Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 20 februari 2010, 23:31   #721
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Die aangetrouwde moslims in jouw familie.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
De uwe.
Heb ik een aangetrouwe Moslims in mijn familie? Een Moslimfamilie?

Waar heb je dat gelezen?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 23:31   #722
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Doen mij wat denken aan junkies.
Dat is een zeer goede vergelijking.

Net als junkies zich wel voelen bij het vergiftigen van hun lichaam, voelen bekeerlingen zich wel bij het vergiftigen van hun geest, en beide categorieën willen hun rotte waar zoveel mogelijk pushen.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 23:33   #723
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
De uwe.
Neenee, de echtgenoot van Arti wérkt voor een islamiet/Marokkaan ... juist Arti?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 23:51   #724
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

1) Door te zorgen dat de moslima opties eheft om zich te verzetten tegen opsluiting en daarvan is educatie, ghettowijk-preventie,... een belangrijk onderdeel.

2) De patriarchale houding van mannen negerende, wat is nu het probleem dat men in posities waar neutraliteit vereist is uiterlijk neutraal moet zijn?

3) Dat een geheelaanpak nodig is lijkt me evident. We hebben hier te maken met een deelgroep waar de minderheidspositie van de vrouw cultureel ingebakken is, dat los je niet in 1, 2,3 op.

4) Mij gaat het erover dat niet alles wat van bovenaf opgelegd en wat dus als patriarchaal beschouwd kan worden, negatief is. Voorts lijkt het me ook zinnig als we afstappen van een leeftijdsgrens en in plaats daarvan gaan naar een diplomavereiste van secundair onderwijs. In de dag van vandaag kunnen we niet toestaan dat mensen zonder een deftige opleiding van school gaan.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 23:51   #725
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
'Weldenkend links'

Contradictio in terminus
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 23:52   #726
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'Weldenkend links' heeft namelijk heel goed in de gaten ...Door de media in handen te hebben en te bespelen...

'Links' is geen complot.

Al heeft het er wel eens alle schijn van.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 20 februari 2010 om 23:59.
Oud 20 februari 2010, 23:57   #727
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'Weldenkend links' Door de media in handen te hebben en te bespelen, zorgen zij ervoor dat de meeste mensen niet of slecht geïnformeerd zijn over zaken waarvan zij liever niet zien dat die aan het licht komen.

Dat de staatsomroepen in NL en Belgie linksleunend (op zijn minst) zijn lijkt een feit. U kunt hier in Belgie VTM aan toevoegen die een consequent overheidsvriendelijke koers varen sinds zij de belofte hebben binnengehaald dat de Nederlandse commerciele stations van het Vlaamse en Brussels grondgebied zullen worden geweerd.

Aan de andere kant staat het u, vooralsnog althans, vrij om via deze weg, internet, uw waarheid te verkondigen. Misschien een 'rechtse' Nederlandstalige Huffington Post?

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 20 februari 2010 om 23:58.
Oud 21 februari 2010, 00:03   #728
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ja; er zijn wel meer mensen die last hebben van vooroordelen.
Die worden dan ook in de hand gewerkt door niet duidelijk te zijn, door onvoldoende communicatieve vaardigheden, bewust of onbewust. Wie altijd maar vaag zijn gedachten en meningen onder woorden brengt, rond de pot draait en zelden tot de kern van de zaak komt, zorgt er zelf voor dat mensen de benodigde informatie uit wat wél gezegd wordt trachten te destilleren. En dan kan er een verkeerde indruk ontstaan ja. Dat ligt minstens net zoveel aan de zender dan aan de recipiënt.

Citaat:
Toch bedankt; van mij zou hij het toch niet willen geloven.
Toch wel, denk ik. Ik ben hem dan wel niet, maar ik nam het immers ook aan.

Citaat:
In de draad waar ik vertelde dat mijn schoonbroer (de man van mijn zus) een allochtoon is; heb ik je er reeds op gewezen dat je al te voorbarig besluit dat hij Moslim zou zijn.
http://forum.politics.be/showthread....18#post4163518
Ik herinnerde me niet meer precies hoe de vork aan de steel zat en daarom schreef ik ook 'allochtoon/moslim' en niet 'allochtoon=moslim'.

Citaat:
In diezelfde post heb ik je ook verteld wat mijn achtergrond is. Al vergeten?
Nogmaals, dat is een discussie van ruim acht maanden geleden. U kunt niet verwachten dat ik me nog letterlijk herinner wat u daar allemaal schreef. Zo belangrijk bent u nu ook weer niet voor mij.
En wat betreft uw achtergrond betreft, heb ik u daar toentertijd al een antwoord gegeven.

Citaat:
Ik vind het wel tof dat je zomaar toegeeft dat je weet dat er ook toffe moslims bestaan.
Waarom zouden die niet bestaan? Ik heb zelfs een hele toffe moslimfamilie (Turken) bij mij in de straat wonen. Nu ja, moslim zou ik ze eigenlijk niet meer willen noemen. Geen hoofddoeken of andere vodden, jaren geleden dat ze nog in de moskee geweest zijn, met kerstmis een kerstboom in huis, geen schotel aan de gevel om de tv van het heimweeland te kunnen ontvangen. Vrouwlief gaat gewoon uit werken en geeft manlief er flink van langs als zijn patriarchale kantjes ondanks alles toch weer de kop op steken, enz. En ze hebben een pesthekel aan hun onaangepaste moslimburen en soortgenoten.
Hoe dan ook, toffe moslims bestaan, maar dat is zoals gezegd niet dankzij, maar vooral ondanks de islam.

Citaat:
Verder heb ik nog nooit de Islam verdedigd.
U heeft misschien niet de gehele islam an sich verdedigd, maar u heeft wel de door zeer velen als ongewenst ervaren uitwassen van de islam met verve verdedigd. Wellicht zonder het zelf in de gaten te hebben.
Oud 21 februari 2010, 00:05   #729
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Contradictio in terminus
Het staat dan ook niet voor niets tussen aanhalingstekens.
Oud 21 februari 2010, 00:08   #730
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
'Links' is geen complot.

Al heeft het er wel eens alle schijn van.
Dat klopt, het is geen complot in de klassieke zin des woords, eerder een 'state of mind' bij velen die bereikt is na een generatie (of twee) 'social engineering'.
Oud 21 februari 2010, 00:11   #731
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat de staatsomroepen in NL en Belgie linksleunend (op zijn minst) zijn lijkt een feit. U kunt hier in Belgie VTM aan toevoegen die een consequent overheidsvriendelijke koers varen sinds zij de belofte hebben binnengehaald dat de Nederlandse commerciele stations van het Vlaamse en Brussels grondgebied zullen worden geweerd.

Aan de andere kant staat het u, vooralsnog althans, vrij om via deze weg, internet, uw waarheid te verkondigen. Misschien een 'rechtse' Nederlandstalige Huffington Post?
Er zijn al genoeg blogs en webstekken waar 'mijn' waarheid inmiddels al lang verkondigd wordt.
Oud 21 februari 2010, 00:21   #732
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Neenee, de echtgenoot van Arti wérkt voor een islamiet/Marokkaan ... juist Arti?
Ocharme dat is echt erg. Ik leef met arti mee.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2010, 00:24   #733
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb ik een aangetrouwe Moslims in mijn familie? Een Moslimfamilie?

Waar heb je dat gelezen?
Op dit forum.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2010, 00:26   #734
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is een zeer goede vergelijking.

Net als junkies zich wel voelen bij het vergiftigen van hun lichaam, voelen bekeerlingen zich wel bij het vergiftigen van hun geest, en beide categorieën willen hun rotte waar zoveel mogelijk pushen.
Hoe meer mensen zich zoals hen gedragen, hoe minder abnormaal ze zich voelen.
Oud 21 februari 2010, 00:27   #735
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ah, economische belangen. Even sterk, zoniet sterker, dan familiebanden. Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt. Alhoewel, dit gezegde gaat niet op voor moslims. Die bijten in de hand die hen voedert.

Laatst gewijzigd door den dinges : 21 februari 2010 om 00:28.
Oud 21 februari 2010, 01:23   #736
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Akkoord dat je alle mannen moet leren dat alle vrouwen gelijke rechten hebben; ongeacht de ideologie.

Als je die man terugstuurt mag die vrouw weer volgen. Zeker als haar enige verblijfsvergunning uit haar huwelijk voortspruit. Denk je serieus dat een vrouw in dit geval op haar rechten zal (kunnen) staan?

Akkoord dat een vrouw (en ook een man) al die rechten moet hebben; maar hoe dwing je die op een realistische manier af?
Vrouwen met enig zelfrespect( kun je leren!) willen geen man die hen verbiedt het huis te verlaten, te werken, delen het bed niet met wie hun ouders daarin gelegd heeft, willen gelijke rechten binnen huwelijk en ouderschap en vooral het recht op zelfbeschikking.

Je biedt vrouwen bescherming door wel hun man en niet zijzelf en gezin te laten vertrekken. Stel een vertrouwelijk meldpunt in waar je begint met de man uit huis te plaatsen wanneer zijn vrouw desnoods telefonisch melding maakt van grove schending van haar wettelijke rechten hier. Afhankelijk van de ernst kun je waarschuwen en bij verhaling de nationaliteit afpakken, je hebt immers ondertekent de Belgische wetten, waaronder ook de juridische positie van vrouwen valt te zullen erkennen en op basis van die verklaring krijg je naturalisatie. Maar speciaal voor u; hoofddoeken verbieden een vrouw die rechten uit te oefenen omdat ze zich moeten onderwerpen aan haar religie. Dat dwing je realistisch af door maatschappelijk afstand te doen van ieder gedachtengoed wat strijdig is met deze rechten, dus door hoofddoeken op scholen en werkvloeren te verbieden.Voila, benieuwd hoe u hier onderuit kruipt!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2010, 01:26   #737
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Alice> Niet teveel emt artisjok spelen, jij weet evengoed en ik ben ervan overtuigd zelfs beter dan ik dat de grootste redenen groepsdruk, houvast identiteit (botsing tussen thuiscultuur en wat ze erbuiten zien), ... zijn.
Ge lijkt me een intelligent meisje maar dit is een gevolg , die moet je niet centraal zetten maar oorzaken.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2010, 07:29   #738
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Die worden dan ook in de hand gewerkt door niet duidelijk te zijn, door onvoldoende communicatieve vaardigheden, bewust of onbewust. Wie altijd maar vaag zijn gedachten en meningen onder woorden brengt, rond de pot draait en zelden tot de kern van de zaak komt, zorgt er zelf voor dat mensen de benodigde informatie uit wat wél gezegd wordt trachten te destilleren. En dan kan er een verkeerde indruk ontstaan ja. Dat ligt minstens net zoveel aan de zender dan aan de recipiënt.
Neen; dit heeft alles te maken met de nood om iedereen in hokjes te plaatsen; een etiket op te plakken.
Immers; als men geen bal meer kan raken; wat rest er dan nog in een discussie?

Citaat:
Toch wel, denk ik. Ik ben hem dan wel niet, maar ik nam het immers ook aan.

Ik herinnerde me niet meer precies hoe de vork aan de steel zat en daarom schreef ik ook 'allochtoon/moslim' en niet 'allochtoon=moslim'.
Dan ligt het deze keer toch niet aan "onvoldoende communicatieve vaardigheden"

Citaat:
Nogmaals, dat is een discussie van ruim acht maanden geleden. U kunt niet verwachten dat ik me nog letterlijk herinner wat u daar allemaal schreef. Zo belangrijk bent u nu ook weer niet voor mij.
En wat betreft uw achtergrond betreft, heb ik u daar toentertijd al een antwoord gegeven.
Ik heb je toen al gecorrigeerd. Als je niet meer weet hoe het zit; doe er dan geen uitspraken over.

Citaat:
Waarom zouden die niet bestaan? Ik heb zelfs een hele toffe moslimfamilie (Turken) bij mij in de straat wonen. Nu ja, moslim zou ik ze eigenlijk niet meer willen noemen. Geen hoofddoeken of andere vodden, jaren geleden dat ze nog in de moskee geweest zijn, met kerstmis een kerstboom in huis, geen schotel aan de gevel om de tv van het heimweeland te kunnen ontvangen. Vrouwlief gaat gewoon uit werken en geeft manlief er flink van langs als zijn patriarchale kantjes ondanks alles toch weer de kop op steken, enz. En ze hebben een pesthekel aan hun onaangepaste moslimburen en soortgenoten.
Hoe dan ook, toffe moslims bestaan, maar dat is zoals gezegd niet dankzij, maar vooral ondanks de islam.
Ik schreef :
Ik vind het wel tof dat je zomaar toegeeft dat je weet dat er ook toffe moslims bestaan.
Je zou me dus logischer wijze moeten vragen "Waarom zou ik dit niet toegeven?"
Citaat:
U heeft misschien niet de gehele islam an sich verdedigd, maar u heeft wel de door zeer velen als ongewenst ervaren uitwassen van de islam met verve verdedigd. Wellicht zonder het zelf in de gaten te hebben.
Ik heb ook nooit "de door zeer velen als ongewenst ervaren uitwassen van de islam" verdedigd.
Oud 21 februari 2010, 07:32   #739
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Op dit forum.
Wie schreef dit op dit forum? Waar?

Je mag niet alles geloven wat hier geschreven wordt. Zeker niet de uitlatingen over andere forummers.
Oud 21 februari 2010, 08:46   #740
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Vrouwen met enig zelfrespect( kun je leren!) willen geen man die hen verbiedt het huis te verlaten, te werken, delen het bed niet met wie hun ouders daarin gelegd heeft, willen gelijke rechten binnen huwelijk en ouderschap en vooral het recht op zelfbeschikking.

Je biedt vrouwen bescherming door wel hun man en niet zijzelf en gezin te laten vertrekken. Stel een vertrouwelijk meldpunt in waar je begint met de man uit huis te plaatsen wanneer zijn vrouw desnoods telefonisch melding maakt van grove schending van haar wettelijke rechten hier. Afhankelijk van de ernst kun je waarschuwen en bij verhaling de nationaliteit afpakken, je hebt immers ondertekent de Belgische wetten, waaronder ook de juridische positie van vrouwen valt te zullen erkennen en op basis van die verklaring krijg je naturalisatie.
Ach, je denkt er toch aan om die vrouwen te beschermen.
Akkoord dat je zelfrespect; net als weerbaarheid; kan aanleren.

Citaat:
Maar speciaal voor u; hoofddoeken verbieden een vrouw die rechten uit te oefenen omdat ze zich moeten onderwerpen aan haar religie.
Het spijt me; maar in België is het nog altijd toegelaten om je te onderwerpen aan een godsdienst.
Denk je dat het gehalte van onderwerping aan een godsdienst af te leiden is aan het al dan niet dragen van een hoofddoek?
Citaat:
Dat dwing je realistisch af door maatschappelijk afstand te doen van ieder gedachtengoed wat strijdig is met deze rechten, dus door hoofddoeken op scholen en werkvloeren te verbieden.
Of je dit op die wijze afdwingt durf ik te betwijfelen.
Nu doe je weer alsof er maar één reden; één gedachtengoed is die tot de hoofddoek noopt.
Terwijl je in een andere post toch leek toe te geven dat er nog andere redenen; andere motieven zijn.
Citaat:
Ik wil u best ernstig nemen; wanneer u inhoudelijk serieus blijft, waarom sleurt u in een discussie over hoofddoeken nonnen er bij? Is er voor u geen verschil tussen geestelijken en leken? Das erg gesteld dan met u!

Wie een hoofddoek draagt doet dit ook om haar identiteit te tonen als moslima en dat mag, in je priveleven, daarbuiten heeft niemand er behoefte aan dat je je identiteit gelijkstelt aan het moslima zijn, das jou zaak maar daarom niet steeds en overal,wat "begrijpt" u hier niet aan?
Er zijn moslima's die minder streng zijn, wel hun hoofddoek dragen maar de rest van de kledingvoorschriften niet zo nauw nemen( net zoals de meeste van hun broeders doen,ook voor hen zijn er voorschriften maar mannen houden zich hier gewoon meestal niet aan!) UIteraard volgen ook die moslima's islam als ideologie, laat me iets vertellen wat u blijkbaar niet begrijpt, veel Turkse en Oost Europese, zelfs Afrikaanse moslima's dragen helemaal geen hoofddoek, en raad eens welke ideologie zijn volgen? Goed zo; islam!
Je kunt dus moslima zijn zonder hoofddoek maar toch kiezen velen ervoor hun ideologie met de hoofddoek uit te dragen, roepend dat dit hun identiteit bepaald en dat het een verplichting is voor vrouwen , ookal tonen veel andere moslima's dat dit echt niet hoeft, het gaat dus over interpretatie van geloofsregels.
Tuurlijk; voor u zijn het verkapte feministes zeker? Die uit rebellie die hoofddoek dragen? Gelooft u die onzin zelf, nee toch hoop ik?
Citaat:
Ik sleur er de nonnenkap bij omdat ik me afvraag of je beseft wat het idee erachter is.

Ik ben blij dat je wil erkennen dat sommige Moslima's de hoofddoek dragen om te tonen "Ik ben Moslima".

Ik merk dat jij je kar al deftig aan het bijsturen bent. De ideologie die achter de hoofddoek zit is niet meer enkel, uitsluitend en altijd
"Het onderscheid wat de hoofddoeken veroorzaakt heeft te maken met ideologische standpunten over vrouwen en hun plichten en rechten, zeg niet dat dit je ontgaan is!" en "De hoofddoek is de guillotine van vrouwenrechten" komt zelfs in je hele betoog niet meer voor.
En je beaamt dus ook mijn stelling "Er zijn toch verschillende interpretaties; verschillende stromingen binnen de Islam."

Het is niet omdat jij mijn mening verdraait tot iets wat onzinnig zou zijn dat ik dit werkelijk schreef.
Neen; niet alle Moslima's zijn feministen; maar er zijn wel Moslima's die ook feministe zijn.
Citaat:
Voila, benieuwd hoe u hier onderuit kruipt!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be