Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juni 2009, 22:57   #721
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht

Het is overduidelijk dat de koran, indien woordelijk en behoudsgezind opgevat, volkomen in strijd is met de gelijkwaardigheid van man en vrouw in de maatschappij. Het is duidelijk dat de grote meerderheid van de moslims, zeker hier, de koran terzake losjes interpreteert, maar het is even duidelijk dat een harde kern er anders over denkt. En het is eveneens duidelijk dat, in bepaalde hoofden of in die van hun omgeving, het dragen van de hoofddoek samenvalt met deze strenge interpretatie van de koran.

Paulus.
De groep mohammedanen die het niet nauw nemen met de koran interpreteert deze doorgaans niet anders dan strenge moslims; hij loopt er gewoon wat vaker de kantjes af. Theologisch commentaar bij de koran is iets anders dan wat wij in het Westen onder "exegese" of "interpretatie" verstaan. Zoals vrijwel alle westerlingen die de islam uitleggen, verchristelijk je hem eerst. Als dat niet constant gebeurde, zou het ideologische gevaar dat van het mohammedanendom uitgaat serieuzer worden genomen.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 22:58   #722
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Alle we zijn weer vertrokken voor enkele pagina's hersenloos moslim gebash
Oud 12 juni 2009, 23:00   #723
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jennes Bekijk bericht
Je mag dat denigrerend toontje achterwege laten hoor. Het staat je niet.

Ook die denigrerende kijk op Moslims mag je achterwege laten hoor. Als zij in de problemen komen, of worden gelokt, zullen ze zelf wel oud, wijs en talrijk genoeg zijn om zich eruit te helpen, niet? Of ben jij ook zo iemand die vindt dat een deel van deze mensen 'een gebrek vertoont' zoals Circe en dus niet kan worden gezien als beslissingsgerechtigd over zijn eigen heden en toekomst???
Moest het hun niet lukken. Vragen we onze hulp wel.
Intussentijd zou het iedere zogenaamde bezorgde westerling enorm sieren en toch nog van enig respect getuigen moesten ze de Moslims gerust laten.
Ik heb ze zich hier ook nog niet zien moeien met het geklooi van onze regering, de staatshervorming, of ons komen bevrijden van onze cultureel ingebakken biefstuk met friet, frieten met mayonaise, chocoladeprailnes en onze promiscuïteit of bv. iets wat bij hun meer tegen de borst zal stuiten: onze toelating van het homohuwelijk, buitenechtelijke kinderen, prostitutie, alcohol, drugs, ...

Of jij wel soms????
Ik wil de moslims best met rust laten...Als ze niet bij mij komen. Want als ze bij mij komen, moei ik me wel met wat ze hier uitsteken.
Verder mogen ze al dik content zijn dat ze voor hun olie geld krijgen. Moest het aan mij gelegen hebben, zou dat gewoon afgepakt zijn...
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2009, 04:12   #724
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zal toch een antwoord geweten hebben op die vraag (hoop ik ) en daardoor de spiegel hebben gezien die het mankement in je redenering pijnlijk blootlegt.
Je komt eensklaps op de proppen met een totaal van de pot gerukte vergelijking en dan ben ik plots degene met een "mankement in mijn redenering"? Grapjas.
Citaat:
En gezien je kan typen ga ik er ook van uit dat je verstandig genoeg bent om te beseffen dat waarom-vragen nooit stoppen. Op vier-vijf jarige leeftijd (of vroeger) doen kleutertjes dat. Tot ergernis van de omgeving vaak. Maar daarna zou het besef stilaan moeten komen dat niet alle waarom-vragen beantwoordbaar zijn.
Net als Weibe Rose kun je evenmin een beargumenteerd antwoord geven. Rond de pot draaien blijkt evenwel geen problemen op te leveren.

Vrij vertaald :

Citaat:
Je móet zus of zo doen! Waarom? Nou ja, weet ik ook niet, maar het mòet!"
Oud 13 juni 2009, 04:43   #725
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leven op kosten van de wel nog werkende mens dus en zo de stress voor hen nog verhogen.

Geweldig :cheer

*zucht*

Allez vooruit, ik zal het nog eens uitleggen. Wat extra informatie tussen haakjes plaatsen en zo. Mocht je er nog een tekeningske bij willen, geef maar een seintje.

Zowel mijn wederhelft als ikzelf werken deeltijds. (en neen, dat is niet hetzelfde als werkloos zijn). Vrijwillig overgestapt van voltijds werken naar deeltijds werken. Nergens heb ik geschreven dat we enige (werklozen)steun trekken. Hebben we nooit aangevraagd. Is bijgevolg ook niet van toepassing. We zijn met alles wettelijk in orde. Vandaar mijn : "doen we het (financiëel gezien) wel met wat minder (inkomsten)".

Waar je dus dat "leven-op-de-kosten-van-de-werkende-mens" vandaan haalt is mij een raadsel.

Jij staat wel heel vlug klaar met je conclusies, hé? Niet gehinderd door enige kennis terzake van de feiten? Eventjes rustig nadenken en de mogelijke opties overwegen is te lastig?

Laatst gewijzigd door Esperanza : 13 juni 2009 om 05:08.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2009, 05:23   #726
Pist*on
Schepen

Pist*on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Akkoord, in Brussel wonen veel mensen van vreemde origine, maar zijn het daarom allemaal agressievelingen?
T'is niet omdat een kleine minderheid agressief is, dat ze opeens allemaal als agressief moeten bestempelt woren hé... .

ze hebben wel allemaal een kort lontje. Op zijn minst. allemaal.
Ik denk dat 't genetisch is.

instead of korans and imams
Pist*on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2009, 06:04   #727
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Ah van alle moslims naar franstalige marokanen, pas op of het FDF staat aan je deur.

neen ? in kanton Halle behaalde de Union Francophone 22 % bij de verkiezingen voor het Vlaamse Parlement en is er de grootste partij !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2009, 08:42   #728
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Ik wil de moslims best met rust laten...Als ze niet bij mij komen. Want als ze bij mij komen, moei ik me wel met wat ze hier uitsteken.
Verder mogen ze al dik content zijn dat ze voor hun olie geld krijgen. Moest het aan mij gelegen hebben, zou dat gewoon afgepakt zijn...
Ja je lijkt me een diefje .
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2009, 08:44   #729
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht

neen ? in kanton Halle behaalde de Union Francophone 22 % bij de verkiezingen voor het Vlaamse Parlement en is er de grootste partij !
en?

Ah ja en UF heeft nog altijd maar 1 zetel, waar zijn al de doemsdag voorspellingen van 2 zetels?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2009, 10:37   #730
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pist*on Bekijk bericht
Natuurlijk hebben bepaalde allochtonen een kort lontje, net zoals bepaalde autochtonen dat hebben.

Maar hier doodleuk komen verklaren dat ALLE allochtonen agressief zijn is je reinste onzin. Ik ken genoeg mensen van 'vreemde origine' die geen vlieg kwaad zouden doen... .
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2009, 10:39   #731
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Als alle Belgen hun ervaringen met banken moesten laten primeren op hun verstand, ze zouden allles afhalen, nadat ze alle ruiten zouden stukgegooid hebben.
En u zou naar een lokaal VDAB-kantoor gaan om een beroepsopleiding te volgen, met een pak pleisters verspreid over uw lichaam.
Als ik verschillende keren belazerd ben door Marokanen en niet door Belgen, mag ik daar persoonlijk toch conclusies uit trekken zeker. Mijn zaak floreert ook goed zonder hen en hen binnen laaten vind ik persoonlijk, gezien mijn ervaringen een enorm risico en daarmee basta.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2009, 10:41   #732
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Zeg je , maar als ik op TV zie en mijn eigen ervaringen, nee hoor te risicovol.
Ge hebt nog nooit een overval meegemaakt precies. Iedereen leert uit zijn persoonlijke ervaringen. U niet ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2009, 10:53   #733
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Alle we zijn weer vertrokken voor enkele pagina's hersenloos moslim gebash
Enkele? Al 37 ondertussen...
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2009, 11:12   #734
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk hebben bepaalde allochtonen een kort lontje, net zoals bepaalde autochtonen dat hebben.

Maar hier doodleuk komen verklaren dat ALLE allochtonen agressief zijn is je reinste onzin. Ik ken genoeg mensen van 'vreemde origine' die geen vlieg kwaad zouden doen... .
ik heb de indruk dat jij altijd het woordje "ALLE" ziet staan en dat ik dat woordje steeds mis.

Kan je quoten?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2009, 11:26   #735
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik heb de indruk dat jij altijd het woordje "ALLE" ziet staan en dat ik dat woordje steeds mis.

Kan je quoten?

2x zelfs...

Laatst gewijzigd door Weiße Rose : 13 juni 2009 om 11:26.
Oud 13 juni 2009, 11:34   #736
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

2x zelfs...
tja.. maar dat vind ik nu toevallig ook wel hoor.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 13 juni 2009, 11:37   #737
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kan je quoten?
Citaat:
2x zelfs...
Citaat:
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2009, 11:47   #738
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Natuurlijk, als u maar kan bashen op alles wat niet in uw kraam past....
Oud 13 juni 2009, 11:50   #739
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan vind jij het vreemd dat je als extremist beschouwd wordt...
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2009, 11:54   #740
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
En dan vind jij het vreemd dat je als extremist beschouwd wordt...
gelukkig dat er nog mensen zoals jij zijn, die dat helem�*�*l niet zijn hé Raf?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be