Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juni 2011, 00:24   #1021
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Je doet maar

maar het is haatspraak
als dat jou mening is....so be it.

Ik haat Brusselse spruiten....en waalse nog meer.
Eigen spruiten uit den hof eerst!!!

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2011, 00:29   #1022
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Als we al kunnen beginnen met het probleem niet te minimaliseren, dan zou er inderdaad een mogelijkheid tot serene discussie zijn. Het probleem beperkt zich al lang niet meer tot bepaalde wijken in grootsteden als Brussel en Antwerpen alleen. Dan komt er inderdaad een dag dat mensen hun twijfels beginnen krijgen over een multiculturele wereld, dan komen ze op een punt dat er er genoeg van hebben en hun ongenoegen beginnen te uiten.
Maar feitelijk mogen en kunnen ze dat niet want dan begint men onmiddelijk met woorden als onverdraagzaamheid en racisme te goochelen.
En zo blijven we in een cirkeltje ronddraaien en geraken we er niet uit.

Alboreto, ik wil niks liever dan hier op dit forum een serene discussie aangaan. Maar als je verwijten krijgt in termen van speknek,racist of neo-nazi omdat je nog maar durft opperen dat je niks moet weten van de Islam en de fanatiekelingen die leven volgens de wetten van de Koran.....dan hoeft het voor mij niet meer. Maar dan vraag ik mij wel af hoe we als "vreemdelingen voor elkaar" dichter naar elkaar kunnen toegroeien,de dialoog aangaan of laat staan dat we samen kunnen leven. Men heeft altijd de mond vol over integratie.....maar soms heb ik het gevoel dat ik degene ben die moet integreren, mij aanpassen of ophoepelen. En ik sta niet alleen met dat gevoel. Tja, dan mag het je niet verwonderen dat vroeg of laat de bom gaat barsten , en dat mensen meer en meer een afkeer krijgen van vreemdelingen.Respect hebben en tonen? Ja! ......Maar het moet dan wel van 2 kanten komen.
Zo is dat.

Het erge van de hele zaak is dan nog dat hetgeen waarop u en ik ons vandaag baseren om onze mening te vormen, slechts het topje van de ijsberg is.

De grootste problemen of veranderingen door hen worden doodgezwegen, "omdat wij er waarschijnlijk toch geen probleem mee hebben" of omdat het "niet informatief is".

Denk aan de kleuterschool uit het Limburgse die haar blanke en Moslimkleuters al jaren halalvlees niet eten.
Dierenrechten? Quoi? Niet belangrijk. De kleuters proeven het verschil toch niet.
En gezien enkel de Moslims een specifieke eis rond vlees doordrukten, hebben we ze maar gelijk gegeven..

Een Brusselse subway die volledig halal is, Nederlandse kaas die je niet meer vindt zonder halal-ingrediënten...

Het is niet omdat het stilgehouden wordt, dat het niet gebeurd...
Overschotten halal-vlees die zonder het opschrift halal worden verkocht en die de westerse consument dus mag oppeuzelen, ...
Kortom is halal-slachten de nieuwe standaard aan het worden, van Nieuw-Zeeland tot en met de Scandinavische landen ...

(Zie het topic waarin ik het ook al had over het feit dat de Moslims op deze geslepen wijze onze hele voedingsindustrie overnemen.)

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 23 juni 2011 om 00:30.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2011, 00:31   #1023
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Voila....dat bedoel ik dus
Serene discussie op politics.be ? Tarara, my ass!

"Meisje" "Flauwekul van dat mens" ...

Ik vind dat ze veel opgestoken heeft van haar ban.

Het denigrerend aanspreken is echt waanzinnig afgenomen...
Oud 23 juni 2011, 00:35   #1024
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Laat ons dan verder gaan en de problemen ook niet buiten proportie op te blazen.

Kijk, ik gebruik dat woord niet licht.
Indien bv iemand elke misdaad uit de krant, ook deze gepleegd door autochtonen aangrijpt om racistische propaganda te spuien, en dit op een onbeschofte en kinderachtige manier, dan vindt ik die persoon een racist plein sang.
En indien die persoon de vrijheid tot meningsuiting promoot, dan maak ik daar ook dankbaar gebruik van.

Het moet inderdaad van twee kanten komen.
Zij moeten zich aanpassen aan ons en wij moeten ons aan hen aanpassen.
We gaan nu eenmaal naar een multiculturele samenleving, dus een andere keuze hebben we niet.

Ik ben voor het streng aanpakken van de misdaad, ongeacht of de misdadiger mohamed of anneke noemt.
Ik weet niet waarvoor ik het meeste moet huilen hier:
- taalfouten
- de inhoud

Is het daarom overigens dat je die mening bent toegedaan: je denkt dat we geen keuze hebben?
Ik hoop dat je in het dagelijks leven een andere instelling hebt dan maar al te snel denken dat we geen keuze hebben.

Een mens heeft immers overigens altijd minstens twee keuzes.

Citaat:
Ik ben voor het streng aanpakken van misbruiken in de sociale zekerheid, voor mij moet iedereen werken voor zijn kost, laat de werklozen desnoods de straat vegen een paar uur per week. Zo niet -> geen geld.
Ook hier ongeacht of de profiteur Czcibor of jef noemt.

Ik ben voor meer blauw op straat om ook de kleine criminaliteit aan te pakken die nu straffeloos gebeurd. Schrijf iedereen maar op de bon, ongeacht of het Jezus of Ann-Marie Vandebollewinkel is die sluikstort.

Daar ben ik het wel mee eens.
Oud 23 juni 2011, 00:36   #1025
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wat is het nu? is wisord/Jurgen of is het vrijwel zeker?
Waarop baseer jij je? Ik hoop dat jij wel bewijzen hebt voor je beschuldigingen.

Je schreef in een andere post
Ten eerste is het willen wegcensureren van meningen, hoe abject die in de ogen van sommigen ook mogen zijn, n�*ét het antwoord.
en
Wat ik trouwens wel zou doen, maar dat heeft verder enkel zijdelings met deze zaak te maken, is alles wat naar Wisord/Jurgen/etc riekt, preventief te verbannen.
Waarom moet Wisord en alles waar er naar riekt, monddood gemaakt worden?
Is het wegcensureren van meningen nu plots toch het antwoord?
Ken jij nu werkelijk geen andere manier om te discussiëren?
Oud 23 juni 2011, 00:46   #1026
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
als dat jou mening is....so be it.

Ik haat Brusselse spruiten....en waalse nog meer.
Eigen spruiten uit den hof eerst!!!
Mensen zijn geen spruiten
Behalve jouw eigen spruiten
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2011, 00:50   #1027
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Dat is wel makkelijk hè, achter de pc zitten haten omdat je in de gazet weer zo'n krantenartikeltje las van een allochtoon die dit of dat deed, maar als je dan een allochtoon bv. op de bus ziet, niet het lef hebben al die dingen recht in zijn gezicht te zeggen.
/Strike

Sorry maar ik ben logischere redeneringen van u gewoon.

Je gaat er vanuit dat iedereen die aanklaagt dat bepaalde groepen straffeloos misdrijven plegen al ware het hun hoofdtijdverdrijf een volbloed racist is.

Tweede assumptie: die volbloed racist spreekt de eerste de beste allochtoon aan die hij tegenkomt op het gedrag van bv. de Brusselse jongeren.

Rarara: welke assumpties zijn bijzonder bizar. (Tip: meerdere juiste antwoorden mogelijk!)

Citaat:
En Vlaamse criminelen zijn zeker opeens zeldzaam geworden?
Dit soort statements vind ik walgelijk.

De criminaliteit onder vreemdelingen moet onder de mat geveegd worden door erop te wijzen dat Vlamingen ook wel crimineel zijn.

Ten eerste krijgen de rasechte (u weet wel wat ik bedoel, dus niet degene die zelf of wiens ongeïntegreerde overgrootouders net een nieuwe id-card hebben gekregen) Vlamingen een veeg uit de pan.
Ten tweede moeten ze aanvaarden dat een andere bevolkingsgroep de hele boel criminaliseert, omdat er ook onder hun criminelen zijn.

Hallo kroket.

Moeten er werkelijk cijfers bijgehaald worden over de proportie van criminaliteit in Anderlecht, Schaarbeek, Molenbeek, Sint-Joost-ten-Node, Borgerhout, ... en andere zeer vermakelijke buurten waar allochtonen met de plak zwaaien? Cijfers, waarvan u weet dat ze grote onderrapporteringen zijn omdat ik zoals de meeste Vlamingen niet alle registerens opentrek als iemand me even scheef bekijkt en zelfs niet als iemand me bijzonder onheus behandelt ?

Cijfers die zwart-op-wit aantonen dat er bepaalde problemen zijn in allochtone buurten en met allochten in andere buurten? Problemen die wij als criminaliteit of in het beste geval als overlast beschouwen? Problemen die niét of in veel mindere mate voorkomen in buurten waar er minder of geen allochtonen zijn?

Ik heb het al gezegd en ik blijf het niet herhalen:
Al werd hun grote criminaliteit vol-lé-dig verklaart door de lage S.E.S.-status die ze hebben (waarvoor ze overigens maar al te vaak zelf kiezen, die lage "SES-status" op onze maatschappelijke ladder is voor hun voldoende hoog en de reden waarvoor zij naar ons miezerige regenlandje met westerse decadentie afzakken) maar dat terzijde, dan nòg is er geen enkele reden om die door de vingers te zien en onder de mat te schuiven maar moet hij eveneens keihard aangepakt worden, kwestie van hem te verminderen in de toekomst.

Maar helaas ... zelfs de lage S.E.S. in rekening brengen kan de hoge misdaadcijfers onder bepaalde groepen niet verklaren, evenmin kunnen de hogere proportie aan psychische stoornissen die bij hun voorkomen dat, ... de factor cultuur/religie/afkomst/achtergrond (ik denk niet dat die van mekaar onderscheidbaar zijn) moet dus meespelen...

Maar dat is irrelevant. Waanzin moet aangepakt worden, punt.
Als het een bende losgeslagen skinheads, vissers of Vlaamse studenten betrof was het al l�*ng over en uit met het vernielen van de samenleving.
Oud 23 juni 2011, 00:56   #1028
eno2
Banneling

Standaard

't Is hier echt leuk 's nachts

Laatst gewijzigd door eno2 : 23 juni 2011 om 01:03.
Oud 23 juni 2011, 00:57   #1029
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
http://forum.politics.be/showpost.ph...98&postcount=7

Daar is de riool, als je tenminste in staat bent van tussen de regels te lezen..blijkbaar lukt het jullie niet om je van een linkiewinkiecrapuul te distanciëren...intriest..

Walgelijk dat linkiesgekronkel om een haatzaaiend forum liegebeest uit de wind te kunnen zetten
Dat is het probleem van links:
met alle respect, maar als je de discussie-stijl erop gade slaat van sommige linksen moet je al bijna gaan concluderen dat er sprake is van een gebrekkig interpretatie-vermogen en een gebrekkig logisch denken ...

Als het er niét 100% letterlijk staat en als je dingen niet 100% letterlijk nazegt (wat niet kan vanwege auteursrechten), zeg je volgens hun iets anders ... en zo houden ze je voor iedere uitspraak die je doet minstens vijf posts bezig ...

- Linkse persoon: "eerst zei je nog dit (=één zin of aaneenhanging van woorden, uit een post geknipt)"
- Andere: "ja maar dat betekent toch duidelijk d�*tgene wat ik zei"
- Linkse persoon: "neenee, kijk, er stond dit"
- Andere: "ja maar dat betekent toch duidelijk d�*tgene wat ik zei"
- Linkse persoon: "er stond nochtans iets anders"

...
Oud 23 juni 2011, 00:59   #1030
Groentje-18

Standaard

Zie hier, Quad Erat Demonstrandum:

Citaat:
Dat hebben ze hier toch niet expliciet beweerd.
Oud 23 juni 2011, 01:03   #1031
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Dat ze die dan bij de forumleiding aanvragen, zou ik willen zeggen.

Het taalgebruik van "Jurgen" is trouwens identiek aan dat van "Wisord", met dezelfde taalfouten, dezelfde zinswendingen, en dezelfde stijlfouten.
Ja maar, links (enfin, hun trollen. Gelukkig zijn niet alle linksen zo! ) is zo gefocust op de letterlijke inhoud van wat er expliciet staat (en enkel van wat er expliciet staat), dat ze over deze dingen heen kijken.

Dat leidt de aandacht te veel af en dan wordt het te moeilijk om voortdurend half het forum te confronteren met zogenaamde "tegenspraken".
Oud 23 juni 2011, 01:03   #1032
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
't Is hier echt leuk 's nachts
Hoi Eno!

Oud 23 juni 2011, 01:06   #1033
eno2
Banneling

Standaard

@ groentje

't gaat hier over racisme op Politics

maar doe maar op hoor

Laatst gewijzigd door eno2 : 23 juni 2011 om 01:11.
Oud 23 juni 2011, 01:10   #1034
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Uit deze draad:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=156823

haal ik de volgende bijdragen, die wellicht een 'nieuw licht' op de discussie hier kunnen werpen:

http://forum.politics.be/showpost.ph...11&postcount=1

"Het VB verliest haar dotatie niet.
Volgens de Raad van State zet de partij niet aan tot haat, noch tot miskenning van de mensenrechten
..."

en

http://forum.politics.be/showpost.ph...40&postcount=4

"Uit het arrest:

<< Er is geen sprake van democratie zonder pluralisme. Eén van de voornaamste kenmerken van de democratie ligt in de mogelijkheid die zij biedt om de maatschappelijke problemen via een dialoog en zonder gebruik van geweld aan te pakken. De democratie kan derhalve slechts werkzaam zijn door de vrijheid van meningsuiting. Om die reden zijn artikel 19 van de Grondwet en artikel 10 van het Europees Verdrag voor de rechten van de mens niet alleen van toepassing op de "informatie" of de "ideeën" die gunstig worden onthaald en als onverschillig worden beschouwd, maar ook op die welke de Staat of een andere groep van de bevolking schokken, verontrusten of kwetsen. >>
..."

(eigen onderstreping)

Zal "Jurgen" zich nu gedwongen voelen ook de Raad van State aan te klagen?

Edit: méér links:

http://www.tijd.be/nieuws/politiek_-...73234-3137.art

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110621_125

http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...5041317668.htm
Ook al heb ik weinig sympathie voor de partij, dit is een overwinning voor de vrijheid van meningsuiting en de westerse waarden.

Ik heb het nooit moeten hebben van het cordon-sanitaire, zelfs niet op het moment dat ik zelf nog positief stond tegenover de pluriforme culturele samenleving en meende dat haar toekomst nog positiever kon worden.
Oud 23 juni 2011, 04:17   #1035
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Daarvoor zijn dan wel een aantal voorwaarden nodig
Voel jij je aangesproken door wat Alboreto aanhaalt?

Citaat:
Om te beginnen is het niet de bedoeling dat u iedereen die feiten aanhaalt, vaak zelfs gesteund door bronnen uit de actualiteit, wetenschappelijk onderzoek, ... (kortom: teksten die door iedereen opvraagbaar zijn) begint uit te jouwen voor leugenaar met verborgen agenda en/of racist, fascist, extreem-rechtse, ...
Natuurlijk is dat niet de bedoeling. Ik heb tot nu toch nergens gelezen dat Alboreto zich daar schuldig aan maakt.
Je kan ongetwijfeld één of meerdere posts (met link) aanhalen om je beschuldigingen aan te tonen.
Citaat:
Uiteraard is niemand van zo'n opmerking, die m.i. onder laster en eerroof valt en waarvan u zeer blij mag zijn dat het forumbeheer het al lang heeft opgegeven dit als dusdanig te behandelen, gediend.

Ik moet u denk ik niet gaan zeggen dat het beslechten van discussies door het torpederen van persoonlijke aanvallen niet helpt. Alsook de methodes die uwzelf als Artisjok hanteren zijn niet meteen werkbaar ...
Ik denk dat zowat iedereen het er mee eens is dat persoonlijke aanvallen niet helpt.
Waarom worden die dan nog neergeschreven?

Citaat:
Kom kom kom, iedereen weet middels dat u Uh-Huh bent met een andere pc en iets meer geradicaliseerd (vermoedelijk onder invloed van uw man).
......
Ik moet je niet vertellen dat persoonlijke aanvallen niet helpt.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2011, 04:18   #1036
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is het nu? is wisord/Jurgen of is het vrijwel zeker?
Waarop baseer jij je? Ik hoop dat jij wel bewijzen hebt voor je beschuldigingen.

Je schreef in een andere post
Ten eerste is het willen wegcensureren van meningen, hoe abject die in de ogen van sommigen ook mogen zijn, n�*ét het antwoord.
en
Wat ik trouwens wel zou doen, maar dat heeft verder enkel zijdelings met deze zaak te maken, is alles wat naar Wisord/Jurgen/etc riekt, preventief te verbannen.
Waarom moet Wisord en alles waar er naar riekt, monddood gemaakt worden?
Is het wegcensureren van meningen nu plots toch het antwoord?
Citaat:
Ken jij nu werkelijk geen andere manier om te discussiëren?
Wat scheelt er aan?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2011, 04:57   #1037
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
roger verhiest
Dat er mensen op dit forum netjes langs de rode lijn van "de wet" dansen om [b]verbloeemde haatmail [/B]te posten over zigeuners, moslims, joden, poco's, nazi's, homo's, feministen, groene wollen sokken fanaten...
verbloemd

Hoe laag-bij -de -gronds recht-voor -de-raap moeten ze eigenlijk gaan voor jij het niet meer "verbloemd" vindt?
Oud 23 juni 2011, 06:04   #1038
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Nochtans zijn de laatste serie nicks van leden die aan uw zijde van het politieke spectrum staan niet echt een toonbeeld van redelijk discussiëren...
Ge blijft dezelfde fout maken.
Ik denk dat ik meer aanleun bij uw zijde van het politieke spectrum.
Het is niet omdat ik geen racist en separatist ben, dat ik daarom links ben.

Ge moet een keer proberen de mening van de mensen te vragen ipv stropop argumenten te gebruiken.
Oud 23 juni 2011, 06:06   #1039
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Het zou mij nochtans niet verwonderen mocht blijken dat sommige 'slechte verliezers' aansturen op het 'plat leggen' van dit forum.
Ik denk eerder het sluiten van I&I.
Ik denk niet dat Jurgen het sluiten van het forum voor ogen heeft, en ik wet ook Wizord niet.

Persoonlijk zou ik er ook niet treurig om zijn dat het I&I in de huidige vorm wordt gesloten, maar ik besef dat dit geen oplossing is omdat de trolls dan gewoon in de andere fora zal gaan posten.
Dat was ook de reden voor het aanmaken van het I&I subforum volgens Maarten.
Oud 23 juni 2011, 06:07   #1040
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Kan je misschien ook reageren op de rest van het bericht?
Of is trollen werkelijk het enige waar jullie nog plezier uit halen?
Zelf getrolld worden is niet zo leuk als trollen hé demper?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be