Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 augustus 2006, 14:02   #4361
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Interessante video over moslim fundamentalisme / Hesbollah / Hamas

http://up-file.com/download/bd0a2866...About.gvi.html

(duurt wel een uurtje om te downloaden)

Om te bekijken :

Download Google Video Player Standalone Client

http://labnol.blogspot.com/2006/01/d...eo-player.html
Check de werking van die link zelf nog eens? Ik kom alleen maar op een reclame-pagina.
Oud 14 augustus 2006, 14:02   #4362
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht

Maar ja, jij vindt het systematisch vernietigingen van een land, het doden van meer dan 1.000 onschuldige burgers en het op de vlucht jagen van 1.000.000 burgers voor twee ontvoerde soldaten toch 'moreel en filosofisch verantwoord'.
Dat is niet waar en dat weet je. Dat is wat jij er van maakt. De rest van je posting is daarop gebaseerd. Fundament weg, de stelling ook.

En nog iets. Ik heb nooit gezegd dat ik Israëliet ben. Dat is ook iets wat jij ervan maakt. Gebeurd wel meer met jou.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 14 augustus 2006 om 14:04.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2006, 14:05   #4363
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Boter bij de vis. Hoe noem jij zulke mensen dan?

Paulus.
zulke mensen noem ik terroristen, mijn beste.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2006, 14:06   #4364
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
zulke mensen noem ik terroristen, mijn beste.
En je hebt gelijk.

Paulus.
Oud 14 augustus 2006, 14:08   #4365
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is wel een erg goedkoop argument.

Ik vroeg je al of je dan niet weet dat Israël de meeste resoluties aan zijn laars lapt maar je antwoordde niet.

Bovendien merkte ik op dat resolutie 1559 geen rechtvaardiging kon zijn voor de inval in Libanon omdat de Syriërs onder druk van de Verenigde Staten en de VN zich uit Libanon hadden moeten terugtrekken.
Israël en VN-resoluties is oude koek. Daar wil ik best dieper op ingaan maar dat zal uw bedoeling wel niet zijn.

Syrië heeft zich officieel teruggetrokken, inderdaad. Officieus niet. Maar dat is maar een gedeelte van 1559. Het gedeelte waar ik op doelde, zoals u weet, is de ontwapening van Hezbollah.

Het probleem in het midden-oosten is complex. Veel te complex om eenzijdig de schuld bij Israël te leggen. Ik wil ook de oplossing van het probleem best met u bespreken maar mijn visie zal u waarschijnlijk niet aanstaan.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2006, 14:15   #4366
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Israël en VN-resoluties is oude koek. Daar wil ik best dieper op ingaan maar dat zal uw bedoeling wel niet zijn.

Syrië heeft zich officieel teruggetrokken, inderdaad. Officieus niet. Maar dat is maar een gedeelte van 1559. Het gedeelte waar ik op doelde, zoals u weet, is de ontwapening van Hezbollah.

Het probleem in het midden-oosten is complex. Veel te complex om eenzijdig de schuld bij Israël te leggen. Ik wil ook de oplossing van het probleem best met u bespreken maar mijn visie zal u waarschijnlijk niet aanstaan.
Laat u niet tegenhouden. Mij interesseert het uitermate.

Dus de Hesbollah moest al lang ontmanteld zijn zeg je?

Paulus.
Oud 14 augustus 2006, 14:15   #4367
AEvanLoon
Gouverneur

AEvanLoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Moeten we niet zeggen "zelfdoding" de dag van vandaag??
Leef jij nog in de eufemistische jaren zeventig van de vorige eeuw?
Oud 14 augustus 2006, 14:19   #4368
AEvanLoon
Gouverneur

AEvanLoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn post over resolutie 1559 was bedoeld als tegenwicht tegen het retorisch geweld van Werkgroep Morkhoven.

En ja, ik vind dat elk land het Internationaal strafhof moet erkennen. Sterker nog, ik vind dat USA de 'The Hague Invasion Act' subiet moet annuleren.

USA en Israël kritisch volgen... Geloof me, dat doe ik zelf ook. Ik vind alleen dat sommigen erg weinig begrip kunnen opbrengen voor de israëlische situatie.
En ik vind het absurd dat het land nog steeds zijn bestaansrecht moet verdedigen.
Zo zijn we het min of meer eens.
Oud 14 augustus 2006, 14:24   #4369
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Laat u niet tegenhouden. Mij interesseert het uitermate.

Dus de Hesbollah moest al lang ontmanteld zijn zeg je?

Paulus.
Om met het laatste te beginnen: Ja, volgens resolutie 1559 zou Hezbollah twee jaar geleden al ontwapend moeten zijn.

Mijn tijd is nu te kort om oplossingen m.b.t. het midden-oosten te bespreken. Ik hoop later op de dag meer tijd ervoor te hebben. Ik kan het met een one-liner proberen op het gevaar af dat ik mijn stelling aan het eind van de dag onderuitgehaald zie voordat ik een toelichting heb kunnen geven:

De beste, en meest voor de hand liggende, oplossing voor het midden-oosten probleem is dat de internationale gemeenschap ervoor zorgt dat de palestijnse vluchtelingen een nieuw leven kunnen opbouwen in de omringende landen.
Oud 14 augustus 2006, 14:33   #4370
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het is in ieder geval heel positief dat u vindt dat elk land het Internationaal strafhof moet erkennen en dat de USA de 'The Hague Invasion Act' moet annuleren.

Ook het feit dat u de USA en Israël kritisch wil volgen... kan ik alleen maar toejuichen.

Resolutie 1559 die erop gericht is om Hezbollah te ontwapenen, is bespreekbaar indien ook Israël de VN-resoluties en de Conventies in verband met de Rechten van de Mens strikt naleeft en uitvoert (wat tot nogtoe niet gebeurt).

Wat ik vooral onaanvaardbaar vindt inzake Libanon is dat het Israëlische leger na de ontvoering van 2 Israëlische soldaten die mogelijks op Libanees grondgebied opereerden, heel Libanon plat heeft gebombardeerd waarbij meer dan 1.000 onschuldige burgers vielen en 1.000.000 mensen op de vlucht werden gedreven.

Ik ben ook helemaal niet akkoord met de ontvoering van Palestijnse parlementsleden en de paar duizend Palestijnen die in Israëlische gevangenissen zijn opgesloten.

Verder vind ik dat het zogezegde 'recht op zelfverdediging', door de Verenigde Staten en Israël op een onaanvaardbare manier misbruikt wordt.
Misschien kan men het 'recht op zelfverdediging' eens duidelijk definiëren.

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 14 augustus 2006 om 14:51.
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2006, 14:35   #4371
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk praha.
....
awel kijk Paulus...

om je eveneens een 'snelle reactie' te geven op die van jouw

de situatie is geenzins te vergelijken met WOII waarin de Duitsers over het hele bezette gebied verspreid waren, het de opzet was deze bezette gebieden te bevrijden en een gegarandeerd verdere opmars van nazi-Duitsland te stoppen

uiteraard vallen er steeds onschuldige slachtoffers daar gaat 'm hier niet over

en om het verder enigszins met jouw woordenschat uit te drukken:
Ik vind het persoonlijk moreel en filosofisch onverantwoord, dat mensen, het bestaansrecht van andere mensen even totaal opzij zetten, teneinde een beperkte groep te treffen

nog even in de verf zettende dat er een groot verschil is tussen iets dat verantwoord zou zijn en iets dat 'begrijpelijk' zou zijn
en dat alles onder voorbehoud van je weet wel wat en exclusief het extra stellingske dat je me hier heimelijk wilt doen slikken

Praha
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2006, 14:44   #4372
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
awel kijk Paulus...

om je eveneens een 'snelle reactie' te geven op die van jouw

de situatie is geenzins te vergelijken met WOII waarin de Duitsers over het hele bezette gebied verspreid waren, het de opzet was deze bezette gebieden te bevrijden en een gegarandeerd verdere opmars van nazi-Duitsland te stoppen

uiteraard vallen er steeds onschuldige slachtoffers daar gaat 'm hier niet over

Ik vind het persoonlijk moreel en filosofisch onverantwoord, dat mensen, het bestaansrecht van andere mensen even totaal opzij zetten, teneinde een beperkte groep te treffen

nog even in de verf zettende dat er een groot verschil is tussen iets dat verantwoord zou zijn en iets dat 'begrijpelijk' zou zijn
en dat alles onder voorbehoud van je weet wel wat en exclusief het extra stellingske dat je me hier heimelijk wilt doen slikken

Praha
Ook even heel snel iets toevoegen...

Citaat:

Ik vind het persoonlijk moreel en filosofisch onverantwoord, dat mensen, het bestaansrecht van andere mensen even totaal opzij zetten, teneinde een beperkte groep te treffen...
... die enkel bestaat met als hoofdoel hen te vernietigen.

Ik zeg het zo en daarom juist wel moreel en filosofisch, ....je weet wel... is.

En dat is een belangrijk verschil.

Paulus.
Oud 14 augustus 2006, 14:47   #4373
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AEvanLoon Bekijk bericht
Ik heb het niet over één journalist maar over een consensus bij alle Nederlandse Israelcorrespondenten sinds het ontstaan van dat land. En de VRT heeft jarenlang met die Nederlandse correspondenten samengewerkt of zelf gelijkgezinde figuren als Kris Borms naar de regio gestuurd.
Als er dan eens één Belgische correspondent wat objectiever tewerkgaat wordt hij een bijna tot terrorist gebombaardeerd.
U bedoelt dus dat een correspondent slechts objectief is als hij een gelijkgezinde van U is?!...

Zo ken ik er hier nog een paar... Zelfs een hele groep..;
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2006, 14:55   #4374
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat het best bewapende .....
het is toch godsgeklaagd dat je ...

enerzijds Israël, beschikkende over zowat alle mogelijkheden betreffende terreurbestrijding en militair chirurgisch precisie tuig, die ergens faalt/faalde in het verslagen van de Hezbollah omwille dat ze de burgerbevolking steeds zoveel mogelijk hebben trachten te ontzien ophemelt : 'het siert hen alleen maar', zeg je letterlijk... want ze hadden evengoed een a-bommetje kunnen droppen maar dat doen/deden ze niet

en

anderszijds Libanon, een staat die zowat met haken en ogen aan elkaar hangt met nihil aan mogelijkheden, die net voor hetzelfde dilemma staat/stond ( opgelegd door resolutie ) en eveneens faalt/faalde totaal in de grond boort :'Zeker als de Nederlandse regering weigert om daar zelf iets aan te doen' , zeg je letterlijk... goed besseffende dat de aandachtige lezer weet welk woordje door welk woordje dient gesubstitueerd te worden

van twee maten en twee gewichten gesproken... kan dit tellen

Laatst gewijzigd door praha : 14 augustus 2006 om 14:56.
Oud 14 augustus 2006, 14:56   #4375
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
U bedoelt dus dat een correspondent slechts objectief is als hij een gelijkgezinde van U is?!...

Zo ken ik er hier nog een paar... Zelfs een hele groep..;
Chipie die bang is van een 'islamrijk' kwam weer eens even 'piepen'. 8)
Oud 14 augustus 2006, 15:02   #4376
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
De beste, en meest voor de hand liggende, oplossing voor het midden-oosten probleem is dat de internationale gemeenschap ervoor zorgt dat de palestijnse vluchtelingen een nieuw leven kunnen opbouwen in de omringende landen.
Dat is een merkwaardige opmerking. Waarom zou de internationale gemeenschap er niet voor zorgen dat Palestijnse en Libanese vluchtelingen hun leven in eigen land kunnen opbouwen zonder dat het weer vernietigd wordt door het Israëlische leger ?
Oud 14 augustus 2006, 15:13   #4377
bk232214
Gouverneur

Standaard waarom

Citaat:
Dat is een merkwaardige opmerking. Waarom zou de internationale gemeenschap er niet voor zorgen dat Palestijnse en Libanese vluchtelingen hun leven in eigen land kunnen opbouwen zonder dat het weer vernietigd wordt door het Israëlische leger ?
Hezbollah is bezig libanon van de kaart te vegen ;en voor hulp moeten zij maar gaan vragen aan Iran.Op dit ogenblik eist hezbollah de overwinning op zij lopen al op straat met hun hezbollah vlaggen .Al die hulp van geld gaat naar wapens
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2006, 15:20   #4378
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook even heel snel iets toevoegen...
dat hoefde niet echt hoor....

Citaat:
... die enkel bestaat met als hoofdoel hen te vernietigen.
in eerste instantie wou ik dat er expliciet bijzetten maar dan iets in de zin van "en die gezworen hebben deze eerste groep mensen te vernietigen"
daar die 'hen' op beide groepen kunnen slaan

uiteindelijk heb ik het er toch maar bewust van afgelaten omdat het reeds verondersteld is/was, remember ons akkoordje, en het de quote verder onnodig verwarrend zou maken... en dat is het laatste wat we willen, dacht ik

geenszins was het mijn bedoeling of opzet niet het probleem wat minder gewichtig voor te stellen ... dat is eerder jouw specialiteit ( cfr. jouw initiële vraagstelling en mijn bedenkingen )

niettemin... we plakken dat stukje van je er gewoon weer terug achter goed in de wetenschap dat we beiden er wel hetzelfde onder zullen verstaan
mij geen problemo

immers..

Citaat:
Ik zeg het zo en daarom juist wel moreel en filosofisch, ....je weet wel... is.
voor jou maakt dat blijkbaar een belangrijk verschil op dit vlak... ik zal maar niet vragen naar beargumentering van dat verschil
voor mij dus duidelijk niet op dit vlak... dus het zal me, persoonlijk, worst wezen of dat stukje er nu bij achter staat of niet

Citaat:
En dat is een belangrijk verschil.
een verschil in 'begrijpbaarheid' om jezelf te redden
ik zie echter geen verschil in moreel of filosofisch opzicht want

oef...nu dat we daar dan eindelijk uit zijn kan je je vraag misschien eindelijk wat objectiever formuleren en kijken wat mensen dan antwoorden

Citaat:
Paulus.
Praha

Laatst gewijzigd door praha : 14 augustus 2006 om 15:33.
Oud 14 augustus 2006, 15:26   #4379
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bk232214 Bekijk bericht
Hezbollah is bezig libanon van de kaart te vegen ;en voor hulp moeten zij maar gaan vragen aan Iran.Op dit ogenblik eist hezbollah de overwinning op zij lopen al op straat met hun hezbollah vlaggen .Al die hulp van geld gaat naar wapens
Zeg Kingtiger, onder hoeveel namen sta jij hier in feite ingeschreven ?
Oud 14 augustus 2006, 15:36   #4380
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Ik heb het over de vluchtelingen van de jaren 40 en 60.

Als je tot in de kern van het conflict teruggrijpt is dat de beste oplossing. De rest is actie op reactie op reactie.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be