![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: De Vader moet rechten hebben voor een ongeboren kind. | |||
| Ja |
|
29 | 51,79% |
| Nee |
|
27 | 48,21% |
| Aantal stemmers: 56. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#341 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#342 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
|
|
|
|
#343 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik vraag me trouwens af hoe u de bevructe eicel noemt, als u deze niet als het prille begin van een nieuwe mens ziet. Hoe heet dat wezen volgens u? Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#344 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Zeg maar eens tegen een vrouw die rouwt om een miskraam dat er geen enkel leven aanwezig was in haar schoot, dat ze niet droef mag zijn om de dood van haar vrucht. |
|
|
|
|
|
|
#345 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Ik vind de moraliteit van de "progressieven" hier op het forum trouwens bijzonder pervers in dit opzicht. Je mag volgens hen geen medische experimenten doen op dieren om mensenlevens te redden, maar je mag wel menselijk leven vermoorden zonder enig probleem. |
|
|
|
|
|
|
#346 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#347 |
|
Banneling
|
In mijn post stond toch niets beledigend!
http://forum.politics.be/showthread....49#post4354949 |
|
|
|
|
|
#348 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#349 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#350 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#351 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
In dit geval is dat het argument naar analogie met het algemeen aanvaarde principe van zelfbeschikkingsrecht.
Of ben je daar soms om de één of andere reden geen voorstander van ? Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#352 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#353 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
En dat doe ik omdat mijn medische scholing mij geleerd heeft dat er niet zoiets is als "het moment" waarop een foetus mens wordt. Het is een uniek individu vanaf het moment van de conceptie.
|
|
|
|
|
|
#354 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
stomme vergelijking overigens Een illegaal is een mens zonder papieren of iemand die zich niet rechtmatig op een bapaald grondgebied bevindt ...that's all Citaat:
Uiteraard is het vanuit het oogpunt van een vrouw die gewenst zwanger is en uitkijkt naar een 'kind' een kind Naast elke vrouw vindt je er ook eentje die niet gewenst zwanger is en niet over een 'kind' zal klappen btw Ik ken ook mensen die rouwen om hun afgestorven hamster of kanariepiet en die ook hunne 'kleine' noemen. Wat nu ? Geven hamsters en kanariepieten vanaf nu ook mensenrechten ? |
||
|
|
|
|
|
#355 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Het kind van die gewenst zwangere is even levend en evenzeer een individu als het kind van die ongewenst zwangere. |
||
|
|
|
|
|
#356 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#357 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een embryo is geen individu noch in genetische zin ( want dat als argument zou immers voor elke cel opgaan ) noch in medische zin en vooral niet _en dat is in feite het enigste dat van tel is_ in juridische zin Citaat:
E is ook geen enkele 'progressief' die stelt dat je mag moorden... echter zelfverklaarde pro-life'rs hebben er blijkbaar geen enkel probleem mee een haar leven volledig naar te kloten te helpen Nog te zwijgen dat diezelfde pro-life'rs vaak dan nog eens pro-doodstraf, voor folteren en het laten creperen van mensen zijn. Vanwaar die hypocrisie ? Het vernietigen of naar de kloten helpen van het leven van een menselijk individu is blijkbaar geen enkel probleem.... het vernietigen van leven _dat misschien kan uitgroeien tot een menselijk individu maar het zeker lange nog niet is op dat moment _ is dan blijkbaar wel een groot probleem. |
||
|
|
|
|
|
#358 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#359 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Idem dito voor embryos.
|
|
|
|
#360 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Volgens u en volgens de wet niet.
Medisch en biologisch gezien wel. Laatst gewijzigd door lomeanor : 28 september 2009 om 21:37. |
|
|
|