![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1081 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie wel wat er gebeurd. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1082 | ||||||||
Minister-President
|
![]() Geweldig objectieve vraagstelling moet ik zeggen
![]() Maar goed: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als je het hier hebt over hoe bepaalde migrantenjongeren vandaag de dag meisjes en vrouwen in de steden, zeker in de zomer, aanspreken en lastigvallen, wel, dat vind ik niet kunnen, en ik steun dan ook het voorstel dat Bart Somers hieromtrent gedaan heeft. Citaat:
Zoals je ziet kunnen mijn antwoorden vrij kort samengevat worden als: over extremistische interpretaties van de islam ga je mij niet veel positiefs horen zeggen (niks eigenlijk), terwijl ik gematigde interpretaties van mensen die de godsdienst op een respectvolle manier beleven, met respect voor mijn gebruiken en die van iemand anders, en respect voor de wetten van het land en onze democratische grondbeginselen, zonder veel problemen tolereer. Een beetje zoals met alles bij mij: ik heb lak aan extremisten, van alle overtuigingen: moslimextremisten, extremistische christenen van de 'god hates fags' variatie, extremistische joden die in Israel een apartheidssysteem tussen mannen en vrouwen op bussen willen invoeren, enz. Hetzelfde met politiek extremisten: extreemrechtsen die alle moslims op een hoop gooien met de hardliners en daardoor juist de radicalisering van moslims in de hand werken, én extreemlinksen die onder andere door een gebrek aan effectief toezicht op buurtwerkingen e.d. er mee voor verantwoordelijk zijn dat extremisten zoals Belkacem zich hebben kunnen opwerken tot een positie waarin ze invloed op jongeren hebben. Extremisten, van alle slag, zullen onze ondergang zijn, en ze zullen er allemaal aan meewerken. Zo, voldoende? En nu ga'k slapen. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1083 | |
Minister-President
|
![]() Deze toch nog snel:
Citaat:
Jij ben écht een beetje dom he? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1084 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus dat "geen" tussenweg is idd. in feite steeds een probleem. Ik heb het voor mezelf wel tot hiertoe steeds kunnen oplossen. Maar om terug te komen op het moslim gedeelte denk ik iets vooruit en hou er rekening mee dat het vinger, hand, volledige arm principe nog steeds geldig is en men ziet het bij de moslimwensen die steeds met de dag toenemen. Citaat:
Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 18 juni 2012 om 01:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1085 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 18 juni 2012 om 01:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1086 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1087 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, en?
Citaat:
Dat betekent nog niet dat ik mij moet aanpassen aan alle bestaande grilletjes.
![]() |
![]() |
#1088 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Gaan zij mijn afwas doen misschien? Citaat:
![]() |
![]() |
#1089 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook niet jouw gedachten als de mijne voorstellen.
![]() |
![]() |
#1090 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dit is bijna hetzelfde als islamitische pedofilie (huwen met kinderen van 9 zoals hun grote roerganger) accepteren omdat er ook pedofiele pastoors zijn.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1091 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 18 juni 2012 om 06:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1092 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1093 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bevreemdend dat nog niemand geantwoord heeft op de vraag waarom een school die iets positiefs wil doen rond multiculturaliteit, uitgerekend halal als concrete illustratie neemt.
![]() |
#1094 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1095 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1096 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Tweede vraag niet beantwoord dus. Citaat:
De islam is duidelijk een veroveringsgodsdienst die leert dat men desnoods geweld mag geruiken om anders- en niet gelovigen aan de islam te onderwerpen. Dat is in het verleden ook vaak gebeurd en het gebeurd nu nog in bepaalde delen van de wereld. De vraag of we dergelijke godsdienst binnen onze maatschappij moeten tolereren, laat u onbeantwoord. Derrde onbeantwoorde vraag. Citaat:
Vierde vraag onbeantwoord. Citaat:
Ik weet ook wel dat de meeste moslims maar één vrouw hebben, maar daar gaat het niet om. Waar het om gaat is wat de islam leert. Daarover gaan al mijn vragen, die u straal negeert door er wat anders van te maken. Citaat:
De vraag of we dergelijke religie in onze samenleving moeten tolereren, legt u weer geheel naast u neer. Zesde vraag onbeantwoord. Citaat:
Hoe mosims dit vaak verschillend interpreteren, is een andere zaak. Het gaat om de ware aard van de islam. Niet over het al dan niet consequent volgen van die leer, door moslims. Citaat:
Bovendien hebt u ongelijk. Het Jodendom en het christendom leren dat zij zich weldegelijk moeten voegen naar de plaatselijke wetgeving, ook al is dat in strijd met wat het jodendom of het christendom leert. Bij de islam ligt dat anders, vandaar mijn vrag of we dit kunnent olereren binnen onze maatschappij. Citaat:
Nogmaals. U verdraait als mijn duidelijke vragen over de leer, zeg maar de aard van de islam, naar de interpretatie door diverse moslimgroepen. Maar daar gaan mijn vragen niet over. Er zijn ook katholieken die vinden dat voorbehoedsmiddelen, moeten kunnen om maximaal te kunnen genieten. Maar dat is niet de leer van het katholicisme. Hetzelfde met de leer van de islam. Ik weet ook wel dat er vele interpretaties van bijvoorbeeld de hoofddoek of de niqaab. Maar de onderligende reden is dezelfde. De vrouw moet zich volgens de leer van de islam onaantrekkelijk maken met het oog op de lusten van de man. Ik weet ook wel dat er vele interpretaies zijn over hoe de onderdanigheid van de vrouw aan de man moet ten uiting gebracht worden. Maar de essentie, namelijk dat de vrouw binnen de leer van de islam minderwaardig aan de man, is bij elke interpretaie aanwezig. En een religie die deze dingen leert is van die aard dat we ze niet hoeven te toleren binnen onze maatschappij en dat krijgt u maar niet over de lippen. Dan hoeft u ook niet verwonderd te zijn, hoe u ook oplet om niks te schrijven dat moslims zou voortrekken bij andere levensbeschouwingen, dat u als islamvriendje gezien wordt. Dat blijkt uit wat u doet, en wat u verzwijgt. Met wat u schrijft en hoe u reageert, kan u perfect doorgaan voor een gematigde moslim die de koran met een korreltje zout neemt, maar nooit ook maar één kwaad woord zal zeggen over de islam. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 18 juni 2012 om 08:08. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1097 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U heeft inderdaad geen enkel ding zal vermeldt dat u verkeerd vindt aan de Islam, ondanks dat daar naar gevraagd werd. Eerst algemeen, maar dat was niet goed voor u, en dan omdat u het vroeg, met meer specifieke vragen die enkele aspecten van de islam er uit lichten. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1098 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1099 |
Minister-President
|
![]() ^^Je was dus duidelijk helemaal niet geïnteresseerd in een eerlijke repliek en discussie, gewoon in eender welke reactie die je vervolgens kon gaan ontleden om ze te doen beantwoorden aan het beeld dat je je van mij gevormd had, en dat zeker niet mag worden doorbroken.
Oh well, je doet maar. Schilder me maar verder af als de moslimextremist, als dat is wat je zo broodnodig heb, ik ga er niet meer op in, dat haalt duidelijk toch niks uit. Laatst gewijzigd door Scorpio : 18 juni 2012 om 08:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat wel is, is dat met wat u schrijft en hoe u reageert, u perfect kan doorgaan voor een gematigde moslim die de koran met een korreltje zout neemt, maar nooit ook maar één kwaad woord zal zeggen over de islam. U veroordeelt bepaalde interpretaties, maar niet de islam zelf die daar de bron van is. Dat zou een verklaring kunnen zijn voor de wijze waarop en waarom u mijn vragen een draai geeft, om naast de kwestie te kunnen antwoorden. Want geeft toe, zo moeilijk waren ze toch ook niet hé?! Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 18 juni 2012 om 08:20. |
|
![]() |
![]() |