Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 augustus 2009, 09:31   #241
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filet pur Bekijk bericht
Er mag zelfs iemand dood geslagen zijn... dan nog zullen sommigen het normaal vinden... uitgelokt door het slachtoffer blablablablabla...
We zijn goed bezig!
Er staat heus wat meer intressante teksten buiten blablabla hoor..
De post van Kallikles vind ik een zeer intressante waar je best eens mag over nadenken
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=117
Oud 10 augustus 2009, 09:42   #242
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Mens toch, als je d�*t al als een persoonlijke aanval beschouwt, geloof ik er geen fluit van dat jij ooit in de sociale sector hebt gewerkt, laat staan dat je ooit een allochtoon van kortbij zou gezien hebben. Veel fantasie heb jij volgens mij, maar meer ook niet.
Hopla, de moppersmurf weer!Toch fijn dat je op sommige zaken van dit forum kunt rekenen, waaronder de frustraties van Raf!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 11:05   #243
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Wapenwet van 1935, indien ik me niet vergis.

Ik zag er al fotos van (er werden voor WO2 meerdere modellen van dat soort in kleine reeks vervaardigd, in België en elders)

Er wordt nog altijd véél in mekaar geknutseld: denk maar aan de "Bulgaarse GSM", met vier 8mm of .22 enkelschotslopen (loopjes) :
http://www.strategypage.com/military...one_gun_1.aspx

http://www.youtube.com/watch?v=XxIjkBVEtyE

aan de Amerikaanse "pen guns"
Euh die Apache revolvers zijn zogenaamde penvuur revolvers en zijn allemaal in de 19de eeuw gemaakt.(Lang voor WOI en WOII) Het ontwerp van deze revolvers dateert van 1869.
Lang voor er ook maar sprake was van één of andere vuurwapenwet die ingegeven was door de angst voor revolutie (jaren 20-30) of de huidige vuurwapenwetten (jaren 80-90-00) die ingegeven zijn door Hollywood.

Zij zijn dus allemaal legaal geproduceerd. En in de 19de was het normaal dat mannen een zakrevolver op zak hadden.
Belgische penvuur revolvers (pre 1880's)
http://www.youtube.com/watch?v=sTOB8xBK40c
http://www.youtube.com/watch?v=SXYlpFE0wZs
Belgische randvuur of centraalvuur (vanaf 1870's)
http://www.youtube.com/watch?v=pi_gRQuaQZg
http://www.youtube.com/watch?v=jrBD8cqMjKM

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 10 augustus 2009 om 11:14.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 12:15   #244
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
De vraag was nu niet meteen aan jou gesteld zondebok maar aan Fallen Angel... niet dat je niet mag reageren.
Niet dat ik een zinnig antwoord had verwacht _ zoals gewoonlijk _ doch ben weeral content dat je impliciet beaamt
Wat is er niet zinnig aan mijn antwoord ? Problemen één per één oplossen lijkt mij niet precies slechte raad.

Laatst gewijzigd door zondebok : 10 augustus 2009 om 12:17.
zondebok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 12:35   #245
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
verleg het probleem dan niet ?
Krijg je dan gewoon niet de tendens dat er andere 'roofdieren' op het toneel verschijnen ?
Hoe bedoel je?
Dat er opeens meer lustmoordenaars, psychopaten, hooligans, happy slappers, etc zouden bijkomen omdat men toelaat burgers, mits een aantal proeven en testen, een vuurwapen of ander wapen op zak te hebben?

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Oud 10 augustus 2009, 12:37   #246
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Dat is dus larie en apekool.
Bewijs het.
zondebok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 12:47   #247
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouterv Bekijk bericht
Dat viel me ook al op toen ik deze discussie begon te lezen. Ongeloofelijk hoe sommigen uit hun nek kletsen en fabeltjes vertellen om toch maar gelijk te krijgen.

Het feit dat sommige dit afdoen als normaal, vind ik persoonlijk zeer verontrustend; dit kan je toch niet meer als normaal beschouwen?! Dat is net een scene uit een film. Die gasten blijven er maar op los slagen en iedereen die commentaar heeft krijgt er ook van langs. Ik vind het ook vreemd dat iedereen daar maar staat op te kijken.

Ik stel me ook de vraag; waarom kan dit geen racisme zijn?
'Een persoon met een zwarte huidskleur is in elkaar geslagen? Dat zal wel een racistische daad zijn gepleegd door een blanke.'
Terwijl het hier 'probleem jongeren' zijn, en dit alles maar normaal is in een samenleving en we daar toch weinig aan kunnen doen.

Ik vind dit verre van normaal ...
Nóg meer verontrustend vind ik uitspraken als deze:

Citaat:
Mja ik heb het al dikwijls gezegd.
Misdaad ingegeven door financiële of sociale achterstand los je op door armoedebestrijding, sociale voorzieningen en maatschappelijk werk.
Ze zijn dus ocharmkes maar arme sloebers, vandaar dat ze wel 'moeten' stelen of beroven! Ze zijn 'kansarm', er moeten nóg meer 'sociale voorzieningen' komen en nóg meer 'maatschappelijk werk'.
Ja hoor, álle arme mensen (kansarmen, minderbedeelden, achtergestelden) vertonen dit soort gedrag.

en dit:

Citaat:
De rest van de misdaad (de 'roofdieren') los je op door ervoor te zorgen dat het merendeel van de bevolking weerbaar is tegen zulke misdadigers.
Het slachtoffer is de 'schuldige', die moet zich maar 'weerbaarder' opstellen, moet er maar niet om vragen!

Aan dat 'roofdier'gedrag bestraffen, zó ver kan blijkbaar (nog) niet nagedacht worden ... ik dacht nochtans dat daar wetten voor bestonden ... laten die dan ook toegepast worden ...
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 13:06   #248
Duvelke

Standaard

toen die man zijn portomonee gepikt was, had hij die beter niet proberen terug te pakken. Je weet dat je dan een pak slaag gaat krijgen. Aangezien je daar alleen bent tegen een man of 4-5, weet je dat je gewoon geen kans maakt.
Beste dat je kon doen is meteen bus afgaan, politie gaan, bewakingscamera's opvragen, en die jongelui opzoeken.
Oud 10 augustus 2009, 13:07   #249
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Nóg meer verontrustend vind ik uitspraken als deze:

Ze zijn dus ocharmkes maar arme sloebers, vandaar dat ze wel 'moeten' stelen of beroven! Ze zijn 'kansarm', er moeten nóg meer 'sociale voorzieningen' komen en nóg meer 'maatschappelijk werk'.
Ja hoor, álle arme mensen (kansarmen, minderbedeelden, achtergestelden) vertonen dit soort gedrag.
Wat is volgens u de reden dat ze dan geld stelen?
Iemand die geld te veel heeft, hoeft het niet te stelen e?

Laatst gewijzigd door Duvelke : 10 augustus 2009 om 13:11.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 13:44   #250
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Waarom stelen ze geld? Omdat ze rijk zijn?

Citaat:
Het slachtoffer is de 'schuldige', die moet zich maar 'weerbaarder' opstellen, moet er maar niet om vragen!
Vergelijk het met hoe je moet reageren als er een beer, wolf of eender wat voor je staat:
Als je gaat lopen (kwetsbaar opstelt) ben je ten dode opgeschreven aangezien de beer dat als angst aanziet en je nu als prooi gaat zien (en een beer loopt veel harder dan een mens).
Als je blijft staan of traag opzij gaat laat je geen angst zien en gaat de beer ook niet aanvallen.

Citaat:
Aan dat 'roofdier'gedrag bestraffen, zó ver kan blijkbaar (nog) niet nagedacht worden ... ik dacht nochtans dat daar wetten voor bestonden ... laten die dan ook toegepast worden ...
Wat zeg jij tegen een psychopaat of een bende happy slappers die achter jouw aanzitten: "Pas op hé of ik bel de politie".
Achteraf als jij in het ziekenhuis of onder de zoden ligt zullen misschien het gerecht en de politie hun werk doen.
Gerecht en politie zijn altijd dingen die zich na de misdaad afspelen.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 10 augustus 2009 om 13:49.
Oud 10 augustus 2009, 14:03   #251
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Gerecht en politie zijn altijd dingen die zich na de misdaad afspelen.
...als dat eens waar zou zijn, dáár nijpt nou net het schoentje - dit soort van 'gedrag' wordt niet eens meer bestraft, het zijn 'faits diverskes' in Nl. 'incidentjes' genoemd, niet meer het vermelden waard tenzij er een dodelijk slachtoffer valt - en dan nog wordt er meestal 'maar' een voorwaardelijke straf uitgesproken - hoe wil je, hoe kan men dan hieraan een eind maken? Door het allemaal stuk te relativeren, niks aan de hand, een op zich staand feit, gewoon doorlopen, is niks gebeurd???

BTW; Ik zie méér dan enkel maar 'geld stelen', heb jij de video niet bekeken dan, ik zie puur geweld, schorem, straattuig dat geweld gebruikt enkel om het geweld, om de 'kick', niet omdat ze zo in geldnood zouden zitten!

Je maakt daar trouwens een mooie vergelijking; beer of wolf, op een bus stappen is tegenwoordig al gelijk aan verdwalen in de jungle zonder wapens om jezelf te verdedigen tegen roofdieren, vindt U dat normaal?
Oud 10 augustus 2009, 14:15   #252
filet pur
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
toen die man zijn portomonee gepikt was, had hij die beter niet proberen terug te pakken. Je weet dat je dan een pak slaag gaat krijgen. Aangezien je daar alleen bent tegen een man of 4-5, weet je dat je gewoon geen kans maakt.
Beste dat je kon doen is meteen bus afgaan, politie gaan, bewakingscamera's opvragen, en die jongelui opzoeken.

filet pur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 14:22   #253
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk kan je misschien maar best, meteen nadat je op de bus gestapt bent, je portemonnee e.d. afgeven aan zich ter plaatse bevindend straattuig, schorem en racaille!¿¡?
Oud 10 augustus 2009, 14:34   #254
Duvelke

Standaard

wat is daar zo grappig aan?
Wat ben je er mee om de rambo te willen uithangen en je geld van je overvalelrs terug probeert te pakken?
een goei pak slaag ja, dat krijg je er van. Ben je daar dan beter mee?
of denk je echt dat je je geld ga kunnen terugkrijgen zonder slag of stoot?
Oud 10 augustus 2009, 14:34   #255
Duvelke

Standaard

Citaat:
Eigenlijk kan je misschien maar best, meteen nadat je op de bus gestapt bent, je portemonnee e.d. afgeven aan zich ter plaatse bevindend straattuig, schorem en racaille!¿¡?
Waar zeg ik dat?
Oud 10 augustus 2009, 14:36   #256
Duvelke

Standaard

Citaat:
...als dat eens waar zou zijn, dáár nijpt nou net het schoentje - dit soort van 'gedrag' wordt niet eens meer bestraft, het zijn 'faits diverskes' in Nl. 'incidentjes' genoemd, niet meer het vermelden waard tenzij er een dodelijk slachtoffer valt - en dan nog wordt er meestal 'maar' een voorwaardelijke straf uitgesproken - hoe wil je, hoe kan men dan hieraan een eind maken? Door het allemaal stuk te relativeren, niks aan de hand, een op zich staand feit, gewoon doorlopen, is niks gebeurd???

BTW; Ik zie méér dan enkel maar 'geld stelen', heb jij de video niet bekeken dan, ik zie puur geweld, schorem, straattuig dat geweld gebruikt enkel om het geweld, om de 'kick', niet omdat ze zo in geldnood zouden zitten!

Je maakt daar trouwens een mooie vergelijking; beer of wolf, op een bus stappen is tegenwoordig al gelijk aan verdwalen in de jungle zonder wapens om jezelf te verdedigen tegen roofdieren, vindt U dat normaal?
De straf wordt bepaald door het gerecht, daar hebben de politieke partijen geen zeg aan
Oud 10 augustus 2009, 14:40   #257
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat peukie dat ze in je gezicht hebben uitgedoofd, heeft het een litteken achtergelaten?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 14:51   #258
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
De straf wordt bepaald door het gerecht, daar hebben de politieke partijen geen zeg aan
En de straf wordt bepaald door de wettelijke normen. En wie staat nu weer in voor de wetten...?
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 15:01   #259
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Je haalt constant preventie (vermijden dat er misdaden begaan worden) en bestraffing (gepleegde misdaden bestraffen) door elkaar.

Preventie is dit:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=219

Bestraffing is het proberen te verbeteren van criminelen.
Ook zorgt bestraffing in bepaalde mate voor afschrikking.

Oud 10 augustus 2009, 15:08   #260
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
En de straf wordt bepaald door de wettelijke normen. En wie staat nu weer in voor de wetten...?
Die nog altijd voor vrije interpretatie zijn door de rechters ! Zij bepalen ook de strafmaat.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be