Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2009, 17:08   #261
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan Bekijk bericht
Ik vind dat ze in scholen Kerstmis moeten afschaffen want da's een levenbeschouwelijke feestdag. De leerlingen worden quasi-gedwongen mee te doen, en ze mogen die dag niet naar school en hen wordt dus het fundamenteel recht op onderwijs ontzegd.
Voor gemeenschapsscholen zou dit inderdaad kunnen opgaan, maar we leven wel in een westersche maatschappij waar dit feest een deel uitmaakt van onze cultuur, al was het maar om te schransen en te zuipen (ipv jezeke zijn verjaardag te vieren. )

Op Katholieke scholen, kan je dat niet zeggen, daar kies je als leerling voor u aan de christelijke leer te onderwerpen...

Dus, laat de imam een islamschool oprichten, kunnen ze zelf bidden tussen de uren en kunnen ze zelf suikerfeest verlof invoeren voor mijn part.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 17:09   #262
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vwala
En gene biefstuk-friet meer he, denk daar ook aan
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 17:10   #263
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik blijf het grappig vinden dat door hun gezaag, gedreig en gedemonstreer ze nu pas echt goe gesjareld zijn.
Dát zat er toch al op termijn aan te komen.
Cynisch is echter dat zowat iedereen 'gesjareld' is.
Ik vraag me echt af waar de triomf hier ligt
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 17:10   #264
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Winterzonnewende is helemaal geen levensbeschouwelijke feestdag.
We het hebben hier over Kerstmis, wél ne levensbeschouwelijke feestdag, er nen andere naam aan geven is ronduit kinderachtig. Bovendien is winterzonnewende ne feestdag die in serieus wat godsdiensten
wordt gevierd.

Laatst gewijzigd door dejohan : 11 september 2009 om 17:15.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 17:11   #265
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
In openbare gebouwen, Bobke, als deel van het interieur van dat gebouw.
Bij mijn weten bestaat/bestond er geen verbod op het dragen van kruiskes

Voor ambtenaren met loketdienst is dat in sommige gemeenten wel degelijk het geval.
Oud 11 september 2009, 17:11   #266
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

juist op het nieuws radio 1 vanaf volgend schooljaar overal in Antwerpen een hoofddoeken verbod ... weeral goed nieuws bij (merci petrick)
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 17:13   #267
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Voor gemeenschapsscholen zou dit inderdaad kunnen opgaan, maar we leven wel in een westersche maatschappij waar dit feest een deel uitmaakt van onze cultuur, al was het maar om te schransen en te zuipen (ipv jezeke zijn verjaardag te vieren. )
En gewoon toelaten dat de meest dominante levensbeschouwingen in onze maatschappij een paar vrijheden hebben als kersmis vieren of hoofddoeken dragen, dat kan er ni in?
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 17:17   #268
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Dát zat er toch al op termijn aan te komen.
Cynisch is echter dat zowat iedereen 'gesjareld' is.
Ik vraag me echt af waar de triomf hier ligt

Ja zie dat krijgt ge als uw regime de zwak is om deftig te reageren, voor mij is heel dat gezeik zelf geen discussie waart, een 20 tal jaar geleden bij ons op school met een klak of oorbel (jongensschool) komen en niet af of uitdoen,

Eerste keer wat lijnen straf, of strafstudie, hardnekkig blijven verderdoen, gewoon buiten.

Dat is respect en decipline voor het regelement / gezag directeur. Niemand discusieerde daarover.

Maar ge geeft ze ne vinger en ze pakken heel uw arm en daarna nog wat meer en op een geven moment kom je op een punt waar ge gewoon de goei met de slechte meestraft.

Spijtig ja, maar dat is zo, en waarom die triomf . wel eindelijk begint het PC gezag in te zien, dat de soep aan het overkoken is.
Oud 11 september 2009, 17:18   #269
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij mochten in den tijd ook geen klakske op onze kop zetten , bij mijn weten heeft daar niemand een trauma aan overgehouden, wij moesten ook braaf het schoolregelement volgen , anders volgden er sancties.
Het gaat wel even verder dan simpleweg het schoolreglement te volgen.
Het is juist dat schoolreglement dat werd aangepast omwille van de de hele problematiek inzake hoofddoeken en de specifieke concentratieproblemen die je op die scholen had.

Citaat:
Volgens de islam is het trouwens helemaal niet verplicht om hoofddoeken, boerka`s en andere stofkes over het hoofd, of het lichaam te draperen. enkel een stroming die hun vrouwen nog wat dieper onder hun sloef willen hebben, als normaal in de islam al het geval is, wil dit.
Dat doet er niet toe
Denk je nu echt dat die mesikes verlost zijn van dat juk ?
Dat ze plots het 'licht' gaan zien en zullen opkomen voor zichzelf ?

Citaat:
Wij als westerse maatschapij moeten daar niet aan meewerken en hebben het recht om onze eisen daarrond te stellen.
dat heb ik gezien
Oud 11 september 2009, 17:18   #270
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We het hebben hier over Kerstmis, wél ne levensbeschouwelijke feestdag, er nen andere naam aan geven is ronduit kinderachtig. Bovendien is winterzonnewende ne feestdag die in serieus wat godsdiensten
wordt gevierd.
Die naam was er lang voor men het kerstmis noemde.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 17:19   #271
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
...en als jij morgen naar de Vs verhuisd is het ook maar meer dan normaal dat je je aanpast aan de wetten, regels, waarden en normen van je nieuwe thuisland!
En aan de taal.

Laatst gewijzigd door driewerf : 11 september 2009 om 17:19.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 17:20   #272
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Winterzonnewende is helemaal geen levensbeschouwelijke feestdag.
toch wel
Oud 11 september 2009, 17:29   #273
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
...en als jij morgen naar de Vs verhuisd is het ook maar meer dan normaal dat je je aanpast aan de wetten, regels, waarden en normen van je nieuwe thuisland!
Waarover begin jij nu weer ?

Ze hebben het recht gebruikt om daar en elders met hoofddoek te verschijnen... en 't beviel ons niet dat ook zij datzelfde recht gebruikten als wij.
Geldt tevens voor tal van andere zaken trouwens

Vervolgens zijn regels/wetten ondertussen systematisch aangepast : wie ambtelijk werkzaam is in openbare gebouwen, nu weer 'klanten( van scholen ) en er gaan steeds meer en meer stemmen op om dat ook publiekelijk te kunnen indijken.

Bij mijn weten _ ik kan hier verkeerd in zijn _ is sinds de invoering van dat nieuwe schoolreglement of de invoering van die beperking in openbare gebouwen niemand die zich niet heeft 'aangepast' aan die nieuwe regelingen.

Over waarden en normen kan men kort zijn .... ook in de vs is dat niet vereist noch wettelijk gedicteerd
Oud 11 september 2009, 17:30   #274
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maakt niet uit dat kan je dan gezellig thuis doen
Oud 11 september 2009, 17:34   #275
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor ambtenaren met loketdienst is dat in sommige gemeenten wel degelijk het geval.
Loketdienst zeg je ...
kan zijn... ik heb er wel van gehoord en in verscheidene topics even de revue weten passeren... doch of er een algemene richtlijn voor is betwijfel ik.

En bovendien vraag ik me af of dat werkelijk gerespecteerd wordt.
Oud 11 september 2009, 17:42   #276
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja zie dat krijgt ge als uw regime de zwak is om deftig te reageren, voor mij is heel dat gezeik zelf geen discussie waart, een 20 tal jaar geleden bij ons op school met een klak of oorbel (jongensschool) komen en niet af of uitdoen,
Neen Herr Flick dat is een drogreden... dat men dat nu gaat proberen op het conto toe te schrijven van de pc.
Wat had dan sterk optreden geweest ?
Een algemeen beleid opzetten waar het dragen van hoofddoeken sowieso verboden zou zijn geweest ?

Citaat:
Eerste keer wat lijnen straf, of strafstudie, hardnekkig blijven verderdoen, gewoon buiten.

Dat is respect en decipline voor het regelement / gezag directeur. Niemand discusieerde daarover.
Dat zou pas aan de orde zijn NA de verandering van schoolreglement, niet ?
Of spreek je algemeen ?

Citaat:
Maar ge geeft ze ne vinger en ze pakken heel uw arm en daarna nog wat meer en op een geven moment kom je op een punt waar ge gewoon de goei met de slechte meestraft.
En het verbieden van de hoofddoek gaat dat algemeen strikter optrden even bewerkstelligen ?

Citaat:
Spijtig ja, maar dat is zo, en waarom die triomf . wel eindelijk begint het PC gezag in te zien, dat de soep aan het overkoken is.
'k Vraag me af wat dat met gezag te maken heeft ? .... eerder een moment van zwakte om verdere discussies waarom nu precies in die twee scholen en waarom nu precies alleen hoofddoeken te kunnen vermijden.
Oud 11 september 2009, 18:59   #277
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dat ze in scholen Kerstmis moeten afschaffen want da's een levenbeschouwelijke feestdag. De leerlingen worden quasi-gedwongen mee te doen, en ze mogen die dag niet naar school en hen wordt dus het fundamenteel recht op onderwijs ontzegd.
Kan het nog meer naast de kwestie? Van mij mogen Islamitische leerlingen gerust thuisblijven met Suikerfeest en dergelijke. Deze discussie gaat over de gang van zaken binnen de school. Ik weet niet waar jij naar school bent geweest, maar op het atheneum in het Antwerpse waar ik ging werd Kerstmis en Pasen in ieder geval niet gevierd. Zo hoort dat ook.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2009, 19:05   #278
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Pak dan de daders aan, en niet de slachtoffers. We vernbieden de minirok of de decolleté toch ook niet omdat sommige mannen dat als een excuus voor verkrachting zien.
Hoofddoeken worden niet algemeen verboden (nog maar eens), maar - nadat werd vastgesteld dat die hoofddoeken voor problemen zorgden - binnen de schoolcontext geweerd. Dat is ook geen probleem, aangezien imam Talaoui steeds blijft beweren dat die hoofddoek geen essentieel onderdeel is van de Islam.

Citaat:
Dat we een generatie kweken die van jongs af aan leert om ja en amen te zeggen. Voor iemand die de geheven vuist als avatar heeft, conformeer je je toch wel erg.
Je analyse van mijn avatar is nogal kortzichtig. Kijk, onderdrukking kan in vele vormen komen (ik beschouw de geheven vuist nl. als een symbool tegen onderdrukking). Enerzijds kunnen mensen onderdrukt worden doordat optionele geloofssymbolen (zie hoger) in bepaalde openbare ruimten geweerd worden. Anderzijds kunnen mensen ook onderdrukt worden door gedwongen te worden bepaalde religieuze symbolen te dragen. Als ik dan moet kiezen, vind ik de eerste vorm van onderdrukking minder erg. Dat heeft weinig met conformisme te maken.

Citaat:
Niet op het internet geweest, de afgelopen dagen?
Het internet is de vervanger van het vroegere dorpscafé: er is een fundamenteel verschil tussen zagen en klagen of effectief actie voeren.
Oud 11 september 2009, 19:06   #279
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
pesterijen en bedreigingen die ontstaan zijn nadat het verbod er kwam. Je kan geen beleid rechtvaardigen door de reacties die dat beleid achteraf oproept.
Die pesterijen zijn al minstens drie jaar aan de gang, want toen is het atheneum de discussie met leerlingen en ouders voor de eerste keer aangegaan.
Oud 11 september 2009, 19:25   #280
BlueThunder
Banneling

Standaard

binnenkort is al die zever, discriminatie, pesten van moslims,.... verleden tijd.

AEL: 'Moslimscholen kwestie van tijd'

* vrijdag 11 september 2009
* Bron: belga
* Auteur: mcu

Volgens Karim Hassoun, voorzitter van de Arabisch Europese Liga (AEL), is het nog maar een kwestie van tijd vooraleer de eerste moslimscholen in Antwerpen worden opgericht. Dat zegt hij naar aanleiding van de beslissing om vanaf volgend schooljaar de hoofddoek te bannen uit alle Antwerpse scholen. 'Dat verbod brengt alles nu in een stroomversnelling.'

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF11092009_069
BlueThunder is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be