![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: De Vader moet rechten hebben voor een ongeboren kind. | |||
| Ja |
|
29 | 51,79% |
| Nee |
|
27 | 48,21% |
| Aantal stemmers: 56. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#261 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een pasgeboren kind heeft ook geen schijn van kans op alleen op zichzelve, zonder "samensmelting in een gezin of iets soortgelijks van oppas ..." verder uit te groeien. Mocht je jouw redenering doortrekken, dan zou je een pasgeborene mogen laten kreveren ... (nou vind ik wel dat een mama die haar pasgeborene doodt, zoals vaak in de pers bericht wordt/werd/zal worden, nooit een krimineel feit genoemd kan worden; de maatschappelijke reaksie zou nooit strafrechterlijk mogen zijn, maar enkel hulp die georganizeerd wordt vanuit medische/psichologische/.. wereld)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#262 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Nu nog consequent doordenken. Paulus. |
||
|
|
|
|
|
#263 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. |
|||
|
|
|
|
|
#264 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Als u het daarmee eens bent is het toch simpel? Een zwangerschap heeft gevolgen voor het lichaam en het leven van zowel moeder als kind. De enigen die daarover mogen beslissen zijn zijzelf en niemand anders. Aangezien het nog niet geboren kind dat niet kan zal de moeder voor beide moeten beslissen. Het gaat haar immers als allereerste aan.
|
|
|
|
|
|
#265 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Beetje een ziekelijke opmerking om iemand te linken aan het idee van zo'n drama.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#266 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Consequent bent u wel, spijtig genoeg wel op onethisch vlak gezien u beslist over anderen en weigert de mens zelf te laten beslissen over zaken die hen aanbelangen en waar buitenstaanders geen zaken mee hebben. Als je niet kunt inzien dat dit onethisch is dan raad ik u aan tussen de scherven van uw gebroken spiegels te zoeken. U hoeft zelfs niet door te denken, gewoon denken zou ook al tof zijn.
|
|
|
|
#267 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wanneer zij echter meent dat het kind niet over zijn lichaam mag beschikken, zelfs niet in die mate dat het de dood tot gevolg heeft, dan is zij het niet waard om datzelfde recht voor zichzelf op te eisen. Het is juist dat zwanger zijn een invloed heeft op het lichaam van het kind en de moeder. Maar laten we wel wezen. Van zwanger zijn ga je doorgaans niet dood, van geaborteerd worden wel. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#268 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#269 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik wacht nog altijd op je uitleg waarom dat onethisch zou zijn. Als er iemand is die oordeelt over anderen en dat oordeel zelfs effectief uit laat voeren, dan is dat wel de aborterende moeder. Zij is het die weigert het kind een kans te geven van alles wat het leven te bieden heeft. Laten we dus maar in het midden laten wie hier onethisch handelt. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#270 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro. Laatst gewijzigd door Rapture : 24 september 2009 om 17:20. |
|
|
|
|
|
|
#271 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Neen, zo grof ben ik niet. Laten we dan in de eerste plaats ook ineens stellen de vrouw bepaalt of ze zwanger wilt worden. Mooi. En dus ook zelf mag beplen of ze van die zwangerschap af wil raken. |
|
|
|
|
|
|
#272 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Tjah ... zo bekijk ik dat... ik ben daar trouwens helemaal niet alleen in, weet ge
Citaat:
Ik heb je al gezegd dat je je misschien verantwoordelijk kunt voelen maar daarom ben je dat nog niet. Daarbij ... wat doe je met dat soort redenering als de vrouw besluit het kind te houden ? Citaat:
Citaat:
neen serieus... Gekke vraagstelling van je btw De vrouw bepaalt inderdaad in eerste en zelfs laatste instantie of ze zwanger wilt worden... nogal wiedes medunkt Wie moet dat anders bepalen in haar plaats volgens jou ? Al wat ze dan nodig heeft is een spermabron daarvoor... of dat nu haar vaste vriend, haar man, haar minnaar, een one-night-stand-erke of zelfs de bank is die bereid is dat te leveren speelt daar geen enkele rol bij. En daar bovenop bepaalt de vrouw ook of ze die zwangerschap wilt uitdragen... zo simpel is datte Om het nogmaals crû te stellen dus Je kan dat eerlijk of oneerlijk vinden... feit blijft dat er hier niet over gelijkwaardigheid kan gesproken worden dus laat staan gelijke rechten |
|||
|
|
|
|
|
#273 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
U zit in de problemen omdat u 2 wezens ziet en uzelf dan nog eens, ongevraagd, wil opwerpen als beschermer van 1 daarvan (dat u daarmee serieus afbreuk doet aan het zijn van het andere wezen speelt blijkbaar geen rol).
|
|
|
|
#274 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#275 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#276 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#277 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#278 |
|
Banneling
|
Als de vader rechten krijgt bij een ongeboren kind, dan wordt een vrouw verplicht om een kind te dragen en op de wereld te zetten, tegen haar wil in. Die gelijke rechten gaan dan onvermijdelijk ten koste van de rechten van de vrouw.
Geheel terzijde; staan tegenover gelijke rechten dan ook gelijke plichten? Moet de vader dan evenveel tijd vrijmaken voor het kind? Evenveel taken op zich nemen? |
|
|
|
|
|
#279 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 25 september 2009 om 18:59. |
|
|
|
|
|
|
#280 |
|
Staatssecretaris
|
Maar er is maar 1 partij wiens mening relevant is.
|