourgeois (maar ook heel wat anderen) in volle verkiezingsstrijd bepaalde verklaringen hebben afgelegd die achteraf voorbarig of irrealistisch zijn gebleken. Ik heb in dit verband evenwel een persoonlijke afweging gemaakt en ben tot de conclusie gekomen dat de schuld van het BHV-débacle in de eerste plaats bij SPA en VLD te zoeken valt. Die beide partijen hebben nagelaten hun gegeven woord t.a.v. CD&V en N-VA te honoreren, doordat ze er zijn voor teruggedeinsd het Vlaamse splitsingsvoorstel in de Kamer daadwerkelijk ter stemming voor te leggen. De N-VA heeft anderzijds in dit dossier de grote verdienste gehad, om de splitsing te laten inschrijven in het Vlaamse regeerakkoord, terwijl dit overduidelijk een federale materie was. (Wat heeft het VB eigenlijk al concreet voor elkaar gekregen, dat de splitsing van BHCV dichterbij heeft gebracht?)

Citaat:
Vermits u nog nieuw bent op dit forum kan u natuurlijk nog niet weten dat hier ettelijke topics bestaan over het bedenkelijk gedrag van de nva (oa van Marc Grammens en Marc Platel

Het was me ook als nieuwkomer op dit forum helemaal niet onbekend dat de “nobele” kunst van het N-VA-bashen op dit en andere fora door VB-aanhangers met verve en enthousiasme wordt beoefend. Da’s de strategie de het VB heeft gekozen en da’s het prerogatief van die partij en haar aanhangers, natuurlijk. Maar sta me toe om die dagelijkse stroom van verwijten over Vlaams verraad aan het adres van de N-VA toch met een korreltje zout te nemen. De N-VA beoefent, in tegenstelling tot het VB, inderdaad een pragmatische vorm van realpolitik. In dat kader moeten af en toe toegevingen gedaan worden, da’s juist. Maar zolang als de verwezenlijkingen blijven opwegen tegen de toegevingen, zal ik de partij mijn steun niet ontzeggen. U mag dat naïef noemen, ik noem dat op een pragmatische wijze gestaag verder werken aan de uitbouw van een onafhankelijk Vlaanderen. Om het met de woorden van BDW te zeggen: “Van verraad tot verraad, op weg naar een Vlaamse staat”. (Nogmaals: wat heeft het VB op die pakweg 25 jaar eigenlijk al concreet verwezenlijkt in dit verband?)

Citaat:
De multiculturele maatschappij is een utopie en voor sommigen hier zelfs een dogma. Ik geloof niet in een multiculturele maatschappij en ik schaam mij daarniet voor. Ook hierover bestaat er een massa literatuur over.
De multiculturele maatschappij is m.i. noch een utopie, noch een dogma. Het is gewoon een realiteit, of men daar nu in “gelooft” of niet. De kop in het zand steken zal de wrijvingen tussen de diverse bevolkingsgroepen binnen de Vlaamse samenleving heus niet vanzelf doen verdwijnen, hoor.

Citaat:
Wie zonder zonde is werpe de eerste steen.
Wie zonder zonde, is werpe de eerste steen, helemaal juist. Ik wil best erkennen dat ik in dit verband ook niet boven elk verwijt verheven ben, hoor. Ik probeer er alleen geen “huisstijl” van te maken..

(Gordon Sumner)
N-VA'er is offline  
Oud 20 september 2006, 15:27   #72
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Meertalige reclame kan m.i. geen aanval vormen op de bestuurlijke eentaligheid van Vlaanderen. Publiciteit is doorgaans immers geen vorm van overheidscommunicatie. In België is de vrijheid van het taalgebruik in de privé-sfeer bovendien grondwettelijk gegarandeerd, zodat ik niet inzie hoe de N-VA daarvoor verantwoordelijk zou zijn (of daar ook maar iets zou kunnen tegen ondernemen).
Ik zou het toch niet zo licht opnemen. Het argument van meetalige reclame (dat inderdaad wettelijk is, maar daarom niet persé correct) wordt vaak gebruikt om de meertalige overheidscommunicatie te eisen. Als Vlaams-nationalisten zouden we dus zeer op onze hoede moeten zijn voor zo'n duidelijke tekenen van non-respect tov onze taal! Of wat vindt u van de acties van het TAK of Voorpost tegen anderstalige reclame?

Citaat:
Meertalige overheidsmededelingen heb ik anderzijds zelf nog maar zelden gezien. (Ik kan me eigenlijk gewoon geen enkel voorbeeld voor de geest halen, eerlijk gezegd.) Ook in dit verband zie ik overigens niet, wat de N-VA te verwijten zou vallen (tenzij u concrete voorbeelden zou hebben van meertalige mededelingen van de Vlaamse regering, of van een gemeente – of stadsbestuur, waar de N-VA deel uitmaakt van de meerderheid).
Dat u als platteland-inwoner nog niet in aanraking ben gekomen met meertalige overheidsmededelingen is een geluk. Ik kan u tientallen meertalige of ééntalige (niet-Nederlandse) mededelingen opsturen die rechtstreeks of onrechtstreeks (via door de overheden gesubsidieerde vzw's) werden verstuurd.

Citaat:
Wat die radicale moslims en grijze wolven betreft: daar ben ik niet van op de hoogte. Als inwoner van het Pajottenland ben ik uiteraard iets minder bekend met de Gentse (politieke) situatie. Ik zou het alleszins onaanvaardbaar vinden, indien moslim- (of andere) extremisten op een CD&V-N-VA-kartellijst zouden prijken.
http://www.vlaamsbelang.org/index.php?p=0&id=2293

Citaat:
Wat BHV betreft: ik zal zeker niet ontkennen dat zowel Leterme als Bourgeois (maar ook heel wat anderen) in volle verkiezingsstrijd bepaalde verklaringen hebben afgelegd die achteraf voorbarig of irrealistisch zijn gebleken. Ik heb in dit verband evenwel een persoonlijke afweging gemaakt en ben tot de conclusie gekomen dat de schuld van het BHV-débacle in de eerste plaats bij SPA en VLD te zoeken valt. Die beide partijen hebben nagelaten hun gegeven woord t.a.v. CD&V en N-VA te honoreren, doordat ze er zijn voor teruggedeinsd het Vlaamse splitsingsvoorstel in de Kamer daadwerkelijk ter stemming voor te leggen. De N-VA heeft anderzijds in dit dossier de grote verdienste gehad, om de splitsing te laten inschrijven in het Vlaamse regeerakkoord, terwijl dit overduidelijk een federale materie was. (Wat heeft het VB eigenlijk al concreet voor elkaar gekregen, dat de splitsing van BHCV dichterbij heeft gebracht?)

Ik zal hier wegens tijdsgebrek (en de talrijke topics die hier al over bestaan) niet verder op ingaan maar de uitspraak van Bourgeois " ik heb deze belofte gedaan omdat mijn achterban dit verwachtte" spreekt boekdelen.

Citaat:
Het was me ook als nieuwkomer op dit forum helemaal niet onbekend dat de “nobele” kunst van het N-VA-bashen op dit en andere fora door VB-aanhangers met verve en enthousiasme wordt beoefend. Da’s de strategie de het VB heeft gekozen en da’s het prerogatief van die partij en haar aanhangers, natuurlijk. Maar sta me toe om die dagelijkse stroom van verwijten over Vlaams verraad aan het adres van de N-VA toch met een korreltje zout te nemen. De N-VA beoefent, in tegenstelling tot het VB, inderdaad een pragmatische vorm van realpolitik. In dat kader moeten af en toe toegevingen gedaan worden, da’s juist. Maar zolang als de verwezenlijkingen blijven opwegen tegen de toegevingen, zal ik de partij mijn steun niet ontzeggen. U mag dat naïef noemen, ik noem dat op een pragmatische wijze gestaag verder werken aan de uitbouw van een onafhankelijk Vlaanderen. Om het met de woorden van BDW te zeggen: “Van verraad tot verraad, op weg naar een Vlaamse staat”. (Nogmaals: wat heeft het VB op die pakweg 25 jaar eigenlijk al concreet verwezenlijkt in dit verband?)
Dat u op feiten berustende kritiek afdoet als nva-bashen is toch een beetje te gemakkelijk. Natuurlijk doet het zwijgen van Bourgeois over bepaalde cruciale punten ons als consequente Vlaams-nationalisten het ergste vermoeden, Het VU-debacle in het achterhoofd.
Van verraad tot verraad, op weg naar de Vlaamse staat? Verraad hebben we al, maar de Vlaamse staat is nog ver weg.
Verder wil ik er toch op wijzen dat het Vlaams Belang tot nu toe veel meer heeft verwezenlijkt zonder minister dan de nva met.

Citaat:
De multiculturele maatschappij is m.i. noch een utopie, noch een dogma. Het is gewoon een realiteit, of men daar nu in “gelooft” of niet. De kop in het zand steken zal de wrijvingen tussen de diverse bevolkingsgroepen binnen de Vlaamse samenleving heus niet vanzelf doen verdwijnen, hoor.
Dit getuigt toch van slechte wil. Het VB heeft juist als enige het vreemdelingenprobleem aangekaart. Hadden de beleidsvoerder toen naar het VB geluisterd zaten we nu niet met die "wrijvingen"! We zullen hier later (na de verkiezingen) uitgebreid op terugkomen.

Citaat:
Wie zonder zonde, is werpe de eerste steen, helemaal juist. Ik wil best erkennen dat ik in dit verband ook niet boven elk verwijt verheven ben, hoor. Ik probeer er alleen geen “huisstijl” van te maken..
U bent anders goed bezig, maar op een eloquente manier dat moet ik toegeven.

Laatst gewijzigd door jan hyoens : 20 september 2006 om 15:30.
jan hyoens is offline  
Oud 20 september 2006, 16:32   #73
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulpes Bekijk bericht
Ik kan Jong N-VAer wel volgen in zoverre het gaat om integratie en het leren van de taal.. In de Franse les werd er ook wel Nederlands gesproken met het oog op het aanleren van de Franse taal.

Op zich heb ik er dus ook geen probleem mee dat meertalige folders zouden worden verspreid waarin mensen worden uitgenodigd om Nederlands te leren. Hoe ga je het anders concreet aanpakken?
Gelukkig heeft u de bedoeling wel begrepen
Oud 20 september 2006, 16:34   #74
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
al nieuws?
Mailtje is sinds vanmiddag onderweg
Oud 20 september 2006, 17:40   #75
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Mailtje is sinds vanmiddag onderweg
hopelijk krijgen we nog voor de verkiezingen een antwoord.
jan hyoens is offline  
Oud 20 september 2006, 18:28   #76
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
hopelijk krijgen we nog voor de verkiezingen een antwoord.
Ik heb er toch al op mijn ééntje voor gezorgd om enkele mensen van het idee af te brengen op SP.A-Spirit of Groen! te stemmen
Oud 20 september 2006, 19:23   #77
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Ik heb al een mail ontvangen:

Citaat:
Beste,

ik pluis dit uit, want dit kan inderdaad niet door de beugel.
Hou me zeker op de hoogte van alles en nog wat die ons moet aanbelangen.
Alvast bedankt en groeten,

David De Baere
Voorzitter N-VA Gent
Jong N-VA'er is offline  
Oud 20 september 2006, 23:01   #78
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Geen antwoord?
Jong N-VA'er is offline  
Oud 21 september 2006, 12:08   #79
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Tevreden nu?
Oud 21 september 2006, 12:42   #80
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Tevreden nu?
gedeeltelijk. Ik verwacht minsten een openbaar teken van afkeur (bv op hun webstek). Een privé-mailtje om te zeggen dat het erg is en daarmee de kous af is, is nogal zwakjes.
jan hyoens is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be