![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wie bepaalt wie er kinderen mag maken? De overheid? Een comité van wijzen? Nope, niet mijn ding.
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
|
![]() Citaat:
Lekker conservatief.
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de navo weg is uit Europa, dan staan de Russen op 5 minuten hier he. Behalve als ze tegengehouden worden in Oekraine. Want nadien is het een boulevard.
Laatst gewijzigd door patrickve : 9 september 2022 om 10:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
|
![]() Maar we komen nu al niet toe zegt ge, en dan zouden we nog extra capaciteit moeten "afpakken" van dat tekort.
Dus moet er een "extra" bron van energie zijn.
![]() |
#147 | |
|
![]() Citaat:
Maar ik wil daarin meegaan. Echter, de navo buitenshotten wil niet zeggen dat wij ons eigen niet mogen verdedigen. Bovendien, net zoals het niet verstandig is afhankelijk te zijn van 1 energieleverancier, is het net zo onverstandig afhankeljik te zijn van 1 verdedigings-leverancier.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 9 september 2022 om 10:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Laat het nog maar eens bezinken, het hoeft allemaal zo erg niet te zijn. Je bent soort van libertariër (net als ik denk ik, soort van hè ![]() Je zou onderling akkoord kunnen gaan dat het beter is .... en zo afspraken maken dat in een groep van duizend vrouwen er nog 1999 kinderen mogen geboren worden, dat biedt nog altijd de mogelijkheid dat één vrouw 1999 kinderen baart als alle andere maar kinderloos blijven ![]()
![]() |
![]() |
#149 |
Minister-President
|
![]() De meeste mensen gruwen wat van pijn zowel bij een ander, en vooral bij zichzelf. Ik weet dat jij daar een wat ander idee over hebt, vandaar moeilijk te verkopen idee (denk ik) daar jouw snelheid (op zich positief) gepaard gaat met pijn.
![]() |
#150 | |
|
![]() Citaat:
Ieder nadeel heeft zijn voordeel en over 5 jaar komen we beter uit deze ellende vandaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar als de VS, die overweldigend bewezen hebben dat ze Rusland evenals de rest van de wereld willen laten veroveren door hun bedrijven, voor hun dollar en met militaire steun, zo dicht mogelijk bij de Russische grens hun massavernietigingswapens willen komen opstellen, dan creëren ze een situatie waarin Rusland de keuze krijgt tussen buigen of Europa doen barsten, en als ze dan de EU binnenvallen, geef ik ze geen ongelijk. Ik dacht dat dit alles zo vanzelfsprekend was, dat je het geen zinnig mens hoeft te vertellen.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is raar want dat is wel wat ze een flink deel van de 20ste eeuw gedaan hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Woont die lilliputter van een Poetin soms op een andere planeet waar er geen nieuws van de aarde doorsijpelt?
In zijn laatste neerdaling te Sevastopol meent hij het echt dat Rusland niks heeft verloren. Wat dan te zeggen van de voornaamste bron van inkomsten in gas en olie? Wat dan over de werkloosheid die er kwam na de westerse sancties, las ik niet dat er bijna 45K mensen werkten in McDO, die nu allemaal op straat staan. Wat met de vele westerse bedrijven die vertrokken zijn en waar Rusland nu miljoenen aan vennootschap belasting van mist. Cultureel: het westen heeft een verbod op Russisch ballet, optredens enz. Sport: al die atleten, voetballers...die keihard trainden voor olympische spelen en internationale competities. Geen enkele Rus is nog welkom in het buitenland. En het belangrijkste niet te vergeten, al die jonge levens die geofferd zijn voor één man zijn ego. Heeft Rusland niets verloren Vlad? |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Eigenlijk de reden waarom ik hier post. Mijn remedies om daar (betere wereld) te raken. Of het binnen 5 jaar beter zal zijn, misschien? Is mogelijk, maar het kan in feite alle kanten op. Van totale uitroeiing van de mensheid tot een hemel op aarde (al vergt dat laatste waarschijnlijk iets langer dan 5 jaar). Wat vast staat, vandaag vallen er veel doden (die er eigenlijk niet moeten vallen), vandaag raken velen gewond en verminkt (iets dat ook niet zou moeten). Hoever & hoelang die vlek van ellende en miserie zich gaat uitstrekken is koffiedik kijken. Kan morgen voorbij zijn, maar kan net zo goed nog tientallen jaren voortduren. Mijn hoofdremedie is voor alle tijden goed (en staat wat los van hetgeen de actua van het moment beheerst), men kan nog lange tijd wachten alvorens ermee te starten, maar het kan ook vanaf morgen bij wijze van spreken.
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als geografisch Europa tot Vladivostok reikt, en met Kazachstan erbij, dan ja. (fig.)
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 9 september 2022 om 18:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de EU standpunten inneemt die ingaan tegen de geografische belangen van Europa. Dan is de vraag: wat dient er gebeuren opdat de EU daarmee zou ophouden? Duitsland is de motor van de EU en van de eurozone. Dus de vraag wordt dan, wat moet Duitsland doen?
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doen we het zelf niet, dan zal een hogere macht er wel voor zorgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Man wordt eens wakker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een windmolenpark op de noordzee zal veel meer materiele (en dus energetische) kosten hebben dan een kerncentrale van gelijkaardige capaciteit he. Maar meer nog, het TERUG IN GEBRUIK NEMEN van afgeschakelde centrales is qua energie gebruik zo goed als peanuts. Het zal wel wat controle en extra onderhoudswerk vragen om een afgesloten centrale terug up and running te krijgen, maar qua energie kost is dat zo goed als niks he. Een enkele afgeschakelde reactor terug opstarten zal zodanig veel extra energie leveren dat je daar zonder problemen de energie voor de bouw van nieuwe centrales kan uit betrekken. |
|
![]() |
![]() |