![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
achja, werchter das sex, drugs and rock&roll..4 dagen dikke feest !
![]() |
![]() |
#242 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
|
![]() Wat is daar overdreven aan?
Ben je er zelf vier dagen geweest? ![]() ik heb die vier dagen sex, drugs en rock&roll gehad, wat voor mij een dikke feest was, dus ik overdrijf niet ![]()
![]() |
#244 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Cannabis In de algemene bevolking van 15-64 jaar bleef het percentage recente en actuele cannabisgebruikers tussen 2001 en 2005 stabiel (in 2005: 5,4% recent, 3,3% actueel). Onderzoek onder scholieren laat een lichte daling zien in het cannabisgebruik tussen 1996 en 2003 en een stabilisatie in 2005. Aanwas jonge opiaatgebruikers blijft dalen (heroïne is een opiaat) Volgens de laatste schatting in 2001 telde Nederland tussen de 24 en 46 duizend probleemgebruikers van opiaten, ongeveer evenveel als in voorgaande jaren. De populatie opiaatgebruikers is in de loop der jaren steeds ouder geworden en de aanwas van jonge gebruikers neemt af. Het aandeel jonge cliënten (15-29 jaar) bij de verslavingszorg daalde van 39 procent in 1994 naar 8 procent in 2004 en 6 procent in 2005. Tussen 2001 en 2004 daalde ook het totale aantal primaire opiaatcliënten, van bijna 18 duizend naar 14 duizend (-22%). bron Nationale Drug Monitor Jaarbericht 2006 van trimbos terug te vinden op http://www.trimbos.nl/Downloads/Prod...cht%202006.pdf Ik citeerde je dit al, maar ik denk dat je er niet op reageerde. http://forum.politics.be/showthread....32#post3359032 http://forum.politics.be/showthread....02#post3425202 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Van iemand die graag een glas wijn of een pint drinkt, denk je toch ook niet dat die van s' morgens dronken is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
Europees Commissaris
|
![]() Bestaat die draad hier nog steeds!?!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Gouverneur
|
![]() cannabisgebruik moet niet gedecriminaliseerd worden omdat er dan minder heroïnegebruikers zouden zijn
cannabisgebruik (en -productie en -verkoop) moet gedecriminaliseerd worden, net zoals heroïnegebruik (en -productie en -verkoop), omdat de staat niet het recht heeft om gedrag strafbaar te maken dat op zich geen schade berokkent aan anderen dan degene die het gedrag stelt anderzijds wel te rechtvaardigen imo: druggebruik als verzwarende omstandigheid bij misdrijven hogere premies voor b.v. levensverzekeringen en gezondheidszorg voorwaarden en tests inzake druggebruik binnen een arbeidsovereenkomst taksen (als er dan toch belastingen moeten zijn, dan liever op drugs dan op inkomen of op eigendom van een woning of op aankoop van voeding) Laatst gewijzigd door Dope : 7 juli 2008 om 18:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Cannabis is immers minder schadelijk, minder verslavend en wekt geen agressie op zoals alcohol. Het heeft geen zin om de strijd tegen cannabis op te drijven. Er is geen verband tussen het aantal gebruikers en de repressie die een overheid aanwendt, blijkt uit een recente Europese studie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
Europees Commissaris
|
![]() De dagelijkse joint is gevaarlijk. Goed?
En bemoei je nu maar met je eigen zaakjes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#251 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
mocht ik werkgever zijn: geen alcohol of cannabis tijdens of vlak voor de werkuren tenzij mijn werknemers artiesten zouden zijn, maar welke artiesten zijn er nu werknemers? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
|
![]() bij u misschien. als ik een fleske wijn koop (niet dikwijls) doe ik dat om het te killen. Het woord zegt al genoeg me dunkt.
Laatst gewijzigd door Ambiorix : 7 juli 2008 om 19:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
|
![]() Kijk naar VS. Proportioneel meeste gebruikers. En ook behoorlijk repressief.
Laatst gewijzigd door Ambiorix : 7 juli 2008 om 19:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
|
![]() de fles wijn tiens
![]() Laatst gewijzigd door Ambiorix : 7 juli 2008 om 19:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
|
![]() Citaat:
En daarin zitten alweer gradaties, ik ken genoeg mensen die een fleske wijn opentrekken om goed "in te drinken" vooraleer naar het duurdere stadscentrum te trekken. Niks mis mee, maar aub hou op met alcohol te vergoeilijken als zijnde ontschuldiger dan cannabis. Het is ook een drug en wordt ook geconsumeerd voor de effecten. Laatst gewijzigd door Ambiorix : 7 juli 2008 om 20:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
ha, alweer een mogelijk twistpunt de kop ingedrukt peace love and understanding jan hyoens' hippieverleden ![]() (vraag het hem maar zelf) hm, tijd voor nog een flesje wijn en een kruidige toeter die me komt aangewaaid nice! het komt allemaal wel nog eens goed, heel ooit |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een joint moet je uiteraard niet helemaal alleen in één keer oproken. Het woord zegt het zelf : joint (to join) Verder is het gelijkaardig: als je de eerste keer alcohol drinkt en een glas wijn drinkt, of voor de eerst keer cannabis rookt, en meerookt van een joint. Je blijft dan een tijdje in je zetel zitten. Ben je alcohol drinken al wat gewoon, of cannabis roken al wat gewoon, dan zal dit niet beletten je dagelijkse bezigheden verder te zetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |