Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Bekijk resultaten enquête: Hoeveel punten geven jullie Cynicus?
1 2 13,33%
2 0 0%
3 1 6,67%
4 0 0%
5 1 6,67%
6 1 6,67%
7 0 0%
7.5 0 0%
8 2 13,33%
8.5 3 20,00%
9 4 26,67%
9.5 1 6,67%
10 0 0%
Aantal stemmers: 15. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 24 oktober 2007, 20:45   #61
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Neen. Hoe komt u daar bij ?
Wel, als je vlotjes woorden als gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem uit je mouw kunt schudden, zal het toch niet zo moeilijk zijn om snel de vakjes met triple woord waarde te bezetten
Oud 24 oktober 2007, 20:49   #62
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Hoe denk je dat het hier in Vlaanderen er uit gaat zien, als uw 20puntenplan doorgevoerd wordt?(met de eventuele nul-tolerantie)
Wélk twintigpuntenprogramma bedoelt u exact ?

Mijn eerder klassiek kernachtig twintigpuntenprogramma dat ik reeds enkele jaren geleden gelanceerd heb ?

of

Mijn onconventioneel (omstreden) twintigpuntenprogramma dat ik recentelijk geschreven heb en waarin ik een aantal denkpistes bundel die ik in de loop van de voorbije vier forumjaren gelanceerd heb ?

Mijn eerder klassiek kernachtig twintigpuntenprogramma lijkt me best wel een compromisprogramma waarover in een onafhankelijk Vlaanderen het Vlaams Belang, de rechtervleugel van CD&V-N-VA, de rechtervleugel van de VLD, evenals LDD het min of meer wel eens eens zouden kunnen raken. In een dergelijk geval zou het beleid in Vlaanderen misschien wel vrij veel gelijkenis kunnen vertonen met het beleid zoals dat wordt gevoerd in Zwitserland of in Beieren. Vlaanderen zou er dan al bij al uit zien als een soort Beieren aan de Noordzee.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 24 oktober 2007 om 20:50.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 20:56   #63
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
De documentaire in mijn handtekening al bekeken?

Zeitgeist

Hoe sta jij hier tegenover? Graag jouw analyse

Dank
Ik heb de linken eens heel eventjes bekeken, maar ik heb niet het geduld om het allemaal tot in detail te bekijken. Kunt u me eventjes de essentie kort samenvatten ? Dan zal ik daarover mijn mening geven.

(Misschien zal ik de linken later eens in detail bekijken)
Oud 24 oktober 2007, 21:01   #64
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Ben je al eens cynisch mishandeld (verbaal, vanzelfsprekend) door een rokende existentialistische anarcho-trotskist ?
Zou het kunnen dat het aantal rokende existentialistische anarcho-trotskisten op één hand (en dan misschien nog een hand dat reeds een aantal vingers verloren is) te tellen is ?
In een dergelijk geval is de kans statistisch gezien echt wel zeer klein dat ik reeds de eer zou hebben gehad in contact te zijn gekomen met een dergelijk exemplaar.
Oud 24 oktober 2007, 21:05   #65
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Zou het kunnen dat het aantal rokende existentialistische anarcho-trotskisten op één hand (en dan misschien nog een hand dat reeds een aantal vingers verloren is) te tellen is ?
In een dergelijk geval is de kans statistisch gezien echt wel zeer klein dat ik reeds de eer zou hebben gehad in contact te zijn gekomen met een dergelijk exemplaar.
En heb je de eer gehad?

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 21:07   #66
André de Hollander
Minister

André de Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bedoelt u effectief Hollanders of bedoelt u Nederlanders in het algemeen ?

Nederlanders (en dus ook Hollanders) mogen hier blijven wonen, maar ze zouden niet het recht mogen hebben hier vastgoed te bezitten. Omwille van de puur pragmatische bekommernis om de verwerving van een eigen woning voor zoveel mogelijk Vlamingen mogelijk te maken, ben ik van oordeel dat enkel de Vlamingen het recht zouden mogen hebben om in Vlaanderen vastgoed te bezitten, zoals ik een tijdje geleden in dit topic gesteld heb.
Dus huren mag ik wel? Wel sneu voor dat jonge verliefde stel Vlamingen die nu geen woning kunnen kopen vanwege te laag inkomen en ook niet huren want ik huur net de laatst beschikbare huurwoning voor hun neus weg. Ik heb je hele topic gelezen en ik kan je inderdaad niet anders dan radikaal noemen. Je slaat de plank gewoon helemaal mis. In het dorp waar ik woon, ben ik het 3e Nederlandse gezin op iets van 3000 woningen. De woning die ik kocht, stond meer dan een half jaar te koop. De verkoper was blij dat er eindelijk iemand wilde kopen. De buren zijn blij dat de woning niet meer leeg stond. Ik heb geen prijzen opgedreven, iedere Vlaming had ruim de tijd de woning te kopen. De woning maar weer leeg laten staan?
André de Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 21:15   #67
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Hoe denk jij over het Homo huwelijk?
Niettegenstaande ik denk dat ik van mezelf toch wel mag zeggen dat ik (eerder) rechts ben, ben ik op ethisch vlak over het algemeen niet uitgesproken conservatief of ben ik op dat vlak misschien zelfs helemaal niet conservatief : ik heb niets tegen abortus, ik heb niets tegen euthanasie, ik ben voorstander van het volledige en onvoorwaardelijke, individuele zelfbeschikkingsrecht inzake de beslissing over het levenseinde, enz.

Wat specifiek het homohuwelijk betreft, heb ik geen uitgesproken mening. Ik ben geen uitgesproken voorstander, maar ik ben ook geen rabiate tegenstander.

Indien er ooit eens een coalitie zou ontstaan tussen nationaalrechts en traditioneel links, dan zou ik het aan traditioneel links best kunnen gunnen dat zij het holebibeleid zouden bepalen, op voorwaarde dat nationaalrechts zijn zin zou mogen doen op het vlak van het vreemdelingenbeleid.

Holebi's kunnen ook van pas komen in de strijd tegen het islamgevaar.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 24 oktober 2007 om 21:17.
Oud 24 oktober 2007, 21:17   #68
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Niettegenstaande ik denk dat ik van mezelf toch wel mag zeggen dat ik (eerder) rechts ben, ben ik op ethisch vlak over het algemeen niet uitgesproken conservatief of ben ik op dat vlak misschien zelfs helemaal niet conservatief : ik heb niets tegen abortus, ik heb niets tegen euthanasie, ik ben voorstander van het volledige en onvoorwaardelijke, individuele zelfbeschikkingsrecht inzake de beslissing over het levenseinde, enz.

Wat specifiek het homohuwelijk betreft, heb ik geen uitgesproken mening. Ik ben geen uitgesproken voorstander, maar ik ben ook geen rabiate tegenstander.

Indien er ooit eens een coalitie zou ontstaan tussen nationaalrechts en traditioneel links, dan zou ik het aan traditioneel links best kunnen gunnen dat zij het holebibeleid zouden bepalen, op voorwaarde dat nationaalrechts zijn zin zou mogen doen op het vlak van het vreemdelingenbeleid.

Holebi's kunnen ook van pas komen zijn in de strijd tegen het islamgevaar.
Mogen holebikoppels dan ook kinderen adopteren?

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
Oud 24 oktober 2007, 21:19   #69
André de Hollander
Minister

André de Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Mogen holebikoppels dan ook kinderen adopteren?
En mag dat kindje uit Afrika komen ?
André de Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 21:21   #70
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius Bekijk bericht
1. Cynicus, heb je een goede jeugd achter de rug of zit ge der nog in?

2. Welke gebeurtenissen in je leven hebben een doorslaggevende bijdrage geleverd aan het vormen van je huidige politieke visie?
Zou het kunnen dat u interesse hebt in dieptepsychologie ?
Oud 24 oktober 2007, 21:25   #71
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Wie of wat vind u de grootste bedreiging voor de maatschappij?
Het islamgevaar.

Het is werkelijk beanstigend hoe snel de islamoverheersing in Europa een feit zou kunnen zijn. Uiterste waakzaamheid is dan ook geboden, ... voor het daartoe te laat zou zijn.
Oud 24 oktober 2007, 21:33   #72
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Waarom een razzia houden tegen rokers, terwijl er ernstigere problemen zijn?
Ik neem aan dat u een goede kennis hebt van de teneur van mijn standpunt inzake roken, en dat kan ik ten zeerste appreciëren.

Kunt u mij echter eens linken naar een bericht van mij waarin ik uitdrukkelijk zou hebben gepleit voor een razzia tegen rokers ?

Maatregelen om rokers (extra) aan te moedigen om te stoppen met roken zijn mijns inziens niet hetzelfde als het organiseren van razzia's tegen rokers.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 24 oktober 2007 om 21:33.
Oud 24 oktober 2007, 21:37   #73
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is je meest geliefde forummer, wat is je meest gehate forummer, en geen censuur!
Iedere forummer heeft zo zijn of haar aardigheden en zijn of haar eigenaardigheden.

Ik heb geen specifieke lievelingsforummer en ik ben ook niet haatdragend ingesteld.
Oud 24 oktober 2007, 21:43   #74
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander Bekijk bericht
Ik heb inderdaad een inburgeringscursus aangeboden gekregen door de gemeente. Maar als EU burger is het niet verplicht en ik heb de Vlaamse belastingbetaler maar niet op kosten gejaagd. Maar euh, aan welke competenties voldoe ik nog niet?

En Radikaal? nee, als er in de Brusselse autosalon iemand met mijn camera vandoor gaat, dan ben ik radikaal!
Gratise inburgeringscursussen kunnen beschouwd worden als pure geldverkwisting op kosten van die brave belastingbetaler.

Verplichte inburgeringscursussen voor niet-Westerse vreemdelingen zouden betalend moeten zijn en zouden de overheid niets mogen kosten.
Oud 24 oktober 2007, 21:46   #75
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ahzo maar die vraag was eigenlijk voor Cynicus, jij bent gewoon een imperialistische Hollander, nie meer of minder.
Op die vraag inzake (al dan niet vermeende) radicaliteit heb ik reeds een reactie gegeven.
Oud 24 oktober 2007, 21:48   #76
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Iedere forummer heeft zo zijn of haar aardigheden en zijn of haar eigenaardigheden.

Ik heb geen specifieke lievelingsforummer en ik ben ook niet haatdragend ingesteld.
Van welke forummer kan jij zijn bijdragen het best apprecieren en van welke het minst?

Oud 24 oktober 2007, 21:58   #77
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Deze vraag moet zeker gesteld worden.

Wat is eigenlijk jouw visie op het gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem?
Dienaangaande zou ik willen linken naar dit topic, waarin u de ontstaansgeschiedenis van dat woord kunt ontdekken.

Mijn mening is in ieder geval dat een dergelijk noodsysteem heel wat maatschappelijke problemen structureel zou kunnen oplossen en heel wat complexe regelgevingen overbodig zou kunnen maken.
Oud 24 oktober 2007, 22:00   #78
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Cynicus, hoe komt het eigenlijk dat jij zo vaak lange woorden en zinsdelen als links gebruikt, en dan liefst nog met een zeer hoog repetitief gehalte?

Meen jij het eigenlijk wanneer jij erg provocerende polls maakt of erg provocerende zaken voorstelt?

Wist je dat jouw post het eerste is wat je ziet als je gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem in Google intikt?
Oud 24 oktober 2007, 22:08   #79
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:
Zou het kunnen dat u interesse hebt in dieptepsychologie ?
pfff wat een antwoord seg! Ja, waarom mag dat niet? Ik ga steeds op zoek naar de bron, maar als U de vraag te lastig of te persoonlijk vindt laat dan maar. Hoe meer teksten ik van je lees hoe duidelijker de picture wordt.

Ik ging er blijkbaar verkeerdelijk van uit dat men hier vragen mocht stellen, mijn fout.

Laatst gewijzigd door Ovidius : 24 oktober 2007 om 22:10.
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 22:13   #80
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
iets dat ik nog altijd niet weet na al die tijd.
Ben je man of vrouw, en hoe oud ben je (ongeveer)?
Een tijdje geleden was er in het subforum een topic "geslachten" genaamd waarin werd gevraagd of het niet mogelijk zou zijn om een onnegeerbare optie man/vrouw in te stellen. Ik kan me volledig vinden in het standpunt dat toen vertolkt werd door een moderator.

Vragen naar iemands leeftijd wordt over het algemeen niet bepaald als de meest beleefde vraag beschouwd. Toch heb ik er absoluut geen probleem mee dat die vraag gesteld wordt. Ik vind dat elke vraag, in welke stijl dan ook, gesteld moet kunnen worden. Indien ik naar iemands leeftijd vraag, heb ik de gewoonte om het te formuleren in de zin van "hoe jong bent u ?".
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be