Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 maart 2009, 23:42   #301
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sharpeizoe Bekijk bericht
Waarschijnlijk zelf ook nog niet veel problemen gehad met de islamitische cultuur zeker??

Uw reactie slaat nergens op ! afrikaanse, griekse,... producten hoeven geen apart keurmerk naar een bepaalde groep van de bevolking zodat ze het "mogen" eten en daar gaat het om. Het gaan niet om de producten zelf, maar op de manier waarop ze het weer eens moeten introduceren. waarom leggen ze die producten niet gewoon tussen de rest en moet er persé een apart rek/gebied zijn voor die "halal"-prutsen ... G

Blijkbaar speel je te veel met je hamster anders zou er wel nagedacht geweest zijn over jouw antwoord ...
Hier draait het inderdaad om. Voor de moslim-bevolking word het voorgeschoteld als zijnde " beter " als ons voedsel. Je weet mischien dat een moslim in tijden van hongersnood zelfs varken mag eten, en ander " onrein " voedsel. Maar niet als hij de keuze heeft tussen halal en iets anders. Nu dat die halal in de rekken komt, moeten ze dat dus kopen, er zijn geen excuses meer om het niet te doen. Dat gaat regelrecht in tégen de integratie.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2009, 23:46   #302
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Minder focussen op de halal-produkten en iets beter kijken in de supermarkt: de Coca-cola company heeft steeds zijn exclusief compartiment met zijn produkten.

En laat de usual plattitudes maar los voor de rest...

Dag.
Dat zullen handelsovereenkomsten zijn met de Coca Cola Company zeker. Maar aan dat drankje is geen enkele spiritituele meerwaarde verbonden : Coca Cola is voor iedereen die het graag lust. En als je liever Pepsi lust , of Fanta , dan gaat geen enkele godheid zich daarover boos maken !
Oud 14 maart 2009, 23:48   #303
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Simpel, nu kunnen ze door de winkel direct naar hun "eigen" sectie hun producten kopen en moeten ze zelf geen kennis meer maken met onze producten, laat staan dat ze dan nog in contact komen met ons tijdens deze winkelsessie (uitgezonderd kassierster dan ...)
Nu nog een aparte halal-kas, met een halal-hoofddoek-draagster, en het zottekeksspel is compleet.
Oud 14 maart 2009, 23:53   #304
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Turken en Marokkanen gaan echt naar hier migreren omwille van het aanbod in de supermarkten.
Nee, maar nu ze zich hier blijvend genesteld hebben, willen ze het land aanpassen naar HUN normen : hoofddoeken, halal gezever enz enz.
Oud 15 maart 2009, 00:04   #305
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Ik zie nog altijd het probleem niet dat moslims halal-voedsel kunnen kopen. Distributeurs willen winst maken, dus verkopen ze halal indien blijkt dat ze het kunnen verkopen.
Oud 15 maart 2009, 00:14   #306
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Ik zie nog altijd het probleem niet dat moslims halal-voedsel kunnen kopen. Distributeurs willen winst maken, dus verkopen ze halal indien blijkt dat ze het kunnen verkopen.
Men maakt het die mensen hier veel te gemakkellijk, d�*t is het probleem.
Oud 15 maart 2009, 00:38   #307
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Waarom is dat een probleem?

Laatst gewijzigd door driewerf : 15 maart 2009 om 00:39.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2009, 01:28   #308
Ambiorix

Standaard

Citaat:
over wie hebt ge het nu, de moslims of de multinationals?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2009, 01:35   #309
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier draait het inderdaad om. Voor de moslim-bevolking word het voorgeschoteld als zijnde " beter " als ons voedsel. Je weet mischien dat een moslim in tijden van hongersnood zelfs varken mag eten, en ander " onrein " voedsel. Maar niet als hij de keuze heeft tussen halal en iets anders. Nu dat die halal in de rekken komt, moeten ze dat dus kopen, er zijn geen excuses meer om het niet te doen. Dat gaat regelrecht in tégen de integratie.
Heb je 't over integratie of over assimilatie?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2009, 01:41   #310
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
We moeten een even onverzettelijke strijd voeren tegen tofu-producten, wat denken die macrobiotici wel!
En tegen groenten en fruit , wat denken die Vegetaren we!? En tegen spaggetti en macaroni en lasagne en canneloni, wat denken die Italianen wel?
En tegen chop soy, wat denken die Chinezen wel?
En tegen pattatten , wat denken die Mexicanen wel?
Oud 15 maart 2009, 01:44   #311
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, gewoon hernieuwde concurrentie tegen de lokale zelfstandigen.
concurrentie tegen de islamietische locale zelfstandigen zelfs

Laatst gewijzigd door filosoof : 15 maart 2009 om 01:48.
Oud 15 maart 2009, 02:39   #312
Frutella
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals jullie mss vernomen hebben in het nieuws vandaag, lanceert GB-keten een nieuw soort assortiment genaamd "halal" want trouwens "Toegestaan" betekend...

Volgens hen moeten wij ons aanpassen aan de behoeften en noden van islamieten, dus vandaar de lancering van dat nieuw assortiment. Zij zijn van mening dat ook de islamitische bevolking weinig tijd heeft om inkopen te doen en dat ze daarom sneller naar een supermarkt zullen gaan.

Naar mijn mening zijn die vrouwen elke dag thuis en hebben ze alle tijd om te gaan winkelen. Er zijn hier 101 winkelkes waar men al die zaken kan kopen als het dan toch van hun eigen brouwsels moeten zijn. Gewoon het feit dat het "toegestaan" noemt, vind ik al discriminerend naar onze producten want die zouden dan niet toegestaan zijn of zo (voor de islamieten dan) ??

Hoe zit het nu met de integratie, als wij zelfs al onze winkels gaan beginnen aanpassen om hen tevreden te stellen?? Ze kregen al meer luxe dan ons eigen volk en dat gaat er blijkbaar niet op vooruit voor ons dan ...

Ik hoop dat die winkelketens eens even hard getroffen worden als de politieagenten en andere "slachtoffers" waar niets aan gedaan wordt, mss dat ze dan gaan beseffen dat ze met toegevingen nergens terecht komen en alleen maar meer schade berokkenen.
Waarop baseer je deze uitspraken?

De supermarktketen stelt gewoon vast dat er een vraag is en past vervolgens haar aanbod aan. Dat doet iedere organisatie die wil overleven of haar marktaandeel wil vergroten.
Dit is gewoon één van de basisprincipes van vrije marktwerking, dat heeft niets te maken met integratie.

Wat u voorstelt is dat winkels die zich aanpassen aan de vrije markt 'hard getroffen worden'? Het zullen de wereldvreemde winkels zijn die eerst slachtoffer zullen worden van faillissementen.
Frutella is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2009, 08:24   #313
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
over wie hebt ge het nu, de moslims of de multinationals?
Over beiden, uiteraard. Dat gaat trouwens samen, zoals twee vingers aan één hand, multinationals zoeken altijd het profijt, en zaken doen daar waar het het goedkoopst is, zonder enige rekening te houden met plaatselijke gebruiken, of de integriteit van een land. Zij verplaatsen zonder problemen goederen, net zoals fabrieken, en zelfs bevolkingen als het moet. Waarom zijn de immigranten naar hier gehaald, als het niet was om de arbeidersbewegingen kapot te maken, door straatarm werkvolk zonder enig politiek bewustzijn, hun maag tot in hun schoenen van de honger en gewend aan leven onder een dictatuur naar hier te halen ? En nu die hier zijn gaan ze hun nog wat bijgelovig afgeslacht vlees en andere rommel verkopen, als het maar opbrengt. Hun werkvolk moet zich hier thuis voelen, nietwaar , en vooral, je moet hun religieuze leiders plezieren, die stellen zulke diensten op prijs, en verdienen ook nog wat geld met hun rituelen om dat vlees eetbaar en toegelaten te maken. Wie denk je dat multinationals verkiezen ? Half analfabete, bijgelovige arbeiders , of goed opgeleidde, kritische en assertieve revolutionnairen ?
Oud 15 maart 2009, 08:26   #314
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Heb je 't over integratie of over assimilatie?
Voor dat die assimileren hebben de kiekens tanden, gezien dat zelfs integratie een totale flop is.
Oud 15 maart 2009, 08:28   #315
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
concurrentie tegen de islamietische locale zelfstandigen zelfs
Inderdaad, kleine buurtwinkels zullen door het massaal verkopen van halal-rommel in supermarkten ook ten onder gaan . In principe ben ik ook d�*�*r tegen.
Oud 15 maart 2009, 08:35   #316
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frutella Bekijk bericht
Waarop baseer je deze uitspraken?

De supermarktketen stelt gewoon vast dat er een vraag is en past vervolgens haar aanbod aan. Dat doet iedere organisatie die wil overleven of haar marktaandeel wil vergroten.
Dit is gewoon één van de basisprincipes van vrije marktwerking, dat heeft niets te maken met integratie.

Wat u voorstelt is dat winkels die zich aanpassen aan de vrije markt 'hard getroffen worden'? Het zullen de wereldvreemde winkels zijn die eerst slachtoffer zullen worden van faillissementen.
Vraag en aanbod ? Waarom dan geen cannabis en andere drugs verkopen in de supermarkt ? Daar is ook vraag naar, en geloof me, dat zou goed verkopen ! Het is niet omdat er vraag is naar iets, dat het goed is. Waarom geen vuurwapens vrij verkopen in de supermarkt ?
Terzijde, vorig jaar met Kerstmis was ik in Frankrijk, en wat zag ik daar in supermarkt " Auchan " in een apart rekje in de boekenstand liggen ? Een hoop koran's, in een lederen kaft , goed in het zicht. 6.65 euro het stuk. In de ronde geen bijbels te bespeuren...Vreemd toch ? Met Kerstmis notabene ?
Oud 15 maart 2009, 08:43   #317
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilette Bekijk bericht
En je blijft de perceptie die je gecreëerd hebt maar aandikken Artisjok.
Deed je ook al toen je het aandeel van islamieten in de criminaliteit lag te minimaliseren.

Ik wacht nu nog altijd op die bewijzen over allah en zijn opgedragen halalmethode. Jij met je bewijzen- en bronnen-manie, ga je nu consekwent zijn of hoeft het niet als de islam in beeld komt? Waarom niet Artisjok?
Waarom stel je geen enkele vraag of eis je geen enkel bewijs als islamieten uitzonderingen eisen op de slachtwetten omwille van hun geloof? Waarom neem je die onvoorwaardelijk en bewijsloos aan?
1 quote om aan te tonen dat ik het aandeel van Moslims in de criminaliteit minimaliseer is ook te veel gevraagd zeker.
Van al je andere beweringen kan je ook geen quote geven.
Wat heb ik geschreven waardoor jij de indruk hebt dat ik een fervente allah-believer zou zijn? (+ quote graag)
Wat heb ik geschreven om die slachtswijze te vergoelijken? (+ quote graag)

Jij wilde een bewijs van :
"In België wordt het halal vlees in de gewone slachthuizen geslacht. Behalve het slachten zelf, wordt het halal vlees er behandeld door het reguliere personeel op de reguliere methode."
Nu je daarvan het bewijs krijgt, kan jij alleen nog je toevlucht nemen tot je klassieke non-argumenten. De andere voorstellen als "allah-believer" of "islamiet(o-fiel)".

Hier schreef je zelf dat je perceptie je persoonlijk mening is.
"Oorspronkelijk geplaatst door Gilette
De perceptie die de forummer hier over jou heeft is een persoonlijke mening en hoeft niet bewezen te worden."
Toen kon je ook al geen quote geven om je beweringen te staven.
"Dan moet je toch op zijn minst 1 bijdrage kunnen quoten.
Na hoeveel berichten, moet je nu toegeven dat je dit niet kan bewijzen? Niet eens één bericht kan je aanhalen!
De forummer moet wel oppassen met het geven van zijn persoonlijke mening over een andere forummer. Zeker als dit op lucht gebaseerd is, en enkel tot doel heeft de andere forummer in diskrediet te brengen.
Men zou dit kunnen zien als een persoonlijke aanval, wat volgens het forumreglement beloond wordt met 4bp "
Ik dacht dat je het toen begrepen had, ik kreeg immers geen antwoord meer.
http://forum.politics.be/showthread....17#post3955117
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2009, 09:06   #318
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Vraag en aanbod ? Waarom dan geen cannabis en andere drugs verkopen in de supermarkt ? Daar is ook vraag naar, en geloof me, dat zou goed verkopen ! Het is niet omdat er vraag is naar iets, dat het goed is. Waarom geen vuurwapens vrij verkopen in de supermarkt ?
Terzijde, vorig jaar met Kerstmis was ik in Frankrijk, en wat zag ik daar in supermarkt " Auchan " in een apart rekje in de boekenstand liggen ? Een hoop koran's, in een lederen kaft , goed in het zicht. 6.65 euro het stuk. In de ronde geen bijbels te bespeuren...Vreemd toch ? Met Kerstmis notabene ?
Dat wil ik ook eens weten. Waarom geen cannabis naast de andere drugs zoals tabak, alcohol, koffie, cola,....?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2009, 09:39   #319
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Zever in Pakskes! Er hebben altijd al 'zwarten' gewoond in Zuid-Afrika, namelijk de bosjesmannen. Daarna kwamen de Zulu's en daarna de blanke kolonialisten.
ik had het dan ook niet over de bosjesmannen.

Ik had het over de zwarte niet-moslims die door de ARABIEREN kaffers (ongelovigen) genoemd werden en als SLAAF werden gevangen in midden-Afrika en VERKOCHT aan de blanke kolonisten in Zuidafrika die ongeveer GELIJKTIJDIG met de Zulu's arriveerden.

Er kwam dus weer "een schip kaffers" aan, als ze de slaven per schip naar zuidafrika brachten....

Het moet voor jou héél pijnlijk zijn te vernemen dat de zwarte slaven die gedurende slechts een paar eeuwen door de blanke kolonisten in zuidafrika en elders gebruikt werden op de plantages door de ARABIEREN werden gevangen genomen en verkocht, maar zo is het nu eenmaal. De slavenhandel bloeide al eeuwen voordien in de islamitische landen en heeft nog eeuwen langer voortgewoekerd (tot op heden in het geniept) in diezelfde islamitische landen.

Moet ik er nog een tekeningetje bij maken?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 15 maart 2009 om 09:44.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2009, 09:46   #320
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zullen handelsovereenkomsten zijn met de Coca Cola Company zeker. Maar aan dat drankje is geen enkele spiritituele meerwaarde verbonden : Coca Cola is voor iedereen die het graag lust. En als je liever Pepsi lust , of Fanta , dan gaat geen enkele godheid zich daarover boos maken !
Ik heb geen weet van godheden, laat staan dat deze zich zouden interesseren in mijn eetgewoonten.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be