![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 10x? Bijna 15x al
![]() |
![]() |
#222 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Awel, als je risico's "zoveel als mogelijk wilt uitsluiten", wees dan consequent en kruip nooit meer achter het stuur van een auto.
![]() |
#223 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar daar gaat het niet om. Het gaat om verkeersveiligheid. Wij kunnen natuurlijk nog lange tijd om elkaar heen praten, en dat gaan we niet doen, stel ik voor. Maar voor alle duidelijkheid nog even mijn stelling : * de regelgeving inzake snelheidsbeperkingen, flitscamera's, etc... ken ik ; * het doel van die regelgeving is, zo maakt men ons wijs : de verkeersveiligheid bevorden ; * de uitvoering van die regelgeving heeft echter in bepaalde gevallen en omstandigheden (zie o.a. mijn voorbeeld) totaal niets meer met verkeersveiligheid te maken, maar komt louter neer op geldklopperij. * in plaats van zonodig nog méér flitscamera's te plaatsen, zou men er beter aan doen van de bestaande regelgeving daadwerkelijk meer op verkeersveiligheid te richten, door de uitvoering ervan niet noodzakelijk minder streng, maar logischer, doelgerichter, en redelijker te maken. Blinde repressie (ook verkeersrepressie) is mijns inzien NIET waar wij moeten naar streven. Totaal blind zijn voor de logica, en ons verstand op nul zetten, evenmin. Als ik 's nachts aan 32 km/u voorbij een bord van 30 km/u kom, wijl geen levende ziel in de buurt is, vind ik, en zal ik blijven vinden dat ik géén gevaar ben voor mijn medemensen, noch voor mezelf. Als men mij dan toch beboet, heeft dat voor mij geen fluit met verkeersveiligheid te maken. Als ik de doorlopende witte streep moet overschrijden om bvb. een op straat hollend kind te ontwijken, zal ik dat doen, en blijven doen. Mocht één en ander, als u zelf op weg bent en in voorkomende gevallen, u in gewetensnood brengen omdat dat bord der nu eenmaal staat, of die streep er nu eenmaal ligt, dan kan ik slechts hopen dat u uw verstand gebruikt. Wij zijn toch nog niet verworden tot emotie- en redeloze robotten, of wel ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk kan je gerust over een paar zaken discussiëren en die in vraag stellen, maar zolang iets van kracht is, moeten we als burger dat opvolgen. Het is niet aan ons nu en dan te gaan bepalen met welke snelheid wij menen te moeten of kunnen rijden als de borden iets opgeven (en ik heb het, voor alle duidelijkheid, niet over situatiegebonden snelheid als bijvoorbeeld bij een file of traag verkeer). Ik verwerp volledig iedere houding die een uiting is van een verregaand individualisme waarbij mensen zelf het heft in handen nemen en menen dat zij de wet kunnen uitmaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om twee uur 's nachts door een bebouwde kom aan 100 km/u razen omdat de bestuurder meent dat het wel veilig, is geen probleemsituatie die een afwijking van de voorschriften vereist. Dat is nu het verschil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor u ben ik ongetwijfeld een gevaarlijke rechtsloze vrijbuiter ; voor mij bent u iemand met een wat op hol geslagen onvoorwaardelijke burgerzin. Het zij zo. Ach, gelukkig hebben we niet allen dezelfde visie ; anders zou het niet meer interessant zijn, nietwaar. Laatst gewijzigd door Hallebarde : 18 november 2007 om 20:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#228 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het gaat dus om een mentaliteitsverandering, en om een bewustwording van de gevaren die je zelf kunt veroorzaken. Verkeersregels zijn er niet voor niets en ook niet alleen voor de ander. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
|
![]() Citaat:
Mensen die goed genoeg hun best doen, worden daarbij vaak een handje geholpen door de rechter... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#233 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Out of the blue, into the black Laatst gewijzigd door Turkje : 18 november 2007 om 22:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
De verkeersregels zijn op sommige plaatsen echt wel overdreven streng. Hier kom je voor de rechtbank, en in het slechtste geval mag je uw "niet straat-legale" wagen ook inleveren plus een mooie boete van minimum 550 euro.
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
U zou ook halt houden voor een rood licht in de woestijn? Het probleem met deze 'regels' is dat voor mij iemand die te hard rijdt op een autostrade snachts absoluut niks verkeerd doet, zolang er geen ongeval van komt waar anderen het slachtoffer van worden. En in dat geval moet hij voor het ongeval, niet voor de te hoge snelheid an sich vervolgd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je bent niet op de hoogte. En er is een legaal toestel al ruime tijd geleden uitgekomen in nederland die radars opspoort.Tegen de flikken u hebben tegen gehouden wis je op 2-3 sec tijd de software en klaar is kees. Dat toestal kost wel veel geld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dan zie ik gister alweer die arrogante domme walen zeggen voor de camera in dienen mars;solidariteit?lol,die klojo's zijn oftwel zo dom als een achterdeur oftewel doen ze erom en zijn ze zo'n egoisten. Het is steeds opnieuw dezelfden die solidair zijn en dat zijn vlaanderen en de vlamingen en niet de walen,integendele,de enige reden waarom zijn persee niet willen dat belgie word gesplitst is omdat ze weten dat ze veel geld die ze ni gratis en voor niets krijgen zal verdwijnen en zo zou het meoten zijn ook,dat ze eens op eigen poten staan. Vroeger hebben wij zoals je wel zelf weet geen rotte moer gekregen toen vlaanderen heel arm was en wallonie rijk,geen rotte bal,integendeel zelfs,zelfs toen betaalden de vlamingen/vlaanderen meer dan hen en dan durven die dwazekloten nog zo'n dingen verkondigen. Arrogante boeren zijn het,ik moet er niet van weten van die domme kloten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#240 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoals ik ook al zei: het continue gezeik over snelheden, is enkel goed voor zij die zich interessant willen maken, maar heeft niets te maken met verkeersveiligheid. Het is ook een perfect excuus voor sommigen om hun eigen gebrekkige rijvaardigheid goed te praten; dat zij niet kunnen inschatten of dat zij dubieus rijgedrag vertonen is irrelevant want zij houden zich aan de snelheid dus zij rijden veilig... |
|
![]() |
![]() |