Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 augustus 2009, 15:13   #261
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
wat is daar zo grappig aan?
Wat ben je er mee om de rambo te willen uithangen en je geld van je overvalelrs terug probeert te pakken?
een goei pak slaag ja, dat krijg je er van. Ben je daar dan beter mee?
of denk je echt dat je je geld ga kunnen terugkrijgen zonder slag of stoot?
Mja ik heb nog geen ervaring kunnen opdoen met uw methode:

Please mister criminal don't hurt me.

Werkt die misschien beter?

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 10 augustus 2009 om 15:14.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 15:15   #262
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Die nog altijd voor vrije interpretatie zijn door de rechters ! Zij bepalen ook de strafmaat.
................binnen de door de wetgever bepaalde minimum en maximumstraf.

Bravo.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Oud 10 augustus 2009, 15:24   #263
Starkad
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht

Gij hebt geen ervaring whatsoever.. Zoveel is duidelijk... Kga zelfs geen moeite doen om te vissen naar uw origines...

Starkad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 15:25   #264
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
................binnen de door de wetgever bepaalde minimum en maximumstraf.

Bravo.
Een rechter bepaalt nog altijd in de eerste plaats of iemand schuldig is of niet. als hij acht dat de verdachte onschuldig is, is er zelfs gaan minimum straf.
Overigens, de min en de max straf liggen soms HEEEEL ver uit elkaar.
Oud 10 augustus 2009, 15:27   #265
Duvelke

Standaard

Citaat:

Ok, rambo, haal je portomonee dan maar terug.
Zie maar dat ze je niet doodslagen...kom vooral achteraf niet wenen e

en nee, ik keur deze criminelen niet goed, vooraleer ik hier weer een commentaar over krijg. Maar soms moet je gewoon afwegen wat het belangrijkste is. Nl. Je geld of je leven?
Oud 10 augustus 2009, 15:35   #266
wouterv
Vreemdeling

wouterv's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Nóg meer verontrustend vind ik uitspraken als deze:

Ze zijn dus ocharmkes maar arme sloebers, vandaar dat ze wel 'moeten' stelen of beroven! Ze zijn 'kansarm', er moeten nóg meer 'sociale voorzieningen' komen en nóg meer 'maatschappelijk werk'.
Ja hoor, álle arme mensen (kansarmen, minderbedeelden, achtergestelden) vertonen dit soort gedrag.

en dit:

Het slachtoffer is de 'schuldige', die moet zich maar 'weerbaarder' opstellen, moet er maar niet om vragen!

Aan dat 'roofdier'gedrag bestraffen, zó ver kan blijkbaar (nog) niet nagedacht worden ... ik dacht nochtans dat daar wetten voor bestonden ... laten die dan ook toegepast worden ...
Uit deze beelden kan je niet afleiden hoe het staat met de financiële toestand van deze criminelen.
Men ziet dat het allochtonen zijn dus zijn het ook onmiddellijk kansarmen … lijkt wel racisme!
Dergelijk gedrag mag van niemand getolereerd worden en als normaal beschouw worden, hoe rijk of hoe arm ook.

Het is hen ook niet te doen om de portemonnee van die persoon; die gasten hebben gewoon niks beters te doen en hebben geen respect voor niets of niemand.
wouterv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 15:36   #267
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Waarom stelen ze geld? Omdat ze rijk zijn?
Als we zo zien hoe een doorsnee Belgische -toch niet onbemiddelde- politicus zijn werk doet. Als we zien hoe bank-ceo's- hun werk doen, moet ik toch toegeven dat hoe meer geld er in't spel is, hoe groffer er uit de hoek gekomen word. Die schoffies kloppen iemand in elkaar, de grotere schoften ruineren hele continenten.

Citaat:
Vergelijk het met hoe je moet reageren als er een beer, wolf of eender wat voor je staat:
Als je gaat lopen (kwetsbaar opstelt) ben je ten dode opgeschreven aangezien de beer dat als angst aanziet en je nu als prooi gaat zien (en een beer loopt veel harder dan een mens).
Als je blijft staan of traag opzij gaat laat je geen angst zien en gaat de beer ook niet aanvallen.
Leuke theorie, en in sommige gevallen werkt het wel. maar om te zeggen dat het altijd zo is, vergeet het.

Citaat:
Wat zeg jij tegen een psychopaat of een bende happy slappers die achter jouw aanzitten: "Pas op hé of ik bel de politie".
Dat is ook zo, een doorsnee psychopaat trekt zich er toch niks van aan, en een stel straatschoffies lacht eens, en zouden bij wijze van grap wel eens durven wachten tot het slachtoffer gebeld heeft, om dan portefeuille en gsm in te ruilen voor een uitgedeeld pak slaag.
Citaat:
Achteraf als jij in het ziekenhuis of onder de zoden ligt zullen misschien het gerecht en de politie hun werk doen.
En dan nog, als de agenten niet met handen en voeten gebonden zouden zijn aan de politiek correctheid van de regelneven en -gevers.

Citaat:
Gerecht en politie zijn altijd dingen die zich na de misdaad afspelen.
Moeilijk om iemand te straffen op gedachten/niet gepleegde misdaad.
Oud 10 augustus 2009, 15:39   #268
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:

en nee, ik keur deze criminelen niet goed, vooraleer ik hier weer een commentaar over krijg. Maar soms moet je gewoon afwegen wat het belangrijkste is. Nl. Je geld of je leven?
Als ik de kans zie verpulver ik toch liever 1 van die schoffies om te laten zien dat ik geen angstig burgermannetje ben.
En ja ik ben me ervan bewust dat ik dan in de penarie kom met het gerecht. Want als wetsvrezende burger ben je aas voor de gieren van't gerecht.
Oud 10 augustus 2009, 15:44   #269
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
1) Ik heet niet rambo.
2) Ik heb mijn portefeuille in de voorste zak van mijn broek. Ik krijg hem er zelf amper uit. Laat staan een zakkenroller.

Citaat:
Mja dat heeft eerder te maken met het humeur van die crimineel die het op jouw gemunt heeft. Niet met wat jij doet hoor.

Een vriend van mij is een vijftal jaar geleden in het ziekenhuis geslagen omdat hij naar iemand had gekeken terwijl hij op de bus zat. Degene waarnaar hij gekeken had stapt op de bus en slaat hem verrot. Gelukkig zijn wij net op tijd kunnen tussenkomen.

Citaat:
En nee, ik keur deze criminelen niet goed, vooraleer ik hier weer een commentaar over krijg. Maar soms moet je gewoon afwegen wat het belangrijkste is. Nl. Je geld of je leven?
Heel simpel: Mijn leven.
Elke bedreiging van mijn leven zal ik zo snel mogelijk proberen op te lossen op de op dat moment beste manier.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 10 augustus 2009 om 15:45.
Oud 10 augustus 2009, 15:48   #270
wouterv
Vreemdeling

wouterv's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
toen die man zijn portomonee gepikt was, had hij die beter niet proberen terug te pakken. Je weet dat je dan een pak slaag gaat krijgen. Aangezien je daar alleen bent tegen een man of 4-5, weet je dat je gewoon geen kans maakt.
Beste dat je kon doen is meteen bus afgaan, politie gaan, bewakingscamera's opvragen, en die jongelui opzoeken.
Ongelooflijk dat je die onzin durft schrijven!
Alsof het (weeral) maar 'normaal' is dat ze zijn portemonnee stelen en het ook maar 'normaal' is dat ze hem in elkaar slaan als hij die terug wil nemen.
Die persoon moet het maar verwachten dat ze hem zo hard aanpakken.
Als je gewoon weggaat dan maak je het juist erger: die kerels gaan zich nog stoerder voelen want er is toch niemand die iets tegen hen durft te doen of zeggen. Ze gaan nog meer denken dat ze de baas kunnen spelen en hebben totaal geen vrees van politie of gerecht. Of dacht je werkelijk dat die persoon zijn portemonnee ooit nog zou terug zien.

Wat ik me ook afvraag: hoe is dat crapuul opgevoed? Het is toch duidelijk dat ze voor niets respect hebben. De ouders mochten ook wel eens hard aangepakt worden! Of zijn het allemaal jongeren met een 'moeilijke jeugd'?
wouterv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 15:51   #271
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als we zo zien hoe een doorsnee Belgische -toch niet onbemiddelde- politicus zijn werk doet. Als we zien hoe bank-ceo's- hun werk doen, moet ik toch toegeven dat hoe meer geld er in't spel is, hoe groffer er uit de hoek gekomen word. Die schoffies kloppen iemand in elkaar, de grotere schoften ruineren hele continenten.
Mja akkoord de witteboordcriminelen zijn het ergst, maar daar ging t nu niet echt over.

Citaat:
Leuke theorie, en in sommige gevallen werkt het wel. maar om te zeggen dat het altijd zo is, vergeet het.
Het werkt niet altijd. Het is wel de beste kans die je hebt als je ongewapend een beer/wolf of iets anders tegenkomt.

Oud 10 augustus 2009, 15:54   #272
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Een rechter bepaalt nog altijd in de eerste plaats of iemand schuldig is of niet. als hij acht dat de verdachte onschuldig is, is er zelfs gaan minimum straf.
Overigens, de min en de max straf liggen soms HEEEEL ver uit elkaar.
Correctie: In Assisen bepaalt een jury of iemand schuldig is, niet de rechter.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 10 augustus 2009 om 15:54.
Oud 10 augustus 2009, 16:00   #273
Duvelke

Standaard

Citaat:
Correctie: In Assisen bepaalt een jury of iemand schuldig is, niet de rechter.
ja in assissen wel, maar niet bij de correctionele..en als het assissen is..bepaalt de jury of de verdachte schuldig is of niet.
De rechter bepaalt de zwaarte van de straf.
Oud 10 augustus 2009, 16:03   #274
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Die nog altijd voor vrije interpretatie zijn door de rechters ! Zij bepalen ook de strafmaat.
Verandert niets aan het feit dat de wetten bepalen wat strafbaar is en niet en wat de minimum en maximum straf is. De politiek moet ook zorgen dat deze wetten uitgevoerd worden.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 16:06   #275
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik de kans zie verpulver ik toch liever 1 van die schoffies om te laten zien dat ik geen angstig burgermannetje ben.
En ja ik ben me ervan bewust dat ik dan in de penarie kom met het gerecht. Want als wetsvrezende burger ben je aas voor de gieren van't gerecht.
Been there. Done that. Got the T-shirt EN de rechtszaak aan mijn broek wegens slagen en verwondingen
Oud 10 augustus 2009, 20:23   #276
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zondebok Bekijk bericht
Bewijs het.
Neen, jij moet je theorietje bewijzen, mijn beste.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 20:30   #277
filet pur
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Dat peukie dat ze in je gezicht hebben uitgedoofd, heeft het een litteken achtergelaten?
Waarom wil je dit weten?
filet pur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 20:34   #278
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filet pur Bekijk bericht
Waarom wil je dit weten?
Dat zou je frustraties verklaren. Immers: elke keer dat jij dan in je spiegel kijkt zie je het littekentje. De tranen beginnen zich dan door te dringen over de rand van je oogleden, je lippen beginnen krampachtig te trillen, en intense, geestesverblindende visioenen van bruinhuidige monsters met veel borsthaar en een joggingbroek beginnen voorbij je ogen te flitsen.
Je gaat even stilstaan, je vuisten gebald, je tanden tegen elkaar aandrukkend.
Vluchtig ga jij naar je pc. De woede is te groot, te diep, niks wat in drie dagen vergeten kan worden. De herinneringen van jou als zijnde een fragiel jong mannetje, zestien jaar, die gepest werd door bruin buitenlands borstharig tuig op je vakantiejob, hebben jouw zijn voor eens en altijd gedefinieerd. De woede moet eruit, maar het gaat niet. Jij bent machteloos.
En niemand luistert.

Dus open je weer een draad.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 20:39   #279
filet pur
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Dat zou je frustraties verklaren. Immers: elke keer dat jij dan in je spiegel kijkt zie je het littekentje. De tranen beginnen zich dan door te dringen over de rand van je oogleden, je lippen beginnen krampachtig te trillen, en intense, geestesverblindende visioenen van bruinhuidige monsters met veel borsthaar en een joggingbroek beginnen voorbij je ogen te flitsen.
Je gaat even stilstaan, je vuisten gebald, je tanden tegen elkaar aandrukkend.
Vluchtig ga jij naar je pc. De woede is te groot, te diep, niks wat in drie dagen vergeten kan worden. De herinneringen van jou als zijnde een fragiel jong mannetje, zestien jaar, die gepest werd door bruin buitenlands borstharig tuig op je vakantiejob, hebben jouw zijn voor eens en altijd gedefinieerd. De woede moet eruit, maar het gaat niet. Jij bent machteloos.
En niemand luistert.

Dus open je weer een draad.
Jij had waarlijk psychologie moeten studeren!
Nee, het zijn zelfs geen visioenen. Ik hoef maar buiten te komen en ik zie al overal bruinhuidige monsters met veel borsthaar en een joggingbroek. Het is zelfs pure realiteit.
filet pur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 20:41   #280
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filet pur Bekijk bericht
Jij had waarlijk psychologie moeten studeren!
Nee, het zijn zelfs geen visioenen. Ik hoef maar buiten te komen en ik zie al overal bruinhuidige monsters met veel borsthaar en een joggingbroek. Het is zelfs pure realiteit.
Jij hebt een haat gekregen voor die mensen omdat ooit iemand jou vernederde op je vakantiejob.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be