![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De grote ongevallen worden niet verholpen door overal een bord met 50, 70 of 30 te plaatsen, maar door een flitspaal te plaatsen op plekken waar weldegelijk veel ongelukken voorkomen. Het lijkt verder aangewezen om: 1. meer fietspaden te voorzien 2. ook niet-autobestuurders verkeersregels bij te brengen 3. te beseffen dat er altijd ongelukken zullen gebeuren. een opmerking als "de chaffeur was dronken of had teveel gedronken" wordt inhoudsloos wanner je na 1 pintje al zo gezegd dronken bent.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als je deze draad zo doorleest, zou je haast gaan omrijden om België te vermijden, met al die cowboys achter het stuur. Prachtige opmerking: "een pintje hoort bij de Vlaamse cultuur." Ik voeg daar aan toe: dan hoort het hoogste aantal verkeersdoden ook tot de Vlaamse cultuur. Wie met drank op achter het stuur gaat zitten is gewoon bij voorbaat schuldig aan poging tot doodslag.
Ik vraag me af of het hoge aandeel cowboys niet te maken heeft met de rijopleiding. Als deze cowboys hun eigen kinderen mogen lessen, zal er wel niet al te veel respect voor de verkeersregels worden bijgebracht. Ik vermoed dat het eerder zal zijn: "op het examen moet je het zo doen, maar trek je er daarna maar niets meer van aan, doe ik ook niet." En zo wordt de wildwestmentaliteit van ouder op kind doorgegeven. Mijn indruk is, ook na het zien van HLZHI: autorijschool, dat je in Vlaanderen een stuk makkelijker je rijbewijs kunt halen dan in Nederland, met alle gevolgen van dien. Daarnaast is er duidelijk sprake van een inhaalslag op vlak van verkeersveiligheidsbeleid, dat tot voor kort in België wellicht net zo afwezig was als een ruimtelijk ordeningsbeleid. ![]() De mensen die hier zitten af te geven op strenge verkeersregels moeten zich maar eens afvragen hoe het zou zijn als zij zelf geconfrontreerd worden met een verkeersdode in hun omgeving die voorkomen had kunnen worden door net (het handhaven van) die strenge verkeersregels. Is een minuutje sneller op de plaats van bestemming zijn of je onbeperkt kunnen uitleven in 'de Vlaamse cultuur' dan nog steeds belangrijker dan een veilig verkeer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
|
![]() Citaat:
Overigens moet er m.i. veel meer aandacht besteed worden aan vermoeidheid. Daardoor ontstaan dezelfde gevaarlijke situaties in het verkeer als door alcohol. Helaas is vermoeidheid een stuk moeilijker te meten en bestraffen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En de -volgens u- grappige opmerking dat een pintje hoort bij de Vlaamse cultuur... 1 pintje zijn geen 2 bakken bier eh... lezen wat er staat, en niet gaan overdrijven...
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de zomer kan het in de auto ook zo warm worden, dat het uw waarnemings- en reactievermogen aantast, dus moet men dat ook maar strafbaar maken
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Terug naar de 0.8 is goed voor mij
![]()
![]() |
![]() |
#209 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Kortom, pas als we iedere chauffeur onderwerpen aan een complete medische en vestimentaire check-up voor 'ie in de auto stapt, zullen we goed bezig zijn. Aangezien dat echter onmogelijk is, moet iedere chauffeur een chip laten implanten die zijn doen en laten registreert (GPS plaatsidentificatie), en moet hij/zij een permanente camera op zijn/haar hoofd installeren zodat bevoegde ambtenaren op elk moment van de dag kunnen controleren of de chauffeur in kwestie zich wel aan de opgelegde regels houdt. Nog beter: aangezien de overheid maar best zijn burgers niet kan vertrouwen, moet er gewoonweg een verbod komen op het besturen van auto's.
![]() |
![]() |
#210 |
Banneling
|
![]() Daar gaat het evenzeer over aangezien dat een tweesnijdend zwaard is. In dat voorbeeld kiest de bestuurder immers ook zelf hoe snel hij/zij rijdt, ondanks het feit dat de borden iets anders aangeven. Snelheid versus aangepaste snelheid, remember...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als jij denkt dat ze daar zich meer aan de snelhied houden dan ben je goed mis. Dat de flikken/politiekers daar even erg zijn als hier om geld in de kas te halen weet ik ook al langer dan vandaag. De pakkans zal er net zoals hier vanaf hangen waar je rijdt want waar ik heb gereden ben ik nog maar 1 maal een controle tegen gekomen. In nederland lacht men niet met snelheidsduivels?Als jij 20per uur teveel rijden iemand al een snelheidsduivel vind dan ben je niet veel gewoon.Een snelheidsduivel is voor mij iemand die 150 per uur rijdt op een baan van 70 per uur.En voorzover ik weet zijn de boetes in nederland minder hoog dan hier. ps;heel wat nederlanderd hebben zelfs nu legale apparatuur in hun wagen zitten die radars opspoort,flitspalen aangeeft,de nieuwste controles ect..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nogmaals;afremmen tot net voor de paal en 50meter erna terug plankgas,ik zie het iedere dag. Ik ben alleen voor palen waar het echt nodig is en niet om de mensen het geld uit de zakken te kloppen. En nogmaals;dat ze eerst eens overal de snelheden op een correcte manier aanpassen en op een baan waar je zelfs 90 zou mogen rijden er geen 50 moet gaan plaatsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik zou eigenlijk weleens willen weten wat jullie van het hoge aantal verkeersdoden in België vinden. Geen enkel probleem? Er wonen toch genoeg mensen in Vlaanderen, dus af en toe eentje extra doodrijden is niet zo erg? Het kan me niet schelen zolang ik maar kan gassen en zuipen wanneer ik dat wil? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Grenzen moeten er zijn, maar niet zo belachelijk laag als wat ze proberen in te voeren. Citaat:
Jullie denken teveel zwart-wit: 1 pint zijn er 2 teveel, en 1 km per uur teveel is maniakaal snelheidsgedrag. En zo begint de politiek ook te denken (en natuurlijk ook aan hun portefeuille), wat ik echt betreurenswaardig vind. Het is niet dat we met 4,5 promille tegen 140 door de bebouwde kom scheuren eh, nee, gewoon ons eigen doen, denkend dat dit het beste voor onze veiligheid is.
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Soit, ik dacht dat (vroeger toch zeker) men zich in Nederland mocht beschermen tegen die ondingen
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
niet de chauffeur die een paar kilometer te snel rijdt of één pintje teveel op heeft ! wel hij die zware overdreven snelheidsovertreding pleegt van minstens 20 km bij zone 30, 30 km bij zone 50, 40 km bij zone 60-70-80-90 en 60 km autostrades van 120... zeker de dronkelap die meer dan 1,5 op heeft . Die moet je allemaal minstens drie maand rijverbod geven en 2.500 euro boete !
|
![]() |
![]() |