![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#241 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#242 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Sinds abortus binnen een wettelijk kader mogelijk is, kan iedereen (dus niet alleen de kapitaalkrachtigen) de ingeep laten uitvoeren in alle veiligheid. T'is natuurlijk gemakkelijk om te verkondigen dat er vroeger minder abortussen waren terwijl er geen eigenlijke betrouwbare cijfers bekend waren.
|
|
|
|
#243 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#244 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#245 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#246 |
|
|
Zelfs daar zijn maar weinig mannen toe bereid... er zijn nog steeds meer sterilisaties bij vrouwen, hoewel dat een zwaardere ingreep is die meer kans heeft op complicaties. En dat is natuurlijk geen oplossing als je nog kinderen wil. Conclusie: anticonceptie blijft jammer genoeg een vrouwenzaak.
Laatst gewijzigd door Edina : 30 maart 2007 om 16:17. |
|
|
|
|
|
#247 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het middelste.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#248 |
|
|
Klopt, maar ik ben niet zo'n voorstander van het gebruik van hormonen. Want ook daar zijn nadelen aan verboden. Al is het hormoonspiraaltje beter dan de pil, omwille van de lagere concentratie aan hormonen.
|
|
|
|
|
|
#249 | |
|
Minister
|
Citaat:
Hoe zou je de wetgeving daaromtrent veranderen ? Via verklaringen van de vader ? Als de kerel in kwestie meedeelt dat hij nooit een kind had gewild, dan is het resultaat dat dat kind dan maar geen vader heeft ? Of eerst een afstandsverklaring laten tekenen alvorens de koffer in te duiken ? Dan lijkt een condoom, al dan niet ter aanvulling van andere anticonceptiva mij een makkelijkere oplossing... En als er d�*n nog wat misgaat: jammer, shit happens, life ain't fair... Laatst gewijzigd door Diplomatius : 30 maart 2007 om 16:59. |
|
|
|
|
|
|
#250 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#251 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
en hallo, trouwens.
|
|
|
#252 | |
|
Minister
|
Citaat:
En om even een stap verder te gaan (waar ik waarschijnlijk bakken kritiek op ga krijgen): ik ben zelfs van oordeel dat niet iedereen kinderen zou mogen krijgen. Laatst gewijzigd door Diplomatius : 30 maart 2007 om 17:13. |
|
|
|
|
|
|
#253 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#254 | |
|
|
Citaat:
Ik vind inderdaad dat bepaalde mensen geen kinderen zouden mogen krijgen. Om een kind te mogen adopteren, word je door een hele mangel gejaagd. Voor een pleegkind idem. Word je niet bekwaam geacht, krijg je geen kind. Moest Moeder Natuur anders geoordeeld hebben, hadden deze mensen wel kinderen. Blijkbaar kan iedereen zomaar kinderen krijgen en dat vind ik verkeerd. Er zou paal en perk aan gesteld moeten worden. Zo is het bijvoorbeeld niet toelaatbaar dat in een moderne maatschappij als de onze, we kinderen krijgen, die door hun junk-ouders de dood in gejaagd worden. Idem voor pedofielen die hun eigen kinderen zouden misbruiken en ga zo verder. |
|
|
|
|
|
|
#255 | |
|
Minister
|
Citaat:
Om als adoptieouder aanvaard te worden moet je al bijna allures hebben van Jozef en Maria, om als natuurlijke ouder uit het ouderlijk gezag ontzet te worden, moet je het al héél erg bont gemaakt hebben. (ter illustratie: als ouder terechtkomen in een ontwenningskliniek wegens zware drugsverslaving is daarvoor niet altijd voldoende...) |
|
|
|
|
|
|
#256 | |
|
|
Citaat:
Toevallig de film Ladybird, ladybird van Ken Loach gezien (gebaseerd op waargebeurde feiten)? |
|
|
|
|
|
|
#257 | |
|
|
Citaat:
Ik ken verschillende van die "Ladybird" gevallen in praktijk en ga er van uit dat ze dat soort mensen best verplicht zouden sterilliseren. Dat spaart een hoop ellende voor zowel ouders als kinderen. Voor onaanvaardbare ouders, bestaan geen aanvaarbare oplossingen. |
|
|
|
|
|
|
#258 | |
|
|
Citaat:
Verplichte sterilisaties? You've got to be kidding? En wie gaat beslissen over welke vrouwen dat moeten ondergaan? |
|
|
|
|
|
|
#259 | |
|
|
Citaat:
Vele van deze marginale vrouwen verslijten de ene man na de andere, krijgen een gemengd kroost, zoals die vrouw in de film die je aanhaalde en kunnen er niet correct voor zorgen. Het resultaat zijn dikwijls kinderen die even onstabiel worden als hun ouders en de decadentie is in onze maatschappij al goed binnengeslopen. Deze kinderen kan men beter toevertrouwen aan mensen uit de betere klassen, die ze wel de opvoeding kunnen geven, die nodig is. |
|
|
|
|
|
|
#260 | |
|
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 30 maart 2007 om 18:14. |