![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En denk je nu écht dat -alle joden religieuze fundis zijn? -alle moslims religieuze fundis zijn? Dat méén je niet! ![]() Hoe homofiel de islamietische wereld is? Neem maar aan dat er ook heel wat homos zijn: ik kwam er tegen in Tanger en in Marakech. Casablanca was er lang bekend voor (nu zou ik 't niet weten) Aanvaarding? Degene die ik tegenkwam verstopten zich niet (ik zocht ze niet, zodus...) Waarom denk jij dat destijds Oscar Wilde en André Gide naar Noord-Afrika trokken onder hun getweetjes? Om daar te doen wat in Engeland en Frankrijk niet mogelijk was... Elders? Lawrence Of Arabia (schrijver van The seven Pillars of Wisdom, archeoloog-Petra!), militair en geheim agent, de arabische opstand tegen de Turken tijdens WO1 was notoir homo, mét Arabisch vriendje en zeer gewaardeerd bij de Arabieren, tot in Mekka dus) Chassidim? Moeilijker: die "frommer" vormen zo'n kleine minderheid dat ik er maar weinig kende en dus ook niet direct op de hoogte ben van hun opinies en practijken op d�*t bepaald vlak... Nu, als het je gelukkig kan maken, d�*�*r moet ik het antwoord schuldig blijven: onwetendheid. Ik vrees dat je wéér eens uitgaat van een opinie, van propaganda, "horen zeggen" eerder dan van feiten...van veralgemeningen van geïsoleerde schandalige uitspraken of feiten... Ik hoop (en meen) ook dat Léonard en Van de Sande (en Xavier B.) geïsoleerde gevallen zijn in hun organisatie: ik denk niet dat �*lle katholieken en partijleden achter die figuren lopen. Ik wacht enkel nog op de afkeuring door hun hiërarchie. Laatst gewijzigd door filosoof : 15 april 2007 om 01:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#642 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=644 Laatst gewijzigd door filosoof : 15 april 2007 om 01:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#643 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#644 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Begrijp je daarmee een beetje wat ik je wil overbrengen? Laatst gewijzigd door filosoof : 15 april 2007 om 01:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#645 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Ik kén mensen (of figuren) die hatelijke zaken zeggen die hen duidelijk daaraan linken, anderen die er zelfs fier op zijn ![]() ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 15 april 2007 om 01:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#646 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Toen die met een sluier binnenkwam heb ik gezwegen.... Toen die met een keppeltje binnenkwam heb ik gezwegen.... Toen die met een pij binnenkwam heb ik gezwegen.... Toen ik zelf wou beslissen wat ik wou aandoen, had iedereen al gekozen en mocht ik enkel volgen. en dat al eeuwen aan een stuk. Iedereen gelijk in zijn ongelijkheid, doch zolang er types rondlopen die zich meer vinden dan hun naasten zijn we verkeerd bezig.
![]() |
![]() |
#647 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#648 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat noemt men rond de pot draaien. Antwoord nu eens op de vragen. En probeer voor één keer de VB-ers niet tot jouw eeuwige juifs op te voeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#649 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De beweegreden van de rechter was duidelijk. Stop zeggen tegen iemand die tot twee keer toe duidelijk maakte dat zijn religieuse wetten superieur zijn aan de burgerlijke wetgeving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#650 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En hoe gaan we een hindoe verbieden van voor de rechter te verschijnen met een rood puntje op haar voorhoofd?
Welke wet gaan we daarvoor heropgraven? Of liggen we minder wakker van St-Neutraliteit als het over hindoes gaat? Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 15 april 2007 om 10:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#651 |
Banneling
|
![]() Sinds wanneer is een puntje een hoofddeksel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#652 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#653 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#654 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Moet er dus geen nieuwe wet gemaakt worden die het puntje verbiedt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#655 |
Banneling
|
![]() Is dat puntje dan een religieuze uiting? Volgens mij heeft dat puntje alles te maken met cultuur en niets met religie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#656 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Filosoof, als je je ergert aan racisme en antisemetisme, dan moet je dit doortrekken naar iedereen die zich hier schuldig aan maakt!
Dus ook iedereen van Turkse of Marokkaanse origine die nogal wat commentaar hebben op Joodse burgers, op homo's, vrouwen zonder hoofddoek, en zou je eveneens niet blind mogen zijn voor ideologische discriminatie, of hoe noem jij het als je op basis van je levensovertuiging anderen uitsluit? Er zijn gelukkig ook heel veel moslims die dit helemaal niet doen, en hun moslim zijn in evenwicht hebben met de samenleving hier. Maar juist een onderklasse, blijft opvallend achter op sociaal en economisch gebied, hun traditie en interpretatie van islam staat daar volgens mij mee in verband. Vanuit je ongetwijfeld nobele principes, verdedig je mensen die zich juist afscheiden van de samenleving, en hun levensovertuiging boven de wet stellen. Want dat doe je, als je er een punt van maakt, je even te richten naar ene regel die je als burger gesteld wordt. Het is inderdaad een vorm van '' vinger opsteken'' en dit gebeurt niet enkel spontaan, daat wordt toe aangezet. Daarbij staan vrouwen in de voorhoede, want '' de ongelovige duivels'' vallen via vrouwen de islam aan,en dat moet '' verdedigd '' worden. De ''provocatie'' van beleid moet bestreden worden dat is Islamitische plicht! ( Met de koran kun je ook verdedigen dat de hoofddoek soms afmoet, of niet eens gedragen dient te worden,maar dat is volkomen afhankelijk van interpretatie) Dat is verontrustend want juist die groep die '' strijd '' wil voeren, groeit snel, met vooral mensen van tweede en zelfs derde generatie, die hier geboren zijn maar geen enkele vorm van identiteit met dit land ontwikkelden of opbouwden. Doe je dit wel, dan maak je er geen punt van, dat de hoofddoek niet steeds en overal kan. Je bent niet die paar minuten een minder goede moslim,, zoals voor gehouden wordt, maar iemand die weet dat er geleefd worden binnen een grote diversiteit, daarom zijn er regels die voor iedereen hetzelfde zijn, los van de persoonlijke overtuiging. En ja, dan moet je rechtlijnig zijn en maatregels op iedereen toepassen, ook op dat keppeltje wat mij persoonlijk helemaal niet stoort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#657 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#658 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#659 |
Banneling
|
![]() Daar heb ik idd een probleem met die rechter...
Laatst gewijzigd door filosoof : 15 april 2007 om 11:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#660 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |